Kan Pattaya ook anders?

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gekopthailand
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: maandag 12 augustus 2013, 15:01

Kan Pattaya ook anders?

#1 Bericht door Gekopthailand » dinsdag 13 augustus 2013, 08:03

Hallo, allen! Zoals de titel al zegt, overwegen wij (gezin van 30+ met een meisje van 6) om naar Pattaya te gaan. Wij zijn al 2 keer eerder naar Thailand geweest en toen Samui en Samed aangedaan, uiteraard met altijd wel een paar dagen Bkk, maar nu ivm de schoolplicht kunnen we niet langer dan 10 dagen. Uiteraard willen we 3 dagen Bkk erin houden (waar we overigens makkelijk een biertje op de Patpong markt op een terrasje drinken, dus we zijn wel wat gewend) en vliegen met kleine propellervliegtuigjes of ellenlange treinreizen doen we liever niet (meer). Dus we zijn op zoek naar een leuke strandbestemming vlak bij Bkk, met mooie en betaalbare hotels en natuurlijk het liefst met een mooi strand. Dat half Thailand inmiddels zwaar toeristisch geworden is, dat weten we, want Samui is half niet meer het paradijs wat het was. Dus op zoek naar verlaten stranden zijn we niet. We willen wel wat te doen hebben (beetje zonnen, tempels bekijken, shoppen op leuke markten en 's avonds leuke gezellige eettentjes op het strand en daarna een lekkere cocktail). We hebben wederom Samed overwogen, maar wat mij daar echt tegenstaat is dat je de hoofdprijs betaalt voor middelmatige accomodaties. Dus tegen beter weten in ging ik toch eens kijken voor een hotel in Pattaya (ik weet dat het net Soddom en Gommora is). En toen kwam ik Royal Cliff Terrace Hotel tegen, Pattaya Zuid, 5 sterren, een groep van 4 hotels op de heuvels, met 2 privé stranden en 5 zwembaden. Perfecte recensies. En Koh Larn aan de overkant, dus ondanks drukte toch een bounty gevoel op een half uurtje met de boot. En toen was ik dus om. Nu dus mijn vraag: als we de walking street mijden, kan Pattaya ook anders? Ik bedoel, ons hotelgroep heeft 11 restaurants, Jomtien is 3 km verderop. Kunnen we op het strand van Jomtien lekker eten 's avonds, net zoals op Samed? En kan je in Pattaya de sexindustrie mijden? Ik heb al de Sanctuary tempel en de Wat Yansangwararam op de planning staan. En natuurlijk meerdere tochten naar Koh Larn (welke strand is het mooist en minst druk?) en de eilanden (welke?) eromheen. Dus ik wil graag jullie mening. Ik dank jullie allen alvast!!!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Kan Pattaya ook anders?

#2 Bericht door prajak » dinsdag 13 augustus 2013, 08:11

"...Dat half Thailand inmiddels zwaar toeristisch geworden is, dat weten we, want Samui is half niet meer het paradijs wat het was...."

En dat zeg je omdat je op een eiland bent geweest ?

Nee, dat valt wel mee hoor. Je kunt nog genieten van de rust en de ruimte in dit mooie land, er zijn plaatsen zat waar je nauwelijks een andere witneus tegenkomt.....

Maar jij stelt eisen aan jouw vakantie, jij wilt een zeker comfort, jij wilt minimaal een strand, dus kies jij voor een plek waar veel anderen 'toevallig' ook naartoe willen. Ja, en dan gaat het paradijselijke er snel vanaf....

Heb je de westkust al eens geprobeerd ?

Ik heb het naar mijn zin in de Isan en ik laat de drukte maar voor anderen.

Gekopthailand
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: maandag 12 augustus 2013, 15:01

Re: Kan Pattaya ook anders?

#3 Bericht door Gekopthailand » dinsdag 13 augustus 2013, 08:17

Hoi!

