Is dit een redelijke ticketprijs?

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Florine
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 20
Lid geworden op: vrijdag 05 augustus 2011, 14:52

Is dit een redelijke ticketprijs?

#1 Bericht door Florine » zondag 07 augustus 2011, 12:15

Ik hou al 1,5 maand dagelijks de ticketprijzen bij, op verschillende manieren. Via singapore, bangkok en wat dan ook.

Ik wil in januari 2012 ongeveer 24 dagen naar Thailand, en heb een ticketprijs van 700 euro gevonden. Dat is AMS - BKK
en terug Phuket - AMS.

Is dat een redelijke prijs?
Ik heb wel de topic met ticketprijzen doorgespit en zie dat sommige met prijzen komen van bijv 600 euro, maar dit is dan wel vanaf Dusseldorf. Aangezien ik in amsterdam woon is vertrekken vanuit Amsterdam wel veel prettiger. Is dit een redelijke prijs?

Ik zou in principe ook tevreden zijn met een vlucht AMS - Singapore - AMS, maar ook die vind ik momenteel nooit onder de 680 euro. AMS - BKK - AMS zou ook goed zijn, maar ook die niet goedkoper..

Is die 700 euro een goede deal, of moet ik afwachten?

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Is dit een redelijke ticketprijs?

#2 Bericht door nbreeker » zondag 07 augustus 2011, 12:27

Florine schreef:Ik hou al 1,5 maand dagelijks de ticketprijzen bij, op verschillende manieren. Via singapore, bangkok en wat dan ook.

Ik wil in januari 2012 ongeveer 24 dagen naar Thailand, en heb een ticketprijs van 700 euro gevonden. Dat is AMS - BKK
en terug Phuket - AMS.

Is dat een redelijke prijs?
Ik heb wel de topic met ticketprijzen doorgespit en zie dat sommige met prijzen komen van bijv 600 euro, maar dit is dan wel vanaf Dusseldorf. Aangezien ik in amsterdam woon is vertrekken vanuit Amsterdam wel veel prettiger. Is dit een redelijke prijs?

Ik zou in principe ook tevreden zijn met een vlucht AMS - Singapore - AMS, maar ook die vind ik momenteel nooit onder de 680 euro. AMS - BKK - AMS zou ook goed zijn, maar ook die niet goedkoper..

Is die 700 euro een goede deal, of moet ik afwachten?
Met welke airline is die deal van 700 euro
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Florine
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 20
Lid geworden op: vrijdag 05 augustus 2011, 14:52

Re: Is dit een redelijke ticketprijs?

#3 Bericht door Florine » zondag 07 augustus 2011, 12:35

cathay pacific

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Is dit een redelijke ticketprijs?

#4 Bericht door nbreeker » zondag 07 augustus 2011, 12:46

Florine schreef:cathay pacific
Is geen slechte Airline,dan is 700 euro geen gekke prijs dat is 29.400 bath alleen je vliegt waarschijnlijk via Hong kong en moet je daar overstappen.Je moet ook eens kijken bij Eva air en China air rechtstreeks ik vloog in Juni bkk-ams vv voor 27000 bath moest betalen met m'n creditcard en moest m'n creditcard ook laten zien bij het inchecken.
Het mooiste is een rechtstreekse vlucht want het is toch nog een hele afstand.
Je kunt nog even wachten en via internet de boel in de gaten houden maar nogmaals 700 euro is niet slecht.
Succes.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Is dit een redelijke ticketprijs?

#5 Bericht door Loe » zondag 07 augustus 2011, 12:49

voor begin januari is dit een zeer goede prijs, ik zou niet te lang wachten met boeken

groetjes Loe

Florine
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 20
Lid geworden op: vrijdag 05 augustus 2011, 14:52

Re: Is dit een redelijke ticketprijs?

#6 Bericht door Florine » zondag 07 augustus 2011, 14:42

ja zucht, vertrek is alleen op vrijdags en dan heb ik nog net misschien! een hertentamen (ergens in die week..). nu heb ik tot nu toe al mn tentamens in 1 x gehaald, dus ik ga er niet vanuit dat ik moet herkansen, maar áls ik moet herkansen, is het in die week. En dan meestal gewoon op maandag, maar stél dat het net die vrijdag is. :evil: dan móet ik dat tentamen wel maken. Daarom twijfel ik nog even of ik moet boeken :?
Maar de ticketprijs is dus in ieder geval gunstig, dat is handig om te weten.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Is dit een redelijke ticketprijs?

#7 Bericht door nbreeker » maandag 08 augustus 2011, 02:18

Florine schreef:ja zucht, vertrek is alleen op vrijdags en dan heb ik nog net misschien! een hertentamen (ergens in die week..). nu heb ik tot nu toe al mn tentamens in 1 x gehaald, dus ik ga er niet vanuit dat ik moet herkansen, maar áls ik moet herkansen, is het in die week. En dan meestal gewoon op maandag, maar stél dat het net die vrijdag is. :evil: dan móet ik dat tentamen wel maken. Daarom twijfel ik nog even of ik moet boeken :?
Maar de ticketprijs is dus in ieder geval gunstig, dat is handig om te weten.
Ja ik kan me indenken dat je zit te zuchten maar het antwoord in deze is dus heel makkelijk je opleiding gaat voor dunkt me,dus moet je de datum verzetten naar iets later,stel dat je een herexamen heb op vrijdag kan je dat niet laten lopen en kost het je je ticket en heb je niks dus zucht niet te lang maar verzet de datum je hebt nog alle tijd.Anders heb je vanaf nu tot january een buik vol zenuwen en dat komt je tentamens ook niet ten goede.Zomaar een vraag gaat me in feite niets aan maar ga je helemaal alleen naar Thailand,of heb je hier vrienden of kennissen.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Is dit een redelijke ticketprijs?

