Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1021 Bericht door driver » maandag 27 juni 2016, 17:14

Ziet er keurig uit vindt ik
.

john123456
Expat
Expat
Berichten: 130
Lid geworden op: zondag 18 januari 2015, 09:13
Locatie: Korat Thailand

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1022 Bericht door john123456 » dinsdag 28 juni 2016, 04:02

Netjes hoor en leuk dat we nu ook foto,s zien
Als ik in de buurt ben kom ik zeker ff langs :clap:

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1023 Bericht door brake034 » dinsdag 28 juni 2016, 05:12

Dank je John123456, altijd welkom, het is een uurtje met de auto vanuit Chiang Rai stad.

Er is inmiddels muziek op het terras, nu nog een mooie stamtafel...
Marcel

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1024 Bericht door brake034 » woensdag 29 juni 2016, 06:13

Mijn Chinese visum gaat over ruim 2 weken aflopen dus het wordt tijd om een nieuwe trip naar Chiang Mai te plannen.

Dit keer doen we het wat anders, we gaan op vrijdag weg en blijven het weekend in CM, lekker een avondje naar Boy's Blues bar en zo.
Op maandag droppen we de visum aanvraag bij het Chinese consulaat en rijden we door om van maandag middag tot donderdag ochtend in Pai te verblijven.

Dan van donderdag op vrijdag nog een nachtje in CM en vrijdag ochtend het (hopelijk) jaar visum op het consulaat oppikken en terug naar de Rai.
Marcel

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1025 Bericht door elst99 » woensdag 29 juni 2016, 07:20

Leuke trip niks mis mee :worshippy: :D
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1026 Bericht door brake034 » donderdag 30 juni 2016, 14:45

Dank je Elst, die trip is gepland en we hebben een leuk plekje midden in Pai gereserveerd.

Vandaag de speakers op het terras anders aangesloten en de keukenblokken uitgepakt, schoongemaakt en op de plek gezet.
Pun heeft de hele dag stickers van koppen, borden en schotels af zitten pulleken, wat een ramp die Thaise prijs stickers.....

Zondag de 10e een dagje eruit, ik doe een basis-/veiligheids cursus Shotgun in het Thais :thumbsup: Pun lachen natuurlijk :giggle:
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1027 Bericht door prajak » donderdag 30 juni 2016, 17:09

Ik leef met je mee. Thaise prijsstickers. Die zitten precies daar waar ze sporen nalaten.

Ik koop wel eens kabelgoten; die hebben een nette voorkant, en een achterkant met gaten voor schroeven. Waar zetten ze de sticker: juist, op de voorkant, die brave medewerkers.

Ik pak een zachte spons en maak hem z@@knat en dan maar met de nagels; het schuursponsje heb ik al afgeleerd, dat maakt zwarte vlekken. Vaak zaag ik die laatste centimeters er maar af maar er zijn er die de sticker precies in het midden zetten....

Een spiegel voor de badkamer; idem. Die sticker MOET op de voorkant.

Soms vraag ik me hardop af of ze hersens in het hoofd hebben of wat anders maar het heeft geen nut: vandaag verkopen ze kabelgoten, morgen sokken en overmorgen rubberwaren om kindjes te voorkomen...

Het zijn, met alle respect, de mensen met de laagste opleiding die vermoedelijk wegens armoe thuis in hun jeugd meer op de rijstvelden hebben gewerkt dan naar school zijn gegaan. Ze kunnen er ook niks aan doen.

