Registreren GSM in Thailand

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Registreren GSM in Thailand

#1 Bericht door Harm » dinsdag 17 maart 2015, 07:39

De gsm moet geregistreerd worden zodat de regering weet wie de eigenaar van dat nummer (telefoon) is
Dat zou uniform moeten gebeuren zeker als je weet hoeveel gsm's Thailand kent.
Helaas en vraag niet waarom maar ook dit kan dus weer op verschillende manieren

Ik heb een sim kaartje van AIS en dat is telefoon inleveren bij de dame die de hele dag niets anders doet dan die dingen registreren. Even wat geknutsel en er verschijnt op de display een nummer dat wordt vervolgens gefotografeerd en daarna wordt een foto genomen van het rijbewijs, klaar in nog geen minuut

Vriendin heeft een sim kaartje lopen bij DTAC daar gaat het toch ietsje anders
Eerst moeten er kopieeen gemaakt worden van de tabianbaan en van het id kaartje deze kopieeen dienen ingeleverd te worden en ter plaatse ten overstaan van de DTAC medewerkster te worden voorzien van een handtekening waarna zij haar hand tekening er ook op plaatst te samen met een naam stempel van deze dame. Er wordt met het toestel een nummer gebeld zodat gecontroleerd kan worden of het correcte / opgegeven nummer wel belt. Vervolgens wordt de telefoon uit elkaar gesloopt en wordt het sim kaartje verwijderd. Wordt foto genomen van het sim kaartje, en krijg je het geheel gedemonteerd weer in je handen gedrukt.
Daarna nog een formulier invullen en ondertekenen klaar in 9 minuten

Ik weet het T.I.T. maar waarom bij de een klaar in 1 minuut met een glimlach en bij de ander in de rij staan en 10 minuten later weer weg met een hoop rompslomp en een gedemonteerde telefoon terug.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

hutspot
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 147
Lid geworden op: zaterdag 17 december 2011, 07:17

Re: Registreren GSM in Thailand

#2 Bericht door hutspot » dinsdag 17 maart 2015, 07:48

en waarom niet gelijk registreren om gezanik als dit te voorkomen
maar ja werkverschaffing houdt het werklozen percentage laag

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Registreren GSM in Thailand

#3 Bericht door Harm » dinsdag 17 maart 2015, 08:03

hutspot schreef:en waarom niet gelijk registreren om gezanik als dit te voorkomen
maar ja werkverschaffing houdt het werklozen percentage laag
Voor zover ik begrepen heb dien je je te registreren bij de eigen provider en niet bij de concurrent.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

hanshu

Re: Registreren GSM in Thailand

#4 Bericht door hanshu » dinsdag 17 maart 2015, 08:13

Aangezien ik pas september terug ben in Thailand zal het wel weer een nieuw nummer worden. :cry:

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Registreren GSM in Thailand

#5 Bericht door Hua Thale » dinsdag 17 maart 2015, 08:57

Mijn vrouw is met mijn telefoon naar de tesco geweest en haar ID cart en klaar was Hua gratis wist mijn vrouw nog te vermelden.
Vraag niet hoe wat en zo maar als het goed gaat blijf ik mijn nummer houden staat natuurlijk wel op haar naam maar dat kan mij mijn je weet wel roesten.
Moet je sim cart natuurlijk wel in haar bereik liggen Hans.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

hanshu

Re: Registreren GSM in Thailand

#6 Bericht door hanshu » dinsdag 17 maart 2015, 09:02

Dat is het probleem,Hua
Mijn kaart ligt in Zandvoort

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Registreren GSM in Thailand

#7 Bericht door Hua Thale » dinsdag 17 maart 2015, 09:14

Stuur je hem lekker op Hans komt die aan weet je vrouw wat te doen zoniet moest je toch een nieuw nummer. :Whistle:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

hanshu

Re: Registreren GSM in Thailand

#8 Bericht door hanshu » dinsdag 17 maart 2015, 09:30

Uiteraard aan gedacht Hua.....maar ik bel haar altijd als ik op Bkk aankom....en dat gaat niet als mn kaart in Udon ligt.Dus ik haal op Swampy wel een nieuwe...kan ik denk ik meteen registreren daar (?)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Registreren GSM in Thailand

#9 Bericht door prajak » dinsdag 17 maart 2015, 09:36

TH GSM, EEN minuut, rijbewijs, controlebelletje, klaar. Net als een paar jaar terug...... Dit wordt ook een rommeltje, reken maar.

hanshu

Re: Registreren GSM in Thailand

#10 Bericht door hanshu » dinsdag 17 maart 2015, 09:52

Ja....dat denk ik ook. Ik zal niet verbaast zijn als mijn kaart in september nog gewoon werkt. Ooit gekocht op Swampy en meen me te herinneren dat er een copie paspoort gemaakt is. Dus misschien is hij al geregistreerd of is dat te optimistisch gedacht?

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Registreren GSM in Thailand

#11 Bericht door Hua Thale » dinsdag 17 maart 2015, 09:56

maar ik bel haar altijd als ik op Bkk aankom
Volgens mij zit je op de verkeerde bandbreedte na te denken Hans.
Belletje doet het niet meer na

http://thailandforum.nl/viewtopic.php?f=5&t=823775
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

hanshu

Re: Registreren GSM in Thailand

#12 Bericht door hanshu » dinsdag 17 maart 2015, 10:06

Wel met een nieuw kaartje,Hua :lol:

hutspot
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 147
Lid geworden op: zaterdag 17 december 2011, 07:17

Re: Registreren GSM in Thailand

#13 Bericht door hutspot » dinsdag 17 maart 2015, 10:23

hanshu schreef:Ja....dat denk ik ook. Ik zal niet verbaast zijn als mijn kaart in september nog gewoon werkt. Ooit gekocht op Swampy en meen me te herinneren dat er een copie paspoort gemaakt is. Dus misschien is hij al geregistreerd of is dat te optimistisch gedacht?
je kan het checken met een bepaalde belcode... voor AIS is dat *141# meen ik me te herinneren

hanshu

Re: Registreren GSM in Thailand

#14 Bericht door hanshu » dinsdag 17 maart 2015, 11:08

hutspot schreef:
hanshu schreef:Ja....dat denk ik ook. Ik zal niet verbaast zijn als mijn kaart in september nog gewoon werkt. Ooit gekocht op Swampy en meen me te herinneren dat er een copie paspoort gemaakt is. Dus misschien is hij al geregistreerd of is dat te optimistisch gedacht?
je kan het checken met een bepaalde belcode... voor AIS is dat *141# meen ik me te herinneren
Hmmm....tja maar het kaartje werkt niet in nederland. Ik ga het beleven in september en als hij niet meer werkt koop ik op Swampy een nieuw kaartje.

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Registreren GSM in Thailand

#15 Bericht door v@go » donderdag 09 april 2015, 11:20

Ik ben met mijn oude simkaart van 2010 naar een dtac winkeltje gegaan en gevraagd of ik voor mijn nieuwe Iphone 6 een nano-sim kon krijgen met behoud van nummer.
Men had copy van paspoort nodig net als oude Sim. Handtekening gezet op copy vervolgens hebben ze een nieuwe Simkaart via hun systeem omgenummerd naar mijn huidige bestaande nummer. Simkaart in mijn telefoon en alles werkt perfect.
Kosten ? : "For free Mister"
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”