Bedankt voor het antwoord. Ik claim zeker niet dat heel Thailand toeristisch is, maar dat wat een gezins strandvakantie kan zijn is bijna zo goed als alleen toeristisch. Was ik niet met een klein kind had ik ook andere plekken uitgekozen, maar idd comfort, een zwembad en een goed ziekenhuis in de buurt vind ik wel belangrijk. Voor de westkust kom ik tijd tekort, ik zoek echt iets wat max 2 uur rijden is vanaf Bkk (heb Hua Hin overwogen, maar daar heb je geen eilandjes die je zo kan bezoeken zoals Koh Larn en de eilanden eromheen).

Dus als je nog tips hebt hoe Pattaya/ Jomtien leuk te houden, hoor ik ze graag! Thnx alvast!

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Kan Pattaya ook anders?

#4 Bericht door Hua Thale » dinsdag 13 augustus 2013, 08:25

Rij een uurtje verder kustlijn Rayong als je niet te veel wil uitwijken. ( linkje)
En ja de Dames er niet heen gaan dan zie je ze niet. :asian22:


http://www.tourismthailand.org/Rayong
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gekopthailand
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: maandag 12 augustus 2013, 15:01

Re: Kan Pattaya ook anders?

#5 Bericht door Gekopthailand » dinsdag 13 augustus 2013, 08:35

Is het dus echt zo dat als je niet heen gaat dat je ze ook niet ziet? Ik las ergens dat ze inmiddels ook echt bij de zwembaden in de hotels zitten en hun eigen kinderen op andere papa's af sturen om te zeggen "my mommy wants to f*ck". Of is dat onzin? Kan je dus gerust over het strand van Jomtien wandelen en lekker eten 's avonds zonder dat je er ongevraagd mee wordt geconfronteerd?

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Kan Pattaya ook anders?

#6 Bericht door ron » dinsdag 13 augustus 2013, 08:38

"En kan je in Pattaya de sexindustrie mijden?"

Is bijna hetzelfde als je vraagt:Kan ik droog blijven,door tussen de regendruppels door te lopen bij een regenbui.........
Pattaya bestaat nu eenmaal uit kroegen met dames van plezier,die een ieder aanroepen om een biertje te komen drinken in de bar.
Echter zal men je niet lastig vallen als je met je vrouw bent,en zou ik niet weten wat jou dochter van 6 jaar zou zien aangaande de sex-industrie hier in Pattaya?
Je bent al goed bekend merk ik aan je schrijven,dus Jomtien is een goede optie om overdag Pattaya te mijden.
Winkelen met vrouw en kind is natuurlijk in Pattaya goed mogelijk,zeker het ruime aanbod van shoppingmalls is hier goed vertegenwoordigd.

Ook zijn er heel veel dagatractie,s vanuit Pattaya te ondernemen,waar ik toevallig vorige week een topic over gestart heb.
Complete dagtrips zijn mogelijk,of een auto huren is ook een optie.
Schonere en rustigere stranden zijn ook in de nabije omgeving te vinden,als je niet elke minuut wil aangesproken worden door de opdringerige verkopers van allerlei prullaria.

Zal later nog wel wat bij het topic Pattaya plaatsen.

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Kan Pattaya ook anders?

#7 Bericht door ron » dinsdag 13 augustus 2013, 08:41

Gekopthailand schreef:Is het dus echt zo dat als je niet heen gaat dat je ze ook niet ziet? Ik las ergens dat ze inmiddels ook echt bij de zwembaden in de hotels zitten en hun eigen kinderen op andere papa's af sturen om te zeggen "my mommy wants to f*ck". Of is dat onzin? Kan je dus gerust over het strand van Jomtien wandelen en lekker eten 's avonds zonder dat je er ongevraagd mee wordt geconfronteerd?
Wat een lariekoek....!

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gekopthailand
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: maandag 12 augustus 2013, 15:01

Re: Kan Pattaya ook anders?

#8 Bericht door Gekopthailand » dinsdag 13 augustus 2013, 08:46

ron schreef:
Gekopthailand schreef:Is het dus echt zo dat als je niet heen gaat dat je ze ook niet ziet? Ik las ergens dat ze inmiddels ook echt bij de zwembaden in de hotels zitten en hun eigen kinderen op andere papa's af sturen om te zeggen "my mommy wants to f*ck". Of is dat onzin? Kan je dus gerust over het strand van Jomtien wandelen en lekker eten 's avonds zonder dat je er ongevraagd mee wordt geconfronteerd?
Wat een lariekoek....!

