Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#601 Bericht door Harm » maandag 29 juni 2015, 14:09

brake034 schreef:Tsja Dutch, dan zal je een manier moeten vinden om me de mond te snoeren?!

Marcel,

Ik ben in het verleden wel een paar draadjes begonnen
Ik reageer ook zeer regelmatig op andermans draadje
Maar een dagelijks draadje of zelfs wekelijks draadje dat lukt mij niet
Niet omdat ik niet wil maar kennelijk gebeurd er te weinig in mijn leventje
wat de moeite waard is of wat ik de moeite waard vind om over te schrijven
die dan in de analen van het internet te komen
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#602 Bericht door dutch » maandag 29 juni 2015, 14:10

brake034 schreef:Tsja Dutch, dan zal je een manier moeten vinden om me de mond te snoeren?!
Ik geloof niet dat je ooit enigerlei commentaar op dit topic van mij heb kunnen vinden,simpelweg omdat dat gemotorrij en de zaken er om heen mij totaal niet interesseerde.Niet qua verhaaltjes en niet qua schrijfstijl.
Heb daar verder nooit enige behoefte toe gevoelt.
Heb echter absoluut geen corrigerende opmerkingen van jou nodig.
Chang.......Uiteraard,maar jij...........? :happyno:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#603 Bericht door brake034 » maandag 29 juni 2015, 14:14

Harm,

Het gaat er niet om elke dag te posten, eerder is belangrijk dat het enigszins over Thailand gaat en dat de post/draadje een positieve inslag heeft, zonder elkaar af te PLASSEN of privé stokpaardjes te berijden.

Natuurlijk is het dagelijks leven in Thailand nauwelijks spannend maar zelfs de dagelijkse gang van zaken kan een inzicht geven aan de toekomstige Thailand emigranten over ons dagelijks leven, wie weet heeft iemand er iets aan?!
Marcel

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#604 Bericht door elst99 » maandag 29 juni 2015, 14:29

Vertel mij maar is wat het wezenlijke verschil van leven is tussen Thailand en Nederland!
Het motorrijden? De boodschappen doen? De korting bij BigC of de bonnetjes van AH?
Ik heb als je het bij elkaar optelt 9 jaar in Thailand gewoond, ja het weer, maar leven is geen vakantie en dan verandert er weinig aan je leefstijl.
Tenminste als je zoals wij geen bartypes zijn.
Dat er vaak afspraken niet kloppen, ja, maar dat is niet typisch Thai.
Dat men links rijdt en dat het verkeer gevaarlijk is. Ja en als daar om gevraagd wordt dan krijgen de forumbezoekers antwoordt.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#605 Bericht door brake034 » maandag 29 juni 2015, 14:40

Overwegend de dagen voor- en de crematie van onze vriend staat 1 ding als een paal boven water, de gemeenschapszin in deze regio is heel groot. Ik heb een diep respect voor wat de gemeenschap voor elkaar overheeft in Thailand en de gebondenheid waarmee lief en leed gedeeld wordt.

Pun en ik hebben onze vriend zien wegglijden in een hele korte tijd, tegen lever kanker is nog steeds niets te doen.

Het was simpel, sober, menselijk en getuigde van een grote mate van betrokkenheid van iedereen.

Heb groot respect voor de artsen en verpleegsters die in de overheidsziekenhuizen en klinieken met beperkte middelen ervan maken wat ze kunnen.
Aantekening aan mezelf: misschien beter wat donaties aan de dorps kliniek te doen als aan de dorps tempel?!

De crematie was goed, er is gebeurt wat moest gebeuren, er is gezegd wat gezegd moest worden.
Het was enorm druk, er was zeker 500 man, tot vanuit Yala aan toe.

De familie had gevraagd of Pun en ik de foto's wilde maken, we hebben in 5 dagen samen zo een 600 foto's gemaakt die we voor de familie op een geheugenstok gaan zetten.

Pun en ik gaan Nan Peng enorm missen, het afscheid was goed en kwam recht uit ieders hart. Dat maakt het wel makkelijker een plek te geven.
Marcel

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#606 Bericht door brake034 » maandag 29 juni 2015, 15:16

Henk Korat schreef:Brake034 ik ga over een week naar Nederland voor een paar maanden. Ik beloof je, dat ik bij terugkomst zal verhalen over Thailand. Te beginnen met Khao Yai. We zijn dit grote gebied al drie jaar (natuurlijk niet achter elkaar) aan het doorreizen op zoek naar bijzondere plekjes. Wij hebben veel van die plekjes gevonden. Het is leuk daar over te verhalen. Ik moet dan wel de foto's opzoeken. Een tweede item kan de stad Nakhon Ratchasima zijn. Deze stad komt echt in een versnelling en zal, met de komst van de hogesnelheidstrein, drastisch veranderen.
Prima Henk! :thumbsup:
Marcel

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#607 Bericht door Ashakorat » maandag 29 juni 2015, 15:22

Ik heb net een nieuw draadje geopend in "wonen en werken" Henk, en omdat het "mijn :crazy: )" draadje is ben jij mijn eerste gastschrijver :clap:
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#608 Bericht door Harm » maandag 29 juni 2015, 16:02

Marcel heb jij ervaring met de SYM MaxSYM 400i
Weet de prijs (nog) niet maar zou de helft kosten van de Honda Forza

Ik ken deze hele fabrikant niet wie wel??
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#609 Bericht door brake034 » dinsdag 30 juni 2015, 01:42

Harm, Sym is een Koreaans merk, ze kopen erg veel van hun onderdelen in China en assembleren op diverse lokaties. Sym wordt ook in Nederland erg veel verkocht.

