Het dagelijkse leven in Noord-Thailand, nieuwe versie

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Het dagelijkse leven in Noord-Thailand, nieuwe versie

#46 Bericht door prajak » donderdag 04 februari 2016, 15:17

Het is naar mij 800 km slechts en het zal jouw voorkomen ten goede komen. Neem je de ijsbox met rook- en ossenworsten op jouw nek mee? :giggle2:

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het dagelijkse leven in Noord-Thailand, nieuwe versie

#47 Bericht door printen44 » vrijdag 05 februari 2016, 10:59

Ik plaatste de foto van mijn kakelverse sportschoenen met wat tekst op Facebook en kreeg redelijk wat positieve reacties binnen.

Die reacties sterkte mij in mijn voornemen om mijn sportieve body nog meer sportief te laten worden.

Vandaag parkeerde ik mijn trouwe Honda bij het hek van de nog te openen fitnesscentrum en ik werd door vele twijfels overmand. :D

Zal ik maar niet vast mijn tent bij de nog te openen fitnesscentrum opslaan. Het geeft redelijk wat voordelen. Dweil brengt met eten en drank, ik kan de krant makkelijker halen zonder mijn trouwe Honda en ik ben als eerste klant bij die fitnesscentrum en kan als echte Nederlander dus korting afdwingen. :D :D

Maar er is daar (nog) geen WiFi, dus moet kan ik niet communiceren met de achterban om te laten zien dat mijn sportieve lijf veranderd in een nog sportievere lijf. :D

Dus blijf ik maar gewoon in mijn huis wonen en kan elke dag, als ik de krant haal, dromen van een verblijf in dat fitnesscentrum. Tot die opengaat en dat weet niemand nog wanneer dat gebeurt.... :D :D

Hier een foto van de poster "Opening Soon".....

Afbeelding

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het dagelijkse leven in Noord-Thailand, nieuwe versie

#48 Bericht door printen44 » zondag 07 februari 2016, 10:39

Vanavond Ajax-Feyenoord. Ik kijk er naar uit om de "klassieker" te zien. Om half zeven vanavond. Dus lekker zitten in een comfortabele stoel, twee kipkarbonades, patat met mayo en sla op de tafel, dus eten en kijken. Zoals vroeger bij Studio Sport.

Ook is de "kraker"Chelsea-Manchester United op de buis. Het duel tussen Hiddink en van Gaal. Maar ik kan die wedstrijd niet zien, althans niet op TV. De Engelse competitie wordt door een andere TV-aanbieder dan True uitgezonden.

Er waait een venijnig koud windje vandaag. Dat begon al in de nacht. Vanochtend was het 16 graden en voor de rest van de dag werd het niet warmer dan 24 graden. Zit je uit de wind was het wel aangenaam toeven.

Morgen hoop ik, als er niets tussen komt, om naar het Ram-ziekenhuis te gaan om een afspraak te maken voor mijn ogen en de papieren van het Staatsziekenhuis van Lampang af te geven. Maar het kan ook zijn dat ik met de buurman, de Vlaming, naar AIS en TOT gaat voor een "dongel" om zijn internet via dat apparaatje binnen te krijgen. De afspraak voor de ogen heeft niet zoveel haast. Kan ook op een andere dag.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Het dagelijkse leven in Noord-Thailand, nieuwe versie

#49 Bericht door stevenl » zondag 07 februari 2016, 11:45

Ja, eerst naar Nederlands voetbal kijken op Fox, daarna hopelijk Guus zien winnen van Louis op CTH.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Het dagelijkse leven in Noord-Thailand, nieuwe versie

#50 Bericht door Lammert de Haan » zondag 07 februari 2016, 13:12

printen44 schreef:Vanavond Ajax-Feyenoord. Ik kijk er naar uit om de "klassieker" te zien. Om half zeven vanavond. Dus lekker zitten in een comfortabele stoel, twee kipkarbonades, patat met mayo en sla op de tafel, dus eten en kijken. Zoals vroeger bij Studio Sport.
Afbeelding...EN...Afbeelding
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het dagelijkse leven in Noord-Thailand, nieuwe versie

