Vragen over onze reis naar thailand 2015

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ferryenjoyce
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: vrijdag 03 april 2015, 18:46

Vragen over onze reis naar thailand 2015

#1 Bericht door ferryenjoyce » donderdag 21 mei 2015, 10:33

Hallo,

Wij gaan in Aug voor bijna 3 weken naar thailand en hebben hier een aantal vragen over.
We hebben alleen de retour ticket naar BKK geboekt. En 2 overnachtingen Koh Phang... vanwege de fullmoon party.

Dit is een klein beetje wat wij in gedachten hebben.

Dag 1 BKK
dag 2 BKK ( dit is al geboekt'
dag 2 naar Chiang Mai
dag 3 C.M.
dag 4 C.M.
dag 5 C.M.
dag 6 C.M
dag 7 Krabi
dag 8 Krabi
dag 9 t/19 het zuiden en de eilanden verkennen.
dag 18 en 19 zitten we op Koh phang... vanwege de full moon party.
dag 20 en 21 weer in BKK om vervolgens weer terug te vliegen naar NL.

Wat we graag zouden willen weten.

In C.M. willen we een 2 daagse jungel tour doen, de tigertempel en het opvangpark van de olifanten bezichtigen. En uiteraard de stad zelf. Hebben we hier genoeg dagen voor uit getrokken ?

Om naar C.M. te gaan willen we het vliegtuig pakken omdat dit sneller is. Kunnen we de tickets op de dag zelf kopen of dag ervoor. Of is het verstandiger om deze nu al te kopen? Het zelfde geld om van C.M. Naar krabi te gaan.
Of is het Leuker om 1 van de 2 reizen met de trein/bus te doen, dit omdat je dan veel meer van het land ziet.
Nou hoorde wij dat de trein erg benauwend vies en heel erg lawaaierig is. Of valt dit wel mee. ( mijn vriendin heeft soms last van paniek aavallen, zeker als het erg benauwd en druk is. We kunnen er goed mee omgaan maar liever voorkomen dan genezen.

Dan het zuiden.

We willen graag een hoop eilanden bezoeken, de gene in gedachten zijn.
Koh pi pi
Koh Lanta
Koh Tao
Koh lipe
Koh phangan

Hoe kunnen we in het zuiden het beste reizen ?
Zijn er nog steden/dorpjes/eilanden in het zuiden die echt gezien moeten worden en dus niet op onze lijst staan.

Wij houden erg van de natuurparken en het wild life.

We hopen dat we alles een beetje duidelijk hebben neergezet en dat jullie ons kunnen helpen.

Groetjes Ferry en Joyce

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Vragen over onze reis naar thailand 2015

#2 Bericht door prajak » donderdag 21 mei 2015, 15:30

Ik kan je met de route niet helpen.

Maar je schrijft augustus. Op 12 augustus is het moederdag en dat is hier de verjaardag van de Koningin. Hou er maar rekening mee dat 8 en 9 en 15 en 16 landelijke reisdagen zijn, een volksverhuizing. Je zult op die dag mogelijk geen vliegtuig, trein of bus kunnen boeken. Wil je die dagen reizen boek dan vliegtuig en trein vooraf. De bus vooraf boeken zal je vanuit NL niet lukken.

Wat de trein betreft, de slaaptrein met boven elkaar liggende bedden in de wagon is lawaaierig. De ramen staan open, er is geen airco, ventilators piepen en mensen praten en lopen heen en weer. Twee dronken mensen er in en je doet geen oog dicht. Vies is wat anders maar verwacht geen toiletten zoals in een 2-sterren hotel. Het zal basic zijn. De nachttrein heeft geen charme. Wil je rustig pitten boek dan de beperkt beschikbare slaapcoupés.

Ik adviseer je de dag- of nachtbus te nemen van Nakhon Chai Air vanaf het noordstation, luxe bus, rijdt zonder te stoppen, is iets duurder dan de gewone bus en doet er minder uren over. Nakhon Chai Air heeft een website maar of die in het Engels is...?

Succes gewenst.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vragen over onze reis naar thailand 2015

#3 Bericht door brake034 » donderdag 21 mei 2015, 15:56

De Tiger Temple is in Kanchanaburi, niet in Chiang Mai. In Chiang Mai heet de tijger attractie Tiger Kingdom.
Deze attracties zijn zwaar omstreden (net als Chiang Mai's Night Safari!), de Tiger Temple vanwege de vermeende illegale handel in tijgers (en andere wilde dieren) en allebei de attracties omdat de tijgers zwaar gedrogeerd worden. Het zijn wilde dieren die zwaar onder de drugs handelbaar gemaakt zijn voor de bezoekers?

