Driver/Motor kopen/huren/verhuurbedrijven waar ?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Driver/Motor kopen/huren/verhuurbedrijven waar ?

#1 Bericht door driver » zondag 17 november 2013, 16:08

Mocht een motor kopen te lastig worden of ik vindt niks op korte termijn dan wordt het wslijk huren en dus heb ik vandaag al wat verhuurbedrijven met website gevonden maar er zijn er ongetwijfeld meer .
Ik wil een Kawasaki KLX 250 of D-Tracker 250 huren mede omdat ik ri Udon/Bandung wil omdat een vriend daar woont en die heeft een Kawa KLX 250 en we willen samen ri Pay/Mae Hong Song op 2 gelijkwaardige motoren.
Advies of pietpraat over onveilig, gevaarlijk etc zit ik niet op te wachten die verhalen ken ik inmiddels wel en ik ga gewoon motorrijden in Thailand omdat ik dat leuk vindt :angel:

Het lijkt me ook wel handig in dit draadje links te plaatsen naar bedrijven die in Thailand ongeacht waar motoren verhuren en er zijn misschien ook mensen die daar dan ervaring mee hebben ?
Sommige bedrijven vragen om het afgeven van een paspoort of misschien andere staats/persoonsgebonden papieren dat lijkt mij [|(

LINKS

Bangkok :

http://www.bangkokbikesrental.com

http://www.rentalmotorbike.com/motorbike-rental-bangkok

http://www.asiaridingadventure.com/


Chang Rai:

http://crbigbikerentals.com/index.html
Laatst gewijzigd door driver op woensdag 20 november 2013, 18:00, 8 keer totaal gewijzigd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Links Motorverhuurbedrijven in Thailand hier plaatsen au

#2 Bericht door prajak » zondag 17 november 2013, 16:12

Zo'n groot ding (in cc dan) huren zal je in de periferie niet altijd lukken. In Nongkhai is 125 cc Honda Wave echt max hoor; de PCX is nog niet in de verhuur en dat is ook 'maar' een scooter. Je zult dus altijd in een grote stad moeten beginnen met de rit.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Links Motorverhuurbedrijven in Thailand hier plaatsen au

#3 Bericht door driver » zondag 17 november 2013, 16:15

prajak schreef:Zo'n groot ding (in cc dan) huren zal je in de periferie niet altijd lukken. In Nongkhai is 125 cc Honda Wave echt max hoor; de PCX is nog niet in de verhuur en dat is ook 'maar' een scooter. Je zult dus altijd in een grote stad moeten beginnen met de rit.
k,was nog aan het veranderen in de openingspost maar jij reageert al :giggle:
Ik orienteer me op grotere plaatsen qua huren ben bezig wat links te plaatsen .
scooter huren wil ik niet gewoon een kleine 250 cc off/all road/super motard motor.

gr driver

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Links Motorverhuurbedrijven in Thailand hier plaatsen au

#4 Bericht door prajak » zondag 17 november 2013, 16:18

Paspoort afgeven nimmer doen. Rijbewijs ook niet, creditcardgegevens ook niet. Verhuren is risico lopen en dat moet de verhuurder maar aanvaarden hoor. Kruideniers zijn er al genoeg.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Links Motorverhuurbedrijven in Thailand hier plaatsen au

#5 Bericht door prajak » zondag 17 november 2013, 16:19

Stond in dit forum laatst niet een link naar een verhuurder in C-Mai en C-Rai ? Gestolen motors ? Was dat niet van Brake034 ?

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Links Motorverhuurbedrijven in Thailand hier plaatsen au

#6 Bericht door driver » zondag 17 november 2013, 16:21

prajak schreef:Stond in dit forum laatst niet een link naar een verhuurder in C-Mai en C-Rai ? Gestolen motors ? Was dat niet van Brake034 ?
ik heb al wat lopen zoeken maar vindt nog niks erover waar dat stond .
Brake zal misschien nog wel reageren.

gr driver

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Links Motorverhuurbedrijven in Thailand hier plaatsen au

#7 Bericht door prajak » zondag 17 november 2013, 16:56


driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Links Motorverhuurbedrijven in Thailand hier plaatsen au

#8 Bericht door driver » zondag 17 november 2013, 17:44

prajak schreef:http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... i#p8232951

De diefstal van motors.
De link van het verhuurbedrijf is dezelfde als die ik nu heb neergezet.
Zijn wel meer verhuurders maar geen website tot nu toe wat ik vindt.

