Chiang Mai en omgeving

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
templeflower
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: zaterdag 29 januari 2011, 21:31

Chiang Mai en omgeving

#1 Bericht door templeflower » dinsdag 22 februari 2011, 17:38

Langzaam ben ik begonnen met het indelen van onze reis naar Thailand. Het is de eerste keer dat wij Thailand bezoeken dus ik ben net zo'n spons achter mijn computerscherm. De bedoeling is om vanuit 1 hotel diverse tours te doen. Wij beginnen in Chiang Mai; ik ben nu een beetje aan het kijken wat we vanuit CM kunnen ondernemen het liefst niet teveel met touroperaters alhoewel we met sommige tours afhankelijk zullen zijn. ik ben nu dus aan het kijken wat we willen doen en hoeveel dagen we dan in CM dienen te verblijven.
Dit is ongeveer de indeling in CM
Dag 1 aankomst 09.00 uur: verkennen Chiang Mai
Dag 2: Tempels Chiang Mai / boottocht Ping rivier
Dag 3:Chiang Dao Cave / bergdorpen/ langnek
Dag 4: Wat Phrathat Doi Suthep / zaterdagmarkt
Dag 5: Rustdag / Zondagmarkt
Dag 6: 1 dag chiang rai Mea Hill tribe
Dag 7: 1 dag mahout
Dag 8: Inpakken / Treinreis

misschien nog de night safari

Eventuele Op en Aanmerkingen zijn ten alle tijde welkom.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Chiang Mai en omgeving

#2 Bericht door ron » dinsdag 22 februari 2011, 19:48

Je ziet tempels genoeg in die week.
Zou het weekend lekker naar Pai gaan......maar misschien zijn er andere optie,s te geven door de vele lezers!?

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Chiang Mai en omgeving

#3 Bericht door printen44 » woensdag 23 februari 2011, 06:54

templeflower schreef:Langzaam ben ik begonnen met het indelen van onze reis naar Thailand. Het is de eerste keer dat wij Thailand bezoeken dus ik ben net zo'n spons achter mijn computerscherm. De bedoeling is om vanuit 1 hotel diverse tours te doen. Wij beginnen in Chiang Mai; ik ben nu een beetje aan het kijken wat we vanuit CM kunnen ondernemen het liefst niet teveel met touroperaters alhoewel we met sommige tours afhankelijk zullen zijn. ik ben nu dus aan het kijken wat we willen doen en hoeveel dagen we dan in CM dienen te verblijven.
Dit is ongeveer de indeling in CM
Dag 1 aankomst 09.00 uur: verkennen Chiang Mai
Dag 2: Tempels Chiang Mai / boottocht Ping rivier
Dag 3:Chiang Dao Cave / bergdorpen/ langnek
Dag 4: Wat Phrathat Doi Suthep / zaterdagmarkt
Dag 5: Rustdag / Zondagmarkt
Dag 6: 1 dag chiang rai Mea Hill tribe
Dag 7: 1 dag mahout
Dag 8: Inpakken / Treinreis

misschien nog de night safari

Eventuele Op en Aanmerkingen zijn ten alle tijde welkom.
Prima planning. Stel je niet teveel voor over dat bergdorp/langnekken. Het is er puur toeristisch en men zit met die lange nekken puur voor de commercie.

Wat tempels betreft, nou dan zit je goed in Chiang Mai. Chiang Mai heeft meer tempels dan Bangkok, dus zit je gebeiteld in Chiang Mai.

Ga na de "Night Safari" in de avond. Een belevenis. Het enige negatieve is dat je met een tijger op de foto kan gaan, 250 baht voor een foto. Die tijger is zwaar aan de drugs en dat kan je zien. Verder zijn de tours op die "Night Safari" de moeite waard.

Als je naar Pai wilt, dat is zeker ook de moeite waard. Je gaat naar Pai over "de weg met de duizend bochten". Wordt je vlug zeeziek, neem dan een pil ervoor in. Pai is s'avonds een leuke stad, met leuke restaurantjes en bars. Het is prima vertoeven daar.
Doi Suthep is erg toeristisch, maar eigenlijk een "must" voor de toerist. Laat de taxi stoppen aan de voet van de berg, waar het standbeeld staat van Phra Kruba, de monnik die de weg naar Doi Suthep aan liet leggen. Hij wordt zeer vereerd hier in het Noorden.

