Je buitenlandse partner naar Nederland halen

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

Je buitenlandse partner naar Nederland halen

#1 Bericht door fredlk » dinsdag 19 december 2006, 03:30

Gisteravond op Tros Radar (http://www.trosradar.nl) was er te zien hoe oneerlijk en eigenlijk racistisch de Nederlandse overheid is tegenover niet-westerse buitenlandse partners. De uitzending kan je weer terugkijken via hun site of via uitzendinggemist.

Ook werd er een oproep gedaan door Groen Links om via hun website je ervaringen mee te delen zodat zij dit weer via de politiek kunnen aankaarten. Eigenlijk is Nederland het enige land die z'n eigen burgers niet volgens Europees recht behandeld.

Bekijk de uitzending zou ik zeggen.

Groetjes,

Fred.
"What we think, we become."

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Je buitenlandse partner naar Nederland halen

#2 Bericht door Jim » dinsdag 19 december 2006, 11:45

fredlk schreef:Gisteravond op Tros Radar (http://www.trosradar.nl) was er te zien hoe oneerlijk en eigenlijk racistisch de Nederlandse overheid is tegenover niet-westerse buitenlandse partners.
echt niet alleen de overheid.
600.000 voorkeurstemmen voor verdonk en 1 miljoen voor wilders.
ik weet niet precies hoeveel van de 16 miljoen nederlanders mag stemmen maar ik schat dat 1.6M een behoorlijk hoog percentage is.

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#3 Bericht door fredlk » dinsdag 19 december 2006, 12:22

echt niet alleen de overheid
Tsja, volledig met je eens, maar ik wilde niets meer daarover schrijven omdat ik anders weer iedereen over mij heen krijg. Het toenemende en soms geinstitutionaliseerde racisme van de laatste vier á vijf jaar is één van de redenen geweest voor mijn vertrek uit Nederland.
"What we think, we become."

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#4 Bericht door JohanS » dinsdag 19 december 2006, 13:18

fredlk schreef:
echt niet alleen de overheid
Tsja, volledig met je eens, maar ik wilde niets meer daarover schrijven omdat ik anders weer iedereen over mij heen krijg. Het toenemende en soms geinstitutionaliseerde racisme van de laatste vier á vijf jaar is één van de redenen geweest voor mijn vertrek uit Nederland.
Nederland verlaten omwille van het 'geinstitutionaliseerde racisme' en naar Thailand verhuizen lijkt mij een rare redenering want dat zou betekenen dat er in Thailand minder 'geinstitutionaliseerde racisme' zou zijn. Dan moet je toch maar even goed rondkijken.

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#5 Bericht door fredlk » dinsdag 19 december 2006, 13:51

......... gaan we weer.

Geen commentaar.
"What we think, we become."

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#6 Bericht door jumbo » woensdag 20 december 2006, 09:16

Er zit een verschilletje tussen Nederland en Thailand wat immigratie betreft;
In Nederland discrimineren ze op sekse/sex en in Thailand op geld/inkomsten en leeftijd.
Als je in beide landen aan de voorwaarden voldoet is het overigens geen probleem om je daar te vestigen...dus het lijkt mij dat indien je NIET voldoet aan de voorwaarden waaraan IEDEREEN moet voldoen dat je dan niet gediscrimineerd wordt maar afgewezen........en we weten allemaal dat een afwijzing meer pijn doet aan ego en dergelijke
Realistisch blijven mensen......afgewezen worden omdat je niet aan de voorwaarden voldoet heeft niets te maken met discriminatie
Dat het in buurlanden eenvoudiger gaat is op zijn minst gezegd niet leuk, maar heeft wederom niets te maken met discriminatie; in NL leggen we de lat wat hoger.....dus alleen de slimme, mooie meisjes komen ons land binnen en de lelijke dommerds gaan naa DLD en BEL....hehehe :wink: of blijven in Thailand :shock:

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#7 Bericht door Jim » woensdag 20 december 2006, 12:00

de immigratie eisen zijn in verhouding een heel stuk hoger in thailand.
in nederland minimaal 1.450 euro netto, in thailand minimaal 40.000 baht (€ 850,-) netto.

wat discriminatie betreft kunnen de thai er ook wat van met o.a. de nam tok toegangsprijzen 20 baht voor thai en 200 baht voor farang.
aan de andere kant wordt je als farang niet met de nek aan gekeken wat weer wel geldt voor de niet witte 'allochtoon' in nederland.

