Hulp bij 'transfer' Chiang Mai naar Koh Phangan

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dobber2000
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: woensdag 16 mei 2012, 09:05

Hulp bij 'transfer' Chiang Mai naar Koh Phangan

#1 Bericht door dobber2000 » woensdag 01 augustus 2012, 10:24

Hallo allemaal,

Afgelopen tijd heb ik veel van dit forum opgestoken en van daaruit mijn reis gepland (op hoofdlijnen).
Echter loop ik tegen 1 ding aan waar ik enige hulp van de experts bij zou kunnen gebruiken.

Na ons verblijf in Chiang Mai (sluiten we af rond 28-30aug) willen we (2pers) graag afsluiten op Koh Phangan en van daaruit eventueel nog een paar dagen Koh Tao.
Echter vraag ik mij af hoe je het beste van Chiang Mai naar Koh Phangan kan afreizen. Heb al heel wat rondgekeken op internet, maar iedere keer merk ik dat het geheel net niet aansluit waardoor de reis meestal resulteert in het snachts aankomen op Koh Phangan (hetgeen ik eigenlijk wil vermijden).

De makkelijkste optie is rechtstreeks vliegen op Koh Samui, maar dit wil ik eigenlijk vermijden.

Heeft iemand een geweldig idee hetgeen mij verder kan helpen? :)

Groet!

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Hulp bij 'transfer' Chiang Mai naar Koh Phangan

#2 Bericht door pong » woensdag 01 augustus 2012, 12:02

schrijf bij zo'n vraag of je vooral snel-mag wat kosten of traag-moet goejekoop met zijn.
SSnel: vliegen dus, overstap BKK-omdat enkel BKKair BKK-Samui vliegt, met monopolie, nogal duur. Ze hebben wel vliegpassen (minstens 3 flights pp).
Wat minder snel maar fly: Air Asia-dan overstap EN NIEUW inchekcken BKK/DMUang-naar SURAT-met aansl. transfer (geen zorregies-staan klaar bij de poort)
OF: AirAsia 1x daags direct CMai-PHUket-dan BKK air naar Samui (kijk zelf of dat aansluit).
Cheap-cheap: hetzij trein, hetzij bus ChMai-BKK, same -same vor leg 2-ferry including, kijk naar lomprayah.com.
Combo van 1 en 2 mag uiteraard ook-daytime flight BKK, overnight train or bus.

dobber2000
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: woensdag 16 mei 2012, 09:05

Re: Hulp bij 'transfer' Chiang Mai naar Koh Phangan

#3 Bericht door dobber2000 » woensdag 01 augustus 2012, 12:23

pong schreef:schrijf bij zo'n vraag of je vooral snel-mag wat kosten of traag-moet goejekoop met zijn.
SSnel: vliegen dus, overstap BKK-omdat enkel BKKair BKK-Samui vliegt, met monopolie, nogal duur. Ze hebben wel vliegpassen (minstens 3 flights pp).
Wat minder snel maar fly: Air Asia-dan overstap EN NIEUW inchekcken BKK/DMUang-naar SURAT-met aansl. transfer (geen zorregies-staan klaar bij de poort)
OF: AirAsia 1x daags direct CMai-PHUket-dan BKK air naar Samui (kijk zelf of dat aansluit).
Cheap-cheap: hetzij trein, hetzij bus ChMai-BKK, same -same vor leg 2-ferry including, kijk naar lomprayah.com.
Combo van 1 en 2 mag uiteraard ook-daytime flight BKK, overnight train or bus.
Dank voor de snelle reactie. Hoeft niet supersnel, maar wel binnen een dag. En vind de ticket richting Samui gewoon te duur.
Optie 2 wat betreft vliegen lijkt me heel goed te doen. Je noemt 'geen zorregies' in de zin van dat alles op elkaar aansluit mbt boottransfer etc. Maar hoe (en waar) kan ik deze optie het beste boeken? Alles zelf doen of kan ik ergens een 'combo' bestellen?

Thanks!

