De positivoos 3

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: De positivoos 3

#121 Bericht door Herbergier » zaterdag 13 september 2014, 15:25

Nee Brake, dat is het niet, je moet gewoon op je eigen gevoel afgaan en als dat goed is, dan kom je er en daar kan niemand je bij helpen, natuurlijk moet je luisteren naar de goed bedoelde meningen van een ander, maar die denken altijd anders dan wat je zelf voelt, je eigen gevoel dat is het belangrijkste en dan red je het hier in Thailand.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: De positivoos 3

#122 Bericht door brake034 » donderdag 18 september 2014, 17:38

Vandaag de oude Jura E80 koffie machine een beurt laten geven, ook die is klaar voor vertrek!
Morgen verder met inpakken, over een week is de sleuteloverdracht.

Er gaat toch altijd in zo een verhuizing meer mee als dat je denkt, nog wat van die lekkere keukendoekjes van de Zeeman bijvoorbeeld, doe maar een stuk of 30...... Genoeg HEMA theedoeken voor 2 komende generaties :giggle:

Pun wilde graag zo een panorama poster van Rotterdam hebben, die past ook nog wel in de kist, ben de maat even kwijt maar ik dacht 160x55cm, gelukkig zit ie opgerold in een koker :mrgreen: Volgende week is de print klaar en kunnen we hem op halen.
Marcel

hanshu

Re: De positivoos 3

#123 Bericht door hanshu » donderdag 18 september 2014, 17:43

:worshippy: :worshippy: :worshippy: :worshippy:

Lekker bezig Brake........
Helemaal goed!!

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: De positivoos 3

#124 Bericht door brake034 » donderdag 18 september 2014, 18:07

Dank je hanshu, wanneer kwam je een biertje happen?
Marcel

hanshu

Re: De positivoos 3

#125 Bericht door hanshu » donderdag 18 september 2014, 18:14

Haha...ik zit een beetje uit de buurt ben ik bang....ik vlieg 20 november naar thailand en weet nog geen planning behalve dat ik met de dames in december een weekje naar zee ga.Verder geen plannen maar zoals je weet is het ook in Thailand altijd druk,druk.

Wat doe je zoal al die tijd in Thailand?? Komt jou ook bekend voor. :D :D

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: De positivoos 3

#126 Bericht door brake034 » zaterdag 20 september 2014, 17:15

Nu we het toch over omgangsnormen hebben (of niet), vergis ik me nu of communipraten forum leden in cyber anders als in een persoonlijk gesprek? En zo ja, ben je dan je cyber ik of je persoonlijke gesprek ik?? Of hebben de meeste mensen (forum leden) toch meerdere gezichten??
Marcel

hanshu

Re: De positivoos 3

#127 Bericht door hanshu » zaterdag 20 september 2014, 18:30

brake034 schreef:Nu we het toch over omgangsnormen hebben (of niet), vergis ik me nu of communipraten forum leden in cyber anders als in een persoonlijk gesprek? En zo ja, ben je dan je cyber ik of je persoonlijke gesprek ik?? Of hebben de meeste mensen (forum leden) toch meerdere gezichten??
Je zet me wel aan het denken brake......
Ik denk dat andere daar maar over moeten oordelen. 1 ding wil ik wel kwijt: ik vind dat een forum leesbaar moet blijven voor een toevallige passant.Een grap hoort daarbij tussendoor.Beledigen beter niet.....is geen reclame voor een info forum zoals dit.
Nou vooruit.......nog eentje dan....ik ga graag in gesprek...ook over politiek...ik heb een mening en iedereen heeft recht op mijn mening, maar: op een thailandforum horen dit soort dingen niet thuis.Daar zijn genoeg andere fora voor.

Verder ben ik happy met wat ik heb en gun dat een ander ook. Lekker puh..

