De grote opkuis

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

De grote opkuis

#1 Bericht door KhunSugar » vrijdag 27 februari 2015, 17:39

De achterpoort constructies via companies wordt met de grote borstel opgeruimd. Ondanks vele waarschuwingen die telkens weggelachen werden lijkt het er sterk op dat financiële debacles hun opwacht maken...misschien zijn er wel koopjes te doen.

http://www.thephuketnews.com/phuket-cou ... -51183.php

KS. [|)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: De grote opkuis

#2 Bericht door prajak » zaterdag 28 februari 2015, 01:29

Ik heb 30 jaar en op mijn leeftijd is zelfs dat al een uitdaging, heer Suiker. :giggle:

Als je ondernemer bent begrijp ik dat 30 jaar te kort is maar daarvoor bestaat de 'deelnemingsconstructie' en dat doen alle grote ondernemingen hier niet voor niets.

Ben benieuwd wat de hogere rechter er van zegt.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: De grote opkuis

#3 Bericht door stevenl » zaterdag 28 februari 2015, 03:31

Dit vonnis betreft 3x30 jaar leases, die nu ook volgens de rechtbank ongeldig zijn. Erg vervelend voor betrokkenen is dat mogelijk ook de eerste 30 van die 90 jaar niet geldig zijn. Maar dit mag eigenlijk geen verrassing zijn, velen en ook ondergetekende hebben dat al altijd gezegd.

De company constructie is legaal en er is geen reden om aan te nemen dat deze illegaal wordt verklaard. Maar: als de company uitsluitend is opgericht tbv de aankoop van een prive stuk land en niet actief is is deze wel degelijk illegaal. Maar een gewone, actieve company mag land bezitten en dat land in lease geven aan wie het maar wil.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”