Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wonen

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#76 Bericht door prajak » donderdag 18 december 2014, 15:22

Dat wordt een dagje 'thuis', Printen44. Kan geen kwaad, ben je een keer thuis als de postbode komt. Staat de kerstboom nog?

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#77 Bericht door torkom » donderdag 18 december 2014, 16:42

printen44 schreef:En het was niet de videokaart die kapot was, maar de "Graphic card".
Same same but same.
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#78 Bericht door printen44 » vrijdag 19 december 2014, 11:00

Nou kan je merken, Torkom, dat ik weinig verstand hem van de ingewanden van een PC. De PC, een desktop, draait weer als een tierelier.

Ik heb vandaag hard gewerkt, tenminste ik dacht dat ik hard zou werken, maar ik was helemaal vergeten dat ik een externe harde schijf had. Nou daar stond 90% van mijn favorieten in en ik kon ze kopieeren. Dus vrijwel al mijn favorieten die ik nodig heb en misschien nodig zou kunnen krijgen, heb ik weer. Ik verwijderde wel de favorieten waar ik niks meer mee deed.

Op een uitzondering na zijn alle programma's gedownload en geinstalleerd. De het is een versie van XP, ik wilde voor de laatste maar manden dat mijn PC nog leeft een XP, en die is weer beter dan ik de vorige die ik had.

De printer werkt weer prima en ik kan ook weer scannen. Google is toch een perfect hulpmiddel om alles op te zoeken. De eigenaar van de reparatiezaak had al wat programma's in de PC gezet. Vrijwel allemaal kan ik ze gebruiken, want alles is in het Engels en dat maakt voor mij geen verschil of het Nederlands of Engels is. Hij had alleen Googel Chrome er op gezet en die liet ik weer verwijderen. Want ik werk vrijwel alleen met Firefox en dat bevalt mij uitstekend.

Men is hier met man en macht bezig om alles in orde te krijgen voor het huwelijksfeest van zondag a.s. Volgens mijn huisbazin komen er over de hele dag gerekend meer dan 500 mensen.

Het muziekpodium is niet al te dichtbij en staat op de ruimte vanaf het vijfde huis gericht. Dus niet op mijn huis. Het feest gaat tot in de kleine uurtjes door. Waarschijnlijk "vlucht"ik zondagavond voor een paar uur naar Peter om de herrie te ontlopen. Het is gelukkig maar een keer,dat huwelijksfeest hier. Tenminste, als het echtpaar bij elkaar blijft.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#79 Bericht door printen44 » zaterdag 20 december 2014, 09:48

Er wordt stevig gewerkt in ons straatje. Dat schreef ik gisteren al. Maar vandaag was het net een bouwput. Palen gingen langs het weggetje de grond in en er werd een elektra draad aangehangen.

En aan die draad hangt om de twee meter een tl buis, naar beneden hangend. Dat is voor de verlichting voor morgenavond. Verder is bij het vierde huis een soort podium opgericht en bij de ingang van het huis staat een hartvormig buizenstelsel. Daar zal zeker de bloemen etc. ingehangen worden. In het vierde huis wordt er morgen in de loop van de ochtend getrouwd.

Tiger en de twee katten kijken met verbazing naar alles wat om hen heen gebeurt. Ik denk dat morgen de twee katten hun heil in huis zoeken en onder het bed verdwijnen. Tiger zal zeker rondlopen, want er zal huis wel wat van de tafels op de grond vallen. Dan kan je lachen, want er zijn hier vier andere honden ook. Maar Tiger staat op goede voet met die vier, behalve als het op eten aankomt.

Ik ging vanmiddag naar de nieuwe Rimping en kocht daar de meeste spullen voor mijn Kerstdiner. De bederfbare spullen koop ik maandag of dinsdag. Ik ben eruit hoe het menu eruit zal zien.

Dit is het menu:

Kreeft Bisquet met room en brandy

Gerookte ham met meloen

Gesneden lamsbout in een saus.

Fantasie patat

Sla met komkommer, tomaten, eieren en Remia slasaus

Gemengde groenten

Peche Melba

Koffie met plakken Kerststol. (indien voorradig). De Kerststol kan uitverkocht zijn op maandag. Dan is er een alternatief voor bij de koffie.

Het diner begint tegen vijf uur in de middag. Eerst is er een drankje vooraf.