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#8 Bericht door Mystic » woensdag 20 december 2006, 20:35

Jim schreef: aan de andere kant wordt je als farang niet met de nek aan gekeken wat weer wel geldt voor de niet witte 'allochtoon' in nederland.
Hoe zou dat komen denk je?
Hier komen de meeste buitlanders geld halen, en in Thailand komen de meeste buitelanders geld brengen, duhhh..... gek he?
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

Gebruikersavatar
pietk
Expat
Expat
Berichten: 445
Lid geworden op: woensdag 24 augustus 2005, 14:48
Locatie: Chiangmai

#9 Bericht door pietk » donderdag 21 december 2006, 00:58

wat discriminatie betreft kunnen de thai er ook wat van met o.a. de nam tok toegangsprijzen 20 baht voor thai en 200 baht voor farang.
[/quote]

Bij verschillende parken wordt inderdaad verschil gemaakt. Sinds oktober farang 400 Baht entree en Thai 20 Baht.
Ze gaan er van uit dat de farang meer geld heeft en dat is meestal ook zo, dus kan die wel meer betalen. De Thai, over het algemeen minder geld, betaald minder.
Het is maar van welke kant je dit bekijkt.
Wij weten allang dat ze niet verder denken wat de eventuele gevolgen van een maatregel kunnen zijn. Hier denken ze alleenmaar een farang komt geld brengen.

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#10 Bericht door fredlk » donderdag 21 december 2006, 03:31

Hier komen de meeste buitlanders geld halen
Ik kan het toch niet laten: WAT EEN ONZIN !!!
Ik als buitenlander in Nederland heb dan ook NOOIT mijn hand opgehouden, maar decennia lang zonder mopperen 52% belasting betaald.

Als je de statistieken zou bekijken dan zal je zien dat de percentage AUTOchtonen (wat een rot woord) dat geld 'haalt', HOGER is dan dat van de buitenlanders / zwarte / Marokanen - hoe de racist ze dan ook al wil noemen.
"What we think, we become."

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#11 Bericht door jumbo » donderdag 21 december 2006, 07:59

fredlk schreef:
Hier komen de meeste buitlanders geld halen
Ik kan het toch niet laten: WAT EEN ONZIN !!!
Ik als buitenlander in Nederland heb dan ook NOOIT mijn hand opgehouden, maar decennia lang zonder mopperen 52% belasting betaald.

Als je de statistieken zou bekijken dan zal je zien dat de percentage AUTOchtonen (wat een rot woord) dat geld 'haalt', HOGER is dan dat van de buitenlanders / zwarte / Marokanen - hoe de racist ze dan ook al wil noemen.

52% Fred, dan was je zeker president directeur bij Philips??

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#12 Bericht door fredlk » donderdag 21 december 2006, 08:04

:lol: Nee, dat (net) niet, maar er zijn veel die in de bovenste belastingschijf zitten. Volgens mij begint het bij 35,000 Euro of iets dergelijks. MAAR bij gratificaties en vakantiegeld, kwam daar nog eens 10% bovenop!
"What we think, we become."

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#13 Bericht door jumbo » donderdag 21 december 2006, 08:25

fredlk schreef::lol: Nee, dat (net) niet, maar er zijn veel die in de bovenste belastingschijf zitten. Volgens mij begint het bij 35,000 Euro of iets dergelijks. MAAR bij gratificaties en vakantiegeld, kwam daar nog eens 10% bovenop!
Fred volgens mij betaal je 52% over 50.000 euro en meer dus, tot die 50.000 betaal je gemiddeld rond de 20%
dus om 52% te betalen over je inkomsten moet je meer als een paar honderdduizend euro verdienen....
Inclusief je sociale lasten betaal je over de eerste 50.000 euro 39%
dus om voor je sociale lasten en belasting 52% te betalen moet je pakweg 200.000 euro verdienen

knappe baan

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#14 Bericht door Jim » donderdag 21 december 2006, 11:55

Mystic schreef:
Jim schreef: aan de andere kant wordt je als farang niet met de nek aan gekeken wat weer wel geldt voor de niet witte 'allochtoon' in nederland.
Hoe zou dat komen denk je?
Hier komen de meeste buitlanders geld halen, en in Thailand komen de meeste buitelanders geld brengen, duhhh..... gek he?
dat zie je toch verkeerd.
er komt al eeuwen meer geld nederland in dan dat er uit gaat.

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#15 Bericht door Mystic » vrijdag 22 december 2006, 00:57

Jim schreef:
Mystic schreef:
Jim schreef: aan de andere kant wordt je als farang niet met de nek aan gekeken wat weer wel geldt voor de niet witte 'allochtoon' in nederland.
Hoe zou dat komen denk je?
Hier komen de meeste buitlanders geld halen, en in Thailand komen de meeste buitelanders geld brengen, duhhh..... gek he?
dat zie je toch verkeerd.
er komt al eeuwen meer geld nederland in dan dat er uit gaat.
ojaa? van wie dan? welke mensen? de Duitsers die vakantie vieren aan de kust? Waar zitten hier in NL de buitenlandse pensionado's dan?
en waar blijven dan al die belasting centen?
het is natuurlijk bekend dat het sociale vangnet een grote pot honing is voor allerlei mensen uit verweggistan, ik kan ze geeneens ongelijk geven,
maar daardoor zet het wel kwaad bloed voor de werkende janlul die steeds maar meer moet dokken, wiens ouders zonder geld niet meer fatsoenlijk verzorgt worden omdat daar geen geld meer voor wordt vrijgemaakt door de regering...
nogmaals, ik vind het prima dat er 1000den bruiden (en meer) deze kant op komen, maar ze moeten wel voor zichzelf kunnen zorgen....
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”