Gezocht: Iemand die van brommer rijden houd.

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Gezocht: Iemand die van brommer rijden houd.

#1 Bericht door Duiker » woensdag 03 februari 2016, 18:17

Hallo forumleden.

Tussen 23 april en 12 mei ben ik in het land van de glimlach. Wat ik graag doe is tochtjes met de brommer maken. Omdat die tochtjes langzaam maar zeker steeds verder gaan zoek ik iemand die zin heeft om mee te gaan. Met de eigen brommer wel te verstaan.
Ik start altijd in municipality Nongprue. De darkside dus.

Dus in het kort, wie heeft er zin om een of meerdere tochtjes te maken met de brommer, en is in de genoemde periode in Pattaya of omgeving.

Duiker.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Gezocht: Iemand die van brommer rijden houd.

#2 Bericht door Duiker » zondag 07 februari 2016, 13:34

Niemand die zin heeft om een toertochtje te maken? Mooi is dat.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Gezocht: Iemand die van brommer rijden houd.

#3 Bericht door Arietwee » zondag 07 februari 2016, 14:17

o
Laatst gewijzigd door Arietwee op zondag 07 februari 2016, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Gezocht: Iemand die van brommer rijden houd.

#4 Bericht door serpay » zondag 07 februari 2016, 14:42

Duiker schreef:Niemand die zin heeft om een toertochtje te maken? Mooi is dat.
misschien zijn de meesten hier op het forum er wel te oud voor :giggle:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Gezocht: Iemand die van brommer rijden houd.

#5 Bericht door prajak » zondag 07 februari 2016, 14:56

Waarom vanuit een vaste plaats tochtjes maken want dan doe je iedere dag een stuk dubbel.

Waarom ga je niet vanuit waar je zit, ik denk dat het Banglamung Chonburi is, eerst ZO, dan omhoog en langs de grens met Cambodja tot regio Ubon Ratchathani en Mukdahan, de rivier langs tot bij mij en dan door de westelijke Isan over Nongbualamphu, Chaiyaphum, Khorat, Chachoengsao terug naar Banglamung. Koop een wegenkaart van de Isan.

Je zit in de heetste maanden, weinig kans op regen, weinig toeristen, overal plaats in guesthouses, je spreekt talen, dat gaat lukken.

Neem een zware ketting en slot mee voor jouw huurscooter en een integraalhelm want als ik zie wat men aan verhuurhelmen aanbiedt, dat is huilen met de pet op.

Maar daarmee is het probleem van de reisgezel nog niet opgelost. Heb je ook een oproep gedaan in het Belgische forum? Per slot van rekening woon je in Vlaanderen.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Gezocht: Iemand die van brommer rijden houd.

#6 Bericht door Duiker » zondag 07 februari 2016, 15:04

Hallo Prajak,

De tochten die ik nu maak zijn dagtochten. Vaak nog niet eens een hele dag. Een wegenkaart heb ik, net als een navigator. Heel erg handig zo'n ding. Maar ik zoek juist een mede reisgenoot. Waarom? Gewoon voor de veiligheid. Te vaak ben ik ver van de bewoonde wereld. En dan moet je gewoon met minimaal 2 scooters zijn. Ik ken voldoende Thais om me wegwijs te maken. Dat is het probleem ook niet.
Een dame lost het probleem niet op. Voor de taal is het wel handig, maar over het algemeen doe je een dame geen plezier met een toertochtje. Mijn toertochtjes zijn ook niet gedefinieerd. Ergens moeten overnachten kan natuurlijk gebeuren.

Dus, WIE??
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Gezocht: Iemand die van brommer rijden houd.

#7 Bericht door Duiker » zondag 07 februari 2016, 15:38

Dat Thailand forum blijft toch bijzonder. Ik zie zomaar berichten verdwijnen.

Ja serpay, te oud dat kan natuurlijk.
Alweer een tijd terug had ik een ongeval in Rattanawapi. Een ernstig ongeval. Met hulp van Prajak, de vrouw van Yandre, en een thaise dame voor wat vertaalwerk is het allemaal wel weer opgelost. En dat bedoel ik nu met deze oproep. Het is gewoon beter om met tweeen te gaan. En wat is te oud?
Toen ik na dat ongeval aan mijn maatje Herman vroeg om me naar mijn stamkroeg te rijden, vertelde hij dat dit wel de laatste keer was. De reden? Ik moest zeggen wanneer hij een bocht moest maken, want in de avond zag hij het allemaal niet meer zo goed. 80 jaar he. Veel later heb ik hem eens met hartproblemen achterop de scooter naar het ziekenhuis gebracht. Och wat is te oud?
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Gezocht: Iemand die van brommer rijden houd.

#8 Bericht door prajak » zondag 07 februari 2016, 16:16

Te oud, te oud, wat is te oud. Ik ben bijna 70 en rij het hele land door als ik daar zin in heb.

