Ik vind dit goed gezegd Dutch.dutch schreef:Er wordt ook nogal hard tekeer gegaan tegen de z.g. niet-Thailand "kenners",alsof die andere (betere??) dan wel alle wijsheid in pacht hebben.
Met wijlen mijn eerste vrouw (Thais) ben ik 28 jaar getrouwd geweest.Zij groeide uit tot mijn financiele directeur en behandelde alle zaken ,buiten mijn werk,prima.
Mijn tweede (Thaise) vrouw komt uit een heel ander millieu en heeft beduidend minder opleiding (al is ze dat hard aan het in halen,nu ze de kans heeft) en ik zou haar eenvoudig volkomen in het ongeluk storten als ik haar op eendere wijze,als mijn eerste vrouw,zou behandelen.Haar hoofdinteresses liggen meer op het geestelijke (meditatie....ook hier,nu ze dus de kans heeft) dan op het materiele.
Zij heeft inmiddels in beperkte mate leren sparen en plannen .
Ik ben dus nu gedurende de laatste 35 jaren met twee kanten van de Thaise samenleving in aanraking gekomen.
De welgestelden (golf-ambassade recepties-diners-buitenlandse reizen) en de zeer eenvoudigen (geen geld-geen opleiding-dagloonwerkers-drinkers-gokkers-bij de dag levenden).
ELKE familie is anders-ELKE situatie is anders en jullie zelf zijn ook allemaal anders.![]()
Ik ben van mijn pensioen afhankelijk en moet zorgen dat ik een minimaal bedrag op de bank heb staan (niet wetende hoe hoog die ooit in de toekomst wordt en ik moet geld hebben voor eventuele onverwachtte extra ziekte kosten).Verlies van geld kan ik niet meer kompenseren doordat ik niet meer werk (verboden) en lange termijn beleggen (of uberhaupt beleggen) niet bij mijn leeftijd past.Verder voel ik me verplicht om voor mijn huidige partner te zorgen omdat ik bijna zeker eerder zal opstappen dan zij.Verder heb ik niet mijn hele leven gewerkt en in pensioen geinvesteerd, om nu zo maar overal en altijd de knip open te trekken.
Ik denk dat ik in dit forum ga stoppen, voel goed genoeg aan dat
1° een vlaming niet welkom is in de hollandse kliek
2° als ik mijn mening zeg over de feiten ben ik een egoist, denk westers, niettegendstaande dat ik haar ouders de laatste 5 jaar financieel goed geholpen heb, waar de andere kinderen hunne kop in het zand staken.
3° Dat er sommige zijn die beweren dat ik geen communicatie heb met mijn vrouw, en dat mijn relatie wel op de klippen gaat lopen ( wat ik hier dus zeer kwetsend vond)
inderdaad, iedere situatie is anders, en als je je mening niet mag zeggen zonder verwijten te krijgen, ja dan hoeft het voor mij niet meer.
Ik ben gelukkig in mijn gezin, en er zijn inderdaad afspraken, en ik hou het geld in beheer
Mijn vrouw is zeker geen stomme Thaise zoals Gardensafari beweerd, zij heeft universiteit gedaan en spreekt zowel thais engels en nederlands (gedeeltelijk)
Het is geen Loso vrouw uit een boerengat van de Isaan.
Zij is een Thaise van Bangkok met ouders welke redelijk eigendom hebben.
En als ik kritiek had op de zoon van haar, wat Gardensafari niet "leuk" vindt, moet hij weten, ik sponsor geen luierikken.
Als hij zich in zet en werkt, zal hij extra krijgen ( ben gene gierige hollander,

Ik kan terug stampen, geen probleem),
maar als hij niks doet als ganse dagen PC spellekes, is de kraan DICHT!!!.
Nu mogen er hier nog ontelbare reakties op komen, van 'Take care family', kan mij niet schelen.
Voor wat hoort wat, niks doen, geen centen, en daarmee basta.
Ik geef geld aan de moeder van de kinderen om eten te kopen voor beide baby's en ik weet dat zij dit wel doet.
Natuurlijk kwets ik mijn vrouw dat ik mijn opinie heb over haar zoon, maar alles wat ik op gebouwd heb, gooi ik niet voor de zwijnen.
Gardensafari, reageer nu maar terug snel, want ik denk weer westers,

Laat de storm maar op me af komen,