scheidsrechter dood getrapt

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

scheidsrechter dood getrapt

#1 Bericht door weten » woensdag 05 december 2012, 02:44

De 41jarige hobbyscheidsrechter Richard Nieuwenhuizen is aan z,n verwondingen overleden in het bijzijn van z,n gezin, naar op z,n hoofd te zijn getrapt door 3 Marokkaanse jongeren omdat ze het niet eens waren met z,n beslissing van buitenspel.

Z'n laatse woorden waren dat kutvoetbal.

Mag ik zo vrij zijn om de daders ***marokkanen te noemen???

Misselijk woord ik van die lui en het wordt alleen maar erger in Nederland wat is er toch aan de hand in Nederland.??
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: scheidsrechter dood getrapt

#2 Bericht door prajak » woensdag 05 december 2012, 04:01

Volgens mij was hij grensrechter maar dat maakt geen verschil voor wat is gebeurd.

Dat het Marokjes waren lijkt me toevallig want andere nationaliteiten doen dat ook, kijk maar eens op Muay TV waar men regelmatig vechtpartijen in voetbalstadions laat zien als supporters of mensen die zich zo noemen op de vuist gaan. Thais doen het ook als hun water overkookt...en de hooligans van grote clubs zijn bepaald niet alleen Marokjes.

Wat me verbaast in het verhaal..

1. Die groep van Nieuw Sloten was door de eigen vereniging al gewaarschuwd voor dit soort zaken; dan verbaast het me dat er geen sterke leiding met die groep is meegegaan die de sfeer had kunnen oppikken en kunnen ingrijpen.

2. De media brengen verschillende versies. De man was getrapt, naar huis gegaan, teruggekomen, nog een wedstrijd gevlagd en daarna onwel geworden. Ander verhaal: de man ging de kantine in en werd daar onwel. De verdediging van de vermoedelijke daders zal stellen dat de man niet direct medische hulp zocht/heeft gekregen/kreeg aangeboden en dat bij directe hulp hij mogelijk nog had geleefd. Je kent advocaten; die gaan tot het uiterste. Ze zullen pleiten voor 'slagen en verwondingen' en niet voor doodslag of moord.

Gezien hun leeftijd krijgen ze max 2 jaar detentie en een aantal jaren tbs. Die familie in Almere heeft levenslang.

3. Er is jarenlang te lief opgetreden tegen dit soort geweld door justitie en door de KNVB. Men krijgt nu de rekening, gaat ingrijpen, maar er moeten er wel eerst paar een dood. Niet zo lang geleden werd een 70+ supporter dood getrapt en wat kreeg de dader: drie maanden, staat me bij.

Triest allemaal.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: scheidsrechter dood getrapt

#3 Bericht door joepattaya » woensdag 05 december 2012, 04:22

weten schreef:De 41jarige hobbyscheidsrechter Richard Nieuwenhuizen is aan z,n verwondingen overleden in het bijzijn van z,n gezin, naar op z,n hoofd te zijn getrapt door 3 Marokkaanse jongeren omdat ze het niet eens waren met z,n beslissing van buitenspel.

Z'n laatse woorden waren dat kutvoetbal.

Mag ik zo vrij zijn om de daders ***marokkanen te noemen???

Misselijk woord ik van die lui en het wordt alleen maar erger in Nederland wat is er toch aan de hand in Nederland.??
Blader hier eens door: http://www.pattayaone.net/news/t/category/pattaya-news/

Je zult je dan afvragen........wat is er aan de hand in Thailand. Vooropgesteld dat je vind dat Pattaya in Thailand ligt.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: scheidsrechter dood getrapt

#4 Bericht door prajak » woensdag 05 december 2012, 04:34

Zo gaat het dus bij jou in de buurt, Joep. Geen Marokje te bekennen in die berichten, evenwel. Het geweld is overal en van iedere nationaliteit.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: scheidsrechter dood getrapt

#5 Bericht door RuudThai » woensdag 05 december 2012, 05:45

Als het kutblanken waren geweest die deze misdaad hadden begaan had weten er geen topic aan gewijd vrees ik.... :(

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: scheidsrechter dood getrapt

#6 Bericht door printen44 » woensdag 05 december 2012, 05:58

Daders zijn voor mij daders van een misdrijf. En daders van misdrijven dienen gestraft te worden. Alleen hangt Weten er een racistisch staartje aan. Voor hem zijn de daders in de eerste plaats Marokkanen en in de tweede plaats daders van een misdrijf. In die volgorde.

In een ander forum heb ik fel van leer getrokken tegen die racistische uitingen en heeft de Moderator berichten gewijzigd. Ook het bericht van de Moderator zelf. Ik vond dat klasse van de Moderator. Erkennen dat een bericht(en) met een racistische tendens geen plaats heeft in een forum.

