Koh Chang of Koh Samui

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
soraya

Koh Chang of Koh Samui

#1 Bericht door soraya » dinsdag 24 mei 2005, 21:46

Beste mensen,

Wij gaan half augustus naar thailand (ik, man kind 5 jaar en oma mag ook mee) en ben aan het dubben of het Koh Samui word of Koh Chang, heeft iemand tips wij zoeken een leuke accommodatie liefst aan het strand en eventueel een zwembad(je) wat is aan te raden met een kind, En zit het met het weer is er veel verschil tussen deze eiland voor wat betreft het weer???
Hoop op jullie hulp !!!!!!

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#2 Bericht door Greuf » vrijdag 27 mei 2005, 19:40

Augustus is natuurlijk wel regentijd, dus 's avonds kan je een bui verwachten. Overdag is het vrijwel altijd goed weer. Ik ben afgelopen jaar op Koh Samui geweest waar we in het Pinaccle Resort aan Maenam Beach verbleven. Dit is een rustig hotel waar je ook bungalows kunt huren. Is direct aan het strand gelegen en er is een mooi zwembad en een kleine spa! Echt een aanrader voor een rustig verblijf.

Mieke

Beiden toeristisch

#3 Bericht door Mieke » zondag 29 mei 2005, 13:46

Koh Samui is toeristisch, kan je rondgaan met een brommer en is wel het een en ander te zien. Er zijn genoeg slaapplaatsen, resorts en kleinere guesthouses en hotels. Veel uitgaansgelegenheden en druk (ook flink wat westerse mannen met thaise dames)

Koh Chang is ook toeristisch, meer natuur, mooiere stranden, maar kan je niet zo mooi het eiland helemaal rond rijden (laatste stukje weg is nog niet af). Dit eiland is pas de laatste jaren in trek bij toeristen. Ook een flink aantal resorts en andere kleine guesthouses en hotels. Minder uitgaansmogelijkheden. Persoonlijk vond ik dit eiland mooier.

soraya

bedankt

#4 Bericht door soraya » dinsdag 31 mei 2005, 21:19

Hoi Mensen,

Bedankt voor de reacties, Mieke naar welk gedeelte moet ik dan kijken op Koh Chang heb jij tips voor accommodaties aan een mooi strand ??

Gast

#5 Bericht door Gast » zondag 05 juni 2005, 09:53

Ik zat toen op lonely beach. Dat is het derde strand (westkust) als je vanaf de boot zuidelijk gaat. Erg mooi en vrij rustig. Er is 1 supermarktje en een plek waar je uit zou kunnen gaan. In totaal een stuk of 6 plaatsen om te slapen. Verder is er weinig. Als je iets meer wilt dan dat is het tweede strand iets (ben de naam kwijt) en als je echt meer drukte wilt, allerlei resorts, toeristen winkeltjes en drukte zou je naar het eerste strand kunnen gaan (volgens mij heet dat Chaweng Beach, maar ik kan me vergissen)

Bij beide eilanden kan je trouwens de natuur intrekken en watervallen bezoeken. Tenzij het allemaal kurkdroog is natuurlijk, zoals wij dat hadden.

debbie

#6 Bericht door debbie » maandag 06 juni 2005, 06:42

chaweng beach is op ko samui... het drukke strand op ko chang is white sand beach... maar of je daar wilt zijn met een kind en oma?

ze zeggen dat daar op dat strand beestjes in het zand zitten.. daarom ben ik er toen niet heengegaan. Ik heb voor lonely beache gekozen..w at ikzelf geweldig vond, maar voor een kind heb je daar niets.. het is meer van die backpackershutjes.. of je moet naar het resort gaan dat er tussen staat :

http://r24.org/iamkohchang.com/thai/bhumiyama/

succes ermee...

soraya

bedankt

#7 Bericht door soraya » dinsdag 07 juni 2005, 21:05

Beste Mensen,

Bedankt voor jullie reactie, we hebben inmiddels toch besloten om naar Koh Samui te gaan lijkt ons leuker met een kind en kunnen we meer info over vinden, heel erg bedankt voor jullie reacties. :)

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”