#51 Bericht door printen44 » zondag 07 februari 2016, 14:40

Lammert, die sla neutraliseert de mayo. Sla, lekkere verse groenten. [$) [$) [$)

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Het dagelijkse leven in Noord-Thailand, nieuwe versie

#52 Bericht door stevenl » zondag 07 februari 2016, 14:42

Het was een leuke en goede wedstrijd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Het dagelijkse leven in Noord-Thailand, nieuwe versie

#53 Bericht door prajak » zondag 07 februari 2016, 14:58

stevenl schreef:Het was een leuke en goede wedstrijd.
Mee eens.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het dagelijkse leven in Noord-Thailand, nieuwe versie

#54 Bericht door printen44 » zondag 07 februari 2016, 17:11

Ik genoot ook van d4e wedstrijd. Spannend en ik verveelde me geen moment.

Morgenochtend de "Super Bowl 50". Van half zeven in de ochtend.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het dagelijkse leven in Noord-Thailand, nieuwe versie

#55 Bericht door printen44 » dinsdag 09 februari 2016, 10:36

Weinig nieuws te melden vanuit het straatje "De laatste Avondzon".

Gisteren wilde ik naar het Ram-ziekenhuis voor het maken van een afspraak voor mijn ogen, maar het stond langs de gracht van de oude stad Chiang Mai al helemaal vast. Dan is parkeren bij of nabij het ziekenhuis vrijwel onmogelijk.

IK ging via een sluipweggetje weer terug naar huis. Morgen probeer ik het weer. Waarschijnlijk was het Chinees Nieuwjaar de boosdoener van die drukte.

Vandaag kreeg ik bezoek van Frans en vrienden, die hier op vakantie waren. Leuk zitten babbelen en we gingen eten in de nieuwe eethal bij Kad Farang. Je kan daar bij verschillende kraampjes, lekkere Thaise gerechten halen en je zit lekker droog, vanwege het afdak dat er geplaatst is. Voor de regen, maar ook voor de zon. Hier de foto van die eethal oftewel "foodcourt".

Afbeelding

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Het dagelijkse leven in Noord-Thailand, nieuwe versie

#56 Bericht door Kees » dinsdag 09 februari 2016, 15:00

Ja het was vandaag een ramp om de stad weer uit te komen. Gingen om 16:00 uur uit centrum vandaan en waren 17:15 uur thuis in Doi Saket, en dat voor 27 KM :cry:
Niet klagen, maar dragen.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het dagelijkse leven in Noord-Thailand, nieuwe versie

#57 Bericht door printen44 » woensdag 10 februari 2016, 10:43

3BB, de internet provider is een soort "maffia".

De buurman ging vandaag toch langs bij 3BB, want hij wilde toch een redelijk snelle internetverbinding hebben. Hij kon bij 3BB dat zeker krijgen, maar nu was de prijs opgeschroefd naar 6000 baht voor de aansluiting

De eerste keer was het 2800 baht betalen voor de opgelopen rekening van de amerikanen plus 600 baht aanslutingskosten. De tweede keer was het 4000 baht plus aansluitingskosten en vandaag was het opgeschroefd tot 6000 baht, want er moest een langere kabel getrokken worden, terwijl er al een bestaande kabel lag, waar de vorige bewoners gebruik van hadden gemaakt. Plus dat er een aansluitingskastje van 3BB er is, die voor de vorige bewoners is bevestigd.

In principe heeft er niet eens een monteur te komen. 3BB hoeft maar gewoon de verbinding, via het kantoor, te herstellen en de bestaande contract van de buurman naar zijn nieuwe adres over te zetten.

"Boeven" zijn het was de conclusie van mijn buurman. We gaan nu toch bekijken of een "dongel" van AIS, een zgn. "Aircard", genoeg internetsnelheid heeft.

