Overwinteren

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 479
Lid geworden op: maandag 01 maart 2010, 14:04
Locatie: Lelystad

Overwinteren

#1 Bericht door frans49 » zondag 04 april 2010, 07:09

Ik heb wat tips nodig.
Maar laat ik eerst vertellen wie ik ben.
Ik ben iemand die heel veel om Thailand geeft en er ook (erg) vaak ben geweest voor vakantie.
Ik ben een oude backpacker.
De eerste keer Thailand was 30 jaar geleden.
Ik kwam toen nog op een vliegveld waar er twee emigratie officieren in houten hokjes zaten om jou van de nodige stempels te voorzien.
Toeristen waren er wel maar niet veel.
Hoofdzakelijk backpackers en Pattaya bezoekers.
In Bangkok sliepen we in het beroemde en beruchte Malaysia hotel, Boston in en Fredie Guesthouse.
JomTien was nog slechts een strand met wat strandstoelen en wat plekjes waar je kon eten.
Geen bungalows, hotels. Laat staan resorts.
Nog één voorbeeld.
We wilden naar Koh Samui en toen een boot z'n kokosnoten had uitgeladen zijn we met vier falang aan boord naar Chaweng gevaren.
We zaten toen in Joy bungalow.
Er waren net nieuwe bungalows klaar en die koste 30 Baht.
De oude bungalows slechts 20 Baht.

Nou in de loop der jaren ben ik op vele plekken geweest.
En alles ging weer steeds weer achteruit.
Vele jaren ben ik regelmatig op Phuket geweest.
Karon beach vond ik een paradijs.
We sliepen in kleine hutjes en genoten van het mooie strand en (de eerste keer dat ik er was) van de gezellige Sue Bar.
Dat was toen het enige barretje wat er bestond.

Nou ga ik in januari met pensioen.
En ik ben weer op zoek.
Naar een leuke plek.
Wel heb ik behoefte aan wat meer luxe dan in die begintijd.
Maar ik hoef geen bungalow waar het iedere avond party time is.
Gewoon een wat leuke plek met lekker eten en wat gezellige mensen.

Ik had eerder al eens op dit forum gevraagd naar ervaringen voor Koh Prayam, Koh Chang (bij Ranong).
Helaas daar geen reacties op gekregen
Ik wil in januari voor 3 1/2 maand naar Zuid Oost Asia.
Ik denk dan tijd te besteden in Thailand en Indonesie.
Het jaar daarop wil ik zes maanden.

Nou zou ik het heel prettig vinden om reacties te krijgen.

Bij voorbaat dank
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Overwinteren

#2 Bericht door carpediem » zondag 04 april 2010, 07:23

pluk de dag (carpediem)

Mojito's
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 161
Lid geworden op: dinsdag 31 maart 2009, 16:29
Locatie: Koh Chang
Contacteer:

Re: Overwinteren

#3 Bericht door Mojito's » zondag 04 april 2010, 10:33

Ten eerste is het natuurlijk altijd leuk om de verhalen van vroeger te lezen, daar ik dat natuurlijk nooit heb meegemaakt. Je zou eens wat kunnen googelen over Koh mak , Koh wai en Koh kood. Omringender eilanden van Koh-chang Trat. Allemaal nog redelijk "houtje touwtje" maar leuke mensen en toch nog wat goeie hotels om te verbijven. Geen massatoerisme en toch comfortabele hotels.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Overwinteren

#4 Bericht door pong » maandag 05 april 2010, 14:46

leuk-zit min of meer in dezelfde situatie, maar mijn 1e keer was 22 jr terug-en ik over''winter'' al. Maar ik blijf gewoon in BKK-ben nu eenmaal geen beachboy en wel bigcitymens.
Grijsopreis etc. verblijft vooral in plaatsen als HuaHin en Pattaya-vanwege de dames/boys te over en de 1000en condo's apartmts, etc te huur, schappelijke prijzen en ook goed medische zorg achter de hand etc.
Je zal ook vast gemerkt hebben dat die bekpekkertjes van tegeswoordig toch wel veranderd zijn-wat ik ervan zie is voor al heel veel zuipen en mekaar achterna zitten. Die boomhutjes en kamertjes zonder AC lusten ze niet meer-veels te verwend! Dus dat tekent de eilanden waar ze heengaan wel.
er is een site waarop bijna al die Thaise eilanden beschreven staan-iets als tezzathaiislands (van een Australier-soort Boudewijn Buch in OZ-style). Als ik de www nog vind, zal ik die bijplaatsen.
Voor mij zijn die eilandjes na een paar dagen schromelijk vervelend qua saaite.
Bedenk verder dat Indo (ja, ook mijn andere favoriet) in de NL winter juist rainy season heeft en dat zelfs op Bali nog veel vervelender als in Thaild kan uitpakken (wat ik zo her+der op fora lees).
Nu ik dit nog eens overdenk-misschien ben je al+al wel beter af in Cambodia-bvb Sihanouk-net achter Trat/Koh Chang. Daar doen ze ook niet zo moeilijk over een jointje etc.
Die kleine isles rond Koh Chang zijn vooral duur RESORT en hebben ECHT malaria! Voor langere tijd daar wordt dat zowel kostbaar als dodelijk saai.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Overwinteren