Ik hoop dat de gasten een kerstgevoel zullen hebben, want in Thailand, tenminste hier in dit gehucht, schenk men geen aandacht aan de Kerst.

Wat het trouwfeest betreft, ik zal morgen foto's nemen van dit festijn. Mijn camera vergeten kan ik niet, want dit ligt op maximaal 50 meter van het feestgebeuren af, in mijn huis

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#80 Bericht door serpay » zaterdag 20 december 2014, 10:35

Zo hoort zich goed aan dat kerstdiner smakelijk eten alvast.
hier zal het wel somtam met kai jaan worden!
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#81 Bericht door nbreeker » zondag 21 december 2014, 03:42

Herbergier schreef:
nbreeker schreef:
Herbergier schreef:Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Kees en op onze leeftijd, van boven de 60, hoef je er niet meer aan te beginnen om nog gezond te gaan eten en op je gewicht te letten, daar zijn we te laat mee, dat kan ons lichaam niet meer aan, dus moet je gewoon doorgaan met genieten van het leven, zolang het nog duurt en ik hoop dat er voor jou en mij nog vele jaren van genieten aan komen, proost op je verjaardag.
Nu ik ben dat totaal niet met je eens,ik kreeg van mijn dokter in 2013 de opdracht om 10 kg af te vallen met het dieet "eet de helft "omdat mijn suiker te hoog werd ik was toen 73,ik ben daar serious mee begonnen en 6 maanden later was ik 10 kg kwijt,ik ben toen doorgegaan enweer 6 maanden later was ik totaal 22kg kwijt mijn suiker is gezakt en ik voel me prima,aangezien je met het dieet "eet de helft" ook je maag krimpt kan ik niet veel meer eten en is het een fluitje van een cent om op m'n gewicht te blijven tijdens het dieet heb ik iedere dag voor het eten een blikje bier gedronken en dat doe ik nu nog.Zat ik voorheen op de grond en dan moest ik mammoet bellen voor een kraan om me op te tillen dat doe ik nu weer zelf als een jonge man en ben inmiddels 74,tevens als ik nu onder de douche sta dan zie ik m'n vriend weer die had ik jaren niet gezien,hij was er altijd wel maar zien deed ik hem niet, en nu was het een blij weerzien.Dus het excuus van dat kan ons lichaam niet meer aan is gewoon een excuus om maar door te gaan met eten.Ik was 124 kg en ben nu 102,en rij nog iedere dag motor.Alle reparaties en onderhoud in en om het huis doe ik nog steeds zelf,en loop iedere ochtend om 6 uur met beide honden mijn rondjes op een groot veld.En o ja ik geniet iedere dag hier in Thailand.
Ja met 124 kg kan ik me voorstellen dat je af moet vallen, dat is ongezond zwaar en dat kunnen op een gegeven moment je benen niet meer dragen, ik ben met mijn 68 jaar, 1,73 m en 86 kg ook al te zwaar en Kees zal ook wel te zwaar zijn voor zijn lengte, maar ik wandel soms uren door de stad en fiets veel, ik kan heel goed tegen de soms klamme warmte, motor of auto rijden doe ik niet, dus ik vind dat ik met dit gewicht gewoon door kan gaan met lekker (twee maal per dag) eten, plus gemiddeld een drie flesjes bier per dag.
Even een off topic berichtje ik heb net een kamer besteld in het Rainbow Hill hotel,in de buurt van Buriram voor volgend jaar Maart voor 4 nachten want de World Superbike wordt daar op 22 Maart verreden op het nieuwe Chang circuit.En aangezien we ook graag de trainingen bij willen wonen hebben we voor 4 nachten geboekt.Dit was dus even Off topic maar dat gebeurt wel meer.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1579
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#82 Bericht door Herbergier » zondag 21 december 2014, 05:04

Rainbow Hill Hotel in Nang Rong, dat is toch nog ongeveer 60km vanaf het circuit, maar voor een motorrijder misschien wel fijn, want dan kan hij eerst zelf een ritje maken.
Ik woon op nog geen half uurtje lopen vanaf het circuit, tussen het circuit en de stad in, op vijf minuten lopen vanaf ons huis staat het Thada Chateau Hotel, wel wat duurder als R.H.H. maar incl. ontbijt, met een mooi zwembad en vlak bij de stad Buriram.
Maar er zijn tegenwoordig veel hotels in alle prijsklassen in Buriram, kijk maar op de boekingsites zoals agoda.nl en booking.com
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#83 Bericht door nbreeker » zondag 21 december 2014, 05:09