Geweld wordt door iedereen gepleegd, ongeacht kleur, afkomst, nationaliteit of wat dan ook. Diegene die een misdrijf plegen, zijn daders. En daders dienen gestraft te worden. Of ze nu geel, wit, rood, bruin of pimpelpaars zijn.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: scheidsrechter dood getrapt

#7 Bericht door elst99 » woensdag 05 december 2012, 07:03

Het is te gek dat zoiets gebeurd, dat voorop!
Mijn kleinzoon voetbalt ook, hij is 10 en ik geloof bij de F jes, mijn zoon gaat dus iedere zaterdagmorgen als ze spelen mee en kijken, hij vertelt, je gelooft het niet wat er allemaal van de zijlijn geschreeuwd wordt, je wordt er eng van! Zo fanatiek die "ouders" zijn!
Het is dat het kind het voetballen erg leuk vindt, anders had hij hem er afgehaald!
Toch is een teamsport voor een kind belangrijk, jammer dat het zo verloederd.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: scheidsrechter dood getrapt

#8 Bericht door prajak » woensdag 05 december 2012, 07:25

Ik heb 20, misschien wel 30 jaar, waterpolo gefloten op provinciaal, regionaal en bondsniveau. Daar heb ik een aardige hoeveel scheldwoordjes geleerd die lichaamsdelen voorstellen, zelfs lichaamsdelen die ik nog nooit bij mezelf heb ontdekt....

Maar de bond beschermt de scheidsrechters tegen dit soort woordjes. Uitsluiting direct, dat doe je als scheidsrechter, en daarna schorsing via de tuchtcommissie. De voetbalbond kan daar wat van leren.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: scheidsrechter dood getrapt

#9 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 05 december 2012, 07:28

Mijn zoon is 7 en voetbalt op zaterdag morgen bij de F-tjes.
Ik moet zeggen dat het bij ons er rustig aan toe gaat.
Er staan geen schreeuwende ouders langs de kant, alleen wordt er af een toe een aanwijzing gegeven en meegeleefd, gejuicht of een blijk van teleurstelling gegeven. Normale reacties en verder niks.
De beleving is er echter niet minder om en die gastjes vliegen er elke week weer in.
Misschien zijn ze nog te jong voor het grote schreeuw- duw en trek werk, laat staan slaan en schoppen.
Ik hoop dat ze dit niveau vast houden. :thumbsup:
Live your dream, don't dream your life.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: scheidsrechter dood getrapt

#10 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 05 december 2012, 07:31

prajak schreef:Ik heb 20, misschien wel 30 jaar, waterpolo gefloten op provinciaal, regionaal en bondsniveau. Daar heb ik een aardige hoeveel scheldwoordjes geleerd die lichaamsdelen voorstellen, zelfs lichaamsdelen die ik nog nooit bij mezelf heb ontdekt....

Maar de bond beschermt de scheidsrechters tegen dit soort woordjes. Uitsluiting direct, dat doe je als scheidsrechter, en daarna schorsing via de tuchtcommissie. De voetbalbond kan daar wat van leren.

De voetbalbond moet idd nog heel veel leren.
Ik heb het idee dat ze nog maar aan het begin staan van ontwikkelingen in het tegen gaan van zinloos geweld.

Lees ook dit maar eens: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2113 ... gst__.html
Live your dream, don't dream your life.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: scheidsrechter dood getrapt

#11 Bericht door torkom » woensdag 05 december 2012, 10:41

weten schreef:De 41jarige hobbyscheidsrechter Richard Nieuwenhuizen is aan z,n verwondingen overleden in het bijzijn van z,n gezin, naar op z,n hoofd te zijn getrapt door 3 Marokkaanse jongeren omdat ze het niet eens waren met z,n beslissing van buitenspel.

Z'n laatse woorden waren dat kutvoetbal.

Mag ik zo vrij zijn om de daders ***marokkanen te noemen???

Misselijk woord ik van die lui en het wordt alleen maar erger in Nederland wat is er toch aan de hand in Nederland.??

Nederland is doodziek...de reden dat ik hier zo snel als mogelijk weg wil..
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: scheidsrechter dood getrapt

#12 Bericht door printen44 » woensdag 05 december 2012, 10:50

Ng even dit, ik ben 21 jaar voetbalscheidsrechter geweest. Begonnen op laag niveau en opgeklommen tot groep I van de amateurs. Van afdeling tot landelijke niveau. Heb heel wat op de velden en ook er omheen meegemaakt. Maar zelden fysiek geweld. Op het veld kon ik het met mijn mondje af en ik leerde dat spelers, van jong tot oud, respect voor je had, als je "normaal" deed. Soms je eigen regeltjes maakte.

Maar dat is 20 jaar geleden. Nadat ik moest stoppen wegens blessures, rapporteerde ik scheidsrechters. Het liefs op laag niveau, want dan kon je de talenten eruit pikken.

Maar langzamerhand werd alles wat gewelddadiger. Het voetbal is een afspiegeling van de samenleving en dat kon je merken.

De KNVB is veel te laat met het uitroeien van geweld op en om de velden begonnen. Men vond dat het de verantwoordelijkheid van de overheid was. Er werd geschorst, maar als men een scheidsrechter een gebroken neus sloeg, kwam je er met een schorsing van 6 of 7 wedstrijden van af en justitie seponeerde de zaak.

