Ko Samet of Ko Chang?

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
juud
komt net kijken
komt net kijken

Ko Samet of Ko Chang?

#1 Bericht door juud » dinsdag 29 maart 2005, 07:43

De aankomende en laatste 2 weken van mijn reis wil ik lekker op een strand doorbrengen. Mijn budget is wat aan de krappe kant. Rekening houdend hiermee welk eiland kan ik het beste bezoeken en welk strand? Op Ko Samet of Ko Chang? En hoe is het Lonely Beach op Ko Chang?
Is Ko Pangang veel goedkoper?

Alvast bedankt voor advies.
Groetjes Judith

debbie

#2 Bericht door debbie » woensdag 30 maart 2005, 07:03

hallo,

Ik ben ene paar weken geleden op ko chang geweest, op lonely beach.. het is mij erg goed bevallen. Leuke mensen en een mooi strand.
Het ene deel is echt een starnd ook wel siam beach genoemd en het andere deel is meer rotsen, maar dat heeft ook wel wat en het is maar een klein stukje naar het strand lopen anders.

Er is verschillende accomodatie hier, je hefbt vooraan het mooie strand hutjes staan voor 300 bath.. de hutjes zijn niets bijzonders, matras mufggen net en douche ( dat is ook wel alles wat je er nodig hebt denk ik )
dan heb je er een luxe resort staan, wat niet in jouw budget past dan denk ik ;)
en je hebt er erg leuke hutjes bij nature huts voor 500 bath.
dan nog heb je geloof ik siam huts, hutjes voor 200 bath. en bij tree house hebben ze ook nog goedkope hutjes, wat de prijzen precies zijnw eet ik niet d8 180 maar durf het niet met zekerheid te zeggen, hier heb je dan wel weer gezamelijke douche.

verder heb je er 2 barretjes zitten wat mega gezellie is. en je kan er lekker eten.

laat je me weten wat je gaat doen mocht je naar lonely beach gaan zou je dan voor mij een adres kunnen noteren ???
alvast bedankt.

liefs debbie

J.
heeft ervaring
heeft ervaring

#3 Bericht door J. » vrijdag 01 april 2005, 13:08

Het is alweer 6 jaar geleden dat ik op Koh Chang was maar destijds had ik een zeer krap budget (was nog student en moest ook nog 6 maand me zien te redden in Australie van bijna niets) en dat ging prima daar. Ook een erg relaxte sfeer en mooie lange verlaten stranden. Er zal vast wel wat veranderd zijn (oa. nieuwe verharde weg begreep ik)maar het lijkt me zeker nog de moeite waard.
Koh Samet is volgens mij een plek waar veel meer toeristen zitten die met een georganiseerde reis op pad zijn, kan me vergissen hoor, maar dat betekent w.s. duurdere accomodatie.

hans en pauline
Veel ervaring
Veel ervaring
Contacteer:

#4 Bericht door hans en pauline » vrijdag 19 augustus 2005, 09:28

De meeste vakantiegangers op Koh Samet komen niet via een georganiseerde reis. Wel veel backpackers !
Wel zien wij de laatste 2 jaar regelmatig Russen op het eiland, die jammer genoeg landingsrecht hebben gekregen op Pattaya en vanuit hun dure hotel elke dag met een speedboot naar en van het eiland komen en gaan, omdat het strand bij Jomtien beach in Pattaya weinig voorstelt.
De meeste Europeanen hebben vakantie vanaf begin juli t/m september, wat niet de beste tijd ( qua weer) is om daar te zijn.( laagseizoen, bewolkt, soms regen en overmatig last van zandvlooien )
Het hoogseizoen (ook qua weer) begint daar in November.
De prijzen voor onderkomen zijn over het algemeen wat duurder, dan op vergelijkbare plekken. ( soms behoorlijk overpriced )
Dit heeft te maken met de prijzen die de pensions voor de aanvoer van water en de kosten voor de electriciteit moeten betalen.(aanzienlijk meer dan de rest van Thailand)
Nog niet zo erg lang geleden was er geen electriciteit op het eiland, alleen generatoren en/of olielampjes.
Accomodatie is er in alle prijsklassen te vinden. ( even rondkijken !) Op de website, die ik gebouwd heb voor vrienden aldaar http//:www.theumbrella.net zie je foto's van het strand e.d. gemaakt in November (hoogseizoen) Vrij rustig toch ?

Hans en Pauline

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”