10 geboden voor een thai

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: 10 geboden voor een thai

#31 Bericht door prajak » donderdag 04 oktober 2012, 07:18

Elst99, de 'blijvers' en de 'veelkomers' haal je er in dit forum direct uit. De 'roze brillers' ook. Ach, ieder zijn meug.

bantakokennerkhorat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#32 Bericht door bantakokennerkhorat » donderdag 04 oktober 2012, 15:09

louis49 schreef:dutch, in wat voor (farang)milieu leef jij,een blote borst ,stoor je niemand mee,bier drinken op straat doe ik niet,piesen tegen een boom alleen als de nood hoog is en als het niemand ziet ,tattoos heb ik niet ,slurpen en boeren heeft mijn moeder zaliger mij reeds verteld in mijn kinderjaren dat het onbeleefd is,aflikken doe ik niet in t openbaar,en iemand in mekaar slaan,waarom zou ik,douchen minstens 2 keer p d ,ik rook niet (doe veel aan sport ,om die kwabben waar je het over hebt te vermijden ,en dat lukt aardig)met open mond kauwen laat ik aan de ...... over,gapen=zie de zin over mijn moeder,ik bekijk de thai niet als apen ,want ik wil niet getrouwd zijn met een aap .maar ik kan er toch niks aandoen indien sommige thai zich als een aap gedragen,maar heel dit gedoe is als een kleine die zegt =hij doet het ook ,weerleg gewoon wat ik zei over thai
louis49
Als je goed gelezen had kon je daaruit opmaken dat dit niet dutch zijn worden waren maar van prajak en van siamton waar dutch alleen een reactie op gaf.Maar licht je eigen 10 geboden eens toe in plaats alleen kritiek te leveren aan een ieder die het niet met je eens is.
Werken is heerlijk laat daarom ook wat over voor je collega"s

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door prajak » donderdag 04 oktober 2012, 15:15

Stom van mij zeg, om achter mijn 10 geboden (geweldige film trouwens, heb hem laatst nog bekeken...) geen tekentjes te plaatsen als :giggle: :giggle2: :giggle3: [8) [$)

Humor is er niet voor iedereen, ogenschijnlijk. Toch ligt het op straat. "Geintje, meneer Sonneberg...."

rdteth
Expat
Expat

#34 Bericht door rdteth » donderdag 04 oktober 2012, 15:27

Om even terug te komen op de bedelaars.
De Thais geven ze wat voor hun eigen gevoel van "tamboen", aan wie en hoeveel is niet zo belangrijk.
Als ze het niet doen wordt de kans op "wengam" verhoogd, denken ze.

Ook in deze regio zijn het altijd dezelfde die van markt tot markt meegaan. Je kent ze en ze kennen jouw.
Ik heb altijd een aantal 10-baht munten bij me. Dat is voldoende om mijn "wengam"-angst te overwinnen [|) .

bantakokennerkhorat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door bantakokennerkhorat » donderdag 04 oktober 2012, 15:48

louis49 schreef:rare farang ken jij prajak,kom je ergens uit een mindere buurt of zo?farang die ik ken ,gedragen zich fatsoenlijk ,en in plaats van beginnen te hakken op andere farang ,weerleg wat ik geschreven heb over de thai
louis49
Ben jij wel eens op het platteland geweest?Want als ik het zo lees wat je allemaal neerkrabbelt ben je nog niet verder gekomen dan de toeristen gebieden.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#36 Bericht door prajak » donderdag 04 oktober 2012, 15:56

Meneer Louis49 zou zich eens voor kunnen stellen in dit forum. Hij heeft 9 berichten geplaatst en niet een is positief over Thailand. Zou hij hier wel wonen, en indien ja, heeft hij het hier wel naar zijn zin ?

bantakokennerkhorat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#37 Bericht door bantakokennerkhorat » donderdag 04 oktober 2012, 16:14

prajak schreef:Meneer Louis49 zou zich eens voor kunnen stellen in dit forum. Hij heeft 9 berichten geplaatst en niet een is positief over Thailand. Zou hij hier wel wonen, en indien ja, heeft hij het hier wel naar zijn zin ?
Of hij in Thailand woond weet ik niet maar hij heeft het klaarblijkelijk niet naar zijn zin in Thailand.
Laatst gewijzigd door bantakokennerkhorat op donderdag 04 oktober 2012, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.

