Uitspraak Europees Hof in zaak Ruiz Zambrano

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Uitspraak Europees Hof in zaak Ruiz Zambrano

#1 Bericht door Gijs-CNX » donderdag 10 maart 2011, 13:24

http://www.buitenlandsepartner.nl/forum ... icle=60722

Gezien op buitenlandse partner.

Als ik het goed begrijp houdt dit in dat als je als mixed couple een NL kind hebt dat je dan een verblijfsvergunning kan krijgen op basis van dit arrest? Ik ben voorzichtig maar in mijn geval, de dochter van mijn vriendin is 5 jaar en als ik haar erken krijgt ze automatisch het Nederlandschap van NL.

Kan iemand mij wat licht in de warboel scheppen? Ik weet het is net bekend etc etc en ik heb het nog niet nodig maar het is wel een mooi arrest voor vele mixed couple als het inderdaad waarheid is.

Ik hoor graag,

Gijs
Tja.... het is genoeg geweest.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Uitspraak Europees Hof in zaak Ruiz Zambrano

#2 Bericht door Jim » donderdag 10 maart 2011, 13:42

dat klopt.

ook een manier om iets tegen de vergrijzing te doen.
gratis verblijfsvergunning bij een baby =)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: Uitspraak Europees Hof in zaak Ruiz Zambrano

#3 Bericht door Gijs-CNX » donderdag 10 maart 2011, 13:57

Jim schreef:dat klopt.

ook een manier om iets tegen de vergrijzing te doen.
gratis verblijfsvergunning bij een baby =)

Kijk dat mag ik graag horen [8) [8) [8)

Dus Arie, probleem opgelost.....gewoon Suk.... [|) [|) grapje

Jim, als dit echt zo is kunnen we erop wachten de die blonde gek het weer gaat dicht spijkeren?

Lijkt de AH wel een inderdaad een gratis permit bij nieuw bloed in NL.

[|) [|) [|)
Tja.... het is genoeg geweest.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Uitspraak Europees Hof in zaak Ruiz Zambrano

#4 Bericht door Jim » donderdag 10 maart 2011, 14:14

ik heb het vluchtig gelezen, maar ik geloof dat het kind in nederland moet zijn en 'ten laste' van de vergunning aanvrager.
wat ten laste in dit geval betekent.. geen idee.

die 'blonde gek' =) kan het dichtspijkeren door nederland uit de EU te laten stappen en alle EU verdragen (en de door hem gehate euro) af te schaffen.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: Uitspraak Europees Hof in zaak Ruiz Zambrano

#5 Bericht door Gijs-CNX » donderdag 10 maart 2011, 14:17

Jim schreef:ik heb het vluchtig gelezen, maar ik geloof dat het kind in nederland moet zijn en 'ten laste' van de vergunning aanvrager.

wat ten laste in dit geval betekent.. geen idee.
Jim, elk kind met een NL passport en erkinning volgens het arrest. Als je dus een kind erkend voordat het 7 jaar wordt ongeacht waar krijgt het automatisch de NL citizenschap.

Als je alles door spit dan blijkt het dat het niet uitmaakt waar het kind is, of geboren wordt als het maar een EU passport heeft.

Dus misschien een nieuwe route...........
Tja.... het is genoeg geweest.

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: Uitspraak Europees Hof in zaak Ruiz Zambrano

#6 Bericht door Gijs-CNX » donderdag 10 maart 2011, 14:27

Europese rechter doet baanbrekende uitspraak

Nederlands kind geeft ouders een verblijfsvergunning


2011-03-08 Het EU Hof van Justitie in Luxemburg heeft vandaag een - letterlijk - grensverleggende uitspraak gedaan. Een kind met de nationaliteit van een lidstaat van de EU moet daar op kunnen groeien. Als zijn ouders van buiten de EU komen, de zogenaamde derdenlanders, dan moeten zij in bezit worden gesteld van een verblijfsvergunning. Nu stelt de IND zich bijna atlijd het standpunt dat het kind moet opgroeien in het land van zijn ouders. Maar het Hof vindt dat het kind daarbij geen gebruik maken van zijn rechten die voortkomen uit het Europese burgerschap. Dat is in strijd met de Europese regelgeving.