Hoe minder mensen deze misstanden bezoeken hoe beter het is, datzelfde geld voor gedoe met olifanten en bergstammen........

Er zijn minstens twee goede opvangprojecten voor olifanten in Thailand, ga er niet op bezoek maar doneer wat geld dat is beter voor de dieren! Laat maar weten of je de donatie links wil hebben?
Marcel

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Vragen over onze reis naar thailand 2015

#4 Bericht door printen44 » donderdag 21 mei 2015, 17:29

Ik woon in Chiang Mai en wat je soms bij die toeristenattracties ziet, dan rijzen je de haren ten berge. Vooral al die attractie lang de "Samoeng-loop". Dierenshows zijn er volop, maar veel dieren worden verdoofd, want normale wilde dieren, daar ga je niet mee op de foto. Een olifantenrug is niet gebouwd om mensen te vervoeren. Maar goed, het is een mooi plaatje om later terug in Nederland te laten zien dat je op de rug van een olifant gereden hebt.

De jungletocht vergt enige conditie. Het is in augustus, dus de kans is groot dat je regen krijgt en dat betekend door modderige. wegen rijden en lopen. Ik ken enkele gidsen en die verklaarde dat ze vrijwel nog nooit met dezelfde aantal mensen de tocht hebben beeindigd, dan waarmee ze de toch zijn begonnen. [$) Redelijk wat deelnemers haken onderweg af, vanwege te weinig voorbereiding. Wanneer je het zat ben, belt de gids op en dan komt er een auto je halen op de dichts bijzijnde weg. [$)

Neem het vliegtuig naar Chiang Mai en neem de dagbus terug naar Bangkok met de maatschappij die Prajak aanbevolen heeft.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Vragen over onze reis naar thailand 2015

#5 Bericht door pong » zaterdag 23 mei 2015, 14:29

Correctie tov bovenstaande:
TREIN heeft zowel met als zonder AC-maar de 2 toeristen-luxe treinen die BKK-CMai rijden hebben enkel AC-zoals recent nog iemand over zeurde die dat nou net niet wilde. Zoals altijd blijft dat een loterij hoe lawaaiig de medereizigers zijn.
Die volksverhuizing rond 12/8 is maar zeer bescheiden, zeker vergeleken met de veel grotere rond 1/1 en songkran.
Dat je vliegen veeeeeeeeeeeeeeel beter vroeg kan boeken weet toch ieder kind? is altijd goeiekoper ook. IN TH keus uit diverse, AirAsia en soms ThaiLionAir zijn meestal de goedkoopste, maar omdat SAMui een privaat vliegveld is, vliegt daar enkel de dure BKK-air.
En zoals zoooooo vaak: eigenlijk staat alles wat jullie vragen en zorregies over maken gewoon in een degelijke reisgids-vooral dat algemene deel.

Markbr
kenner
kenner
Berichten: 103
Lid geworden op: zondag 26 maart 2006, 23:04

Re: Vragen over onze reis naar thailand 2015

#6 Bericht door Markbr » zaterdag 30 mei 2015, 12:44

pong schreef: En zoals zoooooo vaak: eigenlijk staat alles wat jullie vragen en zorregies over maken gewoon in een degelijke reisgids-vooral dat algemene deel.
Veel mensen zijn enorm lui en willen geen cent uitgeven aan een boekje van 20 euro :giggle3:
Voorbereiden is het halve werk. Het is soms gewoon heel belangrijk dat je weet wat je te wachten staat.
Ik merk hier ook dat maar weinig thailand-gangers echt interesse hebben in het echte land.
Willen alleen maar toerisme zien lijkt wel. Vindt dat onwijs jammer want het land heeft ZOVEEL meer te bieden
dan dat...maar goed, das een keuze..

