10 geboden voor een thai

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
louis49
Waarschuwing!
Waarschuwing!

Re: 10 geboden voor een thai

#16 Bericht door louis49 » donderdag 04 oktober 2012, 04:47

rare farang ken jij prajak,kom je ergens uit een mindere buurt of zo?farang die ik ken ,gedragen zich fatsoenlijk ,en in plaats van beginnen te hakken op andere farang ,weerleg wat ik geschreven heb over de thai

louis49
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#17 Bericht door louis49 » donderdag 04 oktober 2012, 05:07

dutch, in wat voor (farang)milieu leef jij,een blote borst ,stoor je niemand mee,bier drinken op straat doe ik niet,piesen tegen een boom alleen als de nood hoog is en als het niemand ziet ,tattoos heb ik niet ,slurpen en boeren heeft mijn moeder zaliger mij reeds verteld in mijn kinderjaren dat het onbeleefd is,aflikken doe ik niet in t openbaar,en iemand in mekaar slaan,waarom zou ik,douchen minstens 2 keer p d ,ik rook niet (doe veel aan sport ,om die kwabben waar je het over hebt te vermijden ,en dat lukt aardig)met open mond kauwen laat ik aan de ...... over,gapen=zie de zin over mijn moeder,ik bekijk de thai niet als apen ,want ik wil niet getrouwd zijn met een aap .maar ik kan er toch niks aandoen indien sommige thai zich als een aap gedragen,maar heel dit gedoe is als een kleine die zegt =hij doet het ook ,weerleg gewoon wat ik zei over thai

louis49
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#18 Bericht door louis49 » donderdag 04 oktober 2012, 05:10

en waarom zou ik geen kritiek mogen hebben over de handelswijze van sommige thai, omdat ik hier woon?

dutch
Expat
Expat

#19 Bericht door dutch » donderdag 04 oktober 2012, 05:14

louis49 schreef:dutch, in wat voor (farang)milieu leef jij,een blote borst ,stoor je niemand mee,bier drinken op straat doe ik niet,piesen tegen een boom alleen als de nood hoog is en als het niemand ziet ,tattoos heb ik niet ,slurpen en boeren heeft mijn moeder zaliger mij reeds verteld in mijn kinderjaren dat het onbeleefd is,aflikken doe ik niet in t openbaar,en iemand in mekaar slaan,waarom zou ik,douchen minstens 2 keer p d ,ik rook niet (doe veel aan sport ,om die kwabben waar je het over hebt te vermijden ,en dat lukt aardig)met open mond kauwen laat ik aan de ...... over,gapen=zie de zin over mijn moeder,ik bekijk de thai niet als apen ,want ik wil niet getrouwd zijn met een aap .maar ik kan er toch niks aandoen indien sommige thai zich als een aap gedragen,maar heel dit gedoe is als een kleine die zegt =hij doet het ook ,weerleg gewoon wat ik zei over thai
Ik begrijp de vraag niet helemaal!
Ik leef een middelmatig bestaan en omring me niet met diegenen, die zowel in de 10 geboden voor de Thai als die in de 10 geboden van de Farang ,voorkomen.
Dat ze beiden bestaan....? Wel duidelijk,je hoeft dagelijks maar om je heen te kijken.
Een zeer oud en veel besproken onderwerp op allerlei fora ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

louis49
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#20 Bericht door louis49 » donderdag 04 oktober 2012, 05:16

siam thon ,dus omdat je hier woont moet je alles rozegeur en maneschijn vinden ?

borus
heeft ervaring
heeft ervaring

#21 Bericht door borus » donderdag 04 oktober 2012, 05:27

Je moet die berichten van onder andere prajac nie zo serieas nemen want die wilt graag alleen zoveel mogelijk berichten schrijven want dan ben je belangrijk op deze forum. Alles wat je zelf schrijft als beginneling wort de kop ingedrukt het is 1 groote familie hier en dan is het moeilijk om als buitenstaander er tussen te komen

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door SiamTon » donderdag 04 oktober 2012, 05:54

louis49 schreef:siam thon ,dus omdat je hier woont moet je alles rozegeur en maneschijn vinden ?
Dat is aan ieder afzonderlijk.