Gebruikersavatar
ramsy1980
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: zaterdag 08 oktober 2011, 15:41
Locatie: Bangkok, Bang Phlat

Re: Hulp bij 'transfer' Chiang Mai naar Koh Phangan

#4 Bericht door ramsy1980 » woensdag 01 augustus 2012, 13:35

Vliegveld van Surat Thani is niet zo duur als die van Ko Samui (prive vliegveld).
Vanaf Surat Thani de bus naar Don Sak. Ferry naar Koh Phangan (2,5 uur)
Trein kan ook, alleen ben je lang onderweg. Vanaf BKK naar Surat Thani is al 14 uur.

dobber2000
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: woensdag 16 mei 2012, 09:05

Re: Hulp bij 'transfer' Chiang Mai naar Koh Phangan

#5 Bericht door dobber2000 » woensdag 01 augustus 2012, 13:41

ramsy1980 schreef:Vliegveld van Surat Thani is niet zo duur als die van Ko Samui (prive vliegveld).
Vanaf Surat Thani de bus naar Don Sak. Ferry naar Koh Phangan (2,5 uur)
Trein kan ook, alleen ben je lang onderweg. Vanaf BKK naar Surat Thani is al 14 uur.
Ik heb nu het volgende opgezocht:

Als we 29 augustus weggaan vanuit chiang mai -->

CM 7u vertrek, 8u20 aankomst BKK
BKK 9u50, 11u aankomst Surat Thani,

Van daaruit het vervolg via Don Sak en Ferry.

Enige waar ik nu bang voor ben, de overstap op BKK is dat wel te doen? Vervelende is dat Thai airways maar 2x vlieg op Surat Thani, de andere vlucht vliegt pas savonds. Iemand ervaring met deze overstap? Dan wel advies?

Update: Zag dat nokair.com ook een vlucht + catamaran aanbied naar Koh Phangan, vertrek 12u vanuit Bangkok (Don Mueang). Klinkt ook best leuk in 4u ben ik volgens mij wel van airport 1 naar aiport 2 verkast...

Gebruikersavatar
ramsy1980
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: zaterdag 08 oktober 2011, 15:41
Locatie: Bangkok, Bang Phlat

Re: Hulp bij 'transfer' Chiang Mai naar Koh Phangan

#6 Bericht door ramsy1980 » woensdag 01 augustus 2012, 15:10

De combo van Nokair is in deze je beste optie.
Je hoeft zelf niets te regelen ter plekke en qua aankomsttijd maakt het niets uit.
Indien je zelf liever alles regelt kun je de kiezen voor de vlucht vanuit Chiang Mai > Suwannaphum > Surat Thani met Thai Air.

THAIAIR:
----------
CM > BKK > ST 9490 THB
ST > KP 650 THB
+-------------------
+/- 10140 THB

NOKAIR:
---------
CM > BKK 5580 THB
+ taxi naar Don Muang
DMK > ST > KP 5580 THB
+-------------------
+/- 11500 THB

+/- 20 euro verschil

Afstand vanaf Suwannaphum naar Don Muang is maar 45 km. Normaal gesproken 45 minuten. Bij drukte kan dit verdubbelen. Let dus op de aansluiting. Inchecktijd is min 45 minuten voor vertrek bij domestic flights.
De overstap vanuit CM naar BKK en op de aansluitende vlucht naar ST is te doen. De baggage wordt gewoon naar het volgende toestel getransferred, mits je bij Thai Airways dus de ticket vanuit CM > Surat Thani hebt geboekt. Niet als dit 2 losse geboekte tickets zijn. Logisch, maar denk meldt het maar ff.

Bij beide opties ben je rond 18:00 op Koh Phangan

Heb je al accommodatie geboekt of doe je dit ter plekke?

http://www.phangan.info/index.cfm?actio ... ttingthere

dobber2000
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: woensdag 16 mei 2012, 09:05

Re: Hulp bij 'transfer' Chiang Mai naar Koh Phangan

#7 Bericht door dobber2000 » donderdag 02 augustus 2012, 08:00

Wederom bedankt voor de snelle reactie :).