Grin and bear it; dat heb ik in al die jaren Thailand wel geleerd.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1028 Bericht door Harm » vrijdag 01 juli 2016, 01:18

Schemer schakelaar gekocht
Thuis bij uitpakken zie ik dat over het aansluitschema een thaise tekst op sticker is geplakt
Aansluitschema niet meer leesbaar
Terug naar do home probleem uitgelegd en men ging kijken naar een andere schakelaar
Dame komt terug met andere schakelaar, sticker op aansluitschema
Chef erbij, is zelf gaan kijken, van de 24 aanwezige exemplaren 1 waarvan sticker naast aansluitschema was geplakt.
Die meegenomen. Antisiperen op volgende koper door bv kopietjes van aansluitschema te maken? Nee hoe kom je erbij gewoon 23 weer terug hangen. Probleem is voor de volgende koper.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1029 Bericht door brake034 » vrijdag 01 juli 2016, 01:27

In de meeste supermarkten staan bij de schoonmaakartikelen witte potjes met een blauwe schroefdop waar een vorm van petroleumgel inzit.
Dit is goed te gebruiken om de plaklaag van de stickers te verwijderen. Maar het blijft een klusje waar geduld voor nodig is.
En inderdaad worden stickers in het Thais het liefst geplakt op teksten in het Engels....
Marcel

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1030 Bericht door Hua Thale » vrijdag 01 juli 2016, 02:03

Kan natuurlijk ook met iets wat je mogelijk gewoon in je keukenkast heb staan.

https://www.schoonmaakazijn.net/sticker ... maakazijn/

En waarom die dingen altijd op plekken zitten waar je het nu net niet wil heeft niks met rijstvelden te maken.
Mentaliteitskwestie waar veel Thailanders last van hebben met als grote hobby die 'andere' op het verkeerde been zetten.
Meer Isaan als Chiang Rai natuurlijk.

Succes [ Een volgende keer]

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1031 Bericht door brake034 » vrijdag 01 juli 2016, 13:31

We hebben een besluit over de stam tafel genomen, we hebben thuis een plak hard hout van bijna 2 meter lang en 10cm dik op poten en met 8 stammetjes als krukken staan, die gaan we morgen verhuizen naar de winkel. Daar zijn een paar sterke jongens voor nodig want dat spul weegt wat. Morgen gaan ze ook de reclame borden ophangen en 1 ervan moet elektrisch worden aangesloten.
Voor die twee zware klussen heeft Pun een vrachtwagen met kraan en sterke jongens geregeld, gaat me vast weer de wereld kosten :giggle:
Marcel

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1032 Bericht door brake034 » vrijdag 01 juli 2016, 15:26

We zijn ook bij de accountant geweest om te praten over de ondernemingsvorm, vergunningen benodigd en de te voeren boekhouding.
Het was een goed en verhelderend gesprek waar Pun en ik eens een weekend over na moeten denken.
Maar we hebben voldoende handvatten, bovendien "point of no return" is allang gepasseerd :neus:
Marcel

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1033 Bericht door Gardensafari » vrijdag 01 juli 2016, 20:53

Brake034, ga zo door.
Ik reageer zelden, maar volg dit avontuur op de voet.
Veel succes!
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1034 Bericht door brake034 » zaterdag 02 juli 2016, 14:57

Dank je Garden Safari :worshippy:

Vandaag kwam onze vaste leverancier met een auto kraan en 4 man sterk eerst die zware stam tafel en krukken bij ons thuis ophalen.
Het blad is van Tamarinde hout en is alleen met zijn 4en te tillen.
Afbeelding
Voorlopig zijn de stam gasten gesteld en als het te warm op het terras wordt hebben we binnen airco.

Met dezelfde autokraan hebben ze de reclame borden boven het terras gehesen waar de reclame aannemer 3 man sterk klaar stond de borden aan te nemen en op te hangen.
Afbeelding

Afbeelding

Morgen een vrije dag, we gaan met kennissen lunchen in de stad!
Marcel

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#1035 Bericht door brake034 » zondag 03 juli 2016, 13:46

Vandaag 5 keer de vaatwasser laten draaien na het verwijderen van stickers van borden en schalen en het uitpakken van oma's 12 delig servies :giggle:
We hebben voorlopig voldoende servies goed, bestek en glaswerk voor bier en fris/water, maar we hebben nog koffie kopjes en wijn glazen nodig, eerst eens de oude voorraad maar eens doornemen, overmorgen of zo.
Marcel

Plaats reactie

Terug naar “Steden”