Off topic reacties kosten eten en drinken

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
luc.cc
Veel ervaring
Veel ervaring

Off topic reacties kosten eten en drinken

#1 Bericht door luc.cc » zaterdag 03 september 2011, 09:38

dutch schreef:Er wordt ook nogal hard tekeer gegaan tegen de z.g. niet-Thailand "kenners",alsof die andere (betere??) dan wel alle wijsheid in pacht hebben.
Met wijlen mijn eerste vrouw (Thais) ben ik 28 jaar getrouwd geweest.Zij groeide uit tot mijn financiele directeur en behandelde alle zaken ,buiten mijn werk,prima.
Mijn tweede (Thaise) vrouw komt uit een heel ander millieu en heeft beduidend minder opleiding (al is ze dat hard aan het in halen,nu ze de kans heeft) en ik zou haar eenvoudig volkomen in het ongeluk storten als ik haar op eendere wijze,als mijn eerste vrouw,zou behandelen.Haar hoofdinteresses liggen meer op het geestelijke (meditatie....ook hier,nu ze dus de kans heeft) dan op het materiele.
Zij heeft inmiddels in beperkte mate leren sparen en plannen .
Ik ben dus nu gedurende de laatste 35 jaren met twee kanten van de Thaise samenleving in aanraking gekomen.
De welgestelden (golf-ambassade recepties-diners-buitenlandse reizen) en de zeer eenvoudigen (geen geld-geen opleiding-dagloonwerkers-drinkers-gokkers-bij de dag levenden).
ELKE familie is anders-ELKE situatie is anders en jullie zelf zijn ook allemaal anders. ;)

Ik ben van mijn pensioen afhankelijk en moet zorgen dat ik een minimaal bedrag op de bank heb staan (niet wetende hoe hoog die ooit in de toekomst wordt en ik moet geld hebben voor eventuele onverwachtte extra ziekte kosten).Verlies van geld kan ik niet meer kompenseren doordat ik niet meer werk (verboden) en lange termijn beleggen (of uberhaupt beleggen) niet bij mijn leeftijd past.Verder voel ik me verplicht om voor mijn huidige partner te zorgen omdat ik bijna zeker eerder zal opstappen dan zij.Verder heb ik niet mijn hele leven gewerkt en in pensioen geinvesteerd, om nu zo maar overal en altijd de knip open te trekken.
Ik vind dit goed gezegd Dutch.
Ik denk dat ik in dit forum ga stoppen, voel goed genoeg aan dat
1° een vlaming niet welkom is in de hollandse kliek
2° als ik mijn mening zeg over de feiten ben ik een egoist, denk westers, niettegendstaande dat ik haar ouders de laatste 5 jaar financieel goed geholpen heb, waar de andere kinderen hunne kop in het zand staken.
3° Dat er sommige zijn die beweren dat ik geen communicatie heb met mijn vrouw, en dat mijn relatie wel op de klippen gaat lopen ( wat ik hier dus zeer kwetsend vond)
inderdaad, iedere situatie is anders, en als je je mening niet mag zeggen zonder verwijten te krijgen, ja dan hoeft het voor mij niet meer.
Ik ben gelukkig in mijn gezin, en er zijn inderdaad afspraken, en ik hou het geld in beheer
Mijn vrouw is zeker geen stomme Thaise zoals Gardensafari beweerd, zij heeft universiteit gedaan en spreekt zowel thais engels en nederlands (gedeeltelijk)
Het is geen Loso vrouw uit een boerengat van de Isaan.
Zij is een Thaise van Bangkok met ouders welke redelijk eigendom hebben.
En als ik kritiek had op de zoon van haar, wat Gardensafari niet "leuk" vindt, moet hij weten, ik sponsor geen luierikken.
Als hij zich in zet en werkt, zal hij extra krijgen ( ben gene gierige hollander, :lol: ik maak die opmerking omdat ik ook een opmerking kreeg over de typische belgenmoppen van Gardensafari)
Ik kan terug stampen, geen probleem),
maar als hij niks doet als ganse dagen PC spellekes, is de kraan DICHT!!!.
Nu mogen er hier nog ontelbare reakties op komen, van 'Take care family', kan mij niet schelen.
Voor wat hoort wat, niks doen, geen centen, en daarmee basta.
Ik geef geld aan de moeder van de kinderen om eten te kopen voor beide baby's en ik weet dat zij dit wel doet.
Natuurlijk kwets ik mijn vrouw dat ik mijn opinie heb over haar zoon, maar alles wat ik op gebouwd heb, gooi ik niet voor de zwijnen.
Gardensafari, reageer nu maar terug snel, want ik denk weer westers, :) :) :)
Laat de storm maar op me af komen, [|) [|) [|)
Fijn om hier te zijn

