Het Kerstdiner

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Het Kerstdiner

#1 Bericht door printen44 » zaterdag 28 november 2015, 10:41

Kerstmis is nog ruim drie weken verwijderd, maar je moet op tijd de voorbereidingen beginnen. De afgelopen twee jaar maakte Rimping de lamsbout voor mij klaar en dat was altijd een succes. De lamsbout was heerlijk van smaak en Rimping gaf er een heerlijke jus erbij.

Dus vandaag naar de Rimping bij het vliegveld. Daar bestelde ik altijd de lamsbout en die wordt daar ook klaargemaakt. Drie dames ontfermde zich over mij wat ik precies wilde. Een van de dames sprak een beetje Engels en na wat over en weer gepraat, viel het kwartje.

Er werd een formulier tevoorschijn getoverd en daar moest alle gegevens worden ingevuld. Ik mocht uit de diepvries een lamsbout uitzoeken. Die liggen daar in alles soorten en maten. Ik koos er een uit dat voldoende was voor 6 personen. Dat zijn de gasten die aanzitten aan mijn befaamde Kerstdiner.

De lamsbout kreeg een nummer en die werd op het formulier vermeld. Ik tekende het formulier, kreeg een kopie ervan en moest uiteraard afrekenen. De kosten van het klaarmaken van de lamsbout is 250 baht en de lamsbout zelf was 1400 baht. Maar dan heb je ook wat. De bevroren lamsbout werd afgevoerd, naar ik hoop, een andere diepvries.

Op 24 december om twaalf uur in de middag mag ik de lamsbout ophalen. En meteen koop ik dan de meeste spullen voor het Kerstdiner. Wat het menu van het Kerstdiner betreft, dat hou ik nog even geheim. Dat er lamsbout op het menu staat is nu wel bekend. :D

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Het Kerstdiner

#2 Bericht door RuudThai » zaterdag 28 november 2015, 12:07

Apples restaurant (.com) hier in de stad wordt geleid door een Amerikaan en zijn Thaise vrouw. Hij is geboren in Utrecht en heeft een aantal jaren in Nederland gewoond voordat zijn ouders met hem naar de VS vertrokken in de befaamde exodus-vijftiger jaren. Hij is al 70+ maar schept er lol in om een leuk restaurant uit te baten.
Hij heeft goede westerse zaken op z'n menu staan zoals heerlijke steaks voor zeer plausibele prijzen, bakt ook diverse soorten brood en heeft geweldige applepies en blueberry cheesepies als dessert.

Maar hij maakt ook elk jaar een kerstdiner met een flink aantal gangen. Dit jaar ook weer en we denken erover om dat deze keer mee te maken. Het kost 695 baht p.p. inclusief tafelwijn of bier en kinderen onder de 12 zijn gratis.
Hij had eigenlijk als traditie kalkoen op het menu staan maar volgens hem mogen er dit jaar geen kalkoenen verkocht worden in Thailand vanwege de vogelgriep. Of dat nou in Thailand heerst of in de VS weet ik niet maar het is inderdaad zo dat ik ze bij de supers ook niet zie liggen.
In plaats daarvan staat er nu eend op het menu, volgens hem van superkwaliteit.
Ik moet alleen mijn vrouw nog even overhalen want die vind dat natuurlijk weer duur maar als je ziet wat er wordt geserveerd dan is 18 euro natuurlijk geen geld. En Sjoerd die af en toe al flink kan bunkeren eet voor niks!

Dit is het kerstdiner (en misschien suggesties voor andere kerstdinerbereiders?):

Afbeelding

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het Kerstdiner

#3 Bericht door printen44 » zaterdag 28 november 2015, 14:20

Ruud, wat het restaurant in zijn menu beidt voor 695 baht is spotgoedkoop. Ik zou bijna zeggen dat je het nergens voor die prijs kan krijgen. Ga gewoon met de Kerst naar dat restaurant en beleef een fijne middag of avond.

En vraag meteen of er Christmas crackers zijn, dat zal Sjoerd prachtig vinden. Ik probeer ze in Chiang Mai te vinden.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Het Kerstdiner

#4 Bericht door prajak » zaterdag 28 november 2015, 15:02

Ik kook dan thuis. Kai eet toch niet wat ik kook, junior wel, en ik haal dan flinke down-under biefstukken en Kai zorgt voor de frieten en een feestelijke salade. Wijntje heb ik zelf, junior drinkt cola, Kai doet de afwas en gaat daarna aan haar eigen prak want Kerstmis zegt haar helemaal niks.

Nongkhai heeft trouwens geen enkel fatsoenlijk farangrestaurant. Vroeger had je de Meeting Place van een Aussie en die had geweldige biefstukken. De Danish Baker was ooit Deens glorie wat eten betreft maar is feitelijk niks meer, Tha Sadeth van de Duitser is niks meer sinds de Duitser terug is naar zijn Heimat, en het restaurant in het Grand Hotel dat was een keer en nooit meer.

Dus er rest me niks anders dan zelf te koken. En het smaakt er niet minder om hoor.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het Kerstdiner

#5 Bericht door driver » zaterdag 28 november 2015, 15:44

Ben benieuwd waar ik rond de kerst vertoef en wat ik te eten krijg maar koken wordt het dus niet heb ik zo,n voorgevoel van dus ik laat de kerst maar op me af komen in Thailand.

gr driver

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Het Kerstdiner

#6 Bericht door jumbo » zaterdag 28 november 2015, 23:45

Wordt een waarschijnlijk Frans restaurantje in Bangkok, LeZinc staat hoog op de lijst...
Philippe in Suk soi 39 eveneens..

