Welke maatschappy

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Welke maatschappy

#1 Bericht door Edje » woensdag 06 april 2005, 19:59

Vliegen is ten alle tijden veilig, welke maatschap je ook kiest. De bemanning kiest ook niet voor problemen tijdens een vlucht, het zijn geen kamikazen. Alle verhalen mn over Phuket Air kunnen gebeuren maar dat kan iedere maatschap treffen. Brittisch Airways/ Air France met hun al jaren vliegende Concorde, crash, wie had dit gedacht.In mijn ogen is de service aan boord, rechtstreekse vlucht, de belangrijkste factor om een bepaalde maatsschap te kiezen. De service verschilt nogal bij de diverse maatschap. Bij mij staat Thai airways op de eerste plaats,qua service, maar helaas een overstap in bv Frankfort of Munchen en dat verhoogt de reistijd, hetgeen ik niet prettig vind. Daarom kies ik voor EVA of CHINA, KLM is voor mij geen optie gezien de prijs en de geboden service. Kies je een vlucht met een tussenstop? let op je totaalrekening, voor de tussenstops moet je ook luchthavenbelasting betalen, dus de eindprijs kan wel hoger uitvallen dan een rechtstreekse vlucht.
Groetjes; Edje

Kees2
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 18
Lid geworden op: dinsdag 15 februari 2005, 23:30

#2 Bericht door Kees2 » donderdag 07 april 2005, 00:30

Vliegen is inderdaad relatief veilig. Maar het is meestal het landen of het opstijgen wat problemen opleverd. :wink:

Teun, DE ECHTE
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 februari 2005, 11:02

he???????????????

#3 Bericht door Teun, DE ECHTE » donderdag 07 april 2005, 05:43

Het is het naar beneden komen wat het probleem is, niet het opstijgen. Je stijgt niet met een klap op, maar kan wel met een klap naar beneden komen.
Watch the "backstabbers" they never relax.

Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Veilig vliegen

#4 Bericht door Chang » donderdag 07 april 2005, 17:16

Vliegen is relatief een van de veiligste manieren van transport. Het klopt wat Kees2 zegt dat de meeste vliegtuig-ongelukken bij het stijgen en landen gebeurd.

Vliegtuigen die op bijvoorbeeld op Nederland (Schiphol/Rotterdam/Eindhoven/etc.) vliegen moeten aan zeer strenge normen voldoen, anders mogen ze domweg niet door het luchtruim, laat staan landen. Dit geldt voor alle maatschappijen, dus ook voor Phuket Air. Het moet qua onderhoud dus goede vliegtuigen hebben. Phuket vliegt met relatief oude vliegtuigen, maar dat geldt uiteindelijk alleen voor de cabine (iets meer geluidsoverlast, e.d.).

Maak je de keuze van de maatschappij om te vliegen, dan kijk je inderdaad zoals Edje zegt naar de service. Je weet wat je krijgt met KLM, EVA, China, Thai, etc., bij Phuket weet je dit nog niet.

Wel moet Phuket ergens op besparen om de lage ticket aan te kunnen bieden. Dit doen ze ondermeer door op Sharjah voor een voordeliger prijs kerosine te tanken. Besparen op de 'grond-service'. Normaal gesproken heb je hier weinig mee te maken. De cabine service zal prima zijn.

In principe kun je op Schiphol in ieder vliegtuig stappen. Teun, zelfs in een tupolev!

Chang

Teun, DE ECHTE
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 februari 2005, 11:02

Het graantje meepikken

#5 Bericht door Teun, DE ECHTE » donderdag 07 april 2005, 17:28

De luchthavens, de landen waar overheen gevlogen wordt zoals Rusland, de security , van alles wat ze maak weten te bedenken wordt op de tickets geladen. Daar gaat de prijs flink door omhoog. Neem nu de airport charge die duidelijk is in Thailand want je betaalt hem daar zelf. Veel landen hebben heel wat hogere airport charges, maar die zie je niet. Bij Easyjet BVB van Luton naar Amsterdam is de airport charge vaak hoger dan de prijs van de ticket.

Als een maatschappij door voorzichtig ziojn luchthaven , vliegroutes en tankstations te kiezen, goede tweede hands vliegtuigen gebruikt en dan de prijs naar beneden kan drukken, wel mijn zegen hebben ze.

Wat aan boord eten betreft in economy, dat is vaak mooi waardeloos en de 25 euro dat daar bvoor staat (ongeveer) kan beter in korting gebracht worden op de ticket en dan betaal service wat eten betreft verlenen. Pizza, hotdogs, patat, dat soorts dingen, of als je dat wil Coq au vin, Bouf Bourginon, zolang het maar geen spruiten zijn want die stinken
Watch the "backstabbers" they never relax.

Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Luchtroutes

#6 Bericht door Chang » donderdag 07 april 2005, 20:22

Teun,

De vliegroutes van Schiphol naar Bangkok (vice versa) zijn bij alle maatschappijen gelijk.

Dit heeft ondermeer te maken met jet-stream en luchtwegen (zijn vergelijkbaar met snelwegen). Elke maatschappij, dus ook de duurdere, zal de meest voordelige vluchtroute kiezen. Dat is naar Bangkok de meer zuidelijke route, en van Bangkok de meer noordelijk route. Je gaf als voorbeeld Easyjet, dit is een low cost korte afstanden maatschappij. Deze vliegt op Luton, maar niet op Heatrow. Dit heeft inderdaad met de kosten te maken. Maar bij Easyjet zit de besparing voor het grootste deel in de cabine- grondservice.

We praten hier over lange afstanden maatschappijen die op dezelfde luchthavens vliegen.

Het eten aan boord is meestal geen culinair hoogtepunt, maar daarom zit je ook in een vliegtuig en niet in een restaurant. Het maakt in principe niet uit met welke maatschappij je vliegt. De maaltijden komen uit een paar keukens. De kans is dus groot dat de maaltijd op China uit dezelfde keuken komt als die van de KLM.

De stevige maaltijden welke je noemt zijn op kruishoogte van een 33.000 voet niet aan te raden. Er worden over het algemeen de meer lichte maaltijden geserveerd. Dat is wat prettiger op deze hoogte. Daarnaast wordt het ook aangeraden om niet te veel alcoholische versnaperingen te nemen, maar juist veel water. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik op lange vluchten (bijv. naar Thailand) altijd een paar flinke slaapmutsen tot mij neem.

Je idee om een betaalde catering aan boord te hebben op een lange afstandvlucht lijkt mij onmogelijk te realiseren, daar is simpelweg geen ruimte voor, of er moeten een aantal stoelen uit het vliegtuig waardoor een ticket juist duurder wordt.

Phuket heeft oudere vliegtuigen, maar zeker geen verouderde vliegtuigen. Dit heeft met onderhoud te maken. Bij mijn weten heeft deze maatschappij een onderhoudscontract met KLM, net als bijvoorbeeld China.

Nogmaals: je kunt in alle vliegtuigen stappen die op Schiphol landen, zels in de Tupolev!

Chang

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”