Ron.
Leek mij idd ook al onzin, maar ik las het echt op een Thailand blog :roll:

Gekopthailand
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: maandag 12 augustus 2013, 15:01

Re: Kan Pattaya ook anders?

#9 Bericht door Gekopthailand » dinsdag 13 augustus 2013, 08:46

Haha, ik dit geval ben ik dus de vrouw :) Maar ik maak me niet zoveel zorgen dat ze mijn man zullen aanspreken waar ik bij ben, ik heb gewoon geen zin dat mijn dochter een shock krijgt door al de schreeuwerige neonlichten en schaars geklede dames, dus we blijven ver weg van de Walking streets. Ik dacht dus juist om 's avonds op het strand van Jomtien eettentjes te zoeken, maar zijn die er wel? Op Samed kan je lekker goed eten op het strand, wij zijn gek op goed thais eten. Zijn er dus in Jomtien op het strand zelf leuke eettentjes of is het meer in de (hoofd)straten? Thnx voor je adviezen!

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Kan Pattaya ook anders?

#10 Bericht door Pieter » dinsdag 13 augustus 2013, 08:54

Gekopthailand schreef:Haha, ik dit geval ben ik dus de vrouw :) Maar ik maak me niet zoveel zorgen dat ze mijn man zullen aanspreken waar ik bij ben, ik heb gewoon geen zin dat mijn dochter een shock krijgt door al de schreeuwerige neonlichten en schaars geklede dames, dus we blijven ver weg van de Walking streets. Ik dacht dus juist om 's avonds op het strand van Jomtien eettentjes te zoeken, maar zijn die er wel? Op Samed kan je lekker goed eten op het strand, wij zijn gek op goed thais eten. Zijn er dus in Jomtien op het strand zelf leuke eettentjes of is het meer in de (hoofd)straten? Thnx voor je adviezen!
Kom net terug van pattaya noord 3 dagen, en wel het A one the royal cruise hotel .. ligt pal aan het strand en geen enge dames gezien

in Jontiem en pattaya noord kun je gewoon rondlopen en daar lopen ook grotendeels normale mensen (en russen)

en anders verder door naar Rayong

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Gekopthailand
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: maandag 12 augustus 2013, 15:01

Re: Kan Pattaya ook anders?

#11 Bericht door Gekopthailand » dinsdag 13 augustus 2013, 09:01

Wat zijn jullie ervaringen met Koh Larn (of één van de andere eilanden), welke strand is het mooist en meest rustig (minst speedboten)?

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Kan Pattaya ook anders?

#12 Bericht door v@go » dinsdag 13 augustus 2013, 09:19

Wij (Nederlands koppel zonder kinderen) komen al jaren een of twee keer per jaar in Jomtien. Waar we een villa huren om van daaruit een relaxte vakantie te hebben. Het is er rustig en als je de drukte wilt opzoeken kun je met de Bahtbus in 10 minuten er zijn.

Nog nooit zijn we in Pattaya aangesproken voor welk oneerbaar voorstel dan ook, alleen of we bloemen Pingpongshows of andere prullaria willen hebben. Het schaars geklede in Walkingstreet is niet anders dan op het strand in Nederland (waar zelfs topless mag.)
Ook daar kun je 's avonds op een terrasje gaan zitten en wordt je ook niet lastiggevallen.

In Jomtien heb je weinig tot geen eettentjes "op het strand" wel aan de andere kant van de weg langs het strand.
Als je rond de eerste 10 soi's bent kun je ook genoeg vinden in de straatjes zelf i.p.v. Beach Road. Anders heb je aan het einde van soi 5 ook nog een kleine markt waar van alles te eten is en een goed restaurantje dat 24 uur per dag open is "Kiss Food"

Overdag kun je in Pattaya zoals Ron al schreef voldoende winkelen of dagtripjes maken.

Onze volgende trip naar Jomtien staat gepland in april.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Gekopthailand
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: maandag 12 augustus 2013, 15:01

Re: Kan Pattaya ook anders?