#8 Bericht door joepattaya » maandag 08 augustus 2011, 02:58

Da's wat ik nooit helemaal zal begrijpen......iemand deponeert een vraag, krijgt daar een afdoend antwoord, maar dan komt de aap uit de mouw: Niet zeker of op de bedoelde datum gereisd kan worden in verband met 'what-so-ever'.

Zoals nbreeker al aangeeft: als je al niet zeker weet of je al of geen hertentamen hebt, hoe kun je dan denken over boeken.
Probeer nou eerst eens uit te vinden wanneer je ZEKER kunt vliegen en ga dan boeken.

TE vroeg boeken hoeft niet altijd goedkoper te zijn en TE laat boeken heet niet altijd 'last-minute'.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Is dit een redelijke ticketprijs?

#9 Bericht door nbreeker » maandag 08 augustus 2011, 04:52

joepattaya schreef:Da's wat ik nooit helemaal zal begrijpen......iemand deponeert een vraag, krijgt daar een afdoend antwoord, maar dan komt de aap uit de mouw: Niet zeker of op de bedoelde datum gereisd kan worden in verband met 'what-so-ever'.

Zoals nbreeker al aangeeft: als je al niet zeker weet of je al of geen hertentamen hebt, hoe kun je dan denken over boeken.
Probeer nou eerst eens uit te vinden wanneer je ZEKER kunt vliegen en ga dan boeken.

TE vroeg boeken hoeft niet altijd goedkoper te zijn en TE laat boeken heet niet altijd 'last-minute'.
Ja Joe zucht je heb gelijk. :cheesy: :cheesy:
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Is dit een redelijke ticketprijs?

#10 Bericht door nbreeker » maandag 08 augustus 2011, 05:38

Ik heb eens voor je gekeken bij China airlines in january 2012 voor een rechtstreekse vlucht Ams - Bkk €:756.12 dat is geen gekke prijs met die lage euro en gaat iedere dag voordezelfde prijs.
€:56.13 Gedeeld door 24 dagen = €:2,34 per dag meer.daar is wel over heen te stappen dacht ik.
Is een goeie airline.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Florine
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 20
Lid geworden op: vrijdag 05 augustus 2011, 14:52

Re: Is dit een redelijke ticketprijs?

#11 Bericht door Florine » maandag 08 augustus 2011, 20:31

Thanks! ik zag alleen dat ik me vergist heb en het hertentamen toch niet die vrijdag was. op t moment van het plaatsen van mn onderwerp wist ik dat ook niet, toen ging ik in t toetsrooster kijken en dacht ik ineens: een her! nee!
maar, ik heb verkeerd gekeken, dus, toch geen her die week. Denk dus, dat ik ga boeken!

Ais
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 173
Lid geworden op: vrijdag 27 mei 2011, 09:12

Re: Is dit een redelijke ticketprijs?

#12 Bericht door Ais » maandag 08 augustus 2011, 22:35

Weet je zeker dat je met Cathay Pacific wil vliegen :cheesy:

http://www.ad.nl/ad/nl/1014/bizar/artic ... kpit.dhtml

:giggle: ;)
- Wie z'n billen brand, mag blij zijn dat hij niet andersom stond -

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Is dit een redelijke ticketprijs?

#13 Bericht door joepattaya » dinsdag 09 augustus 2011, 02:51

Florine schreef:Thanks! ik zag alleen dat ik me vergist heb en het hertentamen toch niet die vrijdag was. op t moment van het plaatsen van mn onderwerp wist ik dat ook niet, toen ging ik in t toetsrooster kijken en dacht ik ineens: een her! nee!
maar, ik heb verkeerd gekeken, dus, toch geen her die week. Denk dus, dat ik ga boeken!
Een lekker chaootje ben jij......je past helemaal binen de Thaise cultuur. :asian22:

Florine
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 20
Lid geworden op: vrijdag 05 augustus 2011, 14:52

Re: Is dit een redelijke ticketprijs?

#14 Bericht door Florine » dinsdag 09 augustus 2011, 19:29

Ja nu is t wel zo dat...
er lange overstap tijd is, namelijk zo'n 9 uur! (hong kong).

Hoe gaat zoiets met bagage? wordt dat wel 'doorgelabeld' en dus direct naar bangkok doorgestuurd? of moet ik dat ophalen en dan er 9 uur mee rondzeulen en dan weer inchecken?

Iemand ervaring mee (misschien bij cathay pacific, en ook omdat t zo'n lange overstap tijd is?)

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Is dit een redelijke ticketprijs?

#15 Bericht door nbreeker » woensdag 10 augustus 2011, 00:33

Florine schreef:Ja nu is t wel zo dat...
er lange overstap tijd is, namelijk zo'n 9 uur! (hong kong).

Hoe gaat zoiets met bagage? wordt dat wel 'doorgelabeld' en dus direct naar bangkok doorgestuurd? of moet ik dat ophalen en dan er 9 uur mee rondzeulen en dan weer inchecken?

Iemand ervaring mee (misschien bij cathay pacific, en ook omdat t zo'n lange overstap tijd is?)
Welterusten :happyno:
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”