Geluksdagen ??

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Geluksdagen ??

#16 Bericht door Ashakorat » donderdag 18 december 2014, 13:11

Hua Thale schreef::cheesy:
Je heb de kleur al zelf mogen bepalen dat is al een pluspunt. :giggle:
.
Wie zegt dat ik de kleur mocht kiezen? [|(
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Geluksdagen ??

#17 Bericht door Ashakorat » donderdag 18 december 2014, 13:16

future expat harm schreef:
De voordeur mag niet recht tegenover de achterdeur zitten omdat dan het geld zo uit de woning kan waaien (betekend dus armoede)

In haar huis zit de voordeur wel recht tegenover de achterdeur, maar dat huis is door een "modern" bedrijf gebouwd, niet door haar vader. De achterdeur, dus nu de deur naar de keuken heeft verder niets met de nieuwe buitendeur in de keuken te maken want die zit aan de zijkant. Het enige dat ik me dan kan bedenken is dat die betonpaal wel tegenover de voordeur staat als je de diverse vertrekken doorgaat :geek:
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Geluksdagen ??

#18 Bericht door Hua Thale » donderdag 18 december 2014, 14:12

Nog wat ditjes en datjes gevonden herken er wel een paar.


Thais bijgeloof...!

Dat een Thai de wc nooit voor in zijn huis, vlakbij de voordeur zou plaatsen?

Dat die zelfde bewuste voordeur uit het vorige weetje nooit loodrecht in het verlengde op de achterdeur mag staan? Dit zou nl. betekenen dat het geld wat binnenkomt meteen weer eruit loopt!

Dat te grote bomen bij je huis het geluk in en van het huis in de weg staan? De bomen moeten verhoudings gewijs niet te groot zijn in vergelijking met je huis.

Wist je dat de geesteshuisjes die kapot gaan hier in Thailand bij een speciale boom geplaatst worden, liefst een grote, zodat die de geesten kan beschermen die erin zitten? Een soort kerkhof dus die je op verschillende plekken langs de weg ziet.

Dat alle Thaise mensen altijd hun schoenen uit doen voor ze hun huis en zelf hun terras voor het huis betreden? Met schoenen betreden zou armoede betekenen.

Dat men hier de sokken niet samen met de rest van het wasgoed wast? Voeten zijn nl. onrein...

Wist je dat dingen aanwijzen met je voeten respectloos is?

Dat je hier op Woensdag niet naar de kapper moet gaan? Is geen goede dag om je haar te knippen! Vrijdag daarentegen is een hele goede dag!

Dat je s'avonds niet moet fluiten omdat je dan geesten uitnodigt in je huis?

Omdat we het toch over fluiten hebben, zwangere vrouwen mogen niet fluiten omdat de baby dan een scheve mond zouden krijgen...

Dat je geen grappen moet maken tijdens het eten omdat de geest dan je rijst steelt?

Dat je het vuil niet via de voordeur mag wegvegen omdat je dan ook geld de deur uitveegt?
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Geluksdagen ??

#19 Bericht door Ashakorat » donderdag 18 december 2014, 14:18

Hua Thale schreef:

Wist je dat de geesteshuisjes die kapot gaan hier in Thailand bij een speciale boom geplaatst worden, liefst een grote, zodat die de geesten kan beschermen die erin zitten? Een soort kerkhof dus die je op verschillende plekken langs de weg ziet.

Deze vind ik wel leuk Hua, Er is zo'n geesteshuiskerkhof bij mijn vriendin in de buurt langs de kant van de weg. Ik heb altijd gedacht dat een stel onverlaten hier hun troep hadden gedumpt. Zitten overigens huisjes bij die er uit zien als nieuw.
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Geluksdagen ??

#20 Bericht door Duncan » vrijdag 19 december 2014, 18:05

Ik stuur je via de PB even een paar foto's van hoe de auto eruit ziet na een bezoek aan de monnik ( heb geen bucketfoto oid ).
Zou me er niet druk om maken, de kalk op de klep is al weg na de eerste regendruppels en de kalk aan het plafond valt niet op ( achter de zonneschermen zit ook nog wat goudpapier, om de pook zitten wat gelukksdraadjes ( evenals om de stuurkolom ) en verder hebben we nog wat amuletten en beeldjes op het dashboard, bij de meters en in de deuren en een hoop aan de achterutkijkspiegel.
En het heeft afgelopen keer geholpen, bij een aanrijding met hoge snelheid, want we zijn er nog steeds :thumbsup: .
En maak je verder niet te druk, want je kunt dingen wel niet willen maar als je je hielen gelicht hebt wordt die auto toch beknipt en beplakt zoals zij dat willen... :mrgreen:

Edit: laat maar, het versturen van foto's schijnt niet via de PM te kunnen :oops: .

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Geluksdagen ??

#21 Bericht door driver » vrijdag 19 december 2014, 21:14

Ashakorat schreef:
Hua Thale schreef:

Wist je dat de geesteshuisjes die kapot gaan hier in Thailand bij een speciale boom geplaatst worden, liefst een grote, zodat die de geesten kan beschermen die erin zitten? Een soort kerkhof dus die je op verschillende plekken langs de weg ziet.

Deze vind ik wel leuk Hua, Er is zo'n geesteshuiskerkhof bij mijn vriendin in de buurt langs de kant van de weg. Ik heb altijd gedacht dat een stel onverlaten hier hun troep hadden gedumpt. Zitten overigens huisjes bij die er uit zien als nieuw.
Dat wist ik ook niet , Ik dacht ook altijd dat die meuk er gewoon neergemikt werdt omdat het kapot was oid .

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Geluksdagen ??

#22 Bericht door Jim » vrijdag 19 december 2014, 23:25

viel het toeteren van de passerende auto's dan niet op?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Geluksdagen ??

#23 Bericht door driver » vrijdag 19 december 2014, 23:52

Jim schreef:viel het toeteren van de passerende auto's dan niet op?
Nooit op gelet eigenlijk en ik toeterde nooit ;)

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”