Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1096 Bericht door Gardensafari » zondag 21 augustus 2016, 22:01

Overweeg een pizza marinara, sea food.
Met inktvisringen, hoi, vis, garnalen.
Zijn in mijn ervaring Thai ook gek op.
Verder ziet het er erg leuk uit.
Dit zou wat moeten kunnen worden!
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1097 Bericht door De Beweerder » maandag 22 augustus 2016, 01:32

Te kinderachtig denk ik, of moet het speciaal een kinder pizzeria worden?
Verder lekkere pizza's met groot of klein formaat voor de zelfde prijs ?

Ik zou ook alles twee talen doen als je tenminste ook Thaise klanten wilt.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1098 Bericht door brake034 » maandag 22 augustus 2016, 04:10

Allen, dank voor het opbouwende commentaar, daar kunnen we wat mee.
De kaart is nog niet af en is een voorlopige totdat we goed eigen foto werk hebben maar daar gaat tijd overheen.

Torkom, ja we hebben ansjovis op voorraad en ik zal zeker de combi proberen met ananas.
Thaise style pizza doen we buiten de kaart om.

Gardensafari, ja we doen een seafood en inderdaad zijn Thais daar gek op, heb nog niet geprobeerd ze de ansjovis te geven :giggle:

Beweerder, ja we gaan twee talen doen en het wordt geen kinder pizzeria, voorlopig even stockfoto's enne de Thais hier vinden farang kinderen helemaal schattig :Whistle:
Marcel

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1099 Bericht door brake034 » maandag 22 augustus 2016, 13:52

Morgen gaan we het voor het eerst proberen, een heen en weertje van Chiang Rai naar Chiang Mai en weer terug in 1 dag.
Aanvraag China visum en we hebben geen zin om een paar dagen in CM te blijven hangen.

Ophalen maandag de 29e doen we wel een lang weekend over, gezellig naar Boy's Blues Bar! :thumbsup:
Marcel

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1100 Bericht door brake034 » woensdag 24 augustus 2016, 14:08

Hij is fijn [|( gisterenochtend om 11.40 bij het Chinees consulaat om de visum aanvraag in te dienen, helaas sluit het consulaat om 11.30 voor aanvragen en 's middags alleen voor ophalen, komt u morgen maar terug?!
Vanochtend om 9.10 was ik na 5 minuten aan de beurt: "sorry maar de regels voor een multi entry zijn veranderd, u heeft een ticket nodig en kopieën van ....." Ik vroeg nog waarom dat niet op de website stond maar had net zo goed om een zak patat met een kroket kunnen vragen..... En boos worden helpt geen meter dus maar terug naar huis, om de dames in Shanghai een ticket te laten regelen.
Zondag weer terug naar CM om maandag ochtend de tweede ronde te doen. :neus:
Marcel

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1101 Bericht door genesis » woensdag 24 augustus 2016, 15:27

Daar word je toch gek van.... :shock:

En als het nou nog een leuke trip was, met de motor of zo, dan kan je er nog wel plezier aan beleven, maar je zal wel met het vliegtuig of de auto geweest zijn. :|

Genesis

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1102 Bericht door driver » woensdag 24 augustus 2016, 15:36

brake034 schreef:Hij is fijn [|( gisterenochtend om 11.40 bij het Chinees consulaat om de visum aanvraag in te dienen, helaas sluit het consulaat om 11.30 voor aanvragen en 's middags alleen voor ophalen, komt u morgen maar terug?!
Vanochtend om 9.10 was ik na 5 minuten aan de beurt: "sorry maar de regels voor een multi entry zijn veranderd, u heeft een ticket nodig en kopieën van ....." Ik vroeg nog waarom dat niet op de website stond maar had net zo goed om een zak patat met een kroket kunnen vragen..... En boos worden helpt geen meter dus maar terug naar huis, om de dames in Shanghai een ticket te laten regelen.
Zondag weer terug naar CM om maandag ochtend de tweede ronde te doen. :neus:
Net iets voor mij ;) ..Geduld is een schone zaak en rustig blijven ook duszzz...Ik weet nog niet hoe ik ter plekke gereageerd zou hebben :mrgreen:
Beetje jammer van je tijd en reis al met al.

gr driver

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1103 Bericht door brake034 » woensdag 24 augustus 2016, 15:40

genesis schreef: je zal wel met het vliegtuig of de auto geweest zijn
Met de auto, er is geen vlucht (meer) van CR naar CM en ik heb geen centjes voor een privé vlucht. :giggle:
Marcel

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1104 Bericht door elst99 » woensdag 24 augustus 2016, 15:40