BKK zou voor mij perfect zijn, Suk naar familie en moeders en ik..op weg naar ...dat weet nog niemand zelfs ik niet :giggle:
Ik moet uiteindelijk eerst in Bandung uitkomen daarna misschien Nonkai ? alleen en dan met m,n vriend ri Chiang Mai/CR/Pai/Mae Hong Son.

gr driver

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Links Motorverhuurbedrijven in Thailand hier plaatsen au

#9 Bericht door ron » maandag 18 november 2013, 01:30

Heeft weinig met verhuren te maken,maar met deze link ben je wel een paar prachtige motorfiets-tochten wijzer compleet met accomodatie,s.

http://www.sjonhauser.nl/category/motorfietstochten

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Links Motorverhuurbedrijven in Thailand hier plaatsen au

#10 Bericht door brake034 » maandag 18 november 2013, 07:29

Ja Marcel meld zich wel!

1) Driver, stuur me even een PB met je e-mail en telefoonnummer, er zijn wat zaken off forum te bespreken.

2) Kwaka KLX of D Tracker, Honda CRF250L of M, tweede hands allemaal 100.000 baht plus, goedkoper is bagger.
Dat koop je dan in Feb. 2014, rijdt een maandje en dan? Ja als je poen genoeg heeft net als Piet (wie kent hem niet?) maar ik zou zo niet kopen.
Wel een optie is kopen, maand rijden en terug verkopen, dat kunnen we off forum bespreken.

3) Huren:
- Paspoort afgeven; je moet je altijd kunnen identificeren in Thailand, liefst met je originele paspoort. Geen overweging dus.
- Er zijn vaak slechte ervaringen met het teruggeven van de borg (vaak onder dwang van het paspoort vasthouden) onder het mom van schade, denk aan de waterscooter zwendel.
- Ik heb geen ervaringen met de verhuurbedrijven in Bangkok, echter doen de twee bovengenoemde punten zich juist daar voor hoor ik.
- Ik ken de eigenaar van Chiang Rai Big Bike Rental, een maand een 250 huren bij hem kost 18.000 baht.
Daar heb je geen gezeur met je borg en trucjes met schade en zo.
Alleen moet je ophalen en terugbrengen in CR, ook geen straf want het is er erg mooi.
Als je besluit bij Brian te huren kunnen we samen wat in de Rai rondrijden, laat ik je Pratu Siam zien en Phu Chi Fa.
Overigens ben je zo wie zo welkom, waar je ook huurt/koopt :giggle:

Lijstjes verhuurbedrijven:
- Khon Kaen: https://www.facebook.com/dsmotorbikes
- Chiang Mai: http://www.gt-rider.com/motorcycles-in- ... n-thailand en http://www.rideasia.net/motorcycle-foru ... ops-2.html

Veiligheid (bespreken we nader off topic); ik raad aan goede eigen helmen te kopen, kleding en laarzen zijn vaak te huur.
Een helm zou ik nooit huren, je weet nl niet of hij ooit gevallen is of zo, bovendien niet hygiënisch.
Marcel

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Links Motorverhuurbedrijven in Thailand hier plaatsen au

#11 Bericht door brake034 » maandag 18 november 2013, 07:37

prajak schreef:Paspoort afgeven nimmer doen. Rijbewijs ook niet, creditcardgegevens ook niet. Verhuren is risico lopen en dat moet de verhuurder maar aanvaarden hoor. Kruideniers zijn er al genoeg.
Huren is ook risico lopen, dat moet de huurder maar aanvaarden, klaplopers zijn er ook genoeg.......
Ik ken er die proberen te huren zonder dat ze voldoende geld hebben om de borg te betalen.....hoe kunnen ze dan eventuele schade betalen?????