Eindelijk was het een beetje rustig op de wegen in en rondom Chiang Mai en kon ik naar her Ram-ziekenhuis. Werd daar vriendelijk te woord gestaan en er is een afspraak voor 11 maart a.s. Eerst een onderzoek van mijn ogen, inclusief een "eye-vision" test en daarna een gesprek met de oogarts. Ik moet de papieren van het Staatsziekenhuis van Lampang op de 11de aan de oogarts geven.

Morgen ga ik met Frans en zijn bezoekers naar Ngao. Pim bezoeken. De vriendin van Frans heeft de hele dag de auto nodig en het bestelbusje van Frans heeft alleen twee stoelen voor. De rest van dat bestelbusje is dicht en heeft een laadbak. Dus vroeg Frans of ik morgen naar Ngao wilde rijden. Geen probleem. Frans betaald de benzine.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Het dagelijkse leven in Noord-Thailand, nieuwe versie

#58 Bericht door RuudThai » woensdag 10 februari 2016, 11:33

printen44 schreef:De buurman is bij TOT en True langs geweest en beide vragen 5000 baht voor het trekken van een nieuwe kabel. Terwijl die kabel er al ligt of hangt. Volgens mij maken ze onderling afspraken.
Toen wij in augustus j.l. verhuisden was er een TOT-aansluiting in het nieuwe huis. Maar mijn vrouw had van horen zeggen dat 3BB beter was dus ze zorgde voor een aansluiting van die provider. De kabel was van TOT werd haar verteld en mocht niet worden gebruikt voor 3BB. Er moest dus een nieuwe kabel worden getrokken. Ik meen dat de totale aansluitkosten iets boven de 2000 baht lagen.
Misschien nemen de volgende bewoners van dit huis wel True of nog een ander als die er dan is. En dan hangen er al 3 kabels. :cheesy:
Thaise efficiency zullen we maar zeggen.... :happyno:

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Het dagelijkse leven in Noord-Thailand, nieuwe versie

#59 Bericht door Joep » woensdag 10 februari 2016, 12:55

Een dongel werkt wel, maar is zeker niet goedkoop.
Werkt gewoon op 3G/4G en de als je veel films wilt downloaden of online gamen ben je zo door je bundel heen.
Bij DTAC hebben ze nu een aanbieding 8 GB voor 600 Thb.
http://www.dtac.co.th/en/postpaid/produ ... -stop.html

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het dagelijkse leven in Noord-Thailand, nieuwe versie

#60 Bericht door printen44 » woensdag 10 februari 2016, 15:06

RuudThai schreef:
printen44 schreef:De buurman is bij TOT en True langs geweest en beide vragen 5000 baht voor het trekken van een nieuwe kabel. Terwijl die kabel er al ligt of hangt. Volgens mij maken ze onderling afspraken.
Toen wij in augustus j.l. verhuisden was er een TOT-aansluiting in het nieuwe huis. Maar mijn vrouw had van horen zeggen dat 3BB beter was dus ze zorgde voor een aansluiting van die provider. De kabel was van TOT werd haar verteld en mocht niet worden gebruikt voor 3BB. Er moest dus een nieuwe kabel worden getrokken. Ik meen dat de totale aansluitkosten iets boven de 2000 baht lagen.
Misschien nemen de volgende bewoners van dit huis wel True of nog een ander als die er dan is. En dan hangen er al 3 kabels. :cheesy:
Thaise efficiency zullen we maar zeggen.... :happyno:
Toen ik vijf jaar geleden in dit huis trok, was er een telefoonaansluiting van TOT. Ik wilde geen vaste telefoon meer en vroeg aan 3BB of ze via die TOT kabel internet konden aanbieden. Geen probleem, er werd een kastje van 3BB tegen de buitenmuur geplaatst de telefoonkabels van TOT werden er ingestopt en ik had redelijke goede internetverbinding. 1.5MB/s, volgens de downloadmanager. Voor 400 baht aansluitingskosten.

Volgens mij maken ze plaatselijk onderlinge afspraken. En word het geld in diverse kontzakken gestopt.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”