Mart
Erelid
Erelid

Re: Kosten eten en drinken

#2 Bericht door Mart » zaterdag 03 september 2011, 10:07

Gardensafari schreef: Omgaan met een Thai vereist schipperen.
Hans, heb jij een Thaise relatie ? Zijn er pleegkinderen ?
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

RuudThai
Expat
Expat

#3 Bericht door RuudThai » zaterdag 03 september 2011, 11:15

luc.cc schreef:Ik denk dat ik in dit forum ga stoppen, voel goed genoeg aan dat
1° een vlaming niet welkom is in de hollandse kliek
2° als ik mijn mening zeg over de feiten ben ik een egoist, denk westers, niettegendstaande dat ik haar ouders de laatste 5 jaar financieel goed geholpen heb, waar de andere kinderen hunne kop in het zand staken.
3° Dat er sommige zijn die beweren dat ik geen communicatie heb met mijn vrouw, en dat mijn relatie wel op de klippen gaat lopen ( wat ik hier dus zeer kwetsend vond)
inderdaad, iedere situatie is anders, en als je je mening niet mag zeggen zonder verwijten te krijgen, ja dan hoeft het voor mij niet meer.
Ik ben gelukkig in mijn gezin, en er zijn inderdaad afspraken, en ik hou het geld in beheer
Mijn vrouw is zeker geen stomme Thaise zoals Gardensafari beweerd, zij heeft universiteit gedaan en spreekt zowel thais engels en nederlands (gedeeltelijk)
Het is geen Loso vrouw uit een boerengat van de Isaan.
Niet doen, niet stoppen, want er zit best wel veel waars in je woorden. Ik zou ook niet zomaar lui en fout gedrag sponsoren. Maar gelukkig is de familie van mijn vrouw redelijk self-supporting qua dagelijkse behoeften, alleen steunen we ze wel bij bijv. het opknappen van hun huis. Zodat ze nu i.p.v. de hutjes van rietmatten en wasmachinedozen in stenen huisjes kunnen wonen.
Er zijn farangmannen die hun vrouw een vaste toelage geven waar ze het mee moeten doen. Dat kan voldoende zijn of zelfs meer en dan kan ze dat overschot besteden naar eigen inzicht, vind ik. Dus ook de familie eens iets extra geven.
Ik heb dat niet zo geregeld: wij hebben een Nederlandse gezamenlijke bankrekening met voor allebei een pinpas en een creditcard. Ze maakt er nooit gebruik van zonder overleg met mij, ik ben bijna altijd degene die pint. Ik vind dat ook normaal, je moet elkaar kunnen vertrouwen. En zo gaat er ook wel wat naar haar familie, soms een paar honderd baht en in overleg met mij wel eens wat meer voor bijzondere gevallen.

Ik weet niet wat je bedoelt met "Loso" vrouw, ik ken alleen maar de Thaise popgroep Sec Loso, maar mijn vrouw komt wel uit een boerengat van de Isaan. Op 11-jarige leeftijd van school gehaald door haar ouders, want die moesten werken en zij moest het huishouden doen en op een baby passen van een oudere zus van haar die ook moest werken. Dus nauwelijks een schoolopleiding. Maar ze leerde wel binnen 4 maanden zeer behoorlijk Engels via zelfstudie op basis van boekjes en woordenboeken toen ze mij had leren kennen. En eenmaal in Nederland slaagde ze met vlag en wimpel voor haar NT-2 diploma, de inburgeringscursus dus.
Dus niet zo min over dorpsmeisjes uit de Isaan, daar zitten net zo goed intelligente vrouwen als in Bangkok, alleen hebben die uit de Isaan niet altijd de kans gehad om naar een universiteit te gaan.