Nadeel van Sym tegenover Honda in Thailand is het feit dat er heeeeeel veel Honda dealers zijn en heel weinig Sym dealers. Dus service is minder, daarnaast zakt de inruilwaarde sneller omdat Honda waardevaster is, Sym in Thailand wordt beschouwt als een B merk.
Laatste probleem, naast de dealers ook minder reservedelen, Sym wordt in Thailand ingevoerd door een agent die geen ernorme investeringen doet in onderdelen.

Liever iets meer geld en dan een Honda is mijn advies.
Marcel

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#610 Bericht door nbreeker » dinsdag 30 juni 2015, 05:49

brake034 schreef:Harm, Sym is een Koreaans merk, ze kopen erg veel van hun onderdelen in China en assembleren op diverse lokaties. Sym wordt ook in Nederland erg veel verkocht.

Nadeel van Sym tegenover Honda in Thailand is het feit dat er heeeeeel veel Honda dealers zijn en heel weinig Sym dealers. Dus service is minder, daarnaast zakt de inruilwaarde sneller omdat Honda waardevaster is, Sym in Thailand wordt beschouwt als een B merk.
Laatste probleem, naast de dealers ook minder reservedelen, Sym wordt in Thailand ingevoerd door een agent die geen ernorme investeringen doet in onderdelen.

Liever iets meer geld en dan een Honda is mijn advies.
En mijn vriendelijke advies is als volgt.Liever iets meer geld en dan een Yamaha dat is mijn advies,ik vind trouwens de Honda Forza niet mooi.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#611 Bericht door brake034 » dinsdag 30 juni 2015, 10:00

Nick, wat wel speelt is dat de met de Forza vergelijkbare Yamaha de 530cc T-Max is en die kost maar liefst 530.000 baht: http://www.yamaha-motor.co.th/ridersclub/Spec_TMAX.aspx

De Forza wordt in Thailand gebouwd, ik denk dat de T-Max vanuit Japan geïmporteerd wordt.
Marcel

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#612 Bericht door brake034 » zaterdag 04 juli 2015, 15:06

Het knetterde wat gisterenochtend in Chiang Rai, gelukkig aan de andere kant van de provincie:
http://englishnews.thaipbs.or.th/seven- ... chiang-rai
Marcel

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#613 Bericht door Rens » zaterdag 04 juli 2015, 15:34

Deze Border Unit (onderdeel van het leger als ik me niet vergis) zijn niet de minste!

In de Thaksin S. periode was er ook een dergelijke unit die domweg de opdracht had om geen vragen te stellen. Helaas kon men ook zo de bewijzen van het zelf deelnemen aan de winstgevende praktijken ook verdoezelen.

Dat "zelf deelnemen" gebeurt toch nog steeds veel. Bij veel smokkelzaken die de pers wel halen komt er op een gegeven moment toch vaak een kopstuk in de boeien op een foto in de krant. Over veroordelingen lees je zelden trouwens. Je wilt dit soort taferelen inderdaad niet dicht bij je in de buurt.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#614 Bericht door brake034 » zaterdag 04 juli 2015, 15:59

Hier in de buurt opereren naast het normale leger korps en de politie twee organisaties in de strijd tegen drugs:

De Thahan Phran, hieruit is de Pamuang taskforce (onder leiding van het leger) opgericht.
De soldaten op de foto zijn Thahan Phran.

Daarnaast opereert de Border Patrol Police, officieel rapporterend onder de politie organisatie.
In werkelijkheid een sterk autonome macht die alleen aan de Koning verantwoording aflegt.
Officieren van de BPP verzorgen de beveiliging van de Koninklijke Familie.
Marcel

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#615 Bericht door brake034 » vrijdag 10 juli 2015, 10:19

Gisteren de 1000 liter tank (kunststof, geïsoleerd en voorzien van "silver nano" (whatever that may be?), een filter systeem (een houder met 4 kaarsfilters en een houder met een carbon filter) plus een 350 watt pomp (met een mooie korting) gekocht.

De komende dagen gaat onze waterhuishouding op de schop en ik hoop op goed resultaat.
Zal de komende dagen wat plaatjes maken van het installatie werk.

Daarnaast gaan we een hele bak werk doen aan het verbeteren van de elektro-installatie in het huis.
Ons huis is in 2006 gebouwd, met de toenmalige kennis van zaken van de originele aannemer, er is b.v. geen aardlekschakelaar in het huis.
Tegenwoordig zijn de elektro spullen veel beter, de kennis is erg verbeterd en we willen graag voorzieningen treffen dat we op termijn door het hele huis airco aan kunnen leggen.

Echter eerst het water, dan de stroom!
Marcel

Plaats reactie

Terug naar “Steden”