"Should I stay or should I go"

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: "Should I stay or should I go"

#196 Bericht door driver » zondag 24 juli 2016, 10:16

prajak schreef:Dacht al dat je op de motor zat. Goeie vakantie gehad?
Yep..Ffe of topic..snelweg tot Bad Herzberg toen binnendoor via o.a Moosbach/Philipsreut Tsjechie in Lipnomeer/ C.Krumlov..ect.
Oostenrijk paar dagen omgeving Mariazell gereden toen via Sopron in Hongarije en Slowakije in.
Lage Tatra/Hoge Tatra en Zakopane in Polen maar veuls te druk dus snel doorgereden.
Toen weer Hongare in bij Miscolb/Eger/Estergom daarna ri. Bratislava daar ri.Wenen.
Alles binnendoor uiteraard.
Wenen snelweg tot Linz..daar binnendoor maar direct volop in de regen dus eerste Hotel gestopt en naar binnen was toch al 17.00 uur ;)
vlgde dag langs Donau naar Passau..daar binnendoor naar Coburg.
Toen binnendoor naar Fulda/Meschede/Winterberg waar we een wolkbreuk doormoesten met 20 km per uur om uiteindelijk bij Dortmund de autobahn naar Ede te nemen.

12 dagen 4685km gereden waarvan 650 snelweg.
Manco 1 : glaasje van de raw is er in Slowakije afgevlogen dus 8 dagen met een plastic zakje/tape rond gereden de raw deedt het nog :mrgreen:

Manco 2..Allebei een zeer achterwerk incl. bultjeszzz..

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: "Should I stay or should I go"

#197 Bericht door driver » zondag 24 juli 2016, 10:22

torkom schreef:
driver schreef:Terug van motorvakantie en wat bijgelezen.
Verlinken...Als je op dit soort forums prive dingen neerzet kun je er op wachten dat er altijd weer hufters zijn die dat meenemen in hun bagage en het later desgewenst tegen je gebruiken.
Ratten zit overal dus hier ook .
Jaloezie is m.i idd vaak de grootste reden om iemand zwart te maken/verlinken daarnaast de zogenaamde moraalridders die alles doen vlgs het bestaande wetje en iedereen en alles veroordelen die dat niet doen totdat..Ze zelf wel eens in de situatie kunnen komen dat ze iets buiten het wetje om moeten doen om bijv. de kop boven water te houden en dan doen ze het ook ,Weg moraal en het is ook ikke..ike en de rest kan.. Al een paar keer meegemaakt dit soort eikels .

Weg uit Thailand..Als iemand vindt dat ie dat moet doen doet ie het toch gewoon ondanks kritiek van anderen hier of elders.
Prajak..Als hij wat regelt met Kai/Junior okee toch en zo niet wie ben ik dan om daar wat van te zeggen ?
Printen idem dito maar die is alleen dus hoeft überhaupt niks te verantwoorden lijkt me.
Feit is wel vindt ik en al meerdere keren gemeldt dat je zonder financieel buffertje zeker met een gezin erbij in Thailand moet weten waar je aan beginten daarnaast is het ook maar net wat je financieel wilt vindt ik.
Wij kunnen als het moet met heel weinig rondkomen hoor in Thailand.
Suk en ik zijn samen en wonen in Nederland ga ik dood krijgt ze een x bedrag en dat is het dan.Dan kijkt ze maar hoe ze haar verdere leven indeelt.Dat weet ze ook en vindt ze prima.
Zou ik bijv. naar Thailand verkassen met alleen aow wordt dat dus heel krap en moet ik geld achter de hand hebben.
Zou ik bijv gaan als ik 65 ben oid dan nam ik een goedkope verzekering indien mogelijk en zie dan wel waar het schip strandt.
Terug naar Nederland kan altijd nog en dan zou ik daar ook gewoon gebruik van maken als Nederlander en Suk zou dat ook kunnen doen nu ze ook de Nederlandse Nationaliteit heeft.