Brake kun je al tot 10 tellen in het Chinees? ;)
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1105 Bericht door brake034 » woensdag 24 augustus 2016, 15:50

driver schreef: Ik weet nog niet hoe ik ter plekke gereageerd zou hebben :mrgreen:
Beetje jammer van je tijd en reis al met al.
Ach, je kan heel boos worden maar dat gaat niks helpen, die meisjes achter de balie mogen niks zelf beslissen en doen alleen wat de Consul ze verteld. Het meisje vertelde zelfs dat als ik naar Bangkok ging dat daar wel een visum afgegeven zou worden zonder ticket :mrgreen:

Draag tegenwoordig graag Airism ventilerend ondergoed van Uniqlo (geweldig spul voor vliegreizen en als basis laag in je motorpak!) en Uniqlo heeft alleen 2 winkels in CM, niet in CR. Dus hebben we voor mij nog wat onder-shirts en boxers gescoord gisteren en Pun wat broeken die ze in CR niet hebben.

Lekker bij de UN Irish Bar geluncht en na het winkelen 's avonds naar Boy's Blues Bar gegaan voor een leuke avond uit, ook niets mis mee.....

Zondag weer voor een nieuwe aanvraag op Maandag en dan Donderdag weer een keer heen en weer om het paspoort op te halen, hoop ik! :neus:
Marcel

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1106 Bericht door driver » woensdag 24 augustus 2016, 15:54

brake034 schreef:
driver schreef: Ik weet nog niet hoe ik ter plekke gereageerd zou hebben :mrgreen:
Beetje jammer van je tijd en reis al met al.
Ach, je kan heel boos worden maar dat gaat niks helpen, die meisjes achter de balie mogen niks zelf beslissen en doen alleen wat de Consul ze verteld. Het meisje vertelde zelfs dat als ik naar Bangkok ging dat daar wel een visum afgegeven zou worden zonder ticket :mrgreen:

Draag tegenwoordig graag Airism ventilerend ondergoed van Uniqlo (geweldig spul voor vliegreizen en als basis laag in je motorpak!) en Uniqlo heeft alleen 2 winkels in CM, niet in CR. Dus hebben we voor mij nog wat onder-shirts en boxers gescoord gisteren en Pun wat broeken die ze in CR niet hebben.

Lekker bij de UN Irish Bar geluncht en na het winkelen 's avonds naar Boy's Blues Bar gegaan voor een leuke avond uit, ook niets mis mee.....

Zondag weer voor een nieuwe aanvraag op Maandag en dan Donderdag weer een keer heen en weer om het paspoort op te halen, hoop ik! :neus:
Klopt..Veranderen kunnen ze het toch niet maar ik zou denk ik toch ffe ietswat pissig geweest zijn ter plekke maar wat jij nu ook aangeeft..daarna gewoon wat anders gaan doen en klaar.

Uniglo..je hebt daar vlgs mij wel eens wat over gepost eerder.
Hier draag ik nooit dat spul maar in Thailand mede gezien het weer kan het wel eens handig zijn.
Alhoewel..vandaag ook gewerkt met 30 graden plus dus ook niet echt ventilerende kleding aangehad hier ;)

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1107 Bericht door brake034 » woensdag 24 augustus 2016, 15:57

elst99 schreef:Brake kun je al tot 10 tellen in het Chinees? ;)
Nee hoor Elst, dat heb ik niet echt nodig, in zo een geval doe ik 1 of 2 pogingen om te kijken of er alsnog een mogelijkheid is.
Is die er niet dan haal ik diep adem, pak mijn spullen en ga verder met de orde van de dag, in het geval van vandaag 4,5 uur terug naar huis rijden :Whistle:
Marcel

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1108 Bericht door wanadee » woensdag 24 augustus 2016, 17:28

Sambal bei? :asian22:

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1109 Bericht door brake034 » donderdag 25 augustus 2016, 12:57

driver schreef: Uniglo..je hebt daar vlgs mij wel eens wat over gepost eerder.
Hier draag ik nooit dat spul maar in Thailand mede gezien het weer kan het wel eens handig zijn.
Het mooie is dat je met 2 onderbroeken en 2 t shirts de hele reis kan doen.
Het spul 's avonds onder de douche gewoon even op de hand wassen, uitwringen en ophangen, de volgende dag is het kurkdroog.
Daarbij voert het het zweet prima af en is het merkbaar koeler, het draagt wel "strak, slim line, zeg maar" af en dus vallen de lichaams rondingen wel op..... :Whistle:
Marcel

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1110 Bericht door De Beweerder » donderdag 25 augustus 2016, 13:15

A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Plaats reactie

Terug naar “Steden”