luc.cc
Veel ervaring
Veel ervaring

#4 Bericht door luc.cc » zaterdag 03 september 2011, 11:26

Niet doen, niet stoppen, want er zit best wel veel waars in je woorden. Ik zou ook niet zomaar lui en fout gedrag sponsoren. Maar gelukkig is de familie van mijn vrouw redelijk self-supporting qua dagelijkse behoeften, alleen steunen we ze wel bij bijv. het opknappen van hun huis. Zodat ze nu i.p.v. de hutjes van rietmatten en wasmachinedozen in stenen huisjes kunnen wonen.
Er zijn farangmannen die hun vrouw een vaste toelage geven waar ze het mee moeten doen. Dat kan voldoende zijn of zelfs meer en dan kan ze dat overschot besteden naar eigen inzicht, vind ik. Dus ook de familie eens iets extra geven.
Ik heb dat niet zo geregeld: wij hebben een Nederlandse gezamenlijke bankrekening met voor allebei een pinpas en een creditcard. Ze maakt er nooit gebruik van zonder overleg met mij, ik ben bijna altijd degene die pint. Ik vind dat ook normaal, je moet elkaar kunnen vertrouwen. En zo gaat er ook wel wat naar haar familie, soms een paar honderd baht en in overleg met mij wel eens wat meer voor bijzondere gevallen.

Ik weet niet wat je bedoelt met "Loso" vrouw, ik ken alleen maar de Thaise popgroep Sec Loso, maar mijn vrouw komt wel uit een boerengat van de Isaan. Op 11-jarige leeftijd van school gehaald door haar ouders, want die moesten werken en zij moest het huishouden doen en op een baby passen van een oudere zus van haar die ook moest werken. Dus nauwelijks een schoolopleiding. Maar ze leerde wel binnen 4 maanden zeer behoorlijk Engels via zelfstudie op basis van boekjes en woordenboeken toen ze mij had leren kennen. En eenmaal in Nederland slaagde ze met vlag en wimpel voor haar NT-2 diploma, de inburgeringscursus dus.
Dus niet zo min over dorpsmeisjes uit de Isaan, daar zitten net zo goed intelligente vrouwen als in Bangkok, alleen hebben die uit de Isaan niet altijd de kans gehad om naar een universiteit te gaan.
Ruud Thai, ik ben verbaasd van je reaktie, echt, ik heb ook commentaar gegeven op jou.
Ok , moet volgens mij kunnen.
Ik zal blijven, niettegenstaande dat mijne naam hier op het forum al gemaakt zal zijn als 'egoistische vlaming' [8) [8)
Ik heb zeker geen minachting voor vrouwen van Isaan, wel heb ik minachting voor Gardensafari zijn opmerking waarbij hij mijn vrouw een stomme thaise noemde.
Zij heeft opleiding gehad en is zeker bekwaam om haar 'mannetje' te staan.
Misschien was Loso wel verkeerd bedoeld, ik bedoelde uit de lagere klasse.
Ruud, ik zal steeds en altijd (heb ik al eerder gezegd) voor mijn mening en visie blijven op komen, al zijn er velen niet mee akkoord ( in hun binnenste wel misschien, maar geven het niet toe)
Alleszins proficiat voor de goede uitslag van de inburgeringscursus
Fijn om hier te zijn

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door prajak » zaterdag 03 september 2011, 16:00

Is Luc Vlaming ? En als dat zo is, maakt dat wat uit ? Ik schrijf ook in het .BE forum en word aanvaard ondanks het feit dat ik zuiver NL schrijf terwijl de Vlaming aan het NL een sappige, plezante draai geeft. Nee, Luc mag van mij blijven. Moet blijven. Miljaar !

RuudThai
Expat
Expat

#6 Bericht door RuudThai » zaterdag 03 september 2011, 16:07

En Gardensafari is vandaag gewoon een beetje narrig gezien zijn reacties in diverse topics. Misschien is opoe over bij z´n vrouw en mag hij niet...... ;) :cheesy: :happyno:

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Jim » zaterdag 03 september 2011, 16:09

een echte man bevaart de rode zee :Whistle:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

luc.cc
Veel ervaring
Veel ervaring

#8 Bericht door luc.cc » zaterdag 03 september 2011, 16:14

prajak schreef:Is Luc Vlaming ? En als dat zo is, maakt dat wat uit ? Ik schrijf ook in het .BE forum en word aanvaard ondanks het feit dat ik zuiver NL schrijf terwijl de Vlaming aan het NL een sappige, plezante draai geeft. Nee, Luc mag van mij blijven. Moet blijven. Miljaar !
Danke Prajak.
Ik zal blijven, en ze zullen met mij moeten (beetje cru uitgedrukt ik meen proberen) "leren leven", ik bedoel dat ik niet rond de pot draai en voor mijn mening uit kom.
Ik weet dat het soms botst , ook in forum Be, en thailandforum.
Maar ik ben een democraat en democratie betekent vrije meningsuitdrukking, toch? (op zijn nederlands gezegd)
Fijn om hier te zijn

