Roi et

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
peter westerbaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: vrijdag 09 augustus 2013, 11:24

Roi et

#1 Bericht door peter westerbaan » zaterdag 17 augustus 2013, 09:03

Beste Thailand-gangers,
Op mijn keomende reis door Thailand wil ik de Isan bezoeken. Is Roi et een goede optie of al weer erg toeristisch? Is iemand van jullie daar al eens geweest?
Dank en groet,
Peter!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Roi et

#2 Bericht door RuudThai » zaterdag 17 augustus 2013, 10:20

Ik heb eigenlijk nog nooit een forumlid gezien dat in Roi Et woont maar ik kan me vergissen. En sommigen wonen natuurlijk elders maar hebben een partner die daar oorspronkelijk vandaan komt waardoor ze daar wel bekend zijn.
Ik ben zelf nimmer in die stad geweest maar wel een paar keer die enorme tempel daar in de buurt bezocht waar ze al 25 jaar o.i.d. mee bezig zijn om te bouwen. Schijnt een project van de koning te zijn, zeer indrukwekkend en bijzonder fraai afgewerkt van binnen, voor zover dat klaar is.

mapraaw
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 49
Lid geworden op: zaterdag 17 mei 2008, 16:45

Re: Roi et

#3 Bericht door mapraaw » zaterdag 17 augustus 2013, 18:46

Roi-et is totaal niet toeristisch en toch is er in mijn ogen genoeg te zien,als men van tempels houd.
Zoals de door Ruud al eerder genoemde tempel , Pha nam yoi oftewel Pha maha chedi chai mougkol.
Ieder keer als ik er kom is het een indrukwekkend kleurrijk geheel.
Vergeet ook niet de trap te nemen langs de rotswand naar beneden toe.

Vlak in de buurt van Pha nam yoi zijn prachtige vergezichten te zien bij het Nam tip non hunting area.
Wat te bereiken is via een kronkelige weg dwars door een natuurgebied,(lees dichtbegroeid bos)
Ook daar in de buurt, ligt er een botanische tuin die een korte wandeling waard is.

15 km ervandaan ligt een soort stuwmeer, met ook weer in de ver overhangende rotsen, een tempel met mooie grote waterval. Kort genaamd, Tam soda.
Het is al een belevenis om er te komen,zo smal is de geasfalteerde weg er naar toe.

Er liggen door de provincie heen verspreid oude kmer tempels, zoals Prank ku en Kukasing eventueel nog de wat Ku pa kona.

Vergeet niet de rijstvelden die tot aan de horizon te zien zijn. In de regentijd is heel Roi-et groen.

In de provinciestad zelf is er een park te vinden met de naam Bungplachan.
Er ligt een aquarium,een nationaal museum en ook is er de grootste staande boedha beeld van de wereld ?? te vinden. Ongeveer 65 meter hoog.
Kijk ook eens naar Wat pa non sawan. Waar een legio beelden in en om de tempel staan.

Het is te veel om op te noemen.
De afstanden zijn er wel groot.Zonder auto of brommer natuurlijk, is het eigenlijk niet te doen.
Bij dit alles wordt er nergens zover ik weet, behalve bij het nationaal museum,entree gevraagd.
Het verbaasd mij telkens weer dat er zo weinig mensen naar de bezienswaardigheden komen kijken.
In Bangkok hadden ze er een goudmijn aan, als ik dat zo mag stellen.

Groet,Marco.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”