Binnenlanse vlucht Bangkok Phuket

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Rene Pals

Binnenlanse vlucht Bangkok Phuket

#1 Bericht door Rene Pals » maandag 05 maart 2007, 22:57

Ik heb een vraag over de binnenlanse vlucht van Bangkok naar Phuket.
Is het aan te raden om op het vliegveld van Bankok een retour vlucht te boeken naar Phuket 1 dag van tevoren of zitten deze vluchten vaak vol. De periode dat ik ga is van 8 mei en moet 19 mei weer terug naar Bangkok. Ik verblijf eerst 2 a 3 dagen in Bangkok dus heb wel een beetje ruimte wat betreft het vinden van een vlucht. Als ik vanuit Nederland die vlucht boek ben ik rond de 400 euro kwijt voor 2 personen. Ik heb gekeken op een aantal sites en zie dat dit ook voor veel minder kan met Nokair.

Gr Rene

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

#2 Bericht door marceziani » dinsdag 06 maart 2007, 00:07

http://www.bangkokair.com
Ik kom uit op 12.025 THB, zo'n 260 euro voor twee personen. Is dus 130 euro per persoon. Maar er zijn ongetwijfeld nog goedkopere alternatieven, want Bangkokair is niet de goedkoopste luchtvaartmaatschappij. Het zelf overigens wel goede ervaringen met Bangkokair.

Waarom het risico nemen dat de vluchten volzitten, als je nu al redelijk goedkoop en eenvoudig via internet de vluchten kunt boeken?
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

#3 Bericht door marceziani » dinsdag 06 maart 2007, 00:09

Oke, iets goedkoper. http://www.airasia.com
Retourvlucht BKK-PHU voor twee personen 5.559,72 THB.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Gebruikersavatar
pietk
Expat
Expat
Berichten: 445
Lid geworden op: woensdag 24 augustus 2005, 14:48
Locatie: Chiangmai

#4 Bericht door pietk » dinsdag 06 maart 2007, 00:47

Je hebt uiteraard ook nog Thai airways en als low budged One2go en Nokair.

http://www.fly12go.com/en/main.shtml
http://www.nokair.com/nokconnext/aspx/welcome.aspx

Persoonlijk zou ik in Thailand mijn binnenlandse vluchten boeken of eventueel in Nederland of Belgie via internet. Er zijn in iedere plaats in Thailand genoeg reisbureautjes om dat te doen en de kosten die ze berekenen voor het boeken zijn erg laag.
Je moet wel even de toegestane hoeveelheid bagage na kijken, bij Nok air volgens mij 15 kilo en 7 kilo handbagage, extra kosten per kilo staan wel op hun site.

noortje30

#5 Bericht door noortje30 » donderdag 08 maart 2007, 22:11

Kilo's bij NOK Air zijn 20 kg en 7 kg handbagage. Ik heb er 4x mee gevlogen in mijn vakantie. Mooi op tijd en spotgoedkoop. Aanrader! :D :D

noortje30

#6 Bericht door noortje30 » donderdag 08 maart 2007, 22:13

OH, ik vergeet nog iets te melden. Ik had de vluchten al in Nederland geboekt en heb ter plaatse op het vliegveld ook nog de prijzen gevraagd. Als ik ter plaatse geboekt had was ik 2000 Bath duurder uitgeweest (voor 2 personen).

Gebruikersavatar
Denhakke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 516
Lid geworden op: woensdag 04 januari 2006, 19:37
Locatie: Herselt
Contacteer:

#7 Bericht door Denhakke » donderdag 08 maart 2007, 22:29

noortje30 schreef:Kilo's bij NOK Air zijn 20 kg en 7 kg handbagage. Ik heb er 4x mee gevlogen in mijn vakantie. Mooi op tijd en spotgoedkoop. Aanrader! :D :D

Volgens de website is dit 15 Kg in economy en 30 kg voor Nok plus passagiers

How many pieces of baggage can I bring on the plane?
Each passenger is allowed to check in up to 2 pieces of baggage plus 1 carry-on bag. The weight for carry-on baggage must not exceed 7 kilograms and the size should not disrupt other passengers in terms of cabin space. The allowance weight for the checked-in baggage for loading must not exceed 15 kgs (30 kilograms for Nok Plus passengers). The exceeding weight will be charged at the rate of 50 baht/kilogram. However,the total weight must not be over 40 kgs; otherwise, loading may not be allowed. The excess weight will be charged at the rate of 50 Baht/kilogram.< more >

Gebruikersavatar
pietk
Expat
Expat
Berichten: 445
Lid geworden op: woensdag 24 augustus 2005, 14:48
Locatie: Chiangmai

#8 Bericht door pietk » vrijdag 09 maart 2007, 00:59

noortje30 schreef:OH, ik vergeet nog iets te melden. Ik had de vluchten al in Nederland geboekt en heb ter plaatse op het vliegveld ook nog de prijzen gevraagd. Als ik ter plaatse geboekt had was ik 2000 Bath duurder uitgeweest (voor 2 personen).
Zit prijsverschil in de vluchten. Hangt af van welke vlucht, vertrektijd, je boekt. Op normaal gesproken rustige uren qua aanbod van passagiers zijn de vluchten vaak goedkoper. Zo kan het inderdaad voor komen dat je op dezelfde afstand met verschillende prijzen hebt te maken.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”