Rondreis in juli. Tips voor vervoer Bangkok - River Kwai

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ThailandReiziger
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: woensdag 02 januari 2013, 14:56

Rondreis in juli. Tips voor vervoer Bangkok - River Kwai

#1 Bericht door ThailandReiziger » maandag 07 januari 2013, 13:19

Hallo,

Aan de hand van de vele online voorbeelden heb ik een schema samengesteld van een reis die we in juli willen gaan doen.
Veel dingen zijn al duidelijk geworden a.d.h.v. dit forum.

Het onderstaande is ongeveer ons doel:

Dag Todo
Dag 1 Vlucht
Dag 2 Bangkok - Grand Palace
Dag 3 Bangkok - Boot
Dag 4 Bangkok - Diversen
Dag 5 Bangkok - Floating Market - River Kwai
Dag 6 River Kwai - Erawan Watervallen
Dag 7 River Kwai - Ayutthaya
Dag 8 Ayutthaya
Dag 9 Ayutthaya - Sukhothai
Dag 10 Sukhothai
Dag 11 Si Satchanalai ?
Dag 12 Sukhothai - Chiang Mai
Dag 13 Chiang Mai - Zwembad
Dag 14 Chiang Mai - Kookles
Dag 15 Chiang Mai - Excursie bergdorpen
Dag 16 Chiang Mai - Elephant Conservation Centre
Dag 17 Chiang Mai naar Phuket
Dag 18 Phuket - Beach
Dag 19 Phuket - James Bond Island
Dag 20 Phuket - Phi Phi tour
Dag 21 Phuket naar Ko Samui
Dag 22 Ko Samui
Dag 23 Ko Samui
Dag 24 Ko Samui
Dag 25 Ko Samui
Dag 26 Ko Samui - Bangkok
Dag 27 Terugvlucht Bangkok - Amsterdam

We willen 3x een binnenlandse vlucht nemen van CHiang Mai naar Phuket van Phuket naar Ko Samui en van Ko Samui weer naar Bangkok.

Veel tussenliggend vervoer willen we met het openbaar vervoer gaan doen.

We weten nog niet hoe we van Bangkok naar de River Kwai komen.
Dit kan bijv. wel met een bus o.i.d. maar dan slaan we de floating market over.
Je hebt vanuit Bangkok ook wel excursief naar de River Kwai en die gaan ook naar de floating market.
Maar met die excursies is het weer de bedoeling dat je aan het einde van de dag weer in Bangkok bent (en geen koffers meeneemt).
Wat is dan een goede manier om naar de River Kwai te gaan via de floating market (en evt. via de Maeklong Railway Market).

We hebben begrepen dat het weer in Ko Samui redelijk goed is in juli, kan iemand dit bevestigen?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Meritus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 360
Lid geworden op: maandag 22 september 2008, 05:12

Re: Rondreis in juli. Tips voor vervoer Bangkok - River Kwai

#2 Bericht door Meritus » maandag 07 januari 2013, 14:45

... wow ... hebben jullie haast of vakantie?

River Kwaai ... geen probleem ... met de 'State Railway of Thailand' ...

Afbeelding
... klick op de foto ...

ThailandReiziger
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: woensdag 02 januari 2013, 14:56

Re: Rondreis in juli. Tips voor vervoer Bangkok - River Kwai

#3 Bericht door ThailandReiziger » dinsdag 08 januari 2013, 11:51

Hoi Meritus [|)

We hebben inderdaad vakantie :) Vind je dat we dit te snel doen?
Veel reizen die ik zag doen dit rondje in twee weken, dus ik vond het al behoorlijk ruim allemaal.

En daarom wil ik aan het einde van de rit ook wat relaxen op het strand.
Dus is Ko Samui dan een goede keus in juli?
Phuket schijnt wat minder te zijn, maar we willen graag langs Phi Phi en het James Bond island.

Met een treinreis kunnen we ook vast wel naar de River Kwai, maar we willen graag als tussenstop langs de floating market.
En die sla je op deze manier weer over toch?

Gebruikersavatar
Meritus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 360
Lid geworden op: maandag 22 september 2008, 05:12

Re: Rondreis in juli. Tips voor vervoer Bangkok - River Kwai

#4 Bericht door Meritus » dinsdag 08 januari 2013, 14:25

ThailandReiziger schreef: Met een treinreis kunnen we ook vast wel naar de River Kwai, maar we willen graag als tussenstop langs de floating market.
En die sla je op deze manier weer over toch?
... DEZE Floating Market? Hoeft niet, is maar voor tourists ... neem de 'werkende' in Tallin Chang bij voorbeld [Sai Noi, Tha It ezv. ...] ...

... ik ben nu 10 jaar hier in Th ... dus, ik heb een ander begrip van rust of snelheid ... veel plezier met je vakantie ... [|)

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Rondreis in juli. Tips voor vervoer Bangkok - River Kwai

#5 Bericht door printen44 » dinsdag 08 januari 2013, 15:20

Dat je na afloop van je vakantie weer twee weken vakantie nodig heb om bij te komen van die "haastvakantie" van je, dat staat vast.