Natuurlijk zijn er veel farangs, die zich (zeer) fatsoenlijk gedragen. Ik ken er daar verscheidende van en ik reken mijzelf daar zeer zeker ook onder. Maar er zijn er meer die zich gedragen zoals Prajak en ik hebben omschreven. Deze lieden behoeven niet tot je kennissen/vriendenkring te behoren om te weten dat zij bestaan. Je hoeft maar om je heen te kijken in bepaalde buurten en/of locaties in Jomtien en vooral in Pattaya. Aan de andere kant zijn er ook vele Thai, die zich misdragen. Veelvuldig liegen of het gedrukt staat is daar b.v. een veel voorkomend voorbeeld van.
Laatst gewijzigd door SiamTon op donderdag 04 oktober 2012, 06:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door SiamTon » donderdag 04 oktober 2012, 05:56

borus schreef:Je moet die berichten van onder andere prajac nie zo serieas nemen want die wilt graag alleen zoveel mogelijk berichten schrijven want dan ben je belangrijk op deze forum. Alles wat je zelf schrijft als beginneling wort de kop ingedrukt het is 1 groote familie hier en dan is het moeilijk om als buitenstaander er tussen te komen
Wat een flauwe kul. Dit is absoluut niet waar.
Trouwens als je respect wilt afdwingen op een NL-forum, zorg er dan in ieder geval voor dat je de NL-taal machtig bent.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

RuudThai
Expat
Expat

#24 Bericht door RuudThai » donderdag 04 oktober 2012, 05:58

SiamTon schreef:
borus schreef:Je moet die berichten van onder andere prajac nie zo serieas nemen want die wilt graag alleen zoveel mogelijk berichten schrijven want dan ben je belangrijk op deze forum. Alles wat je zelf schrijft als beginneling wort de kop ingedrukt het is 1 groote familie hier en dan is het moeilijk om als buitenstaander er tussen te komen
Wat een flauwe kul. Trouwens als je respect wilt afdwingen op een NL-forum, zorg er dan in ieder geval voor dat je de NL-taal machtig bent.
SiamTon, tokkies en trollen kun je dat niet aanrekenen... ;) :crazy: :cheesy:

borus
heeft ervaring
heeft ervaring

#25 Bericht door borus » donderdag 04 oktober 2012, 06:06

Ik had begrepen dat die mensen die hier berichten schrijven nie zouden worden aangevallen op hun Nederlands omdat nie iedereen hetzelfde nivo heeft
En als je dan wat minder goed bent dan wordt je meteen aangevallen als tokkie of trol genoemt

Ik vindt het heel duidelijk dat als je niet bij de klub zit je hier nooit je gelijk krijgt of een net antwoord

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#26 Bericht door SiamTon » donderdag 04 oktober 2012, 06:08

louis49 schreef:en waarom zou ik geen kritiek mogen hebben over de handelswijze van sommige thai, omdat ik hier woon?
Natuurlijk mag je kritiek hebben op de Thai. De Thai zijn zeker geen heilige boontjes en leven over het algemeen niet naar de normen van de Boeddha, hetgeen zij wel pretenderen te doen. Dus wat mij betreft...........leef je uit en spui jouw kritiek.

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#27 Bericht door SiamTon » donderdag 04 oktober 2012, 06:17

borus schreef:Ik had begrepen dat die mensen die hier berichten schrijven nie zouden worden aangevallen op hun Nederlands omdat nie iedereen hetzelfde nivo heeft
En als je dan wat minder goed bent dan wordt je meteen aangevallen als tokkie of trol genoemt

Ik vindt het heel duidelijk dat als je niet bij de klub zit je hier nooit je gelijk krijgt of een net antwoord
Borus. Ik heb de indruk dat jij jezelf in een bepaalde hoek manoevreert. Waarvan je bepaalde leden van dit forum de schuld geeft. Vervolgens val je deze leden aan als zouden zij jou onheus behandelen.
Kun je me overigens vertellen wie tot de 'klub' behoord? Bovendien als je graag gelijk wilt hebben raad ik je een forum aan met uitsluitend 'ja-knikkers'.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#28 Bericht door prajak » donderdag 04 oktober 2012, 06:27

Humor is soms ver te zoeken bij enkele forumleden.

