Thaise ID Card voor buitenlanders.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Thaise ID Card voor buitenlanders.

#16 Bericht door KhunSugar » zaterdag 28 mei 2016, 11:05

Hua Thale schreef:Als je voldoet aan datgene wat hun eisen zijn is alles in no-time verkrijgbaar.
Wat vragen de ambtenaren zoal daar Sugar want dat is niet helemaal duidelijk in je antwoordt.
En hoe officieel is dat dan want een plastiek kaartje met wat gegevens kan je ook in Bangkok of Pattaya zo halen kopen.[15 minuten aan de balie] :giggle3:
Mijn buurman die leraar is heeft een mooie en om dat die kleurenblind is en dus geen rijbewijs kan halen hier ook maar daar gehaald gekocht.
copy/paste van zelfde topic op de BE site:

...Vandaag rond de middag gaan horen voor de "pink card" ... kopie gele tabien baan,paspoort en rijbewijs was voldoende en mocht rond 15.30u in de namiddag langskomen.Vinger afdruk rechter- en linkerduim + foto werd genomen en om 16.30u mocht ik beschikken.
60 baht voor de vrienden en ik kan verder voor 10 jaar...


Deze ID-card was in eerste instantie duidelijk bestemd voor vreemdelingen uit de buurlanden (grensarbeiders). Op de achterzijde staat immers (en nog steeds) dat je de toestemming nodig hebt om het district te verlaten.

Langverblijvers zullen er zeker een meerwaarde aan koppelen, deze kaart is essentieel niet bedoeld voor witneuzen, op sommige plaatsen ga je ze zelfs niet krijgen.

Prettig weekend
Sugar ;-)

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Thaise ID Card voor buitenlanders.

#17 Bericht door stevenl » zondag 29 mei 2016, 01:55

KhunSugar schreef:
Hua Thale schreef:Als je voldoet aan datgene wat hun eisen zijn is alles in no-time verkrijgbaar.
Wat vragen de ambtenaren zoal daar Sugar want dat is niet helemaal duidelijk in je antwoordt.
En hoe officieel is dat dan want een plastiek kaartje met wat gegevens kan je ook in Bangkok of Pattaya zo halen kopen.[15 minuten aan de balie] :giggle3:
Mijn buurman die leraar is heeft een mooie en om dat die kleurenblind is en dus geen rijbewijs kan halen hier ook maar daar gehaald gekocht.
copy/paste van zelfde topic op de BE site:

...Vandaag rond de middag gaan horen voor de "pink card" ... kopie gele tabien baan,paspoort en rijbewijs was voldoende en mocht rond 15.30u in de namiddag langskomen.Vinger afdruk rechter- en linkerduim + foto werd genomen en om 16.30u mocht ik beschikken.
60 baht voor de vrienden en ik kan verder voor 10 jaar...


Deze ID-card was in eerste instantie duidelijk bestemd voor vreemdelingen uit de buurlanden (grensarbeiders). Op de achterzijde staat immers (en nog steeds) dat je de toestemming nodig hebt om het district te verlaten.

Langverblijvers zullen er zeker een meerwaarde aan koppelen, deze kaart is essentieel niet bedoeld voor witneuzen, op sommige plaatsen ga je ze zelfs niet krijgen.

Prettig weekend
Sugar ;-)
Deze kaart is duidelijk niet bedoeld voor mensen uit niet buurlanden. Wit wordt, net als de goedkope ziektekostenverzekering voor inwoners uit buurlanden, ook kort beschikbaar voor anderen, binnenkort weer teruggedraaid.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Thaise ID Card voor buitenlanders.

#18 Bericht door Hua Thale » zondag 29 mei 2016, 02:55

Hier nog een link van de myanmar times van een jaartje terug.

http://www.mmtimes.com/index.php/nation ... dline.html

Registratie van goedkope arbeidskrachten uit buurlanden en andere landen waar goedkope arbeiders vandaan komen dat 'andere' buitenlanders hier ook gebruik van maken zal soms mogelijk zijn maar of dat de bedoeling was?

Bij Sugar begrijp ik er uit dat de P.r. niet gevraagd wordt en 10 jaar geldig voor 'andere' buitenlanders.
Blijft een warrig verhaal voor die 'andere' buitenlanders.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Thaise ID Card voor buitenlanders.

#19 Bericht door jumbo » woensdag 08 juni 2016, 07:34

http://www.thaivisa.com/forum/topic/923 ... i-id-card/

Hier geen verwijzing naar PR om de ID card te krijgen
Einde Juli ga ik kijken op de amphur
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Thaise ID Card voor buitenlanders.