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: De positivoos 3

#128 Bericht door driver » zaterdag 20 september 2014, 20:26

brake034 schreef:Nu we het toch over omgangsnormen hebben (of niet), vergis ik me nu of communipraten forum leden in cyber anders als in een persoonlijk gesprek? En zo ja, ben je dan je cyber ik of je persoonlijke gesprek ik?? Of hebben de meeste mensen (forum leden) toch meerdere gezichten??
3 keer gelezen en nog vindt ik het moeilijk maar driver is hier gewoon Arie en Arie is hier gewoon driver niet meer en niet minder.

gr driver

hanshu

Re: De positivoos 3

#129 Bericht door hanshu » zaterdag 20 september 2014, 20:46

driver schreef:
brake034 schreef:Nu we het toch over omgangsnormen hebben (of niet), vergis ik me nu of communipraten forum leden in cyber anders als in een persoonlijk gesprek? En zo ja, ben je dan je cyber ik of je persoonlijke gesprek ik?? Of hebben de meeste mensen (forum leden) toch meerdere gezichten??
3 keer gelezen en nog vindt ik het moeilijk maar driver is hier gewoon Arie en Arie is hier gewoon driver niet meer en niet minder.

gr driver
Ach Driver...Brake is gewoon het bier vast aan het testen voor in de biergarden straks.....geeft toch niks?

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: De positivoos 3

#130 Bericht door driver » zaterdag 20 september 2014, 20:52

hanshu schreef:
driver schreef:
brake034 schreef:Nu we het toch over omgangsnormen hebben (of niet), vergis ik me nu of communipraten forum leden in cyber anders als in een persoonlijk gesprek? En zo ja, ben je dan je cyber ik of je persoonlijke gesprek ik?? Of hebben de meeste mensen (forum leden) toch meerdere gezichten??
3 keer gelezen en nog vindt ik het moeilijk maar driver is hier gewoon Arie en Arie is hier gewoon driver niet meer en niet minder.

gr driver
Ach Driver...Brake is gewoon het bier vast aan het testen voor in de biergarden straks.....geeft toch niks?
Ik maak me nergens druk om hier dat is bekend toch ?
Leven en laten leven gezeur is er overal al genoeg vindt ik.

bier...das positief overigens als brake aan het testen is , het negatieve is dan weer dat ie mij niet gevraagt heeft :giggle: .
Vandaag heb ik zelf 1 flesje 0,33 op van de Utrechtse brouwerij De Leckere en zojuist samen met Suk een 0,5 liter Trougout Radler leeggemaakt en ik verwacht dat er nog als afsluiter een blikje Amstel achteraan komt van 0,5 liter.. :clap:

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: De positivoos 3

#131 Bericht door brake034 » donderdag 25 september 2014, 19:31

Eergisteren het laatste ziekenhuis bezoek, afscheid nemen van je behandelend artsen is niet zo makkelijk.
Ze hebben me tenslotte de afgelopen jaren in leven gehouden. Geweldig is de ondersteuning, "als er iets is, mag je altijd mailen!".
Van mij geen kwaad woord over gezondheidszorg, niet in Nederland en ook niet in Thailand.

Vandaag het uitschrijvingsformulier bij de gemeente ingeleverd, dat mag pas 5 dagen voor vertrek.
Uittreksel van de uitschrijving? Ja dat kan, na veel navragen.......
Maar dat sturen we alleen naar een Nederlands postadres en uiterlijk 5 werkdagen na de datum van uitschrijving..... :mrgreen:
Je vertrekt wel maar er blijft regelwerk!

Ook is vandaag de verhuiskist opgehaald, die komt over 1,5 tot 2 maandjes bij ons thuis in de Rai aan hoop ik.
De douane schijnt strenger te controleren na de regeringswisseling. Hoop dat het goed gaat.

Kijk Arie, je hebt een open uitnodiging voor bier proeverij, dat weet je......
Marcel

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: De positivoos 3

#132 Bericht door driver » donderdag 25 september 2014, 20:57

brake034 schreef:Eergisteren het laatste ziekenhuis bezoek, afscheid nemen van je behandelend artsen is niet zo makkelijk.
Ze hebben me tenslotte de afgelopen jaren in leven gehouden. Geweldig is de ondersteuning, "als er iets is, mag je altijd mailen!".
Van mij geen kwaad woord over gezondheidszorg, niet in Nederland en ook niet in Thailand.

Vandaag het uitschrijvingsformulier bij de gemeente ingeleverd, dat mag pas 5 dagen voor vertrek.
Uittreksel van de uitschrijving? Ja dat kan, na veel navragen.......
Maar dat sturen we alleen naar een Nederlands postadres en uiterlijk 5 werkdagen na de datum van uitschrijving..... :mrgreen:
Je vertrekt wel maar er blijft regelwerk!

Ook is vandaag de verhuiskist opgehaald, die komt over 1,5 tot 2 maandjes bij ons thuis in de Rai aan hoop ik.
De douane schijnt strenger te controleren na de regeringswisseling. Hoop dat het goed gaat.