En Thaise spoorwegen hebben laten weten dat de komende twee jaar er veel vertraging zal wezen op de treinreizen, i.v.m. het opwaarderen van de spoorwegen. Dat opwaarderen zal wel niet gebeuren, maar die vertragingen zullen er wel zijn. Op een uurtje of twee vertraging moeten jullie wel rekenen. En dan bof je nog.

Het is mij een raadsel waarom vakantiegangers van hot naar her in Thailand willen reizen in een land dat zo groot is als Frankrijk, uitgerekt is, warm tot zeer warm is, vochtigheidsgraad heel hoog is, de Thaise zelf de mentaliteit hebben van: "komt het vandaag niet, dan hopelijk volgende week" en dan denken dat alles hier mooi op tijd gaat.

Een voorbeeld, vandaag speelde PSV tegen een Thaise clubelftal. Op de kaart staat aanvang: 19.00 uur. De wedstrijd begon tien voor acht. Om zeven uur is het stadion nog leeg. Men komt altijd wat later hier. [8) [8) [8)

Gebruikersavatar
Meritus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 360
Lid geworden op: maandag 22 september 2008, 05:12

Re: Rondreis in juli. Tips voor vervoer Bangkok - River Kwai

#6 Bericht door Meritus » dinsdag 08 januari 2013, 15:29

printen44 schreef: Een voorbeeld, vandaag speelde PSV tegen een Thaise clubelftal. Op de kaart staat aanvang: 19.00 uur. De wedstrijd begon tien voor acht. Om zeven uur is het stadion nog leeg. Men komt altijd wat later hier. [8) [8) [8)
... normaal ... hoe kunnen Thaise weten dat Nederlanders meestal op tijd [farrangtijd] zijn ... 'Normaal' gesproken ... Oerend Hard ...

ThailandReiziger
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: woensdag 02 januari 2013, 14:56

Re: Rondreis in juli. Tips voor vervoer Bangkok - River Kwai

#7 Bericht door ThailandReiziger » dinsdag 08 januari 2013, 22:15

Ik zou niet weten waarom ik de floating market moet overslaan.
Ik ben toch een tourist? Dus dan lijkt het me leuk om touristische dingen te doen.
De Maeklong Railway Market lijkt me ook leuk om te zien..

Ik heb even gegoogled op 'Tallin Chang Market' en dan zie ik allemaal kerstmarkten in de sneeuw.
Dus als er als geen info over te vinden is zal er geen tourist komen, en daar heb ik ook geen zin aan.

Vind het ook raar dat er zo afkerend gereageerd wordt op mijn reis schema.
Thailand is toch juist het land om in rond te reizen (vandaar ook het topic in 'Reizen door Thailand'?)

Als het allemaal te snel en onhaalbaar is geef dan svp een alternatief of verbeterpunten, maar volgens mij klopt het aardig als ik verschillende blogs nalees.
Voor mijn gevoel is het allemaal redelijk relaxed, met een aantal zwembad dagen en zijn we elke dag rond 1700 uur weer in het hotel.
Daarnaast hebben we na de rondrit een ruime week met strand dagen op Phuket en Ko Samui, waarvan ik na 2x vragen nog steeds niet weet of dit wel een goede keus is in juli...

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Rondreis in juli. Tips voor vervoer Bangkok - River Kwai

#8 Bericht door printen44 » woensdag 09 januari 2013, 07:05

In juli is de regentijd. Maar dat wil niet zeggen dat er elke dag constant regen is. De kans op regen is groot, maar dat duurt vrijwel nooit lang. Een hoosbui van een uurtje of wat en dan schijnt de zon weer. Het is warm tot zeer warm. Als het regent koelt het wel lekker af.

Wat ik bedoelde met dat haastwerk in vakantie is dat velen vergeten dat Thailand een tropisch land is met een hoge vochtigheidsgehalte. Dat is voor velen, die hier niet aan gewend zijn een vermoeide zaak. Zelfs nadat ik Thailand 14 keer bezocht heeft in vakanties en nu er zeven jaar woont, is de vochtigheidsgehalte nog steeds vermoeiend.

Ik heb heel wat levende lijken zie rondlopen hier die een "rustige" vakantie geboekt hadden, tenminste dat dachten ze, maar tegen het einde van hun vakantie konden ze niet meer. Je zult het waarschijnlijk niet geloven, maar het Ram-ziekenhuis hier in Ching Mai heeft altijd een aantal kamers vrij voor toeristen die uitgeput opgenomen moeten worden.

En vergeet niet dat de zon hier 3x sterker is dan in Mexico of Spanje.

En je reactie dat Thailand een toeristenland is, dus moet je veel zien, kan ik alleen maar zeggen dat ik 14 keer Thailand bezocht en zeven jaar hier permanent woon en nog niet alles gezien of bezocht heb wat Thailand biedt.

