Eerste keer thailand, 3 weken

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Sossy
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: woensdag 22 oktober 2014, 16:22

Eerste keer thailand, 3 weken

#1 Bericht door Sossy » woensdag 22 oktober 2014, 17:08

Hallo iedereen,

Volgend jaar (eind april tot begin mei) willen mijn vriend en ik samen 3 weken backpacken door Thailand. We willen eigenlijk zo veel mogelijk zien in een korte tijd, dus zowel Bangkok, het noorden, Khao Sok en ook een eiland. We hebben ongeveer de volgende route in gedachten, maar weten nog niet precies hoeveel dagen we waar door willen brengen en of we misschien iets moeten schrappen of juist iets moeten toevoegen.

Amsterdam - Bangkok (dag of 3 in Bangkok zelf doorbrengen)
Bangkok - Kanchanaburi ( Bridge over the river kwai en Erawan National Park, ook ongeveer 2 dagen)
Kanchanaburi - Ayutthaya (ongeveer 1 dag doorbrengen en dan door, zelfde nacht al of volgende dag?)
Ayutthaya - Chiang Mai (Olifanten centrum, avondmarkt etc? Ik denk een dag of 3)
Chiang Mai - Pai (gewoon genieten van de omgeving, een dag of 2)
Pai - Chiang Mai (nog een dag hier en dan door vliegen naar Phuket)
Phuket - Khao Sok National Park (Phuket willen we meteen weg en door naar Khao Sok voor ongeveer 2/3 dagen)
Khao Sok - Surat Thani (Met de boot naar Ko Thao)
Ko Thao - Ko Samui
Ko Samui - Amsterdam

De planning is een paar dagen relaxen op Ko Thao en dan door naar Ko Samui om vervolgens vanaf Ko Samui door te vliegen (via Bangkok) naar Amsterdam.

Het lijkt me dat dit wel gaat lukken maar ik heb geen ervaring met hoe lang het reizen tussen bepaalde plekken duurt etc. Daarnaast ben ik erg benieuwd naar jullie tips! Mis ik nog super toffe dingen of moet ik ergens juist echt niet heen willen!?

Alle tips zijn welkom! Ook wat het handigs is qua reizen (bussen, treinen, vliegtuig etc.)

Groetjes Sossy!

hanshu

Re: Eerste keer thailand, 3 weken

#2 Bericht door hanshu » woensdag 22 oktober 2014, 18:01

Aangezien er al +2000 van dit soort vakantie"s zijn behandeld op dit forum verwijs ik naar de zoekfunktie.
Het enige wat ik kwijt wil is de bestemming Koh Samui......aanbeveling: Lamai beach, hotel...kijk eens bij Rich hotel.
Veel voor weinig.

Sossy
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: woensdag 22 oktober 2014, 16:22

Re: Eerste keer thailand, 3 weken

#3 Bericht door Sossy » woensdag 22 oktober 2014, 18:10

Daar ben ik van op de hoogte, maar heb geen reis kunnen vinden die genoeg overeen komt met die ik wil gaan maken, vandaar mijn vraag om hulp! :)

Gebruikersavatar
janjaap
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 410
Lid geworden op: zondag 07 juni 2009, 12:31
Locatie: het kaasstadje gouda

Re: Eerste keer thailand, 3 weken

#4 Bericht door janjaap » woensdag 22 oktober 2014, 18:14

Welke reis wil jij dan gaan maken ?
vertel
Ubi bene, ibi patria

hanshu

Re: Eerste keer thailand, 3 weken

#5 Bericht door hanshu » woensdag 22 oktober 2014, 18:22

Die vind je nooit ... :lol: maar het leuke aan vakanties plannen is het plannen.....
Of je 2 of 3 dagen (of misschien wel een week) aan een strand wilt liggen is heel persoonlijk. Hetzelfde geld voor steden/platteland. Je moet daar zelf je weg in vinden en elke beleving is persoonlijk.
Maak een duidelijke planning voor jezelf en laat zo veel als mogelijk flexibel. Boek alleen de vliegreizen van te voren via internet en kijk ter plekke naar hotels ed. Dat geeft een avontuurlijk idee als backpakker.
Asie is zoveel anders dan europa dat je overal je ogen uitkijkt. Een beetje vrijheid is dan prettig.