#13 Bericht door Gekopthailand » dinsdag 13 augustus 2013, 09:35

v@go schreef:Wij (Nederlands koppel zonder kinderen) komen al jaren een of twee keer per jaar in Jomtien. Waar we een villa huren om van daaruit een relaxte vakantie te hebben. Het is er rustig en als je de drukte wilt opzoeken kun je met de Bahtbus in 10 minuten er zijn.

Nog nooit zijn we in Pattaya aangesproken voor welk oneerbaar voorstel dan ook, alleen of we bloemen Pingpongshows of andere prullaria willen hebben. Het schaars geklede in Walkingstreet is niet anders dan op het strand in Nederland (waar zelfs topless mag.)
Ook daar kun je 's avonds op een terrasje gaan zitten en wordt je ook niet lastiggevallen.

In Jomtien heb je weinig tot geen eettentjes "op het strand" wel aan de andere kant van de weg langs het strand.
Als je rond de eerste 10 soi's bent kun je ook genoeg vinden in de straatjes zelf i.p.v. Beach Road. Anders heb je aan het einde van soi 5 ook nog een kleine markt waar van alles te eten is en een goed restaurantje dat 24 uur per dag open is "Kiss Food"

Overdag kun je in Pattaya zoals Ron al schreef voldoende winkelen of dagtripjes maken.

Onze volgende trip naar Jomtien staat gepland in april.
Super! Hier heb ik dus wat aan! Hoe is het eten in Jomtien, ik heb een zware buikloop aan mijn zomaar-in-samed-ergens-wat eten-avontuur overgehouden, dus eet nu liever in restaurants met betere hygiëne, dus duurder mag, als het maar lekker en authentiek is :D

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Kan Pattaya ook anders?

#14 Bericht door v@go » dinsdag 13 augustus 2013, 09:53

Gekopthailand schreef:
Super! Hier heb ik dus wat aan! Hoe is het eten in Jomtien, ik heb een zware buikloop aan mijn zomaar-in-samed-ergens-wat eten-avontuur overgehouden, dus eet nu liever in restaurants met betere hygiëne, dus duurder mag, als het maar lekker en authentiek is :D
Zoals ik schreef in Kiss Food eet je met twee personen met drank erbij voor zo'n 300 Bht en op de markt die erbij is heb je een portie padthai met garnalen voor 35 Bht

In de grote winkelcentra zitten de grote foodketens waar je veel duurder eet. Als je eet waar veel mensen eten is het meestal wel veilig.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Kan Pattaya ook anders?

#15 Bericht door ron » dinsdag 13 augustus 2013, 12:04

Gekopthailand schreef:Wat zijn jullie ervaringen met Koh Larn (of één van de andere eilanden), welke strand is het mooist en meest rustig (minst speedboten)?
Hallo Mevrouw Gekopthailand

We waren van de week een dagje naar Koh Larn geweest,niet met de speedboot maar met 1 van de grotere schepen die elk uur varen.

Afbeelding

Voor 30thb heen en 30thb terug heb je een heerlijk reisje van een uur,terwijl de speedboot in een half uur over de golven heen knalt wat niet bevorderend is voor de nieren.(kosten 1000-7000thb)

Er gaan verschillende schepen naar diverse stranden,en zal ik morgen even kijken wie,wat,waar.
Wij hadden de keuze om rechts een leeg strand (foto 1) op te gaan,of het drukke met de vele eettentjes,maar lawaaierig door de speedboten.(foto 2)

Afbeelding
( foto1)

Afbeelding
(foto 2)

Afbeelding

Wij zijn op het drukkere strand gaan liggen,maar het is daar wel onrustig door de speedboten met hun ladingen toeristen,niet voor herhaling vatbaar,terwijl het wel een geslaagde dag was.

Afbeelding

Afbeelding

Onder een paar foto,s genomen vanaf de boot.
Stranden genoeg zo te zien,niet dan?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zal later in het andere topic (link onder) een uitgebreider stukje schrijven,dit was even ter info.

http://www.thailandforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=822469

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Steden”