hallo,
wij willen in 2006 in nov/dec enkele weken door Thailand trekken en aan het einde van de reis een paar dagen lekker relaxen op ' een van de eilanden". Heeft iemand tips omtrent een goede eilandkeuze met zo min mogelijk regen in die periode?
Wij hebben geen hoge eisen tijdens onze trektocht, doch in die laatste week mag het als afsluiting van de vakantie best wel een beetje luxe zijn. 8)
Wie kan ons helpen?
welk eiland in nov/dec?
Moderator: Loempia
-
- Erelid
hooi diana
in november heb je meestal nogal wat regen op de eilanden
maar in december komt daar meestal een einde aan
het weer in thailand is moelijk te voorspellen , zeker op lange termijn..
meestal, ook dit jaar beginnen de regens in mei in het noorden ...
en zakken langzaam af naar het zuiden .. wat niet betekent dat er in het zuiden geen buitje kan vallen ..
nou hoeft regen je vakantie niet te verpesten.. want meestal regent het een uurtje en dan is er weer zonneschijn
ik spreek over meestal, maar er kunnen uitzonderingen zijn
willem, nederthai
in november heb je meestal nogal wat regen op de eilanden
maar in december komt daar meestal een einde aan
het weer in thailand is moelijk te voorspellen , zeker op lange termijn..
meestal, ook dit jaar beginnen de regens in mei in het noorden ...
en zakken langzaam af naar het zuiden .. wat niet betekent dat er in het zuiden geen buitje kan vallen ..
nou hoeft regen je vakantie niet te verpesten.. want meestal regent het een uurtje en dan is er weer zonneschijn
ik spreek over meestal, maar er kunnen uitzonderingen zijn
willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend
-
- Veel ervaring
- Contacteer:
Op Koh Samet is het prima weer in die tijd , ook is het leuk om het offerfeest: loy Krathong hier te vieren in November.
Met een primitief kermisje, thai boxen, zangcontests, miss Koh Samet verkiezingen en veel kraampjes met lekker eten en drinken rondom de tempel.
Ik heb voor een resort op Koh Samet, waar we vele keren verbleven en uiteindelijk mee bevriend raakten, een website gebouwd. http://www.theumbrella.net
Een mooie en rustige plek en ontzettend aardige mensen.
Misschien is dit wat voor je.
Hans en Pauline
Met een primitief kermisje, thai boxen, zangcontests, miss Koh Samet verkiezingen en veel kraampjes met lekker eten en drinken rondom de tempel.
Ik heb voor een resort op Koh Samet, waar we vele keren verbleven en uiteindelijk mee bevriend raakten, een website gebouwd. http://www.theumbrella.net
Een mooie en rustige plek en ontzettend aardige mensen.
Misschien is dit wat voor je.
Hans en Pauline
Laatst gewijzigd door hans en pauline op donderdag 03 augustus 2006, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Expat
- Contacteer:
-
- komt net kijken
Re: welk eiland in nov/dec?
Ik zou de oostkust eens proberen! Ben nu vier keer in Thailand geweest en ga in februari weer. Bij iedere vakantie plak ik er i.i.g. een week Koh Phangan aanvast.Diana schreef:hallo,
wij willen in 2006 in nov/dec enkele weken door Thailand trekken en aan het einde van de reis een paar dagen lekker relaxen op ' een van de eilanden". Heeft iemand tips omtrent een goede eilandkeuze met zo min mogelijk regen in die periode?
Wij hebben geen hoge eisen tijdens onze trektocht, doch in die laatste week mag het als afsluiting van de vakantie best wel een beetje luxe zijn. 8)
Wie kan ons helpen?
Greatbay aan westkust van het eiland is het meest relaxte resort waar je voor 300 baht aan het strand zit met je hutje. Wil je perse de luxe van een airco net als aan de westkust in alle resorts dan betaal je 200 baht meer.
Samui ben ik zelf ook geweest en dat vind ik echt al te commercieel. Veel teveel amerikaanse en europese uitbaters die prijzen hanteren naar dezelfde maatstaven. Phangan is relaxt en zeer gastvrij als je buiten Had Rin blijft. Naar Had Rin ga je natuurlijk voor de Full Moon party. Nee de fullmoon komt niet van Samui maar van Phangan. Eigenlijk is Samui uitgegroeid tot vakantie eiland vanweg het feit dat er een vliegveld is.
Neem de moeite om 40 minuten op de boot te zitten vanaf Big Buddah pier en je krijgt waar thailand om bekend staat...
-
- Expat
- Contacteer: