Zonder iets te reserveren/of boeken naar Thailand.

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
RobbertF
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: zondag 20 juli 2014, 11:51

Zonder iets te reserveren/of boeken naar Thailand.

#1 Bericht door RobbertF » dinsdag 22 juli 2014, 11:12

Over twee weken vertrek ik voor bijna vier weken naar Thailand samen met mijn vriendin. Wij wilde eigenlijk niks boeken(alleen de eerste drie dagen bangkok) omdat we flexibel willen blijven wanneer wij in Thailand zijn. Wij willen ongeveer twee weken door het noorden trekken om vervolgens naar het zuiden te gaan.

Is dit goed te doen, om zonder iets te boeken door en naar thailand te reizen. Of raden jullie toch aan om een binnenlandse vlucht, trein, parken, of iets dergelijks te boeken. We willen bijvoorbeeld graag in chiangmai naar het olifantenpark gaan etc.


Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is en dat iemand mij kan helpen haha :)

Groet,

Robbert

Gebruikersavatar
trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 211
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 06:58
Locatie: Trang - Thailand

Re: Zonder iets te reserveren/of boeken naar Thailand.

#2 Bericht door trangerkuda » dinsdag 22 juli 2014, 11:53

RobbertF, als jullie je reis door Thailand dermate flexibel willen houden, dat je bij wijze van spreken vandaag nog niet weet, waar je morgen zult verblijven, dan is dit zeker mogelijk.

Uit je bericht begrijp ik, dat jullie medio augustus door Thailand gaan reizen. Dan zou het alleen rondom 12 augustus iets meer moeite kunnen kosten, om bijvoorbeeld ergens een overnachting te boeken.

Die dag wordt de verjaardag van de huidige koningin gevierd - een soort van Koninginnedag dus - en die dag geldt hier in Thailand eveneens als Moederdag.

Dit heeft hier weliswaar een wat andere betekenis en inhoud dan de Moederdag zoals die in Nederland bekend is, maar op (rond) die datum 12 augustus, een soort van nationale feestdag waarop veel Thaise mensen vrij zijn, wordt door hen zelf wat meer gereisd dan op normale dagen en kan de bezettingsgraad in hotels, resorts en dergelijke wat hoger zijn.

Maar echt problemen om 'onderdak voor de nacht te vinden', doen zich op die datum normaal gesproken niet voor.

Het antwoord op de vraag luidt dus eigenlijk: in Thailand is het mogelijk om je reisplanning flexibel te houden, omdat normaal gesproken het vinden van een overnachtingsplek geen problemen geeft.

Ook het regelen van vervoer en dergelijke is goed ter plekke te doen.

Daarbij geldt wel, dat treinkaartjes over het algemeen niet op de dag van vertrek gekocht worden, maar eerder. Ook al omdat anders de kans bestaat, dat het soort wagon waarin je wilt reizen (de klasse) is volgeboekt.

Vliegtickets voor binnenlandse vluchten kunnen meestal ook nog in een laat stadium aangeschaft worden. Maar de voordeelboekingen zijn dan wel weg.

Een flexibele vakantie gewenst.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Zonder iets te reserveren/of boeken naar Thailand.

#3 Bericht door pong » dinsdag 22 juli 2014, 12:01

ja, dat is goed te doen, maar zoals bij alles in dit leven is er een MITS:
je je niet meteen uit het veld laat slaan als iets toch vol blijkt, dus alternatief kan denken-staat meestal er vlak naast
je een beetje levens-en reiservaring hebt
je op hele drukke dagen/plekken of zonder vervoer terug niet te laat gaat zoeken
bvb (ik herhaal dat nog steeds) bvb investeert in de koop of huur van een REISgids-omdat die vaak die alternatieven aanreikt.
In de praktijk zijn in alle grotere toeristenplaatsen lange straten vol met guesthouses, eettenten, etc. Rijden er meer bussen als hier in NL.
Enkel voor vliegen geldt: hoe eerder geboekt, hoe goedkoper-AirAsia, dat spreekt budgetreizigers wel aan. Voor totale volheid hoef je echter meest niet te vrezen.
Ook slaapplaatsen in de nachttreinen eerder boeken-als dat kan, maar er zijn talloze alternatieve nachtbussen.
Voor alle vervoer geldt enkel; VAN BKK in de laatste dagen voor 1/1 en songkran en NAAR BKK vlak na die data-zit alles vol-en jeremieren helpt dan niet,de Thai krijgen toch voorrang.
Het is zelfs nog simpeler: de echt goedkope deals voor slapen en eten staan helemaal niet op www. Dit tot enorme verbazing van de jeugd, die niets beter weet, maar voor degenen die deze wereld nog kennen van voor www: dat gaat nog net zo als toen.
Eigenlijk toont je vraag vooral aan hoe zeer de opvattingen en angsten zijn veranderd door dat verd...de www-mensen kunnen niet meer zelf nadenken.

RobbertF
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: zondag 20 juli 2014, 11:51

Re: Zonder iets te reserveren/of boeken naar Thailand.

#4 Bericht door RobbertF » dinsdag 22 juli 2014, 15:18

Bedankt voor de reacties!

Ik ben blij om te horen dat dit gewoon gemakkelijk moet lukken. Wij maakte ons dan ook geen zorgen om overnachtingsplaatsen te vinden, maar meer de vervoersmogelijkheden(zoals binnenlandse vlucht en de nachttrein). Maar als ik jullie nu hoor is dit prima te regelen, mits we dit een paar dagen van tevoren gaan bekijken!


Bedankt en wij gaan genieten van een flexibele vakantie ;)

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”