Verhalen van ik kan niet terug naar Nederland vindt ik wat knullig wat ik denk dat iedere Nederlander ongeacht financiele situatie hier terecht kan en geen woonruimte oid dan huur je toch iets op een camping oid of je koopt een campertje om een periode te overbruggen.
Denken in problemen ligt mij niet zo ik denk in oplossingen meestal..

gr driver
Wel verfrissend, zo'n nuchtere kijk op de zaken... :thumbsup:
Niet overal mee hoor Torkom maar wat deze onderwerpen betreft wel.
Ik maak me ook wel druk over veel dingen maar niet over mijn toekomst ik weet dat ik geen pensioen hen en alleen Aow dus aan mij de eer ervoor te proberen te zorgen wat reserve op te bouwen.
Als dat lukt is het mooi lukt het niet is het jammer en zie ik wel hoe we het gaan doen tzt.
We leven nu niet echt ruim en onze motoruitstapjes probeer ik ook low budget dus bij mooi weer en niet al te moe van het rijden camping en ook af en toe Hotel of pension mede voor Sukanya voor iets meer privacy en bijv. eigen douche/toilet.

gr driver

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: "Should I stay or should I go"

#198 Bericht door Kees » zondag 24 juli 2016, 10:26

Hua Thale schreef:
Er van uitgaande dat ik belastingvrijstelling, over mijn bedrijfspensioen (€40.000 p/j), vanuit Nederland krijg en niet te veel belasting in Thailand hoef te betalen, zou ik het goed moeten kunnen redden.
Ieder heeft zo zijn eigen manier van leven dus laat dat maar in het midden wat men nodig heeft om de gewenste levenstijl te kunnen betalen maar vraag mij toch echt af wat je met dit soort opmerkingen nu eigenlijk wil losmaken bij diverse leden.
Heb steeds getwijfeld of ik dit zou vermelden op dit forum, te meer daar er mensen zijn die ongetwijfeld minder pensioen zullen hebben, die dan eventueel jaloers worden en/of dat ik loop te pochen.
Maar uiteindelijk ging het er mij om, om een soort van bevestiging te krijgen dat het echt wel goed zit met mijn pensioen.
Niet klagen, maar dragen.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: "Should I stay or should I go"

#199 Bericht door robin33 » zondag 24 juli 2016, 10:28

Kees schreef:
Hua Thale schreef:
Er van uitgaande dat ik belastingvrijstelling, over mijn bedrijfspensioen (€40.000 p/j), vanuit Nederland krijg en niet te veel belasting in Thailand hoef te betalen, zou ik het goed moeten kunnen redden.
Ieder heeft zo zijn eigen manier van leven dus laat dat maar in het midden wat men nodig heeft om de gewenste levenstijl te kunnen betalen maar vraag mij toch echt af wat je met dit soort opmerkingen nu eigenlijk wil losmaken bij diverse leden.
Heb steeds getwijfeld of ik dit zou vermelden op dit forum, te meer daar er mensen zijn die ongetwijfeld minder pensioen zullen hebben, die dan eventueel jaloers worden en/of dat ik loop te pochen.
Maar uiteindelijk ging het er mij om, om een soort van bevestiging te krijgen dat het echt wel goed zit met mijn pensioen.
40000 per jaar. Waarom zou dat in gods naam niet goed zitten. !!!!


Http://video.eropuit.in

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: "Should I stay or should I go"

#200 Bericht door driver » zondag 24 juli 2016, 11:05

Kees schreef:
Hua Thale schreef:
Er van uitgaande dat ik belastingvrijstelling, over mijn bedrijfspensioen (€40.000 p/j), vanuit Nederland krijg en niet te veel belasting in Thailand hoef te betalen, zou ik het goed moeten kunnen redden.
Ieder heeft zo zijn eigen manier van leven dus laat dat maar in het midden wat men nodig heeft om de gewenste levenstijl te kunnen betalen maar vraag mij toch echt af wat je met dit soort opmerkingen nu eigenlijk wil losmaken bij diverse leden.
Heb steeds getwijfeld of ik dit zou vermelden op dit forum, te meer daar er mensen zijn die ongetwijfeld minder pensioen zullen hebben, die dan eventueel jaloers worden en/of dat ik loop te pochen.
Maar uiteindelijk ging het er mij om, om een soort van bevestiging te krijgen dat het echt wel goed zit met mijn pensioen.
Jouw reactie heb ik niet als pochend ervaren Kees.
Jij meldt het bedrag en als dit netto is vindt ik dat een hoog pensioen.Het klootjes volk zoals ik verdient dat in Nederland amper zeker degenen die in loondienst werken halen dit bruto bijna niet denk ik ?
En dus zou ik jaloers kunnen zijn mede omdat arme ik :giggle: geen pensioen heeft maar dat ben ik dus niet ik kijk naar mezelf nooit naar anderen.
Op mijn manier probeer ik het goed te doen naar wat de omstandigheden me bieden en klaar wat mij betreft.
Voor jou hoop ik dat je tzt heellll lang van je pensioen mag genieten.