Het is sommigen ook niet gegeven tussen de regels door te lezen maar dat kan voor mij geen aanleiding zijn mijn mond te houden. Ik pas mij niet aan aan het niveau van de laagstgeletterden.

Goed lezen is ook een kunst; alsof de 'geboden' 11 tot en met 20 niet geschreven zijn. Nee, de aanval richt zich op mij, grootschrijver. Er kan in deze sprake zijn van jaloezie.

Opvallend is dat Borus, wie kent zijn bijdragen niet ?, dezelfde fout in mijn forumnaam maakt als tenminste EEN lid dat zich op een aparte manier gedraagt. Hoe komt dat nou toch ?

Zover ik dit forum ken, een heel klein beetje pas na 7000+ verhalen en berichtjes :giggle: , is niemand hier ongewenst; iedereen mag schrijven, iedereen kan zijn bijdrage leveren, iedereen mag het oneens zijn met iedereen, maar wel fatsoenlijk.

Is dat nou een brug te ver ?

En iemand aanvallen over de kwaliteit van het Nederlands doe ik nooit behalve als je mijn forumnaam verkeerd schrijft (wat is er gemakkelijker dan een naam overschrijven ?) of als ik weet dat je 'de Dikke' op jouw pc hebt....

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#29 Bericht door prajak » donderdag 04 oktober 2012, 06:54

Weerleggen ? En ik maar denken dat het met humor geschreven was. Nee, Louis49 schijnt het ook nog te menen !

1ste gebod = altijd in de weg gaan staan in de gangen van de supermarkt.

Nee, dat doet men in andere landen niet ? Zet maar eens een bril op als je buiten Thailand in een supermarkt bent.

2de een zwakkere weggebruiker altijd de pas afsnijden.

Ik heb veel landen bezocht in ik weet zeker dat dit ook gebeurt in Laos en Vietnam. Trouwens, hoe zit het in Nederland ?

3de altijd tegendraads zijn.

Lees eens goed mee in dit forum ? Dan leer dat hoe tegendraads Nederlanders zijn. Tegendraads zijn is een positieve eigenschap hoor ! Het bevordert de ontwikkeling van de hersenen.

4de een farang altijd proberen een poot uit te trekken.

Je kent het onderzoek niet gedaan op terrasjes in Mokum ? Daar wordt ook buitenlanders een poot uitgetrokken. Helemaal niet iets dat exclusief in Thailand plaatsvindt. Overigens, als je de taal spreekt wordt je in Thailand geen poot uitgetrokken.

5de uw eten zo malen dat iedereen in uw maag kan zien en daarna je hand voor je mond om de tandestoker te verbergen.

Dat moet een bijzonder soort slokdarm zijn ! Heb ik nog niet gezien in dit land. En er zijn landen waar een 'boer' na het eten een teken is dat het gesmaakt heeft. Er zijn landen waar ze de glazen in het vuur gooien. En er zijn landen waar ze na het eten "hoppa !" zeggen ! Foei toch !

6de veeeeeel zuipen

Ga eens in een Nederlandse rechtbank kijken op de alcoholzitting. Dan gaan jouw ogen wel open.

7de veeeel roken;

Roken is een slechte gewoonte, maar niet exclusief Thais.

8,de avonds veeeel hoesten

Ja, dat krijg je als zorg niet voor iedereen toegankelijk is. Je zou Strepsils kunnen weggeven aan de zwaarste hoesters. In iedere Khaa Yaa en 7/11 te koop.

9de overal tegenaan klagen(letterlijk)

Nou, hoe Nederlands wil je het hebben ? Nee, daarin zijn Nederlanders, of beter: Hollanders, echt wereldkampioen. Thais misschien tweede ?

10de als er een probleem is altijd over gezichtsverlies beginnen

Klopt. Nou, je hebt EEN punt gescoord. Knap hoor !

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#30 Bericht door elst99 » donderdag 04 oktober 2012, 07:12

En voor de rest is het in Nederland precies hetzelfde, gezichtsverlies misschien niet zo, omdat het altijd nog makkelijker is toe te geven.
Maar voor de rest :thumbsup:
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”