Ka2le
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 276
Lid geworden op: woensdag 08 september 2010, 13:53

Re: Rondreis in juli. Tips voor vervoer Bangkok - River Kwai

#9 Bericht door Ka2le » woensdag 09 januari 2013, 10:01

printen44 schreef:Het is mij een raadsel waarom vakantiegangers van hot naar her in Thailand willen reizen in een land dat zo groot is als Frankrijk, uitgerekt is, warm tot zeer warm is, vochtigheidsgraad heel hoog is, de Thaise zelf de mentaliteit hebben van: "komt het vandaag niet, dan hopelijk volgende week" en dan denken dat alles hier mooi op tijd gaat.
Omdat niet iedereen meerdere keren per jaar op vakantie kan.

Ik begrijp je punt, maar 4 dagen Bangkok, 5 dagen Chiang Mai, 5 dagen Koh Samui... En de grote afstanden afleggen per vliegtuig. Ik vind het al met al wel meevallen met het haasten.

Ja, het is geen drie weken op het strand liggen, maar op vakantie wil je toch juist dingen meemaken? Indrukken opdoen, met je gedachten helemaal uit Nederland zijn. Dat is voor velen ook vakantie. In het ergste geval sla je 1 of 2 excursies over, dan heb je ook je rust.

Lastig om het weer in juli op Samui te voorspellen. Dat is niet vervelend bedoeld, maar Thailand houdt zich niet altijd aan wat je op klimaatgebied mag verwachten. Zo zou het in december/januari koel moeten zijn. Nou, ik heb er nog weinig van gemerkt :happyno:

Ka2le
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 276
Lid geworden op: woensdag 08 september 2010, 13:53

Re: Rondreis in juli. Tips voor vervoer Bangkok - River Kwai

#10 Bericht door Ka2le » woensdag 09 januari 2013, 10:04

Ter aanvulling: als je helemaal vrij wilt zijn tussen Bangkok en Kanchanaburi, kan je ook een taxi in Bangkok huren. Kost zo'n 2000-3000 baht (hangt van het onderhandelen af) en dan kan hij je overal heenbrengen, dus ook met tussenstop bij de floating market.

Gebruikersavatar
Meritus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 360
Lid geworden op: maandag 22 september 2008, 05:12

Re: Rondreis in juli. Tips voor vervoer Bangkok - River Kwai

#11 Bericht door Meritus » woensdag 09 januari 2013, 15:28

[quote="ThailandReiziger"
Dus als er als geen info over te vinden is zal er geen tourist komen, en daar heb ik ook geen zin aan.[/quote]


... dan ... Floating Market Pattaya ... daar krijg je ook 'Eiffeltoren' ten koop ... :worshippy:

Thaigoods
kenner
kenner
Berichten: 117
Lid geworden op: dinsdag 27 november 2012, 19:26

Re: Rondreis in juli. Tips voor vervoer Bangkok - River Kwai

#12 Bericht door Thaigoods » woensdag 09 januari 2013, 18:40

Persoonlijk vind ik je reisschema goed te doen. Het is inderdaad waar dat de warmte en luchtvochtigheid zeer vermoeiend kan zijn.

Misschien een keuze maken tussen bezoek aan ayuthaya en sukhothai, het is beide tempels en dat kan op zich snel gaan vervelen.

Verder zitten er juist wat rustmomenten in je schema, dagje zwembad of strand en daarna een dagtocht. En niets hoeft, als je er geen zin in hebt om een tochtje te maken dan blijf je toch lekker bij het hotel of strand. Dat is allemaal mogelijk zolang je niet alle trips op voorhand vastlegt.

Je reist 27 dagen dus zo heb je mooi de tijd om de hoogtepunten van Thailand te bezoeken!

ThailandReiziger
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: woensdag 02 januari 2013, 14:56

Re: Rondreis in juli. Tips voor vervoer Bangkok - River Kwai

#13 Bericht door ThailandReiziger » donderdag 10 januari 2013, 20:51

Bedankt voor de nuttige reacties! [|)

Wellicht dat ik een prive taxi neem om van Bangkok naar de river Kwai te gaan met een tussenstop op de drijvende markt.
Is het dan wel vertrouwd om je koffers zomaar achter te laten?
Vandaar boek ik liever vooraf iets in NL, dan kan ik daar op terug vallen.


En de volgende dagen zijn misschien te veel van hetzelfde:

Dag 7 River Kwai - Ayutthaya
Dag 8 Ayutthaya
Dag 9 Ayutthaya - Sukhothai
Dag 10 Sukhothai
Dag 11 Si Satchanalai

Is het dan vestandig om OF Ayutthaya OF Sukhothai te doen?
Of kan dag 11 er dan beter uitgesloopt worden?

Beide tempelsteden lijken ons erg mooi om te zien.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”