Pas de laatste jaren werken de KNVB en de overheid samen m het geweld op en om de velden te beteugelen. Teams worden uit de competite gehaald, clubs worden geschorst als besturen niet de nodige maatregelen nemen en de overheid vervolgd gewelddadigheid op en om de velden zonder te seponeren.

Ik heb het over het amateurvoetbal. Beroepsvoetbal was niet aan mij besteed. Ik vond dat wereldje "eng". Ik vlagde een paar keer en floot een paar keer vriendschappelijke wedstrijden waar betaalde clubs meededen. Het is een enge, egoistische wereld.

Naar mijn mening moeten de voetbalclubs, samen met de KNVB keihard optreden. Niet waarschuwen, maar meteen schorsen, royeren en aangifte doen. En veel publiciteit. Want dat kan een ook een middel zijn.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: scheidsrechter dood getrapt

#13 Bericht door printen44 » woensdag 05 december 2012, 10:59

torkom schreef:
weten schreef:De 41jarige hobbyscheidsrechter Richard Nieuwenhuizen is aan z,n verwondingen overleden in het bijzijn van z,n gezin, naar op z,n hoofd te zijn getrapt door 3 Marokkaanse jongeren omdat ze het niet eens waren met z,n beslissing van buitenspel.

Z'n laatse woorden waren dat kutvoetbal.

Mag ik zo vrij zijn om de daders ***marokkanen te noemen???

Misselijk woord ik van die lui en het wordt alleen maar erger in Nederland wat is er toch aan de hand in Nederland.??

Nederland is doodziek...de reden dat ik hier zo snel als mogelijk weg wil..
Torkom, ik las een paar dagen geleden dat er een onbewoond eiland te huur is. In de Stille Zuidzee. Eens per week komt er een schip aan met voorraden. Op het eiland geen misdaad, of jij moet teveel vliegen platslaan, maar je weet nooit of op dat schip een Marokkaanse jongere zit. Dus ga nooit op dat schip. Door die Marokkaanse jongere is de misdaad op dat schip erg groot.

Maar buiten dat geval, heb je geen last van misdaad. Niet door Marokkaanse jongeren, Thaise jeugdbendes. Chinese trias, Birmese maffia, kinderhandelaars, huurmoordenaars, corruptie. En dan heb ik het nog maar over Thailand. Thailand is het vijfde meest gewelddadigste land ter wereld. Ik hoop niet dat je in een van die vier bovenste landen gaat wonen. [8)

O ja, Nederland staat op de 67ste plaats van gewelddadigste landen. Dus als jij Nederland gewelddadig vindt, hoeveel geweld is dan wel in Thailand, die op de vijfde plaats staat? [8)

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: scheidsrechter dood getrapt

#14 Bericht door torkom » woensdag 05 december 2012, 11:11

printen44 schreef:
torkom schreef:
weten schreef:De 41jarige hobbyscheidsrechter Richard Nieuwenhuizen is aan z,n verwondingen overleden in het bijzijn van z,n gezin, naar op z,n hoofd te zijn getrapt door 3 Marokkaanse jongeren omdat ze het niet eens waren met z,n beslissing van buitenspel.

Z'n laatse woorden waren dat kutvoetbal.

Mag ik zo vrij zijn om de daders ***marokkanen te noemen???

Misselijk woord ik van die lui en het wordt alleen maar erger in Nederland wat is er toch aan de hand in Nederland.??

Nederland is doodziek...de reden dat ik hier zo snel als mogelijk weg wil..
Torkom, ik las een paar dagen geleden dat er een onbewoond eiland te huur is. In de Stille Zuidzee. Eens per week komt er een schip aan met voorraden. Op het eiland geen misdaad, of jij moet teveel vliegen platslaan, maar je weet nooit of op dat schip een Marokkaanse jongere zit. Dus ga nooit op dat schip. Door die Marokkaanse jongere is de misdaad op dat schip erg groot.

Maar buiten dat geval, heb je geen last van misdaad. Niet door Marokkaanse jongeren, Thaise jeugdbendes. Chinese trias, Birmese maffia, kinderhandelaars, huurmoordenaars, corruptie. En dan heb ik het nog maar over Thailand. Thailand is het vijfde meest gewelddadigste land ter wereld. Ik hoop niet dat je in een van die vier bovenste landen gaat wonen. [8)

O ja, Nederland staat op de 67ste plaats van gewelddadigste landen. Dus als jij Nederland gewelddadig vindt, hoeveel geweld is dan wel in Thailand, die op de vijfde plaats staat? [8)

Printen toch....Je legt me weer eens woorden in de mond. Gewelddadigheid is slechts één symptoom van het in mijn ogen doodzieke Nederland, maar goed ben van jou niet anders gewend.
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: scheidsrechter dood getrapt

#15 Bericht door torkom » woensdag 05 december 2012, 11:27

BTW, Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt maar effe googlen levert dit op :





10 Gevaarlijkste landen ter wereld 2012
Somalie
Afghanistan
Soedan
Irak
Democratische Republiek van Congo
Rusland
Noord-Korea
Centraal-Afrikaanse republiek
Israel
Pakistan
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”