Herbergier schreef:Rainbow Hill Hotel in Nang Rong, dat is toch nog ongeveer 60km vanaf het circuit, maar voor een motorrijder misschien wel fijn, want dan kan hij eerst zelf een ritje maken.
Ik woon op nog geen half uurtje lopen vanaf het circuit, tussen het circuit en de stad in, op vijf minuten lopen vanaf ons huis staat het Thada Chateau Hotel, wel wat duurder als R.H.H. maar incl. ontbijt, met een mooi zwembad en vlak bij de stad Buriram.
Maar er zijn tegenwoordig veel hotels in alle prijsklassen in Buriram, kijk maar op de boekingsites zoals agoda.nl en booking.com
De meeste hotels in Buriram zijn volop die datum,we zijn trouwens met de auto maar dan maar wat vroeger op pad.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#84 Bericht door printen44 » zondag 21 december 2014, 10:34

Het is nu kwart over vier in de middag en ik had de lezers beloofd een leuk verslag te maken van de trouwpartij, letterlijk voor mijn deur.

Helaas wordt dat verslag tot morgen bewaard. Vanochtend ging de bruidegom, met familie, weg en tot nu toe is alleen de familie teruggekeerd. Verder is hier alles nog redelijk leeg en is alleen de muziek, de luidsprekers in een stellage, geinstalleerd. Men is nu bezig de tafels neer te zetten, maar de catering is nog in geen velden of wegen te zien.

Om zes uur zou het feest dus beginnen. Maar "This is Thailand", dus het kan eerder, maar ik denk veel later beginnen. De muziek is al getest en zo is ook mijn gehoor getest. Maar een half uurtje stond de muziek opeen "zacht" pitje.

We krijgen hopelijk wel te eten en als de muziek, naar ik vrees, op maximale volume staat, "vlucht" ik naar Peter. Volgens Lha zal het feest tot een of twee uur vannacht duren. En dan staat de muziek aan, ook al is er niemand meer. Je huurt die muziek tot een bepaald uur en daar houden ze zich ook aan. :D

En ik was vergeten de lezers mee te delen dat vrijdag de beloofde belastingcenten op mijn bankrekening gestort is. De Belastingdienst heeft dus woord gehouden. Een leuk Kerstgeschenk, al is het een sigaar uit eigen doos. Ik betaalde teveel belasting en die kreeg ik terug.

Ik zag vanmiddag bij Rimping een echte Duitse Kerststol, met spijs. Klein, er zullen ongeveer 5 kleine plakken uit gaan, maar als je de prijs ziet, dan laat je de stol mooi liggen. De stol weegt 150 gram en kost 365 baht. Bij de huidige koers, dus ruim 9 euro. Voor een hele kleine stol. Dus voor de Kerststol zoek ik wel een alternatief. En ik zal die wel vinden.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#85 Bericht door prajak » zondag 21 december 2014, 16:56

Kees, ik heb jaren terug al een ding gekocht dat mensen die betonhamers gebruiken op hun hoofd zetten. Ze hebben rooie oorkappen en een zwarte klemstrip op het hoofd. Het zijn geluiddempers. Kosten minder dan een hoorapparaat. Laat het 200 baht zijn.

Bevalt me prima als iemand in de buurt vindt dat ie om 23 uur de stereo op 10 moet zetten.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#86 Bericht door printen44 » maandag 22 december 2014, 10:44

Gisterenavond barste het huwelijksfeest in alle hevigheid los. De muziek werd getest op maximale volume en ik dacht, dat wordt weer gehoorstoornissen. Maar tijdens het eten was er een gitarist/zanger, die zachte achtergrondmuziek en zang ten gehore bracht.

De carport en het weggetje waren vol met tafels en stoelen gezet. Elke tafel had zes stoelen en daar werden de glazen en de drank, een fles whiskey en verder water, sodawater en cola plus een emmer met ijsblokjes gezet.

Elke kamer kreeg een soepterrine met soep, een grote gestoomde vis, een varkenspoot in lekkere saus en diverse groenten.

De gasten druppelde langzaam binnen en tegen half zeven kregen we te eten. Wat mij weer opviel is dat de meeste gasten, nadat ze gegeten hadden, weer weggingen. Slecht een handjevol gasten weren er nog om half tien.