#5 Bericht door elst99 » dinsdag 06 april 2010, 01:36

Nou Pong, Shianoukville zijn wij 2 jaar geleden geweest en met ons wat mensen die we kennen Zweden, Amerikanen en een stel Denen die we tegenkwamen in ons hotel, nooit meer! Er zijn daar jeugdbendes op het strand bezig die jan en alleman beroven. Geen kluisjes, dus je moet je spullen wel bij je houden, een voor een gaan zwemmen, passen op je tas.
Bij ons hetzelfde vriendin bleef zowat op de tas zitten, 8 jongens van 8-12 jaar komen langs lopen, schoppen keihard tegen haar been, zij kijkt natuurlijk want je schrikt je rot, zo vlug zijn ze 2 ritsen open en onze portemonnaie weg met 1200$.
Politie zo korrupt als de "n......" leuk vakantie vieren. Nee, maar dan hoor je later pas de verhalen, dat het dagelijks werk is van die jongens en dat de politie in het komplot zit. Voor ons allemaal geen optie voor een vakantie, laat staan overwinteren. En als je het al op Bali lastig vond met verkopers (we waren in november in Lovina) dan maak je borst maar nat in Shianoukville.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Overwinteren

#6 Bericht door carpediem » dinsdag 06 april 2010, 06:24

Cambodja is net zo veilig/onveilig als Thailand.
Overal zijn incidenten.
En er zijn kluisjes in de hotels.
En die jongens hadden een goude buit; een jaarsalaris.
En wie gaat er nou met 1.200,- us$ de straat op.
pluk de dag (carpediem)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Overwinteren

#7 Bericht door elst99 » dinsdag 06 april 2010, 07:18

Wij en onze vrienden, omdat er dus in 3 hotels GEEN KLUISJES waren, dus genoodzaakt waren het mee te nemen! In de hotelkamers was het te onveilig omdat ook van buiten de ramen opengemaakt konden worden.
En we dus achteraf op het politiebureau daar met 5 mensen zaten die dezelfde dag ook bestolen waren. Zelfs een die net aangekomen was en z'n koffer op de kamer gezet had en beneden vlug iets wilde drinken, alles kwijt.
De mensen met restaurants weten precies van de gangs, die durven niets te zeggen, anders koppie kleiner.
En die 1200$ was voor onze aansluitende trip naar Vietnam, in Cambodja kun je nl. $ uit de muur trekken, In Shianoukville hebben we visum Vietnam
gehaald.
Ik zit hier geen onzin verhaal te houden, vind het geen aardige reaktie, nog nooit in Shianoukville geweest? Er wordt zelfs gewaarschuwd in het hotel geen waardevolle spullen in de kamer achter te laten. Ga maar is praten met Jan de Jong van het Orchidhotel.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Overwinteren

#8 Bericht door carpediem » dinsdag 06 april 2010, 07:39

Ik kom al jaren in Cambodja en tig keer in S. Heb nog nooit problemen gehad. En Jan de Jong moet maar kluisjes in z'n mooie guesthouse plaatsen.
pluk de dag (carpediem)

frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 479
Lid geworden op: maandag 01 maart 2010, 14:04
Locatie: Lelystad