Markbr
kenner
kenner
Berichten: 103
Lid geworden op: zondag 26 maart 2006, 23:04

Re: Eerste keer thailand, 3 weken

#6 Bericht door Markbr » woensdag 22 oktober 2014, 22:32

hanshu schreef:Die vind je nooit ... :lol: maar het leuke aan vakanties plannen is het plannen.....
Of je 2 of 3 dagen (of misschien wel een week) aan een strand wilt liggen is heel persoonlijk. Hetzelfde geld voor steden/platteland. Je moet daar zelf je weg in vinden en elke beleving is persoonlijk.
Maak een duidelijke planning voor jezelf en laat zo veel als mogelijk flexibel. Boek alleen de vliegreizen van te voren via internet en kijk ter plekke naar hotels ed. Dat geeft een avontuurlijk idee als backpakker.
Asie is zoveel anders dan europa dat je overal je ogen uitkijkt. Een beetje vrijheid is dan prettig.
MEER dan mee eens. Ontdek alles zelf. Het web is groot genoeg en niet vinden is geen optie :)
Onze vakantie komt ook al dichterbij....8 December vertrekken we weer. We hebben al meer dan een
jaar voorpret met het kijken wat we nou weer kunnen gaan doen.

Succes

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 330
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2006, 12:14

Re: Eerste keer thailand, 3 weken

#7 Bericht door Inge » donderdag 30 oktober 2014, 13:56

Je kan beter even kijken bij Reizen Door Thailand.

Sossy
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: woensdag 22 oktober 2014, 16:22

Re: Eerste keer thailand, 3 weken

#8 Bericht door Sossy » donderdag 30 oktober 2014, 22:21

Bedankt voor alle reacties! Ik denk ook dat we het maar een beetje op ons af moeten laten komen. Heeft iemand ervaring met het terugvliegen vanaf ko samui of is toch vliegen vanaf Bangkok aan te raden?

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Eerste keer thailand, 3 weken

#9 Bericht door Farang Baa » donderdag 30 oktober 2014, 22:57

Koh Phangan schijnt veel leuker te zijn dan Koh Samui. Tussen Koh Phangan en Koh Tao vind je directe ferry's, als het goed is.

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Eerste keer thailand, 3 weken

#10 Bericht door v@go » donderdag 30 oktober 2014, 23:33

Sossy schreef:Bedankt voor alle reacties! Ik denk ook dat we het maar een beetje op ons af moeten laten komen. Heeft iemand ervaring met het terugvliegen vanaf ko samui of is toch vliegen vanaf Bangkok aan te raden?
Terugvliegen naar Nederland zal via BKK moeten je kunt niet rechtstreeks terug vanaf Samui
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Sossy
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: woensdag 22 oktober 2014, 16:22

Re: Eerste keer thailand, 3 weken

#11 Bericht door Sossy » maandag 17 november 2014, 19:41

Bedankt iedereen! Ik wil graag naar Ko Thao, maar via Ko Samui terugvliegen naar Nederland (uiteraard met een tussenstop op Bangkok). Wat raden jullie aan? Eerst zelf reizen naar Bangkok of toch vanaf Ko Samui vliegen zodat je wat tijd bespaard?

hanshu

Re: Eerste keer thailand, 3 weken

#12 Bericht door hanshu » maandag 17 november 2014, 20:12

Ik weet niet of ik de vraag helemaal begrijp......
Ik vloog altijd vanaf Samui in de ochtend naar Bkk,nam daar een hotelkamer en vloog in de nacht naar A'dam.
Er zijn niet zoveel vluchten in de avond vanaf Samui en ik hou niet zo van lange wachttijden op het vliegveld.
Het hangt er natuurlijk vanaf hoe laat je vlucht richting A'dam is. Die terugvlucht is voor mij toch altijd veel langer dan de heen vlucht....ik weet ook niet waarom.

Sossy
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: woensdag 22 oktober 2014, 16:22

Re: Eerste keer thailand, 3 weken

#13 Bericht door Sossy » maandag 01 december 2014, 18:57

Dat is precies wat ik bedoel. Eerst vanaf Ko Samui naar Bangkok en vanaf Bangkok door naar Amsterdam. Dit kan je echter al 1 ticket kopen.. vandaar mijn vraag: Is dit aan te raden? :P

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”