#20 Bericht door brake034 » maandag 27 juni 2016, 05:36

Gelukt, ik ben de eerste farang in de gemeente die een ID card kreeg. Kopie gele huisboek en kopie paspoort met visum (geen PR) plus 60 baht, 10 jaar geldig.
Marcel

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Thaise ID Card voor buitenlanders.

#21 Bericht door brake034 » maandag 27 juni 2016, 14:42

De Beweerder schreef: Afbeelding
Deze kaart is 4 jaar geleden afgegeven........
Het nummer begint met een 8, de mijne met een 6! Deze kaart is dus van iemand die na 1 mei 1984 de Thaise nationaliteit heeft verkregen?!
Laatst gewijzigd door brake034 op maandag 27 juni 2016, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Thaise ID Card voor buitenlanders.

#22 Bericht door brake034 » maandag 27 juni 2016, 15:40

Hua Thale schreef:Afbeelding
Nummers beginnend met 1 tot en met 5 en 8 hebben nu de Thaise nationaliteit.
De nummers die beginnen met een 6 zijn voor mensen zonder nationaliteit/illegalen of buitenlanders die legaal in Thailand zijn met een tijdelijke verblijfsstatus.
De nummers die beginnen met een 7 zijn de kinderen van mensen met een nummer 6.

Buitenlanders met een PR (permanente residentie) kunnen zich NIET in de gemeente inschrijven, ze hebben immers een permanente en geen tijdelijke verblijfsstatus?!?!

Dat is logisch ergens, voordat ze de PR status verkrijgen moeten ze minstens 3 jaar een tijdelijke status hebben gehad.
En volgens de Thaise gemeente regelgeving is het een verplichting voor iedereen die zich in de gemeente vestigt, ook een buitenlander (met tijdelijke verblijfsstatus), om jezelf te melden bij die gemeente, ik meen binnen 3 maanden?

Er is geen koppeling tussen de Immigratie politie database en gemeentelijke database, het zou mooi zijn als dat een keer gebeurt dan kunnen we ons voortaan bij de gemeente elke 90 dagen melden en ook elke keer als we het land binnenkomen het verblijfsadres aldaar bevestigen, i.p.v. elke keer naar de immigratiedienst af te reizen.
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Thaise ID Card voor buitenlanders.

#23 Bericht door prajak » maandag 27 juni 2016, 17:05

Mijn kaart begint met een 6.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Thaise ID Card voor buitenlanders.

#24 Bericht door Ben » maandag 27 juni 2016, 22:43


Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Thaise ID Card voor buitenlanders.

#25 Bericht door brake034 » dinsdag 28 juni 2016, 05:19

Ik zie je nog niet inchecken bij Air Asia of zo met die kaart Ben :crazy:
Marcel

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Thaise ID Card voor buitenlanders.

#26 Bericht door brake034 » zondag 09 oktober 2016, 16:27

De volgende stap: een Thaise wapenvergunning voor sportdoeleinden op mijn eigen naam :neus:
Marcel

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Thaise ID Card voor buitenlanders.

#27 Bericht door wanadee » maandag 10 oktober 2016, 01:47

Is dat als waarschuwing bedoeld? :crazy:

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Thaise ID Card voor buitenlanders.

#28 Bericht door brake034 » maandag 10 oktober 2016, 04:38

Nee hoor, meer een inleiding voor een nieuw administratief avontuur, om te kijken of ik zo een vergunning kan krijgen als farang.
Het moet mogelijk zijn want in de Thaise wapen-wet zijn buitenlanders niet uitgesloten.

Als sportschutter leer je de eerste dag, vuurwapens zijn niet voor bedreiging, in NL is dat de snelste weg om je BM mee te verliezen.
En in de States leer je, "you do not use your gun to scare someone, you use your gun to shoot someone"
Marcel

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Thaise ID Card voor buitenlanders.

#29 Bericht door wanadee » maandag 10 oktober 2016, 09:38

Ik heb een kennis in KK die heeft ook een wapenvergunning. Hij heeft drie handvuurwapens maar is niet lid van een club of zo. Hij kent iemand bij de politie beweert hij die dat voor hem geregeld heeft. Wat van het verhaal waar is weet ik niet masr de wapens heeft hij wel, die heb ik gezien.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Thaise ID Card voor buitenlanders.

#30 Bericht door brake034 » maandag 10 oktober 2016, 09:42

Een Thai of een farang? Het is inderdaad niet nodig in Thailand om lid te zijn van een club, je kunt ook een vuurwapen vergunning krijgen op basis van zelfverdediging.
Marcel

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”