EgyptAir

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Geerhardt
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 46
Lid geworden op: zaterdag 21 juli 2007, 14:23
Locatie: Vlissingen

EgyptAir

#1 Bericht door Geerhardt » donderdag 18 november 2010, 08:35

Hallo beste Thailandgangers,

Ik kan een ticket kopen bij EgyptAir, vertrek 13 Januari, terug 26 Maart voor 645€.
Mooie prijs dacht ik zo.
Zijn er mensen met ervaringen met deze maatschappij?
Ik heb namelijk geen zin in toestanden van 4 jaar geleden met Mahan en dat de Vries reisbureau.
De vertrek en aankomst tijden zijn goed.
Kop khun krap,
Gerard.

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: EgyptAir

#2 Bericht door Ervee71 » donderdag 18 november 2010, 08:42

Ervaring nog niet, maar in Februari vlieg ik er ook mee...
GETROUWD OP 24-08-2011

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: EgyptAir

#3 Bericht door joepattaya » donderdag 18 november 2010, 08:47

Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: EgyptAir

#4 Bericht door Borowolf » donderdag 18 november 2010, 09:00

Ze zijn op dit moment de goedkoopste volgens mij. Je hebt een tussenlanding op Cairo. Dus twee vluchten. Op zich geen probleem. Ik vind dat wel prettig. Ik heb er net een reis (AMS-Cairo-Bangkok) mee achter de rug en was onaangenaam verrast.

In mijn geval vertrokken beide vluchten aanzienlijk te laat. Dat ben ik de laatste jaren eigenlijk niet meer gewend. In Bangkok kwam ik een uur te laat aan. Op zich geen probleem want ik hou met mijn vervolgvlucht rekening met dergelijke vertragingen.

Ik ben niet dol op vliegtuigeten en eet veelal niet veel meer dan het broodje, het fruit en de yoguhrt maar in dit geval was het eten niet echt slecht.

Wat ik erg slecht vond was dat aan het einde van beide vluchten de toiletten knap vies waren. Ik liep bij de eerste vlucht op mijn sokken maar wilde daarmee op een van de toiletten echt niet naar binnen (ook al probeerde de steward mij te dwingen het toilet wel te gebruiken. Rare actie). De andere kon nog net maar schoon is anders. Ook in Cairo zelf (bij het overstappen) was ik niet onder de indruk van de hygiene.
Minder vond ik ook dat de passagiers veel luidruchtiger waren en veel meer rond liepen dan ik gewend ben. Het leek wel of ik met een grote familie te maken had want iedereen leek iedereen te kennen. Ook kinderen die aan je haren trekken en zo (dachten zeker dat ik ook familie was :roll: ). Maar ja, misschien heb ik wat dat betreft gewoon pech gehad.

Als deze maatschappij veruit de goedkoopste blijft, ga ik er wel weer mee mee. Maar als ik voor 50 Euro meer een andere maatschappij heb, ga ik met die andere maatschappij mee.

Let wel: Dit is maar 1 enkele ervaring en ik kan pech gehad hebben met mijn medepassagiers.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zondag 14 februari 2010, 17:19
Locatie: Utrecht- Koh Samui

Re: EgyptAir

#5 Bericht door NieTan » donderdag 18 november 2010, 12:29

Ik ben afgelopen September met egypt air naar Bkk gevlogen met tussenstop in Cairo en weer teug naar A'dam.
Voor het geld wat ik betaald had had ik geen hoge verwachtingen. Het viel me echter mee.
Vooral de heenreis was erg goed met maar een tussenstop van een kleine 2 uur. Terug is wel minder een tussenstop van bijna 5 uur en dat is niet heel fijn op Cairo airport waar niet veel te doen is. Verder tevreden over egypt air geen nieuwe toestellen maar wel prima. Het eten was goed te noemen, er word alleen geen alcohol geschonken aan board. Staff spreekt slecht Engels en vond ik niet erg vriendelijk. Voor mij volgende keer wel weer egypt of er moet iets anders goedkoops langs komen. Enige echte nadeel vond ik de lange tussenstop op de terugweg.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: EgyptAir

#6 Bericht door pong » vrijdag 19 november 2010, 03:39

allereerst gewoon logies denken: als je direkt op HUN website boekt met cred-cd, kan je niks geen de Vries of reisagent toestanden overkomen. (VISA stort dan gewoon het betaalde geld terug). Elke tussenpersoon kan in principe failliet of kopje onder gaan, dus hoe meer je dat vermijdt, hoe beter. Als je dat niet lukt, betrouwbare tussenagenten gaan ook niet dagelijks failliet of flessen je. Maar dat kost je zeker 25-40 eur extra p.p. aan ''kosten''.
Dat met Mahan is een heel speciaal geval-door de banning van Iran moeten zij wel agenten ertussen zetten.
Verder zijn er 100en sites die alle malheur en mistoestanden van airlines tot uittentreure opsommen. bvb airlinetest, airlinequality, etc. Meestal is er een rapportcijfer, dat je kan vergelijken met airlines die je al kent.
MS (=hun code, dus misery i.p.v. MISR=Egypt) staat bekend om vertraging. Het grootste problem is vooral ALS er echt iets mis gaat-dan gaat elke Egyptenees, vervolgens elke Arab en dan pas jij aan de beurt komen.

