Help! Welk eiland zal ik kiezen

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
muisje24

Help! Welk eiland zal ik kiezen

#1 Bericht door muisje24 » zondag 29 mei 2005, 12:22

Ik ga in november naar Thailand en wil daar een weekje naar een eiland waar ik kan genieten van prachtige stranden maar waar ik bv. ook een mooie wandeltocht kan maken of andere eilandjes per boot kan bezoeken. Ik ben als eens ooit op Krabi geweest, en hoewel ik het hier prachtig vond wil ik nu iets anders. Heeft iemand tips voor mij?

Diana

welk eiland...

#2 Bericht door Diana » maandag 30 mei 2005, 17:18

He Muisje,

Ik heb enkele weken geleden een soortgelijke vraag gesteld. resultaat: 1 antwoord.
Als ik zie hoeveel mensen er regelmatig op deze site zitten valt dit wel eventjes tegen???
Hopelijk heb jij meer geluk, dan krijg ik misschien via jou nog een paar reacties waar ik iets aan heb..... :wink: Succes ermee
Di@n@

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#3 Bericht door Greuf » maandag 30 mei 2005, 19:26

Heb je al een eens Koh Phangan gedacht, ligt tussen Koh Samui en Koh Tao in en deze zijn zeer makkelijk per boot te bereiken. Je zou dus ook een nachtje op een ander eiland kunnen overnachten!

Koh Pangan: Ben ik zelf alleen geweest om over te stappen, maar is bekend vanwege de full-moon-party. Staat verder te boek als rustig volgens mij.
Koh Samui: Toeristisch eiland waar je eigenlijk vanalles kunt doen, zwemmen, winkelen, wandeltochten maken, eiland rond rijden, enz. Best aan te raden als je geen hekel hebt aan veel toerisme.
Koh Tao: Perfect om te duiken en te snorkelen, een soort van backpackers eilandje. Het eiland is super klein, maar wel heeel gezellig. Zou hier zeker een paar dagen naar toe gaan!

Je kan voor meer info ook ff kijken op http://www.kohsamui.org/ of ff googlen op Koh Samui!

Veel succes met je keuze!

Gast

#4 Bericht door Gast » dinsdag 31 mei 2005, 07:25

Koh lanta ook perfect heerlijk rustig

Manuel
Expat
Expat
Contacteer:

#5 Bericht door Manuel » dinsdag 31 mei 2005, 09:08

Ik heb 8 jaar op Phuket gewoond en geloof nog steeds dat het zeer veel te bieden heeft. Met open ogen kan je hier alles vinden. Mooie stranden, goed winkelen, zeer goed eten, mooie natuur, grote keuze uit hotels, rustig en druk etc, etc...

Op het moment is het er nog steeds zeer rustig. Na de Tsunami heeft het toerisme een grote klap gekregen en Phuket is daar zwaar door getroffen. Ondanks at de Thaise overheid probeert te vertellen dat alles klaar is voor de toeristen, er is nog steeds veel werk gaande aan de kust. Zelfs in Patong is er aan de beachroad nog veel bouwwwerk gaande en zijn zeker nog een aantal gebouwen gewoon afgetimmerd. Als je er geen moeite mee hebt om dat te zien, nu is het rustig en ook nog eens goedkoop...

Edje
Expat
Expat

pas terug

#6 Bericht door Edje » dinsdag 31 mei 2005, 15:57

Mijn broer is net terug van Phuket. Hier zijn reactie: Hoewel het er rustig was, volgens hoteleigenaren maar een bezetting van 20% tov dezelfde periode vorig jaar, behalve pathong waar het wel drukker was. Buiten het uiterste zuiden om, waar nog hard gewerkt wordt aan de wederopbouw, is het er goed vertoeven en functioneert weer alles bijna normaal. Ook op Phi Phi geweest, maar daar was nog niets te beleven. Deze archipel is bijna geheel verwoest en de wederopbouw komt maar met mondjesmaat op gang. Volgens mijn broer is het dus de moeite waard om Phuket weer te bezoeken. Zijn advies; maak minstens een dagtrip naar Phi Phi zodat er toch weer wat Bathjes binnenkomen voor de plaatselijke bevolking.
Groetjes; Edje

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#7 Bericht door Greuf » dinsdag 31 mei 2005, 17:14

Edje, is het al wel mogelijk om te overnachten op Phi Phi? Ga er namelijk over 4 weken heen en wil graag een paar dagen naar Phi Phi om te snorkelen en wat van het eilandje te zien, hiermee help ik ook meteen de plaatselijke bevolking!

Edje
Expat
Expat

#8 Bericht door Edje » dinsdag 31 mei 2005, 17:44

Greuf schreef:Edje, is het al wel mogelijk om te overnachten op Phi Phi? Ga er namelijk over 4 weken heen en wil graag een paar dagen naar Phi Phi om te snorkelen en wat van het eilandje te zien, hiermee help ik ook meteen de plaatselijke bevolking!
Hier kan ik helaas geen antwoord op geven, maar ik zal het even vragen aan mijn broer. Maar uit zijn verhalen, hetgeen ik niet allemaal heb gepost, heb ik begrepen dat dit zeer moeilijk is, of je moet genoegen nemen met een geimproviseerd onderkomen. Je hoort nog van me.
Groetjes; Edje

Gast

#9 Bericht door Gast » dinsdag 31 mei 2005, 19:32

Er staan nog wel wat hotels overeind op phi phi als je op de phuket pagina kijkt staat daar een lijst van hotels die open n dicht zijn, hier staan ook wel hotels bij die nit getroffen zijn, je kan ook even kijken op dezelfde pagina naar het kopje phiphi daar staat vast ook wel wat.

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#10 Bericht door Greuf » dinsdag 31 mei 2005, 20:09

Heb ik inderdaad net gedaan! Schijnt dat het noorden niet beschadigd is, het grootste gedeelte van de hotels is echter nog niet hersteld en er is ook nog niet bekend wanneer deze klaar zullen zijn. Ga er wel gewoon heen, als niemand het eiland bezoekt komen er helemaal geen bahts in het laadje!

Edje
Expat
Expat

#11 Bericht door Edje » woensdag 01 juni 2005, 17:18

Greuf schreef:Heb ik inderdaad net gedaan! Schijnt dat het noorden niet beschadigd is, het grootste gedeelte van de hotels is echter nog niet hersteld en er is ook nog niet bekend wanneer deze klaar zullen zijn. Ga er wel gewoon heen, als niemand het eiland bezoekt komen er helemaal geen bahts in het laadje!
Heb nog eens aan mijn broer gevraagd, overnachten is nog mogelijk omdat niet alles weggevaacht is, maar over het algemeen is het een trieste blik ( heb recente foto's van hem gezien ). Wat het snorkelen betreft; er is zeer veel koraal gesneuveld maar de tropische vissen zijn terug en dat geeft ook een kleurrijke aanblik. Gewoon doen dus is zijn advies.
Groetjes; Edje

khonkaen
Erelid
Erelid

#12 Bericht door khonkaen » donderdag 02 juni 2005, 00:48

hou er wel rekening mee , dat het in november op de eilanden behoorlijk kan regenen , in ieder geval op koh samui..

willem,nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”