bantakokennerkhorat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#38 Bericht door bantakokennerkhorat » donderdag 04 oktober 2012, 16:22

borus schreef:Je moet die berichten van onder andere prajac nie zo serieas nemen want die wilt graag alleen zoveel mogelijk berichten schrijven want dan ben je belangrijk op deze forum. Alles wat je zelf schrijft als beginneling wort de kop ingedrukt het is 1 groote familie hier en dan is het moeilijk om als buitenstaander er tussen te komen
borus
zullen wij die berichten van jou dan ook maar niet zo serieas nemen?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#39 Bericht door prajak » donderdag 04 oktober 2012, 16:33

Ik heb Borus al bericht over zijn opmerking maar hij reageert daar niet op. En zo kennen we Borus al wat langer. Maar het aardige is, hij maakt wel de jus die een forum sappig houdt. Zonder mensen als Borus komt alles op die paar grootschrijvers neer. Dus moeten we Borus dankbaar zijn voor zijn schitterende bijdragen aan dit forum.

Hum, las net iets over een 10 baht stuk geven aan een bedelaar. Heb daar ervaringen mee uit een gesprek met een Thaise vriend (2 'bullen' dus niet zo maar iemand...) en een groepje toeristen. Ik krijg nu toch een week heel veel drukte want Kai en oma gaan een week naar BKK en ik moet op pleegjunior passen (eten maken, schooltas in orde maken, op tijd bed uit -MIJN bed want meneertje is bang alleen in ons grote huis...... - en wat dies meer zij) dus er kan nog wel een interessant stuk -hoop ik- af over een sociale voorziening voor bedelaars......

Dus Borus, over een week mag je weer naar de teller kijken.......

Enne...Borus, wanneer schrijf je zelf iets over Thailand ? Sakkeren is zo gemakkelijk. Kijk maar naar Louis49.....

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#40 Bericht door Duiker » donderdag 04 oktober 2012, 20:51

Ik lees graag de bijdragen van borus. Het grote verhaal over Borus (3 pagina's A4), een hele tijd terug, heb ik zelfs uitgeprint en bij ons op het werk op het bord opgehangen.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#41 Bericht door Duncan » vrijdag 05 oktober 2012, 01:04

yandre schreef: dan heb ik meer respect voor de man met 2 zeer vreemde
benen zal wel een ziekte geweest zijn en een arm die
Sommigen worden ook opzettelijk zo verminkt om meer geld binnen te harken... :(
Toppunt van - laat ik het maar onwetendheid noemen - die ik bij een Falang heb meegemaakt is een twintiger die met ontbloot bovenlijf met een voetbal tegen de muur van een tempeltje stond te trappen. Goede tweede is trouwens de bejaarde buitenlander die in shorts met handdoek over de schouder over Tape Gate ( Chiang Mai ) liep te struinen, zo rood als een kreeft uiteraard...

En dan hebben we hier allemaal de mond vol over "die buitenlanders die zich niet willen aanpassen" :mrgreen:

borus
heeft ervaring
heeft ervaring

#42 Bericht door borus » vrijdag 05 oktober 2012, 05:58

Meneer prajac ik vindt dat ik alleen iets over Thailand kan schRijven als ik er ook iets van weet anders heeft het niet zoveel zin om er iets over te schrijven want dan klotst de jus over de randjes van het forum
En ik kan niet meteen reageren op elk bericht want ik moet gewoon werken je weet wel de mensen die de AOW ophoesten

RuudThai
Expat
Expat

#43 Bericht door RuudThai » vrijdag 05 oktober 2012, 06:11

borus schreef:En ik kan niet meteen reageren op elk bericht want ik moet gewoon werken je weet wel de mensen die de AOW ophoesten
O meneer Borus, wij AOW'ers in Thailand en omstreken zijn u zeer erkentelijk dat u dit voor ons wilt doen in het kouwekikkerlandje terwijl wij dit uitgeven in dit mooie land met fraai weer...... ;) :worshippy: :worshippy: :worshippy: :thumbsup: :clap: :giggle:

louis49
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#44 Bericht door louis49 » vrijdag 05 oktober 2012, 06:59

prajak,ik ben belg ,ik weet dat je met veel nederlanders uit moet kijken ,het is niet voor niks dat ze in belgie zeggen ,nooit met nederlanders zaken doen ,gegarandeerd verlies je er geld aan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#45 Bericht door prajak » vrijdag 05 oktober 2012, 07:39

Ja, Louis, je bent Belg, dat is aan jouw taalgebruik goed te zien. Heb je nog meer gal te spuwen ? Doe het dan..... Je staat nu op 11 waardevolle bijdragen en ik ben benieuwd naar de volgende.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”