Kijk Arie, je hebt een open uitnodiging voor bier proeverij, dat weet je......
De laatste loodjes....mooi dat stukje over die 5 dagen...echt Hollands of ...gaat dat elders ook zo ?
bier proeverij.....Komt de dag of tijd dat we of ik in jullie buurt zijn meldt ik me zeker...
Ik weet niet of je hier nog post voor jullie vertrek maar zoniet alvast een goede vlucht toegewenst en een goede toekomst in Thailand in hopelijk voor jou ook een gunstige gezondheid.

gr Arie

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: De positivoos 3

#133 Bericht door Henk Korat » donderdag 25 september 2014, 23:16

driver schreef:
brake034 schreef:Eergisteren het laatste ziekenhuis bezoek, afscheid nemen van je behandelend artsen is niet zo makkelijk.
Ze hebben me tenslotte de afgelopen jaren in leven gehouden. Geweldig is de ondersteuning, "als er iets is, mag je altijd mailen!".
Van mij geen kwaad woord over gezondheidszorg, niet in Nederland en ook niet in Thailand.

Vandaag het uitschrijvingsformulier bij de gemeente ingeleverd, dat mag pas 5 dagen voor vertrek.
Uittreksel van de uitschrijving? Ja dat kan, na veel navragen.......
Maar dat sturen we alleen naar een Nederlands postadres en uiterlijk 5 werkdagen na de datum van uitschrijving..... :mrgreen:
Je vertrekt wel maar er blijft regelwerk!

Ook is vandaag de verhuiskist opgehaald, die komt over 1,5 tot 2 maandjes bij ons thuis in de Rai aan hoop ik.
De douane schijnt strenger te controleren na de regeringswisseling. Hoop dat het goed gaat.

Kijk Arie, je hebt een open uitnodiging voor bier proeverij, dat weet je......
De laatste loodjes....mooi dat stukje over die 5 dagen...echt Hollands of ...gaat dat elders ook zo ?
bier proeverij.....Komt de dag of tijd dat we of ik in jullie buurt zijn meldt ik me zeker...
Ik weet niet of je hier nog post voor jullie vertrek maar zoniet alvast een goede vlucht toegewenst en een goede toekomst in Thailand in hopelijk voor jou ook een gunstige gezondheid.

gr Arie
Misschien dat Arie en ik bij jou gaan biertappen in de Rai. Ik laat het weten.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: De positivoos 3

#134 Bericht door Gardensafari » donderdag 25 september 2014, 23:21

Henk Korat schreef:
driver schreef:
brake034 schreef:Eergisteren het laatste ziekenhuis bezoek, afscheid nemen van je behandelend artsen is niet zo makkelijk.
Ze hebben me tenslotte de afgelopen jaren in leven gehouden. Geweldig is de ondersteuning, "als er iets is, mag je altijd mailen!".
Van mij geen kwaad woord over gezondheidszorg, niet in Nederland en ook niet in Thailand.

Vandaag het uitschrijvingsformulier bij de gemeente ingeleverd, dat mag pas 5 dagen voor vertrek.
Uittreksel van de uitschrijving? Ja dat kan, na veel navragen.......
Maar dat sturen we alleen naar een Nederlands postadres en uiterlijk 5 werkdagen na de datum van uitschrijving..... :mrgreen:
Je vertrekt wel maar er blijft regelwerk!

Ook is vandaag de verhuiskist opgehaald, die komt over 1,5 tot 2 maandjes bij ons thuis in de Rai aan hoop ik.
De douane schijnt strenger te controleren na de regeringswisseling. Hoop dat het goed gaat.

Kijk Arie, je hebt een open uitnodiging voor bier proeverij, dat weet je......
De laatste loodjes....mooi dat stukje over die 5 dagen...echt Hollands of ...gaat dat elders ook zo ?
bier proeverij.....Komt de dag of tijd dat we of ik in jullie buurt zijn meldt ik me zeker...
Ik weet niet of je hier nog post voor jullie vertrek maar zoniet alvast een goede vlucht toegewenst en een goede toekomst in Thailand in hopelijk voor jou ook een gunstige gezondheid.

gr Arie
Misschien dat Arie en ik bij jou gaan biertappen in de Rai. Ik laat het weten.
Heel goed, dan kom ik het wel opdrinken.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

hanshu

Re: De positivoos 3

#135 Bericht door hanshu » vrijdag 26 september 2014, 04:59

Sterkte Brake en goede reis... :thumbsup:

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”