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Vragen over onze reis naar thailand 2015

#7 Bericht door prajak » zaterdag 30 mei 2015, 15:04

Zie net bij Marktplaats dat 2e h reisgidsen Thailand voor 14 E worden aangeboden. Capitool; de naam zegt me echter niets.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Vragen over onze reis naar thailand 2015

#8 Bericht door Jeanette » zaterdag 30 mei 2015, 16:19

Markbr schreef: Ik merk hier ook dat maar weinig thailand-gangers echt interesse hebben in het echte land.
Willen alleen maar toerisme zien lijkt wel. Vindt dat onwijs jammer want het land heeft ZOVEEL meer te bieden
dan dat...maar goed, das een keuze..
Dan ben je al op de helft. ;)

Nu nog zonder (ver)oordelend vingertje .... :idea:

Persoonlijk zoek ik een warme zee in januari .... niks mis mee toch?
En ik vind het leuk als ik een warm welkom krijg omdat ze ons kennen in Ban Phe. 8-) [8) 8-)
Voor ons ook geen reisboeken hoor.

Voor Ferry en Joyce, is de full moonparty wel slim als je paniekerig kan worden?
De trein is inderdaad lawaaierig - vooral het bovenbed - dus in het vliegtuig oordopjes vragen en en ooglapjes dat werkt prima.
De bedden zijn de zachtste van heel Thailand.
Je zit ook - 2de class - met z'n 2tjes zo'n beetje in je eigen cocon, met al die gordijntjes.
Ze gaan wel erg vroeg slapen in de trein en zo'n flesje wasgel voor je handen kan ook geen kwaad.

Veel plezier.
[|)

ferryenjoyce
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: vrijdag 03 april 2015, 18:46

Re: Vragen over onze reis naar thailand 2015

#9 Bericht door ferryenjoyce » vrijdag 10 juli 2015, 16:25

Iedereen bedankt voor de reacties..

We hebben besloten om voor het vliegtuig te kiezen zowel van bankok naar het noorden, als van het noorden naar het zuiden. En weer terug naar Bangkok.

Maar wat we nog steeds willen weten:
Is het dus mogelijk om zowel de tiger kingdom en de olifanten opvangcentrum in een dag te bezoeken ? of moet dit echt in 2 dagen.
Ja ze zijn verdoofd ja het is zielig ja het is toeristische ja het is zonde van je geld en tijd. Maar wij willen hier gewoon graag heen. Dus kan dit in een dag of niet ? We zitten dus te twijfelen tussen de 4 en 5 dagen C.M. incl jungel tour van 2 dagen.
( Dit is onze eerste keer thailand dus het is logish dat we de touristische dingen pakken. Als een jong stel uit het buitenland voor het eerst naar NL komt. Willen ze ook de wallen, bijenkorf en het Madame Tussauds zien in A'dam. Terwijl NL zoveel mooier is dan alleen a'dam )



Een andere vraag over Bangkok. We zijn opzoek naar een hotel wat een beetje centraal ligt, maar waar je wel rustig kunt slapen..
Zijn al 3 dagen aan het struinen op booking.com maar komen er niet echt uit. In welk deel van Bangkok kunnen we het beste kijken.
Iemand hier ervaring mee?.
Wij keken zelf in : Sukhumvit , oude centrum , wattana .
Is dit ook waar we moeten kijken of weet iemand iets beters ?

Jeanette bedankt voor je bezorgdheid. Maar de fullmoon party is echt een ding waar we alle 2 heel ! graag heen willen.
En als we de dag ervoor weinig tot niets doen en de dag erna ook niet, dan gaat het gelukkig allemaal goed met Joyce.

We willen graag een hoop eilanden bezoeken, de gene in gedachten zijn.
Koh pi pi
Koh Lanta
Koh Tao
Koh lipe
Koh phangan

Hoe kunnen we in het zuiden het beste reizen ?
Zijn er nog steden/dorpjes/eilanden in het zuiden die echt gezien moeten worden en dus niet op onze lijst staan.

Wij houden erg van de natuurparken en het wild life.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Vragen over onze reis naar thailand 2015

#10 Bericht door Jeanette » vrijdag 10 juli 2015, 17:08

Misschien ben ik er te oud voor [|( maar wat is precies de attractie van de full moon party?

En realiseer je dat eiland 3 en 5 in de golf van Thailand zijn en 1, 2 en 4 in de andamanzee.