Deze uitspraak maakt de weg vrij voor ouders die (alleen of gezamenlijk) bij hun Nederlands kind willen wonen in Nederland. Ze hoeven daarbij niet aan bijzondere voorwaarden te voldoen. Maar dat is nog niet alles.

op buitenlandse partner:

België route: exit
De uitspraak lijkt ook op te kunnen gaan voor Nederlanders die hun partner naar Nederland willen halen maar niet aan de strenge nationale voorwaarden kunnen voldoen. Tot nu toe moesten deze Nederlanders hun toevlucht nemen tot de "België-route". Nu zouden zij direct aanspraak kunnen maken op de Europese regels, zonder deze omweg. Dit betekent een grote streep door de rekening van het Nederlandse kabinet dat juist inzet op beperking van de immigratiemogelijkheden. De verwachting is dan ook dat de IND alles zal proberen om de uitspraak zo beperkt mogelijk uit te leggen. Hoe dit precies in de praktijk zal uitpakken is nog nog niet bekend.

Op deze site houden we u daarvan op de hoogte. Uiteraard kunt u ook contact opnemen met een van onze advocaten als u concreet wil weten wat deze uitspraak voor u kan betekenen

Jim:
Het betreft kinderen met een EU nationaliteit en niet waar ze geboren zijn.
Tja.... het is genoeg geweest.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Uitspraak Europees Hof in zaak Ruiz Zambrano

#7 Bericht door greenthaiway » donderdag 10 maart 2011, 14:30

@ Gijs-CNX

Zoals jij het weergeeft zou dit betekenen dat, indien je een kind verwekt in bijvoorbeel Thailand, in-of buiten het huwelijk, dit erkent
als je niet getrouwd bent, de ouders en het kind zich kunnen vestigen in Nederland.
Het kind heeft immers de Nederlandse nationaliteit...

Ik mag het met je hopen :mrgreen:
Zou geweldig nieuws zijn voor velen.
Nu maar hopen dat de grote blonde leider geen spaak in het wiel steekt.

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: Uitspraak Europees Hof in zaak Ruiz Zambrano

#8 Bericht door Gijs-CNX » donderdag 10 maart 2011, 14:36

greenthaiway schreef:@ Gijs-CNX

Zoals jij het weergeeft zou dit betekenen dat, indien je een kind verwekt in bijvoorbeel Thailand, in-of buiten het huwelijk, dit erkent
als je niet getrouwd bent, de ouders en het kind zich kunnen vestigen in Nederland.
Het kind heeft immers de Nederlandse nationaliteit...

Ik mag het met je hopen :mrgreen:
Zou geweldig nieuws zijn voor velen.
Nu maar hopen dat de grote blonde leider geen spaak in het wiel steekt.

Inderdaad, dat is het geval. En zoals ik al zei laten we hopen dat de blonde leider het niet kan blokken. Maar het is druk op het forum Buitenlandse partner met berichten dus ik ben benieuwd.

Het kan inderdaad baanbrekend nieuws zijn en de expats worden dan niet meer als derde rangs burger behandeld bij terugkomst. Dat er nu dus ook een maas is gecreeerd voor andere moge duidelijk zijn. Wij zijn nu bijna 3 jaar bij elkaar en hadden eigenlijk besloten om te trouwen en te gaan wonen in Singapore maar hierdoor wordt de gang naar NL super makkelijk. Er worden niet eens eisen gesteld zoals in de MVV.

Dus even vingers kruisen en aankijken maar dit is in ieder geval door brussel uit gevaardigd dus daar gaat voorlopig wel een tijd overheen voordat NL wat kan doen.

[8) [8) [8)
Tja.... het is genoeg geweest.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Uitspraak Europees Hof in zaak Ruiz Zambrano

#9 Bericht door Jim » donderdag 10 maart 2011, 14:46

Gijs-CNX schreef: Jim:
Het betreft kinderen met een EU nationaliteit en niet waar ze geboren zijn.
yup, ik had het over nederlandse kinderen omdat kinderen met een andere EU nationaliteit altijd al EU rechten in nederland hadden.

op naar de volgende rechtzaak want nu worden mensen zonder kinderen gediscrimineerd tov mensen met kinderen.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: Uitspraak Europees Hof in zaak Ruiz Zambrano

#10 Bericht door Gijs-CNX » donderdag 10 maart 2011, 15:02

Jim schreef:
Gijs-CNX schreef: Jim:
Het betreft kinderen met een EU nationaliteit en niet waar ze geboren zijn.
yup, ik had het over nederlandse kinderen omdat kinderen met een andere EU nationaliteit altijd al EU rechten in nederland hadden.

op naar de volgende rechtzaak want nu worden mensen zonder kinderen gediscrimineerd tov mensen met kinderen.

