Witte asperges

Thaise keuken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Witte asperges

#1 Bericht door Henk Korat » dinsdag 02 juni 2015, 10:56

Verleden jaar hebben we onze (stief) dochter een maand meegenomen naar Nederland. Ze heeft veel in Nederland gezien en wij zijn ook een weekje door België, Frankrijk en Duitsland getrokken.

Naast het Thaise eten thuis, maakte ik ten minste drie maal per week een Hollandse maaltijd klaar. Omdat we midden in het aspergeseizoen zaten, heb ik natuurlijk ook asperges met gebakken aardappelen, gekookte ei, mooie beenham en een botersausje gemaakt.

Gisteren, toen we in een nieuw restaurant van Nakhon Rachasima van het diner genoten, zei ze, dat ze het Hollandse asperge gerecht zo lekker vond.

Wel nu, weet iemand of je witte asperges in Thailand kunt kopen en waar. Dan bedoel ik niet de witte asperges uit pot. Ik heb die vandaag nog bekeken in The Mall, maar dat ziet er niet uit.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Witte asperges

#2 Bericht door dutch » dinsdag 02 juni 2015, 11:24

Henk Korat schreef:Verleden jaar hebben we onze (stief) dochter een maand meegenomen naar Nederland. Ze heeft veel in Nederland gezien en wij zijn ook een weekje door België, Frankrijk en Duitsland getrokken.

Naast het Thaise eten thuis, maakte ik ten minste drie maal per week een Hollandse maaltijd klaar. Omdat we midden in het aspergeseizoen zaten, heb ik natuurlijk ook asperges met gebakken aardappelen, gekookte ei, mooie beenham en een botersausje gemaakt.

Gisteren, toen we in een nieuw restaurant van Nakhon Rachasima van het diner genoten, zei ze, dat ze het Hollandse asperge gerecht zo lekker vond.

Wel nu, weet iemand of je witte asperges in Thailand kunt kopen en waar. Dan bedoel ik niet de witte asperges uit pot. Ik heb die vandaag nog bekeken in The Mall, maar dat ziet er niet uit.
Ik heb al diverse keren witte asperges (lekkere dikke exemplaren) in The Mall kunnen kopen.Als ze er zijn,dan zijn het meestal maar 3 of 4 voorverpakte pakjes.Ik koop ze meteen allemaal en geniet er 2 dagen van.
Heb geen idee wanneer en waarom er nieuwe voorraad aanwezig zou kunnen zijn.Ook een afdelingshoofd,die ik per ongeluk eens tegen kwam,wist niets te vertellen.
Heb denk ik de laatste 2 jaren zo'n keer of 3 kunnen kopen.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Witte asperges

#3 Bericht door Henk Korat » dinsdag 02 juni 2015, 11:25

Dank je Dutch. Ik zal het morgen in The Mall vragen.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Witte asperges

#4 Bericht door elst99 » dinsdag 02 juni 2015, 13:53

En als je ze kunt kopen dan schillen in een bakje doen, kun je ze heel goed invriezen!
In gevroren toestand weer opzetten en koken. Smaakt echt net als vers.

Heb vorige week 8 kg. Geschild en ingemaakt!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Plaats reactie

Terug naar “Thaise keuken”