[|)

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Vragen over onze reis naar thailand 2015

#11 Bericht door serpay » vrijdag 10 juli 2015, 17:38

drugs jeanette niets meer en ook niet minder.
ze willen thailand zien en eilandhoppen dagje hier 2 dagen daar en hoppa weer ergens anders naar toe.
zo zou ik thailand nooit willen zien, kom er al 25 jaar en heb nog nooit zoveel willen zien in een trip.
maar ja de jeugd wil snel snel snel en uitrusten als ze thuis komen.
maar een goede tip aan de topic starter blijf op een eiland en GENIET van de vakantie..........
Alfisti rebeli

hanshu

Re: Vragen over onze reis naar thailand 2015

#12 Bericht door hanshu » vrijdag 10 juli 2015, 18:10

Ach Serpay...met die drugs heb je er zo een paar jaartjes bij...relax man. :o

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Vragen over onze reis naar thailand 2015

#13 Bericht door Jeanette » vrijdag 10 juli 2015, 19:45

serpay schreef:drugs jeanette niets meer en ook niet minder.
Ik denk dat dit meer over jou zegt dan over de toppicstarters. (aan wie ik de vraag ook eigenlijk gesteld had)

Van onze dochter hoor ik wel eens over dit soort feestjes in Nederland.
Met Armin van Buuren b.v. - ook bekend van het radioprogramma A State of Trance - hij weet een zaal echt één te krijgen, de hartklop te versnellen, te synchroniseren bijna.

Dat één zijn, zoals in een school vissen of een zwerm vogels, is dat wat zo'n party zo gewild maakt?
Zijn al die fullmoon party's daar ook op gebaseerd?

Jammer dat mijn vertrouwen niet groot genoeg is om dit een avond mee te willen maken.
Het leven blijft net een ECG en als de pieken hoog zijn .... :?
Je hebt een Bob nodig denk ik, niet als chauffeur maar voor de veiligheid tegen de profiteurs types.
Minstens 1 iemand in een groep die 'nuchter' blijft.
:?:

ferryenjoyce
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: vrijdag 03 april 2015, 18:46

Re: Vragen over onze reis naar thailand 2015

#14 Bericht door ferryenjoyce » zaterdag 11 juli 2015, 07:43

Jeanette schreef:Misschien ben ik er te oud voor [|( maar wat is precies de attractie van de full moon party?

En realiseer je dat eiland 3 en 5 in de golf van Thailand zijn en 1, 2 en 4 in de andamanzee.

[|)

Klopt ja daarom vroeg ik ook hoe we het beste kunnen reizen in het zuiden..
En wij hadden ook het idee dat het teveel was om in een reis te proppen, dus we zullen een paar eilanden moet schrappen helaas.

Nou wij houden gewoon van feesten, zowel binnen als buitenlands feesten bezoeken we graag.
Nu hebben wij een hoop bekenden die bij de full moon geweest zijn, en dit allemaal aanbevelen.
( op jou vraag: De muziek is gewoon lekker, de saamhoorigheid, de vreugde die iedereen uitstraalt alles bij elkaar maakt het gewoon top. ) Ik weet niet hoe oud je bent Jeanette, Maar ik zou toch eens een keertje met je dochter mee gaan. Dan begrijp je het . En ik denk dat je er geen spijt van zult krijgen...


Dit heeft dus niks met drugs te maken. Vind het ook een kansloze opmerking.
Er zijn ook mensen die geen drugs gebruiken en toch naar feesten gaan.

En de reden waarom we zoveel mogelijk willen zien is omdat er zoveel te zien is. En wij niet elk jaar naar Thailand gaan.
Wij vragen ook of het mogelijk is en hoe je het beste kunt doen. Is het niet mogelijk of wordt het te veel gedoe. Houden we hier rekening mee en passen we onze reis aan. Vandaar ook de vragen hier...

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Vragen over onze reis naar thailand 2015

#15 Bericht door elst99 » zaterdag 11 juli 2015, 08:52

Het is je eerste keer, bedenk dat je een jetlag kunt hebben en dat je in de tropen bent, je tempo ligt dus lager, een dag in een klam onweerachtig Nederland, vergelijk het daarmee, stel je daarop in, dat is mijn raad.
Plan niet alles vooruit het kan zo maar anders uitvallen.
Misschien is eerste jaar het noorden en het jaar later of twee jaar later het zuiden. Het is geen Nederland dat je van het noorden naar het zuiden in een paar uur door crost.
Genieten dat moet je en dat gaat ook wel gebeuren ;) Heel veel plezier bij je voorbereidingen en met de reis.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”