Ken een NL-er van vet in de 70, die rijdt 600 cc Honda Steed en van hem naar mij is 170 km enkele reis ; een meneer in Udon is in de 70 en rijdt scooter. Ik heb nog geen zwaar ongeluk gehad, nog geen sleutelbeen gebroken, dat laat ik aan de jonkies over..... :giggle2:

Maar Duiker heeft gelijk, met twee rijden is beter en dan liefst op twee scooters of zo. Probeer ook eens in het Belgische forum, zou ik zeggen.

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: Gezocht: Iemand die van brommer rijden houd.

#9 Bericht door weten » maandag 08 februari 2016, 02:30

Wij rijden , mijn vrouw en ik " ieder seizoen zo een 6000 km. We zijn pas nog naar de Mon brug geweest 400 km hier vandaan , heen in 2 dagen , terug in een dag. Jammer dat je zo ver weg woont anders had ik zeker met je mee gegaan.
We hebben nu Krabi op de planning staan een kleine 700 km.

Maar valt mij toch op dat er over het algemeen weinig hobby's beoefend worden in Thailand. Jammer dat het zo ingewikkeld is om foto,s te plaatsen anders zou ik ze zeker plaatsen.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Gezocht: Iemand die van brommer rijden houd.

#10 Bericht door Hua Thale » maandag 08 februari 2016, 03:24

Oud is voor vervoer als je reactievermogen zwaar onder het gemiddelde valt met een auto of brommer Duiker.
Pas mijn rijbewijs nog vijf jaar laten verlengen doen ze niet voor niks een aantal eenvoudige zicht en reactie testen.
Die je zelfs vele malen over mag doen in het testhokje ja daar wel op de weg niet.

Meer als een dagtocht trekt mij niet en wij wonen te ver uit elkaar voor dat soort hobby.
Moet daarnaast nog een agenda aanhouden met de dagindeling anders komm ik tijd tekort.

Succes met je zoektocht en monteer een webcam [Ducktape] op je helm altijd handig en leuk terug kijken. :Whistle:

Klein 'zijstraatje' voor weten

Een site als dit eens even door lezen en uit proberen doet wonderen weten
[Eerst op voorbeeld klikken na bericht opstellen en kijken voor correctie en NIET gelijk op versturen AUB]

succes

http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=16021
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Gezocht: Iemand die van brommer rijden houd.

#11 Bericht door driver » maandag 08 februari 2016, 08:41

Waar rijden jullie dan mee ? 110/125 cc scooters of wat anders ?
brommer of m.scooter zit daar verschil in of bedoelen jullie allemaal gewoon de reguliere m.scooters ?

gr driver

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Gezocht: Iemand die van brommer rijden houd.

#12 Bericht door prajak » maandag 08 februari 2016, 09:30

Ik kan niet voor anderen praten maar ik rij op wat je in NL een lichte motor zou noemen, een 108cc scooter. Als je er alleen op zit is dat te doen en rijdt dat ding tegen de 100 kmh en harder mag je hier toch niet op de autobanen.

De 300 cc scooter Honda Forza staat nog op mijn verlanglijstje voor als snieklaas eens langs mocht komen...... :giggle:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Gezocht: Iemand die van brommer rijden houd.

#13 Bericht door driver » maandag 08 februari 2016, 10:16

Die 110/125 vindt ik ook prima mits geen haast. Nadeel vindt ik de kleine wielen en met 2 personen erop vindt ik het na verloop van tijd toch wat minder worden. Sung Noen naar Khorat ging altijd prima maar wat Weten dacht ik schreef 400 km op 1 dag zou ik alleen wel okee vinden maar met Sukanya achterop en nog wat bagage? Dan liever een off the road motor 250 cc of een 400 cc wegmotor denk ik.300 cc m.scooter is denk ik wel een stuk comfortabeler rijden mits op redelijk wegdek

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Gezocht: Iemand die van brommer rijden houd.

#14 Bericht door prajak » maandag 08 februari 2016, 10:50

'...mits op redelijk wegdek...'

Wat je zegt. Dat is in Thailand al heel wat....... :giggle2:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Gezocht: Iemand die van brommer rijden houd.

#15 Bericht door driver » maandag 08 februari 2016, 13:04

prajak schreef:'...mits op redelijk wegdek...'

Wat je zegt. Dat is in Thailand al heel wat....... :giggle2:
Ja klopt maar de wat doorgaande wegen zijn wel aardig goed vindt ik op wat gaten, bulten en kapot asfalt na dan hier en daar.
Maar zo,n 300 cc zit vlgs mij ook wat beter qua vering ect dus zeker een verbetering tov de kleintjes is mijn idee.

Mocht ik nu in Thailand gaan wonen kocht ik wslijk een all road/offroad dan kun je alle kanten op ermee.
Hard jagen kan daar normaal gesproken niet en ik zie Suk met de hitte ook niet continu meegaan maar dat zal blijken als het ooit zover is dus wslijk dan iets voor mezelf om af en toe wat mee op pad te gaan en voor de kleine afstanden.

gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”