gr driver

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: "Should I stay or should I go"

#201 Bericht door brake034 » zondag 24 juli 2016, 14:21

driver schreef: Manco 1: glaasje van de raw is er in Slowakije afgevlogen
RAW is richtingaanwijzer??
Marcel

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: "Should I stay or should I go"

#202 Bericht door driver » zondag 24 juli 2016, 14:51

brake034 schreef:
driver schreef: Manco 1: glaasje van de raw is er in Slowakije afgevlogen
RAW is richtingaanwijzer??
Ja..Ducati Multistrada zit de raw voor in de spiegel.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: "Should I stay or should I go"

#203 Bericht door brake034 » zondag 24 juli 2016, 14:57

Als dat alles is op pakweg 5.000 km, behalve pijnlijk zitvlees, dan valt dat voor een Duc 100% mee??
Marcel

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: "Should I stay or should I go"

#204 Bericht door driver » zondag 24 juli 2016, 15:09

brake034 schreef:Als dat alles is op pakweg 5.000 km, behalve pijnlijk zitvlees, dan valt dat voor een Duc 100% mee??
Mij ook Marcel. Inmiddels vanaf April 2014 zo,n 24000 km gereden zonder problemen op wat kleine dingen na dan zoals boutjes verliezen en een zijkap en wat elektrische problemen met display maar ja..T blijft Italiaans hé :mrgreen:

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: "Should I stay or should I go"

#205 Bericht door brake034 » zondag 24 juli 2016, 15:15

Lijkt me voorlopig een blijvertje die Strultimada? :giggle:
Marcel

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: "Should I stay or should I go"

#206 Bericht door driver » zondag 24 juli 2016, 15:34

brake034 schreef:Lijkt me voorlopig een blijvertje die Strultimada? :giggle:
Weet je bij mij maar nooit en eigenlijk zijn we nu weer namens de Strultimada terug bij het draadje: Should i stay or Should i go
:mrgreen:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: "Should I stay or should I go"

#207 Bericht door prajak » zondag 24 juli 2016, 15:46

driver schreef:.. op wat kleine dingen na dan zoals boutjes verliezen en een zijkap en wat elektrische problemen met display maar ja..T blijft Italiaans hé :mrgreen:
Ik wist niet dat AnsaldoBreda SpA (Fyra) ook motors maakt.... :giggle:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: "Should I stay or should I go"

#208 Bericht door driver » zondag 24 juli 2016, 17:05

prajak schreef:
driver schreef:.. op wat kleine dingen na dan zoals boutjes verliezen en een zijkap en wat elektrische problemen met display maar ja..T blijft Italiaans hé :mrgreen:
Ik wist niet dat AnsaldoBreda SpA (Fyra) ook motors maakt.... :giggle:
Zou Ducati daar ook wat elektrische delen laten maken :cry:

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: "Should I stay or should I go"

#209 Bericht door torkom » woensdag 03 augustus 2016, 12:38

Het lijkt erop dat alle "stayers or go er's" toch uiteindelijk zijn vertrokken...in ieder geval van dit forum. Dat is aan de ene kant wel jammer want het was een interessant draadje waar leden wel iets van konden opsteken..
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: "Should I stay or should I go"

#210 Bericht door Arietwee » woensdag 03 augustus 2016, 14:22

We waren er wel zo'n beetje uit denk ik.

Oost west thuis best. :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”