Ook een trip naar Ban Tawai, bij Hang Dong, is de moeite waard. Het is een dorp, een OTOP-dorp, waar je de mooiste houtstnsijwerken, meubels, maar ook kleine handwerkstukken kan bekijken en ook kopen. Men heeft daar ook bureau's die alle zendingen met alles erop en eraan afwikkelen. Het restaurant in Ban Tawai is prima.

Ook een bezoek aan Lamphun, 40km ten zuiden van Chiang Mai is de moeite waard. De stad is ouder dan Chiang Mai en er zijn veel oude tempels daar te zien. De stad ligt ook aan de rivier "Ping". Je moet dan de oude weg van Chiang Mai, via Saphari, naar Lamphun nemen. Er staan langs die weg eeuwen oude bomen en het is een prachtige rit over die weg. Zeer aan te bevelen.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Chiang Mai en omgeving

#4 Bericht door Mart » woensdag 23 februari 2011, 09:06

De weg naar Doi Suthep is pas in 1935 aangelegd. De eerste Stupa zou zijn gebouwd in 1383.
De huidige trap is 309 treden. Het hoogste punt van de berg is 1685 m.

Het bouwen van de tempel was dus echt " monniken werk " want ze hebben wat af moeten zeulen en zweten.

Bij het beklimmen van de trap was ik al moe :( Maar onvergetelijk mooi uitzicht.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

templeflower
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: zaterdag 29 januari 2011, 21:31

Re: Chiang Mai en omgeving

#5 Bericht door templeflower » woensdag 23 februari 2011, 09:16

Dank jullie wel voor de antwoorden. [|)

De bergdorpen/ Langnekken heb ik al veel over gelezen en eigenlijk trekt het me niet op die manier, maar toch blijf je een toerist en wil ik als ik er ben dit toch met eigen ogen een keer gezien hebben. Dat is een beetje de schrik die ik kreeg toen ik me probeerde te verdiepen in Thailand heel veel is toeristisch, maar ik heb me erbij neergelegt anders zouden we net zo goed naar zeeland kunnen gaan, je gaat toch naar zo'n land om dingen te zien.

We hebben besloten om geen auto of scooter te huren, dus zijn wij afhankelijk van openbaar vervoer en taxi's het liefst geen excursiebureautjes (daar wij toch met zijn 4en zijn).

Ik heb gelezen dat er verschillende kleuren songteaw zijn die in diverse richtingen gaan, nu heb ik dit 1 keer gelezen maar nergens verder teruggevonden klopt dit?

Ik hoop dat we snel een "betrouwbare" taxi chaffeur tegen komen, waar we dan al de dagen mee op kunnen trekken. Iemand misschien tips?

Tevens ben ik op zoek naar een hotel met zwembad, jemig wat heeft CM veel accomodaties.
wij hoeven geen super luxe accomodatie en het lieft een beetje karaktistiek, omdat we toch wat nachten verblijven dient het wel goed te zijn met service en properheid. Nu zit ik zelf te denken aan een accomodatie aan de Ping rivier daar ik het vermoeden heb dat je dan een beetje uit de drukte bent, maar dan ben je misschien verplicht om iedere avond vervoer te hebben om ergens te gaan eten of naar de avondmarkt te gaan. Welk gebied zouden jullie aanraden om te verblijven in CM?

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Chiang Mai en omgeving

#6 Bericht door joepattaya » woensdag 23 februari 2011, 09:49

Een beetje uitkijken met dit hotel:
http://www.thaivisa.com/forum/topic/445 ... hiang-mai/

Wil verder niemand onnodig schrik aanjagen, maar het is een typisch geval van ............. puur toeval?
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Chiang Mai en omgeving

#7 Bericht door printen44 » woensdag 23 februari 2011, 10:15

templeflower schreef:Dank jullie wel voor de antwoorden. [|)

De bergdorpen/ Langnekken heb ik al veel over gelezen en eigenlijk trekt het me niet op die manier, maar toch blijf je een toerist en wil ik als ik er ben dit toch met eigen ogen een keer gezien hebben. Dat is een beetje de schrik die ik kreeg toen ik me probeerde te verdiepen in Thailand heel veel is toeristisch, maar ik heb me erbij neergelegt anders zouden we net zo goed naar zeeland kunnen gaan, je gaat toch naar zo'n land om dingen te zien.