Je zal de verhuurder zijn zeg, ze brengen je brommers terug volledig kaal gereden off road in Laos en willen de schade niet betalen.
Ze brengen je brommer van 2 ton baht gewoon niet terug, diefstal zoals al eerder besproken.
Het is te simpel om dat allemaal bij de verhuur ondernemer neer te leggen maar ja als je nooit ondernemer geweest bent dan zie je dat moeilijker.
Marcel

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Links Motorverhuurbedrijven in Thailand hier plaatsen au

#12 Bericht door driver » maandag 18 november 2013, 08:47

Marcel...pm is onderweg naar je ook jij alvast bedankt voor je reactie

gr driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Driver/Motor kopen/huren/verhuurbedrijven waar ?

#13 Bericht door driver » woensdag 20 november 2013, 22:49

Ben inmiddels aan het informeren geweest voor 2 motoren .
1 dtracker in Pattya en 1 klx in BKK.
Beide mooi en respectievelijk 24000 en 32000 km gereden.
De eerste op foto gezien en de klx vandaag via Skype, keurige motor en aardige kerel de verkoper en aantoonbaar onderhoud erbij .
klx heeft mijn voorkeur maar totaal ben ik dan incl. verzekering zo,n 100.000 thb kwijt.
En dat voor zeg maar 3 weekies rijden ?daarna moet ie dan stilstaan totdat ik weer naar Thailand ga .
Hij kan in Bandung staan bij mijn maatje dan rijdt ie wel af en toe ermee dat vindt ie echt niet erg zei hij :mrgreen:
De klx verkoper heb ik gemeldt er even rustig over na te denken de dtracker twijfel ik wat over gezien de kleine sm wielen.

Huren : zou dan in C.Rai moeten wslijk want alleen hun verhuren wat dtrackers wat ik tot nu toe gevonden heb.
Maar ja...mijn maatje zit in Bandung en dat is zo,n 750 km ? daar vandaan.
Mocht ik toch gaan huren daar ...dan ga ik hem voorstellen dat ik vanaf CR de doorgaande weg naar Wang Thong rij en hij vanaf Bandung ook en dat we elkaar daar dan treffen.
De volgende dag kunnen we dan daar vandaar een planning gaan maken hoe te rijden ri CR en omgeving binnendoor .
Allemaal ideetjes, denken..mooi he ! :thumbsup:

gr driver

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Driver/Motor kopen/huren/verhuurbedrijven waar ?

#14 Bericht door v@go » woensdag 20 november 2013, 23:19

Van brommers heb ik helemaal geen verstand en zoals je inderdaad aangeeft particulier verhuren is toch anders.
Maar ik had die dingen van Piet hier een keer gezien die te koop stonden zo vandaar.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Driver/Motor kopen/huren/verhuurbedrijven waar ?

#15 Bericht door ron » donderdag 21 november 2013, 05:55

Hoi Driver

Je kan ook eens bij craigslist kijken of er wat voor je bij zit.(link onder)
Dat je een beetje tegen het geld loopt op te hikken,is begrijpelijk aangezien auto,s en motoren hoog in waarde blijven in Thailand.

Kopen voor een enkele keer per jaar een maand ofzo te gebruiken?....je lijkt wel gek.
Alles wat stil staat,gaat van je af.
Wilde eerst ook de PCX 150 en de Honda Scoopy-i ergens stallen bij familie,om dan die dingen tijdens een vakantie te gaan gebruiken,maar daar was ik eigenlijk na een nachtje slapen wel achter dat dit geen optie is.
Gewoon verkopen die bende,en mochten wij ooit beslissen om weer voor langere tijd in Thailand te verblijven,ben ik er van overtuigd dat er nog wel winkels zijn die nieuwe brommers/motoren verkopen.

Dat je maatje er af en toe wel even op gaat rijden is prachtig,maar de motor zal er niet "beter" op worden.
Bepaalde dingen in het leven moet je niet uitlenen,en daar valt zeker je auto of motor onder,in ieder geval bij mij.
Al kan je nog zo goed rijden,een ongeluk hoeft nier perse door jou toedoen te gebeuren,maar door de talloze clowns hier in het verkeer zit een aanrijding in een groot hoekje. :Whistle:

http://bangkok.craigslist.co.th/mca/

Succes in ieder geval.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”