Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wonen

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#481 Bericht door prajak » zaterdag 18 april 2015, 10:42

Nou, ik zond je net een pb en nu ben je al hier.

Het gaat de goede kant op dus. Maar kun je hier niet preventief iets aan doen? Niet iedere 5 minuten smeren maar er zijn voetzalven in de handel. Dr Zoveel, ben de naam kwijt.

Enfin, het leven is soms kommer en kwel. Maar alleen de linkervoet verbaast me. Je hebt in jouw leven toch wel juist gestemd? :giggle:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#482 Bericht door RuudThai » zaterdag 18 april 2015, 16:48

Toen ik hier pas was komen wonen liep ik zoals gebruikelijk op blote voeten in huis. Maar al gauw kreeg ik erg droge voeten en daarmee ook kloven, vooral op de hielen. In Nederland had ik wel eens last gehad van die dingen in de winter als het een tijd droog en koud was.
Ik heb op een gegeven moment van die simpele stoffen badslippers gekocht bij de BigC voor 99 baht en daarna heb ik nooit meer last gehad van kloven. Bij de Makro zijn ze ook verkrijgbaar, bij de hotelwaren zoals lakens en zo.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#483 Bericht door printen44 » zaterdag 18 april 2015, 17:08

Ik draag om die reden altijd sokken. Omdat ik regelmatig die kloven onder die linkervoet krijg.

Het is ook niet de schuld van de "voetveeg", want die doet alleen de teennagels van mijn linkervoet. Ze mag dus niet eelt weghalen. Alleen bij de hiel en dan minimaal.

Ik zal er altijd wel last van blijven houden. Maar als dat het ergste in je leven is..........

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#484 Bericht door prajak » zaterdag 18 april 2015, 17:19

Printen44, als je ooit wordt opgestookt herinnert men zich alleen jouw karakter en jouw centen. En een van die twee wordt snel vergeten..... :giggle2:

Dus laat die voeten nou maar voeten wezen, doe ik ook. Gewoon niet aan denken. :giggle:

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#485 Bericht door genesis » zaterdag 18 april 2015, 19:23

Jij boft maar met Dweil! :thumbsup:

Genesis

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#486 Bericht door printen44 » zondag 19 april 2015, 03:01

Dweil is bijna 10 jaar mijn huishoudster. Vrijwel iedereen die bij mij op bezoek komt, houdt van haar. En ik wil haar niet missen.

Als ik, ik hoop het echter niet, wat moeilijk mobiel word en wat verzorging nodig heb, is Dweil er.

En dat terwijl ik helemaal geen relatie met een Thaise of Thai wil hebben. Maar Dweil is geen relatie, maar een lid van de familie.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#487 Bericht door genesis » zondag 19 april 2015, 05:09

printen44 schreef:Dweil is bijna 10 jaar mijn huishoudster. Vrijwel iedereen die bij mij op bezoek komt, houdt van haar. En ik wil haar niet missen.

Als ik, ik hoop het echter niet, wat moeilijk mobiel word en wat verzorging nodig heb, is Dweil er.

En dat terwijl ik helemaal geen relatie met een Thaise of Thai wil hebben. Maar Dweil is geen relatie, maar een lid van de familie.
Daarom zei ik dat ook. ;)

Genesis

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#488 Bericht door prajak » zondag 19 april 2015, 07:28

"...Vrijwel iedereen die bij mij op bezoek komt, houdt van haar. En ik wil haar niet missen..."

Pas maar op, heer Kees. Straks komt er iemand die nog knapper is dan jij en die pikt haar in..... :giggle2:

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#489 Bericht door printen44 » zondag 19 april 2015, 11:04

Ik liep nog wel wat mank, maar mijn trouwe Honda zou ons wel naar Wat Pratak Doi Kam brengen. Ik hoefde dan gelukkig niet veel te lopen.

Aangekomen aan de voet van de weg naar de Wat, was het een drukte van belang. Een rits auto's voor mij kroop naar boven en nergens was er een parkeerplaats te vinden. Op de top, vlakbij de tempel, ging Rene er al vast uit en ik zocht verder naar een parkeerplaats. Nadat ik het rondje "Wat" had gedaan en weer naar beneden ging, ontdekte een een plekje aan de rand van de weg, waar ik mijn trouwe Honda kon zetten.