We hebben besloten om geen auto of scooter te huren, dus zijn wij afhankelijk van openbaar vervoer en taxi's het liefst geen excursiebureautjes (daar wij toch met zijn 4en zijn).

Ik heb gelezen dat er verschillende kleuren songteaw zijn die in diverse richtingen gaan, nu heb ik dit 1 keer gelezen maar nergens verder teruggevonden klopt dit?

Ik hoop dat we snel een "betrouwbare" taxi chaffeur tegen komen, waar we dan al de dagen mee op kunnen trekken. Iemand misschien tips?

Tevens ben ik op zoek naar een hotel met zwembad, jemig wat heeft CM veel accomodaties.
wij hoeven geen super luxe accomodatie en het lieft een beetje karaktistiek, omdat we toch wat nachten verblijven dient het wel goed te zijn met service en properheid. Nu zit ik zelf te denken aan een accomodatie aan de Ping rivier daar ik het vermoeden heb dat je dan een beetje uit de drukte bent, maar dan ben je misschien verplicht om iedere avond vervoer te hebben om ergens te gaan eten of naar de avondmarkt te gaan. Welk gebied zouden jullie aanraden om te verblijven in CM?
Stuur een mail of bel naar Hans Deckers. Die zal voor jullie zeker een prima en betrouwbare chauffeur met auto kunnen regelen. Hans heeft een reisbureau in Chiang Mai. Ik heb daar prima ervaringen mee.

http://www.thailandtreks.com/Nederlands.html

Er zijn gele en rode sonteaw. Ze rijden van en naar Hang Dong. Het eindpunt van deze "busjes" is mij niet bekend, want ik rij nooit met ze. Als ik van Hang Dong, mijn woonplaats, naar Chiang Mai rij, hangen de passagiers als haringen in een ton aan die "busjes. Ze zijn wel heel goedkoop.

Een goed hotel, in loopafstand van de "Night Bazar", is het Chiang Mai Plaza Hotel. Ook het Suriwong Hotel, wat gedateerd en aan onderhoud onderhevig, maar met prima personeel, is goed. Het Suriwong, staat midden in de "Night Bazar". Ook het Centara Hotel is goed, maar wat duurder. Die staat langs het Suriwong Hotel. Bij de Chiang Mai Gate, is het Gate Hotel. Ook een prima hotel, maar wel 20 minuten lopen naar de "Night Bazar".

Mmmerlin
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: zaterdag 12 maart 2011, 12:02

Re: Chiang Mai en omgeving

#8 Bericht door Mmmerlin » woensdag 16 maart 2011, 07:06

Op dit moment zijn mijn vriend en ik in Chiang Mai en dit is onze laatste dag voordat we naar het zuiden vertrekken.

Het regent echter al de hele dag dus vroegen we ons af of iemand nog tips heeft voor een leuk uitje wat niet te duur is :P Ik zat te denken aan de dierentuin maar met al die regen is dat niet zo leuk denk ik.

Alle info is welkom :D

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Chiang Mai en omgeving

#9 Bericht door printen44 » woensdag 16 maart 2011, 09:48

Je kunt naar de "Night Safari" gaan. Je zit overdekt en het is er leuk toeven. Vooral de lasershow rond tien uur is spectaculair. Het is 15 minuten met een taxi, vanuit Chiang Mai. Ik vond het er erg leuk.

xanderthailand
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: zaterdag 27 augustus 2011, 16:18

Re: Chiang Mai en omgeving

#10 Bericht door xanderthailand » zondag 28 augustus 2011, 18:03

Vegeet de avond markt niet, is erg gezellig.