Re: Overwinteren

#9 Bericht door frans49 » dinsdag 06 april 2010, 10:05

pong schreef:leuk-zit min of meer in dezelfde situatie, maar mijn 1e keer was 22 jr terug-en ik over''winter'' al. Maar ik blijf gewoon in BKK-ben nu eenmaal geen beachboy en wel bigcitymens.
Grijsopreis etc. verblijft vooral in plaatsen als HuaHin en Pattaya-vanwege de dames/boys te over en de 1000en condo's apartmts, etc te huur, schappelijke prijzen en ook goed medische zorg achter de hand etc.
Je zal ook vast gemerkt hebben dat die bekpekkertjes van tegeswoordig toch wel veranderd zijn-wat ik ervan zie is voor al heel veel zuipen en mekaar achterna zitten. Die boomhutjes en kamertjes zonder AC lusten ze niet meer-veels te verwend! Dus dat tekent de eilanden waar ze heengaan wel.
er is een site waarop bijna al die Thaise eilanden beschreven staan-iets als tezzathaiislands (van een Australier-soort Boudewijn Buch in OZ-style). Als ik de www nog vind, zal ik die bijplaatsen.
Voor mij zijn die eilandjes na een paar dagen schromelijk vervelend qua saaite.
Bedenk verder dat Indo (ja, ook mijn andere favoriet) in de NL winter juist rainy season heeft en dat zelfs op Bali nog veel vervelender als in Thaild kan uitpakken (wat ik zo her+der op fora lees).
Nu ik dit nog eens overdenk-misschien ben je al+al wel beter af in Cambodia-bvb Sihanouk-net achter Trat/Koh Chang. Daar doen ze ook niet zo moeilijk over een jointje etc.
Die kleine isles rond Koh Chang zijn vooral duur RESORT en hebben ECHT malaria! Voor langere tijd daar wordt dat zowel kostbaar als dodelijk saai.


Ik heb de link gevonden.
http://tezzasthaiinfo.blogspot.com

UITSTEKEND!!!! Erg bedankt voor de tip

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Overwinteren

#10 Bericht door prajak » dinsdag 06 april 2010, 16:36

Moet het een eiland zijn ?

frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 479
Lid geworden op: maandag 01 maart 2010, 14:04
Locatie: Lelystad

Re: Overwinteren

#11 Bericht door frans49 » dinsdag 06 april 2010, 20:33

prajak schreef:Moet het een eiland zijn ?

Nee, maar de nabijheid van zee vind ik wel perettig.

NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zondag 14 februari 2010, 17:19
Locatie: Utrecht- Koh Samui

Re: Overwinteren

#12 Bericht door NieTan » vrijdag 07 mei 2010, 00:08

frans49 schreef: Ik had eerder al eens op dit forum gevraagd naar ervaringen voor Koh Prayam, Koh Chang (bij Ranong).
Helaas daar geen reacties op gekregen
Ik wil in januari voor 3 1/2 maand naar Zuid Oost Asia.
Ik denk dan tijd te besteden in Thailand en Indonesie.
Het jaar daarop wil ik zes maanden.

Nou zou ik het heel prettig vinden om reacties te krijgen.

Bij voorbaat dank
Al eens gedacht aan de Filipijnen? Zeer veel eilanden en de oudere farangs die ik gesproken heb daar zeggen dat het het Thailand van vroeger is. Zelf kom ik er regelmatig en het is er echt goed vertoeven. Rustige eilanden zijn er zat en het is een erg veelzijdig land waar goed engels gesproken word. Indonesie rond deze tijd heb je op de meeste plaatsen te maken met de moesson . Afgelopen Januari ben ik op Bali geweest en heb ook ik erg veel regen gehad. Koh Samui zou wel even schrikken zijn voor je nu, voor 30 baht kan je nu een flesje water kopen :cry: Koh Chang is misschien een goede optie, redelijk rustig eiland maar toch voldoende te doen. Ook koh Lanta is een rustig eiland met voldoende mogelijkheden.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Overwinteren

#13 Bericht door jumbo » vrijdag 07 mei 2010, 02:01

NieTan schreef:Koh Samui zou wel even schrikken zijn voor je nu, voor 30 baht kan je nu een flesje water kopen :cry: Koh Chang is misschien een goede optie, redelijk rustig eiland maar toch voldoende te doen. Ook koh Lanta is een rustig eiland met voldoende mogelijkheden.
Weet niet wat voor water jij gkocht hebt maar anders moet je die sticker ;f*ck me! van je voorhoofd halen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zondag 14 februari 2010, 17:19
Locatie: Utrecht- Koh Samui

Re: Overwinteren

#14 Bericht door NieTan » vrijdag 07 mei 2010, 18:46

:D Ik dacht al waarom betaal ik overal te veel....Ok 30 baht voor een flesje water is wat overdreven, maar veel meer kan je er niet voor kopen.

Gebruikersavatar
marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 554
Lid geworden op: vrijdag 06 februari 2009, 06:09

Re: Overwinteren

#15 Bericht door marinusmali » zaterdag 08 mei 2010, 05:47

Elst 99, woont in Hua Hin en ik ook.
Ik kan je echt Hua Hin aanbevelen omdat deze plaats aan zee ligt.
Je hebt een leuk centrum met een paar lady bars maar over het algemeen is het een leuke gezellige stad met alle luxe van dien wat een Europeaan toch voor de lange duur wil hebben.

Ja HUA HIN HEEFT HET :lol: :lol: :lol: ;) ;) ;) ;) :D :D :D

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”