Gebruikersavatar
pascanellie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: zondag 28 november 2010, 13:36

Re: EgyptAir

#7 Bericht door pascanellie » maandag 06 december 2010, 10:15

[8) egypt air.... ik heb lang getwijfelt , nu toch geboekt , in september 3 weken na bangkok 470 euro retour.

toen ik boekte kreeg ik een uur later al een email.... vlucht wijziging... maar wel een positieve , want ik von zelf de 2 uur overstap tijd wat aan de krappe kant , ze hebben een uur er bijgedaan overstaptijd.. primaa verder ik ben een backpacker en stel niet zn hoge eisen aan mijn transport maar begrijp goed dat andere een directe vlucht willen bij mijn gaat het gwn om de prijs....want er moet natuurlijk gefeest worden....

maar tips en weetjes altijd welkom
verleden is verleden heden is heden je leeft vandaag pluk de dag

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 438
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 16:23

Re: EgyptAir

#8 Bericht door Bean » maandag 06 december 2010, 11:28

pascanellie schreef:[8) egypt air.... ik heb lang getwijfelt , nu toch geboekt , in september 3 weken na bangkok 470 euro retour.

toen ik boekte kreeg ik een uur later al een email.... vlucht wijziging... maar wel een positieve , want ik von zelf de 2 uur overstap tijd wat aan de krappe kant , ze hebben een uur er bijgedaan overstaptijd.. primaa verder ik ben een backpacker en stel niet zn hoge eisen aan mijn transport maar begrijp goed dat andere een directe vlucht willen bij mijn gaat het gwn om de prijs....want er moet natuurlijk gefeest worden....

maar tips en weetjes altijd welkom

http://www.z24.nl/z24geld/autos_reizen/ ... ow&imgID=2

Goie Reis

Chok Dee
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: EgyptAir

#9 Bericht door Duiker » maandag 06 december 2010, 13:10

Tsja, het is natuurlijk maar wat je meet. Meestal tellen de ongelukken, en het aantal slachtoffers. En dan komt Egypt air er niet best vanaf. Zeker niet als je de jaren 70 meetelt.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: EgyptAir

#10 Bericht door Ervee71 » maandag 06 december 2010, 13:28

Bean schreef:
pascanellie schreef:[8) egypt air.... ik heb lang getwijfelt , nu toch geboekt , in september 3 weken na bangkok 470 euro retour.

toen ik boekte kreeg ik een uur later al een email.... vlucht wijziging... maar wel een positieve , want ik von zelf de 2 uur overstap tijd wat aan de krappe kant , ze hebben een uur er bijgedaan overstaptijd.. primaa verder ik ben een backpacker en stel niet zn hoge eisen aan mijn transport maar begrijp goed dat andere een directe vlucht willen bij mijn gaat het gwn om de prijs....want er moet natuurlijk gefeest worden....

maar tips en weetjes altijd welkom

http://www.z24.nl/z24geld/autos_reizen/ ... ow&imgID=2

Goie Reis

Chok Dee
http://www.airlinequality.com/Airlines/MS.htm

Ik vlieg er zelf ook mee, 12 februari.
GETROUWD OP 24-08-2011

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: EgyptAir

#11 Bericht door prajak » maandag 06 december 2010, 16:23

Mijn reisbureau hier adviseert het en de ervaringen van anderen zijn goed. Egypt Air zit niet voor niets zo maar in de alliantie met Thai en Lufthansa en nog enkele klubs dus ze zullen wel safe zijn.

Ik heb wel begrepen dat ze aan boord geen wijntje schenken maar meenemen schijnt wel te kunnen als je het tax free koopt en aan boord laat brengen..

Hun business tarief is erg goedkoop.

Gebruikersavatar
janjaap
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 410
Lid geworden op: zondag 07 juni 2009, 12:31
Locatie: het kaasstadje gouda

Re: EgyptAir

#12 Bericht door janjaap » maandag 06 december 2010, 20:21

geen probleem man
alleen geen bier [|(
beetje jammer
Ubi bene, ibi patria

Gebruikersavatar
pascanellie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: zondag 28 november 2010, 13:36

Re: EgyptAir

#13 Bericht door pascanellie » dinsdag 07 december 2010, 10:26

prajak schreef:Mijn reisbureau hier adviseert het en de ervaringen van anderen zijn goed. Egypt Air zit niet voor niets zo maar in de alliantie met Thai en Lufthansa en nog enkele klubs dus ze zullen wel safe zijn.

Ik heb wel begrepen dat ze aan boord geen wijntje schenken maar meenemen schijnt wel te kunnen als je het tax free koopt en aan boord laat brengen..
.

kijk dat zijn nou tips... want een wijntje of biertje da gaat dr altijd wel in he ... (A)
verleden is verleden heden is heden je leeft vandaag pluk de dag

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: EgyptAir

#14 Bericht door prajak » dinsdag 07 december 2010, 16:47

Ho even ! Je kunt het wijntje of pilske alleen aan boord laten brengen door de tax free winkel in Amsterdam en Bangkok. Want in Cairo ga je weer door de controle en dan mag vloeistof niet mee, nog geen flessie prik. Behalve als de tax free winkel het aan boord brengt....als er in Cairo een tax free winkel is met alcohol. Ik vrees dat je de laatste uren zonder wijntje/pilsje moet doen.

Waarom zoek je niet even op de website van E Air naar hun alcohol policy ? En anders ben je gewoon een aantal uren lid van de blauwe knoop. Kan geen kwaad en de "schade" haal je wel weer in.

Ontnuchterend, niet waar ? Ja, het leven kan hard zijn.....

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: EgyptAir

#15 Bericht door Ervee71 » zondag 30 januari 2011, 10:55

Vluchten voorlopig opgeschort, ik hoop dat er een snel een eind aan komt. Over 13 dagen hoop ik toch met egyptair naar thailand te vliegen.


http://buitenland.nieuws.nl/627528/egyp ... n_in_cairo

en ook dit
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 110129_001
GETROUWD OP 24-08-2011

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”