Xander

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Chiang Mai en omgeving

#11 Bericht door Mart » zondag 28 augustus 2011, 18:23

xanderthailand schreef:Vegeet de avond markt niet, is erg gezellig.

Xander
Dat is voor de volgende reis :o
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Chiang Mai en omgeving

#12 Bericht door Henk Korat » zondag 28 augustus 2011, 19:55

Mmmerlin schreef:Op dit moment zijn mijn vriend en ik in Chiang Mai en dit is onze laatste dag voordat we naar het zuiden vertrekken.

Het regent echter al de hele dag dus vroegen we ons af of iemand nog tips heeft voor een leuk uitje wat niet te duur is :P Ik zat te denken aan de dierentuin maar met al die regen is dat niet zo leuk denk ik.

Alle info is welkom :D
De dierentuin is fantastisch/ Ze hebben Panda's en je kan op een leuke manier op de foto met ze. :clap:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Chiang Mai en omgeving

#13 Bericht door Mart » maandag 29 augustus 2011, 03:31

Was - Geplaatst: Wo Mrt 16, 2011 1:06 pm :idea: :roll: :o
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

georgessiam
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 32
Lid geworden op: maandag 26 april 2010, 13:53

Re: Chiang Mai en omgeving

#14 Bericht door georgessiam » maandag 19 september 2011, 15:30

Mart schreef:De weg naar Doi Suthep is pas in 1935 aangelegd. De eerste Stupa zou zijn gebouwd in 1383.
De huidige trap is 309 treden. Het hoogste punt van de berg is 1685 m.

Het bouwen van de tempel was dus echt " monniken werk " want ze hebben wat af moeten zeulen en zweten.

Bij het beklimmen van de trap was ik al moe :( Maar onvergetelijk mooi uitzicht.
Er komen goede herrineringen naar boven,ben vroeger getrouwd geweest in Doi Suthep.
In iedergeval voor de topicvrager:als je eventueel nog wat tijd moest over hebben dan kun je Wat Umong bezoeken in Cnx.(niet zo bekend bij de toeristen.
Men kan er een oude chedi bekijken,alsook heeft men een onderaardse gewelf waart men kan bidden.
Ook dit park heeft een bibliotheek,een visvijver en men kan er rustig rond het park wandelen zonder gestoort te worden.
Moest je eventueel met levensvragen zitten dan kan men zondag's altijd terecht bij de plaatselijke monikken voor een gesprek!
gegroet:georgessiam [|)

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Chiang Mai en omgeving

#15 Bericht door Ervee71 » dinsdag 20 september 2011, 07:53

georgessiam schreef:
Mart schreef:De weg naar Doi Suthep is pas in 1935 aangelegd. De eerste Stupa zou zijn gebouwd in 1383.
De huidige trap is 309 treden. Het hoogste punt van de berg is 1685 m.

Het bouwen van de tempel was dus echt " monniken werk " want ze hebben wat af moeten zeulen en zweten.

Bij het beklimmen van de trap was ik al moe :( Maar onvergetelijk mooi uitzicht.
Er komen goede herrineringen naar boven,ben vroeger getrouwd geweest in Doi Suthep.
In iedergeval voor de topicvrager:als je eventueel nog wat tijd moest over hebben dan kun je Wat Umong bezoeken in Cnx.(niet zo bekend bij de toeristen.
Men kan er een oude chedi bekijken,alsook heeft men een onderaardse gewelf waart men kan bidden.
Ook dit park heeft een bibliotheek,een visvijver en men kan er rustig rond het park wandelen zonder gestoort te worden.
Moest je eventueel met levensvragen zitten dan kan men zondag's altijd terecht bij de plaatselijke monikken voor een gesprek!
gegroet:georgessiam [|)

De topicstarter (gestart februari 2011) zal er niet veel meer aan hebben denk ik zo, of hij/zij moeten nog gaan. Voor mij is het leuke informatie en misschien dat we deze nog wel kunnen gebruiken in onze reis (februari 2012) naar het noorden.
Dank georgessiam
GETROUWD OP 24-08-2011

Plaats reactie

Terug naar “Steden”