Yup, correct dat is ook al en post op BP forum dus op naar de volgende maar voor somminge couples een goede stap voorwaarts of niet dan?
Tja.... het is genoeg geweest.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Uitspraak Europees Hof in zaak Ruiz Zambrano

#11 Bericht door greenthaiway » donderdag 10 maart 2011, 15:04

@ Jim,

Wel komen er vergrijsde ouders met kind aan vanuit Thailand etc.etc. ;)
Hahahaha, maar al met al zou het geweldig nieuws zijn.

Inderdaad op naar de volgende rechtzaak.
Het is een schande dat je als Nederlander je niet met je buitenlandse vrouw, zonder beperkingen, lees visa, in Nederland kunt vestigen.
Wel wil ik aantekenen dat je in het onderhoud van jezelf en de dame in kwestie moet kunnen voorzien zodat je, bijvoorbeeld het eerste jaar, geen aanspraak hoeft te doen op b.v. de bijstand.

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: Uitspraak Europees Hof in zaak Ruiz Zambrano

#12 Bericht door Gijs-CNX » donderdag 10 maart 2011, 15:17

greenthaiway schreef:@ Jim,

Wel komen er vergrijsde ouders met kind aan vanuit Thailand etc.etc. ;)
Hahahaha, maar al met al zou het geweldig nieuws zijn.

Inderdaad op naar de volgende rechtzaak.
Het is een schande dat je als Nederlander je niet met je buitenlandse vrouw, zonder beperkingen, lees visa, in Nederland kunt vestigen.
Wel wil ik aantekenen dat je in het onderhoud van jezelf en de dame in kwestie moet kunnen voorzien zodat je, bijvoorbeeld het eerste jaar, geen aanspraak hoeft te doen op b.v. de bijstand.

Klopt wederom, ik geloof te lezen dat je geen aanspraak kan maken op die zaken voor een bepaalde periode wat helemaal terecht is. Maar ja, inderdaad grijze papa's terug naar NL als ze dat zouden willen.
Maar het is goed nieuws vooral voor expats die al langer in het buitenland verblijven en getrouwd zijn met een BP en samen een kind hebben.

Voor ons is het een prachtige kans om snel datgene te doen wat willen doen [8) [8)
Tja.... het is genoeg geweest.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Uitspraak Europees Hof in zaak Ruiz Zambrano

#13 Bericht door prajak » donderdag 10 maart 2011, 15:48

Als de PVV het hier niet mee eens is, maar men heeft zich nog niet uitgesproken..., dan is er maar een optie. NL uit de EU. Reken maar dat het hele NL zakenleven zich zal verzetten want dat gaat kapitalen kosten. NL leeft van de export en van transito en van transport. Pas als de PVV in beide kamers van het parlement een absolute meerderheid heeft kan dat. En anders is steeds hulp van de VVD nodig. En bij welke klub zit het NL zakenleven ? Juist ! Vergeet het maar. Het vonnis is thans uitgesproken en NL zal zich dienen aan te passen aan de uitspraak.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Uitspraak Europees Hof in zaak Ruiz Zambrano

#14 Bericht door prajak » donderdag 10 maart 2011, 15:54

NL uit de EU ? Wat denk je dat er met de gulden gebeurt ? Wat gaat er met de drachme gebeuren als de Grieken uit de EU worden geforceerd ? Die devalueert. De gulden ook. Alles wordt duurder, export wordt onderhevig aan heffingen, er worden rijen stempels verlangd aan de grens net als vroeger, en NL wordt minder aantrekkelijk als handelspartner. Daar zal zelfs de PVV, die immers opkomt voor de gewone man en vrouw, niet aan willen denken. Heus, forget it.

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: Uitspraak Europees Hof in zaak Ruiz Zambrano

#15 Bericht door Gijs-CNX » donderdag 10 maart 2011, 15:59

prajak schreef:Als de PVV het hier niet mee eens is, maar men heeft zich nog niet uitgesproken..., dan is er maar een optie. NL uit de EU. Reken maar dat het hele NL zakenleven zich zal verzetten want dat gaat kapitalen kosten. NL leeft van de export en van transito en van transport. Pas als de PVV in beide kamers van het parlement een absolute meerderheid heeft kan dat. En anders is steeds hulp van de VVD nodig. En bij welke klub zit het NL zakenleven ? Juist ! Vergeet het maar. Het vonnis is thans uitgesproken en NL zal zich dienen aan te passen aan de uitspraak.

Dat klopt dus nu maar hopen dat dit alles in gang gezet wordt. Dan heeft ie in ieder geval weer iets om tegen aan te schuppen die limburger [|(
Voor de rest goed nieuws denk ik Prajak, wij willen toch eigenlijk nog een paar jaartjes in NL gaan wonen voordat we onderuit zakken in Chiang Mai [8) [8)
Tja.... het is genoeg geweest.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”