Haring in Thailand

Thaise keuken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dirkdutchsnacks
Erelid
Erelid
Berichten: 42
Lid geworden op: donderdag 29 december 2011, 11:43

Re: Haring in Thailand

#46 Bericht door dirkdutchsnacks » vrijdag 21 juni 2013, 12:56

printen44 schreef:
Duncan schreef:
printen44 schreef: De zilte smaak van de haringen was perfect. De combinatie met wittebrood en roomboter maakte dat de haringen nog beter tot smaak kwamen. Tergend langzaam liet ik de stukjes brood met haring in mijn mond smelten en het genot van haring tegen mijn smaakpapillen in de mond zal nog de hele avond duren.
Even serieus, ze waren dus echt "goed"goed? Of goed in de zin van "blij dat ik eindelijk weer eens iets wat me aan haring doet denken naar binnen kan tikken" ?
Dit omdat een hier wonend familielid binnenkort verjaart en ik hem alleen maar plezier kan doen met echt goede haring ( Amsterdammer, he :lol: ).
He waren uiteraard geen "Hollandse Nieuwe", maar "zoute haring". De haring is wat vaster dan "Hollandse Nieuwe", wat zouter, maar lekker. Uiteraard smaak die haring veel lekkerder, omdat je al tijden geen haring gegeten hebt. Dan smaak die haring altijd prima. Ik kan die haring van harte aanbevelen, maar smaken verschillen. Ik zal er zou zo weer 2 of 3 opeen, met of zonder brood met roomboter.
Vandaag de Hollandse nieuwe haring (vangst 2013)binnengekregen en ze smaken
geweldig.Met een groepje "haringkenners" een proeferijtje gedaan en iedereen heel
tevreden over de smaak en de kwaliteit van de nieuwe haring.
Dirk Dutch Snacks.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Haring in Thailand

#47 Bericht door serpay » vrijdag 21 juni 2013, 13:45

vreemd hier in nederland vinden de meeste de haring wat magertjes en niet glimmend vet genoeg.
maar misschien met transport is er iets veranderd.
ik zelf wacht nog een paar weken tot de haring goed op smaak is en lekker vet.
Alfisti rebeli

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Haring in Thailand

#48 Bericht door Jeanette » vrijdag 21 juni 2013, 14:41

dirkdutchsnacks schreef: Vandaag de Hollandse nieuwe haring (vangst 2013)binnengekregen en ze smaken
geweldig.
Dirk Dutch Snacks.

Wij van WC-eend advi.... :mrgreen:

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Haring in Thailand

#49 Bericht door brake034 » vrijdag 21 juni 2013, 15:33

Optimaal snel, eergisteren het 1e vaatje in Nederland geveild en nu al in Chiang Mai.

Nieuwe haring in Noord Thailand, ach ze verkopen ook Plaa Thuu in Nederland dus waarom niet.
Zie het een beetje als troostvoedsel voor de mensen die heimwee hebben naar Nederland.

Ik zal niet in de rij staan voor zo een proeverij, ik heb geen heimwee en was al nooit een echte haring liefhebber.

Maar fijn voor de mensen die ervan genoten hebben!
Marcel

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Haring in Thailand

#50 Bericht door printen44 » vrijdag 21 juni 2013, 16:01

Morgen ga ik de haringen bij Dirk halen. Zelfs vanuit Ngao, 200 km van Chiang Mai, komen er twee Nederlanders om bij mij de haring op te halen.

Maar morgenavond en ook zondagmiddag is het smullen bij huize Printen44 met enkele vrienden.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Haring in Thailand

#51 Bericht door brake034 » vrijdag 21 juni 2013, 16:08

Eet smakelijk, ik ga in NL proeven, eentje!
Marcel

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Haring in Thailand

#52 Bericht door Henk Korat » vrijdag 21 juni 2013, 16:33

Ik heb op de eerste dag van de nieuwe haring (woensdag) drie nieuwe haringen gegeten en sindsdien elke dag twee. Vandaag bij het kraampje bij AH. Ik vond ze wat te zout. De andere dagen lekker mals en vet, Natuurlijk zijn de nieuwe haringen van dit jaar beter dan die van verleden jaar. :cheesy: :cheesy: :clap: :clap: :cheesy: :cheesy: :clap: :clap:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Haring in Thailand

#53 Bericht door RuudThai » vrijdag 21 juni 2013, 17:12

Afbeelding

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Haring in Thailand

#54 Bericht door printen44 » zaterdag 22 juni 2013, 18:17

Vandaag haalde ik bij Dirk in Chiang Mai de "Hollandse Nieuwe". Ze waren heerlijk en vanavond hebben we gesmuld van dat zeebanket.

Morgen doen we het nog een dunnetjes over. Ik, maar ook mijn mede-eters, vonden de "Hollandse Nieuwe" uitstekend smaken.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Haring in Thailand

#55 Bericht door Henk Korat » zaterdag 22 juni 2013, 18:21

Ruud heeft een echte Amsterdamse haring op het bord liggen. Ga ik volgende week ook proberen. :clap: :clap:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: Haring in Thailand

#56 Bericht door weten » zaterdag 22 juni 2013, 18:35

nou ik heb gelukkig een buurman die elk jaar mij nieuwe haring komt brengen (ze krijgen 2 proefemmertjes)voordat ze in de winkel liggen en ik vindt ze niet geweldig, daarna nog eens geprobeerd helaas, vandaag met biljarten weer gegeten zucht inderdaad wat vetter maar ik mis de smaak van de zee wat de nieuwe haring zo lekker maakt.

Ik ben geen kenner maar ik eet het heel jaar door gem. 3 keer per week haring en op dit moment geef mij de oude maar.
Valt mij op dat ze dit jaar dezelfde prijs zijn (tot nu toe) als de oude.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Haring in Thailand

#57 Bericht door Henk Korat » zaterdag 22 juni 2013, 20:26

Jammer Weten. Ik denk dat we op de haring test moeten wachten. Ik at afgelopen zondag in Den Haag bij de visboer net buiten het binnenhof, de laatste oude haring. Was echt lekker, maar dat was dan ook de eerste, na een halfjaar. De eerste nieuwe at ik afgelopen woensdag en ik vond de nieuwe iets vetter en malser dan de oude. Ik houd niet zo van die zoute haringen. Teveel zee. :cheesy: :cheesy:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Haring in Thailand

#58 Bericht door Henk Korat » woensdag 26 juni 2013, 16:46

Vandaag bij de visboer in Hellevoetsluis 2 harings gegeten. Waren mals, maar stevig genoeg, vet en niet zout. De beste tot nu toe vond ik, maar ik ben nog niet in Scheveningen geweest bij de beste haringboer van 2012.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Haring in Thailand

#59 Bericht door prajak » maandag 09 november 2015, 15:40

dirkdutchsnacks schreef:Op dinsdag 7 mei is de eerste haringparty in Chiang Mai,met uit Nederland geimporteerde haring,die in Thailand wordt schoongemaakt. Met dank aan "vis van Pim".
Het trieste bericht is dat 'haringboer' Pim Hoonhout vorige week op veel te jonge leeftijd en volslagen onverwacht is overleden. Zie de berichten in een zeker Nederlandstalig blog.

RIP

Plaats reactie

Terug naar “Thaise keuken”