We gaan denk ik voor CM naar BKK en dan met Nokair (dus transfer naar andere vliegveld) naar ST en Koh Phangan.

Ik heb gister de kosten even gecheckt op de sites en daar kwam ik op 1750 TBH en 2800 TBH voor nokair vlucht + ferry en dan nog wat taxi/bus kosten.
Dus ruim genomen 5000 TBH pp.

Vlucht uit CM arriveert om 8u40 en de vlucht naar ST van andere vliegveld vertrekt rond 12u30. Lijkt me genoeg tijd :).

Heb verder nog geen accommodatie geboekt. Wel wat aan het snuffelen geweest, maar als we tickets boeken boek ik denk ik ook hotelletje. Geen zin om savonds nog te moeten zoeken daar.

Groet

Gebruikersavatar
ramsy1980
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: zaterdag 08 oktober 2011, 15:41
Locatie: Bangkok, Bang Phlat

Re: Hulp bij 'transfer' Chiang Mai naar Koh Phangan

#8 Bericht door ramsy1980 » donderdag 02 augustus 2012, 12:09

Wil je druk, of juist relax?
Rustig: Thong Nai Pan Yai (Dreamland resort) of Thong Nai Pan Noi. Ideaal voor stelletjes. Lekker rustig. De zon komt er ook op.
Druk: Haad Rin.

Ga je met je vriendin/ vrouw?

Ongeachte waar je zit, je bent zo het eiland rond met de scooter. Kost je 200 THB per dag en ong. 160 THB aan benzine.
Ideaal om de overige strandjes ook eens te bekijken.

http://www.phangan.info/index.cfm?action=island.map

heisa
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: zaterdag 10 mei 2008, 12:12

Re: Hulp bij 'transfer' Chiang Mai naar Koh Phangan

#9 Bericht door heisa » donderdag 02 augustus 2012, 12:19

Ook de nachtboot is nog een optie. Die vertrekt vanuit Surathani stad om 23.00uur en vaart op haar gemaak naar Phangan (aankomst 5.30uur). Er zijn bedden (matrassen) aan boord en je kan dus gewoon slapen.

Ook kan je met airasia vanaf Chiang Mai naar Phuket vliegen en dan vanaf Phuket met Bangkok airways naar Samui. Deze vlucht met bangkok air is een stuk goedkoper (2750baht) dan BKK-Samui...

Zelf geef ik op Phangan de voorkeur aan de westkust (Haad Yao). Lekker relaxt, rustig maar niet te rustig en op je scooter heb je alles binnen handbereik.

Succes.

dobber2000 schreef:Wederom bedankt voor de snelle reactie :).

We gaan denk ik voor CM naar BKK en dan met Nokair (dus transfer naar andere vliegveld) naar ST en Koh Phangan.

Ik heb gister de kosten even gecheckt op de sites en daar kwam ik op 1750 TBH en 2800 TBH voor nokair vlucht + ferry en dan nog wat taxi/bus kosten.
Dus ruim genomen 5000 TBH pp.

Vlucht uit CM arriveert om 8u40 en de vlucht naar ST van andere vliegveld vertrekt rond 12u30. Lijkt me genoeg tijd :).

Heb verder nog geen accommodatie geboekt. Wel wat aan het snuffelen geweest, maar als we tickets boeken boek ik denk ik ook hotelletje. Geen zin om savonds nog te moeten zoeken daar.

Groet

dobber2000
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: woensdag 16 mei 2012, 09:05

Re: Hulp bij 'transfer' Chiang Mai naar Koh Phangan

#10 Bericht door dobber2000 » donderdag 02 augustus 2012, 12:24

Allebei bedankt voor de tips :). Ik ga met vriendin. Het is een beetje de 'standaard' thailand reis, eerste deel wat zien en daarna even relaxen alvoor we weer teruggaan naar Nederland.

IK zal de hotels eens bekijken. We willen op zich wel 1 sept de full-moon-party meemaken. Maar daarnaast vooral relaxen en genieten.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”