Pattaya van/naar Don Mueang

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Pattaya van/naar Don Mueang

#1 Bericht door Farang Baa » maandag 28 juli 2014, 13:20

Wat is de goedkoopste en tegelijkertijd niet al te omslachtige manier om tussen Don Mueang Airport en Pattaya te reizen?

Ik zat zelf te denken aan de Roong Ruang bus tussen Swampy en Jomtien, gecombineerd met de gratis shuttlebus tussen Swampy en DMK. Als jullie een beter alternatief hebben hoor ik het graag.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Pattaya van/naar Don Mueang

#2 Bericht door Loe » maandag 28 juli 2014, 13:40

Een goedkopere optie is er niet, dus veel reakties hierop hoef je niet te verwachten. Maar let wel op als je geen ticket bij don muang kunt laten zien laten ze je niet instappen in de shuttle bus naar swampie.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Pattaya van/naar Don Mueang

#3 Bericht door ron » maandag 28 juli 2014, 13:54

Ga je op vakantie Farang Baa...? :roll:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Pattaya van/naar Don Mueang

#4 Bericht door Farang Baa » maandag 28 juli 2014, 14:21

@Loe:

Ik heb geen papieren vliegtickets. Wordt mijn reserveringsbevestiging in mijn smartphone ook geaccepteerd?

@ron:

Ik maak tijdens mijn vakantie in Pattaya een uitstapje van een week naar Pattani om een vriendin te ontmoeten. En dan is vliegen op Hat Yai (in mijn geval helaas vanaf DMK) de beste optie, al moet ik zeggen dat ik ook wel de rechtstreekse bus Bangkok - Pattani kon nemen. Of de trein naar Hat Yai of Yala gevolgd door een (mini)bus...

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Pattaya van/naar Don Mueang

#5 Bericht door Loe » maandag 28 juli 2014, 17:57

Ja, als je een ticket op je telefoon of ipad kunt laten zien kun je ook mee

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Pattaya van/naar Don Mueang

#6 Bericht door pong » dinsdag 29 juli 2014, 12:23

dat is meestal de snelste-als je geluk hebt en de bus vanaf Swamp niet al vol vindt. Shuttle is witte bus-gratis als je ticket VAN Swampy of TOT DMK kan tonen-die checken ze nu vaak.
Alternatieven:
A1 shuttle bus=30 bt tot Mochit, BTS naar Vict. Mon. dan de minibus=van, kan zelfs nog wat goedkoper uitpakken. Die vans vertrokken in een privaat stukje net naast afgang vanaf BTS, grote voordeel is dat ze PTY ingaan. Maar ik weet niet in hoeverre de recente makethepeoplehappy clampdown van de groene boys op die vans dit veranderd hebben. Of BTS flink eind tot Ekamai en dan de vele bussen vanaf daar.
Naar de grote weg/bushalte gaan, daar stoppen nog steeds vele direkte Countrybussen naar MOChit-15 of 20 bt, dan AC-bus vanaf daar.
Als je Thai kan lezen en niet overpakt bent: ook zeer vele stads-vans direkt via Tollway tot Vict Mon, via DInDaeng-ook 30 bt, meest sneller als A1 bus, en je vermijdt de BTS. Of stadsbus 29 of 510-maar weer Thai lezen, want vele rijden slechts tot Mochit of elders. In principe rijdt de volle lijn 29 door langs MBK tot HUalampong station. Deze rijdt 24 uur.
Stadsbussen 554/555 of van ernaast, tot BUSterminal Swampy-dan de AC bus vanaf daar-maar dat kan je veel tijd kosten.
Van tot BangNa-via exprss+tollway (nioet zo vaak, nogal duur), dan de PTY bus vanaf de kruising daar.
Het aller-aller goedkoopst is de 3e kl. trein, enkel ma-vr heel vroeg, je moet dan aan de T-kruising of in Hualampong overstappen: 5+32 bt=grand total 37, minder als 1 eurie. Aansl. vervoer in PTY zal je meer kosten.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”