Ben in September in Le Bordeaux geweest in Pattaya, memorabele avond kwa food, wine and fun!
Geweldige steak, uitstekende wijnen, voortreffelijke maar bemoeizuchte gastheer (waarschijnlijk door
mijn gezelschap van 3 dames) en een rustige ambiance wat het intieme ten goede kwam.

Ayutthaya heeft weinig te bieden met de kerst, mijn apartement in Bangkok is dan een uitkomst!
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

joep49
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 30
Lid geworden op: donderdag 10 december 2009, 15:48

Re: Het Kerstdiner

#7 Bericht door joep49 » zondag 29 november 2015, 04:01

Prajak schreef:
Nongkhai heeft trouwens geen enkel fatsoenlijk farangrestaurant
Sinds een paar maanden klopt dit niet meer. We hebben nu Wine House, op de bovenste verdieping van Vviang Lifestyle Mall.
Een uitstekend restaurant met een uitgebreide wijnkaart. En Hoegaerden van de tap.
Beneden zit een uitstekende coffeshop.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Het Kerstdiner

#8 Bericht door prajak » zondag 29 november 2015, 06:27

Hoera! Dat is goed nieuws. Maar waar zit die mall?

Ja, heb hem al gevonden, aan Prajak Road zeg maar naast het waterbedrijf. Zal eens een kijkje gaan nemen. Dank voor de tip. Nu zie je hoe goed hun lokale promotie is......

joep49
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 30
Lid geworden op: donderdag 10 december 2009, 15:48

Re: Het Kerstdiner

#9 Bericht door joep49 » zondag 29 november 2015, 06:48

prajak schreef:Hoera! Dat is goed nieuws. Maar waar zit die mall?

Ja, heb hem al gevonden, aan Prajak Road zeg maar naast het waterbedrijf. Zal eens een kijkje gaan nemen. Dank voor de tip. Nu zie je hoe goed hun lokale promotie is......
Hun promotie is betreurenswaardig slecht. Maw ze weten het goed geheim te houden.
Het restaurant heeft daarom nog weinig klanten. De coffeshop, Beyond Café, is wel erg druk.
De mall is nog niet open, maar het restaurant al sinds 3 maanden.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Het Kerstdiner

#10 Bericht door serpay » zondag 29 november 2015, 07:23

printen44 schreef:Kerstmis is nog ruim drie weken verwijderd, maar je moet op tijd de voorbereidingen beginnen. De afgelopen twee jaar maakte Rimping de lamsbout voor mij klaar en dat was altijd een succes. De lamsbout was heerlijk van smaak en Rimping gaf er een heerlijke jus erbij.

Dus vandaag naar de Rimping bij het vliegveld. Daar bestelde ik altijd de lamsbout en die wordt daar ook klaargemaakt. Drie dames ontfermde zich over mij wat ik precies wilde. Een van de dames sprak een beetje Engels en na wat over en weer gepraat, viel het kwartje.

Er werd een formulier tevoorschijn getoverd en daar moest alle gegevens worden ingevuld. Ik mocht uit de diepvries een lamsbout uitzoeken. Die liggen daar in alles soorten en maten. Ik koos er een uit dat voldoende was voor 6 personen. Dat zijn de gasten die aanzitten aan mijn befaamde Kerstdiner.

De lamsbout kreeg een nummer en die werd op het formulier vermeld. Ik tekende het formulier, kreeg een kopie ervan en moest uiteraard afrekenen. De kosten van het klaarmaken van de lamsbout is 250 baht en de lamsbout zelf was 1400 baht. Maar dan heb je ook wat. De bevroren lamsbout werd afgevoerd, naar ik hoop, een andere diepvries.

Op 24 december om twaalf uur in de middag mag ik de lamsbout ophalen. En meteen koop ik dan de meeste spullen voor het Kerstdiner. Wat het menu van het Kerstdiner betreft, dat hou ik nog even geheim. Dat er lamsbout op het menu staat is nu wel bekend. :D
ach dus weer het zelfde als ieder jaar.
ja wat de boer niet kent...
nee voor ons dit jaar kwaakmoes met bull.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Het Kerstdiner

#11 Bericht door serpay » zondag 29 november 2015, 10:10

prajak schreef:Ik kook dan thuis. Kai eet toch niet wat ik kook, junior wel, en ik haal dan flinke down-under biefstukken en Kai zorgt voor de frieten en een feestelijke salade. Wijntje heb ik zelf, junior drinkt cola, Kai doet de afwas en gaat daarna aan haar eigen prak want Kerstmis zegt haar helemaal niks.

Nongkhai heeft trouwens geen enkel fatsoenlijk farangrestaurant. Vroeger had je de Meeting Place van een Aussie en die had geweldige biefstukken. De Danish Baker was ooit Deens glorie wat eten betreft maar is feitelijk niks meer, Tha Sadeth van de Duitser is niks meer sinds de Duitser terug is naar zijn Heimat, en het restaurant in het Grand Hotel dat was een keer en nooit meer.

Dus er rest me niks anders dan zelf te koken. En het smaakt er niet minder om hoor.
er zijn wel degelijk goede restaurants in NK.
Daeng Naem Neuang is een van de beste in de zeer wijde omgeving, zelfs uit udon en omstreken komt men hier om te eten.
Phen Photchana ook een zeer bekend restaurant onder de expats, met zeer goede koffie.

Krua Ban Nat Restaurant voor de steak liefhebbers en andere westers eten.
en er is nog een chinees maar daar weet ik de naam helaas niet van dit is de straat voor die van de tha-sadet komend vanuit prajak road.
deze heeft een zeer goed chinees eten vooral rivier vis specialiteiten.


.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”