Maar ja, toen moest ik ongeveer 250 meter steile bergweg beklimmen. Met een zere voet en een conditie van een zeer oude verlopen politieagent.:D

Ik heb het gered, hinkepinkend en wel. Bij het grote boedhabeeld aangekomen, belde ik Rene op en die was in de buurt.

Nadat ik was bijgekomen en voelde dat de voet eigenlijk niets had opgelopen van die klimpartij, maakte ik wat foto's op de I-phone. Rene zou met de trap naar beneden gaan en ik ging weer naar beneden naar mijn trouwe Honda. Naar beneden gaan was heel makkelijk.:D

Wat Prathat Doi Kam is een mooi tempelcomplex. Veel stalletjes met etenswaren, bloemen, wierookstokjes e.d. en echt Thais. Weinig farangs. Persoonlijk vind ik deze Wat veel authentieker dan Doi Suthep, wat de naam heef, maar heel erg toeristisch is. En dat is Wat Prathak Doi Kam zeker niet. Hier de foto's van Rene:

Afbeelding

De olifanten bij de Wat.

Afbeelding

Het grote bhoedhabeeld bij de Wat.

Afbeelding

Wie of wat deze beelden zijn, weet ik niet, maar ze worden vereerd. Rene en ik vonden het wel heel apart.

Afbeelding

Dit is de trap waar Rene naar beneden ging. Er zijn mensen die de trap naar boven klimmen. Dat zijn dus de sterken onder ons. Het is dat ik een zere voet had, maar anders...... :D

Afbeelding

Aan de voet van de berg is een klein tempeltje, waar dit "echtpaar" wordt vereerd. Waarom en wie ze zijn is mij onbekend. Alles staat er in het Thais.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#490 Bericht door prajak » zondag 19 april 2015, 15:01

Mooie foto's.

Heel apart dat 'toilet' in twee talen staat en 'massage' weer niet. Ook het bordje 'verboden' staat in Thais alleen.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#491 Bericht door jomel17 » zondag 19 april 2015, 18:02

De foto van het echtpaar is volgens mijn vrouw een soort geestenhuisje maar dan voor de hele buurt en niet voor alleen een huis.
หลงรัก

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#492 Bericht door printen44 » maandag 20 april 2015, 10:09

Vanochtend bracht ik Rene naar het vliegveld, we dronken een kop koffie aldaar en nu zit Rene in Bangkok. Hij blijft daar nog wel een tijdje.

Het gaat redelijk goed met de zere voet. De twee tenen, die ook ontstoken waren, zijn vrijwel genezen, maar de kloven onder de voet, zijn nog niet helemaal dicht. Als ik zit dan is de voet niet pijnlijk, maar als ik loop, dan voel ik die voet wel. Verder voel ik me prima. De antibiotica werkt prima, maar heeft wel een bijwerking, namelijk, dat mijn maag vlug "leeg" voelt. Niet dat ik me dan onmiddellijk tegoed doe aan allerlei lekkernijen, want een flesje sodawater, geeft weer een "vol" gevoel.

Het is warm, heel warm. Vanmiddag om drie uur was het 41 graden op de thermometer. De muren geven veel warmte af en dat voel je tot laat in de avond.

De enigste remedie is je niet al te veel in te spannen, veel te drinken en denken dat je in de Poolcirkel woont. :D :D

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#493 Bericht door elst99 » maandag 20 april 2015, 10:36

Printen, bij 'Watson' farmacy, bekend in Thailand hebben ze 'cracked heel Cream'. Laat Dweil de eerste dagen 3x daags je voeten insmeren en je hebt nergens geen last meer van en vervolgens na het douchen iedere dag.
Sterkte er mee.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#494 Bericht door elst99 » maandag 20 april 2015, 10:41

AfbeeldingAfbeelding
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#495 Bericht door printen44 » maandag 20 april 2015, 11:27

Elst, bedankt voor de tip. Ik heb dat al geprobeerd. Maar het is de psoriasis, die de boosdoener is. "Topicorte" is daar een zalf voor, maar daar zit "cortisone" in en dat maakt de huid dunner. Dus gebruik ik dat maar sporadisch.

Soms heb ik er in drie jaar, zoals nu het geval was, geen last van, soms twee of drie keer per jaar. Ik leer er mee leven.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”