En dat was het sein om de muziek weer op maximale volume te zetten, want er werd toen gedanst. Met een tiental mensen. Ik ging maar in mijn huis zitten. Die harde muziek ging door tot een uur. Want tot die tijd was de muziek besteld. Om twaalf uur was er niemand meer, behalve de familie van de bruid en bruidegom die hier zou blijven slapen en ik zelf in mijn huis. Frans was het weekeinde weg.

Tiger had het moeilijk met als die mensen. Hij bleef de hele tijd bij mij, waar ik ook ging. De katten lagen onder het bed verscholen.

Vanochtend stonde die tafels er nog en nu het vier uur in de middag is, staan ze er no. Pas tegen vijf uur komt de catering ze weer ophalen. Vrienden van bruid en bruidegom houden nu een soort barbeque en de muziek staat uiteraard weer aan. Maar op aanvaardbaar geluidsniveau.

Hier de foto's van het feest. Op een na zijn alle foto's in het daglicht genomen, want de flits van mij camera reikt niet ver.

Afbeelding

De bruid en bruidegom onder het versierde "hart".

Afbeelding

De bruid en bruidegom met familie.

Afbeelding

Het begint drukker te worden.

Afbeelding

Het werd donker en de lichtjes branden.
Laatst gewijzigd door printen44 op maandag 22 december 2014, 18:12, 2 keer totaal gewijzigd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#87 Bericht door prajak » maandag 22 december 2014, 10:47

Mooie foto's, Kees. :clap:

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#88 Bericht door Hua Thale » maandag 22 december 2014, 11:12

Ha gezellie zo te lezen Printen.
Eerste twee foto's zijn op mijn PC het zelfde hoe is dat bij jou.?
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#89 Bericht door printen44 » maandag 22 december 2014, 18:13

De twee foto's zijn veranderd. Ik had wat moeite de foto's te plaatsen, dus waren er twee dezelfde foto's geplaatst. Het is nu veranderd in twee verschillende foto's

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het Noorden van Thailand, een perfecte regio om in te wo

#90 Bericht door printen44 » dinsdag 23 december 2014, 10:32

Gisterenmiddag hielden de vrienden van de bruidegom nog een feestje. Op zich niet erg, maar ze hadden twee van die grote geluidsboxen en andere apparatuur ergens vandaan gesleept waren en tegen vier uur ging de muziek aan. Op 40 meter afstand van mijn huis. En uiteraard op maximale geluidssterkte.

Ik hoorde dat een kleine tien minuten aan en toen liet ik wat krachttermen los en vroeg of die gasten wel helemaal bij hun verstand waren. Het hielp. De muziek ging uit.

Nou was dat niet de bedoeling van mij dat de muziek uitging, dus na een kwartiertje ging ik na die jongens, ze waren bezig een barbecue te houden, en zei hun dat ze gerust hun muziek konden spelen, maar wel op een aanvaardbaar niveau. De jongelingen blij, ik moest op de foto met ze, Lha de huisbazin blij, want die wilde geen ruzie en Tiger ook blij want die had ook last van de herrie. Dus iedereen weer tevreden.

De muziek speelde op een normaal niveau, tot ik tegen zes uur wegging voor die Thaise barbecue, waar Dweilen ik voor waren uitgenodigd.

Tegen half tien kwam ik weer thuis en de muziek speelde weer op het oude niveau. Ik deed wel de ramen dicht, het was koud en hoorde dus die muziek niet zo erg. Een uurtje later gingen ze allemaal weer naar huis. Op de bruidegom na, want die sliep hier.

Vandaag was het erg rustig in het straatje "De Laatste Avondzon". Alles is opgeruimd en je ziet niet dat er op zondag een groot feest was. De rust is weergekeerd.

De afgelopen twee dagen is het overdag ook fris en de avond, nacht en ochtend is gewoon koud te noemen. 12 graden. OP de top van Doi Ithanon vriest het inde nacht en ochtend. Duizenden Thais gaan deze dagen die berg op om die kou t voelen. Westerse toeristen komen hier voor de zon en warmte, maar Thais zoeken de kou op.

Morgen de lamsbout halen en nog wat spulletjes voor het Kerstdiner. Het worden drukke dagen voor mij. Very Happy

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”