RuudThai
Expat
Expat

#9 Bericht door RuudThai » zaterdag 03 september 2011, 16:29

luc.cc schreef:
prajak schreef:Is Luc Vlaming ? En als dat zo is, maakt dat wat uit ? Ik schrijf ook in het .BE forum en word aanvaard ondanks het feit dat ik zuiver NL schrijf terwijl de Vlaming aan het NL een sappige, plezante draai geeft. Nee, Luc mag van mij blijven. Moet blijven. Miljaar !
Danke Prajak.
Ik zal blijven, en ze zullen met mij moeten (beetje cru uitgedrukt ik meen proberen) "leren leven", ik bedoel dat ik niet rond de pot draai en voor mijn mening uit kom.
Maar ik ben een democraat en democratie betekent vrije meningsuitdrukking, toch? (op zijn nederlands gezegd)
Geheel met je eens; ik ben samesame (hoewel vanuit andere standpunten denk ik zo) en dat wordt je vaak niet in dank afgenomen door mensen die altijd maar platgetreden paden bewandelen.

luc.cc
Veel ervaring
Veel ervaring

#10 Bericht door luc.cc » zaterdag 03 september 2011, 16:35

RuudThai schreef:
luc.cc schreef:
Danke Prajak.
Geheel met je eens; ik ben samesame (hoewel vanuit andere standpunten denk ik zo) en dat wordt je vaak niet in dank afgenomen door mensen die altijd maar platgetreden paden bewandelen.
Ruud Thai, vind ik goed uit gedrukt,
goede uitdrukking "altijd maar platgetreden paden bewandelen" , welke ik niet kende, maar ik begrijp het
En dat er eens een meningsverschil ontstaat, is normaal, ook in de politiek maar dan word er een consensus gemaakt
tussen de partijen, maar geen verwijten.
Fijn om hier te zijn

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#11 Bericht door Gardensafari » zondag 04 september 2011, 23:35

Je kunt rustig blijven, Luc.cc.
Dat je je gekrenkt voelt door mijn schrijven spijt mij.
Excuses dus daarvoor.
Maar ik verlaat dit forum.
Nee, ik ga niet naar de concurrent, ik heb er genoeg van. Zonder wrok overigens.
Het ga jullie allemaal goed.

Misschien meld ik mij in de toekomst weer, als ik ga emigreren naar Thailand.
Er zijn een paar mensen die ik wel zou willen ontmoeten.
Maar tot die tijd laat ik het erbij.
Donderdag komt mijn lief terug uit Thailand.
Een vreugdevolle dag.
Althans voor mij.

Adieu
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

luc.cc
Veel ervaring
Veel ervaring

#12 Bericht door luc.cc » maandag 05 september 2011, 00:14

Gardensafari schreef:Je kunt rustig blijven, Luc.cc.
Excuses dus daarvoor.
Nee, ik ga niet naar de concurrent, ik heb er genoeg van. Zonder wrok overigens.

Een vreugdevolle dag.
Althans voor mij.

Adieu
Hans bedankt voor je excuses, ik vind dit zeer sportief en spontaan van je.
Voor mij hoef je niet te vertrekken, zeker niet.
Fijn om hier te zijn

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door Jeanette » maandag 05 september 2011, 07:43

Gardensafari schreef:Maar ik verlaat dit forum.

Adieu
Jammer, ik heb je altijd met veel plezier van repliek gediend.
Afbeelding

Ik zal je missen. :cry:

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door perry » maandag 05 september 2011, 09:47

Gardensafari schreef:Je kunt rustig blijven, Luc.cc.
Excuses dus daarvoor.

Een vreugdevolle dag.
Althans voor mij.

Adieu
Voor mij hoef je niet te gaan hoor al loop ik zelf ook met de gedachte afscheid te nemen van dit Forum dit ligt niet aan de laatste postings maar gewoon aan het laatste jaar wat hier geschreven wordt raakt kant nog wal.
Werk om te leven leef niet om te werken.

printen44
Expat
Expat

#15 Bericht door printen44 » maandag 05 september 2011, 10:51

Ik vind het altijd jammer als iemand bekend maakt het forum te verlaten. Het kan verschillende reden hebben, zoals het niet eens zijn met sommige berichten, een "Forum-moeheid" of weinig tijd hebben.

Topics die niet mijn belangstelling hebben sla ik over, zo simpel ligt het. En als er berichten worden geschreven die mij niet aanstaan, dan reageer ik. Of mijn reactie nu wel of geen instemming krijgt van sommigen, dat laat mij in principe koud.

Forums, waarin men alleen maar liefdevol tegenover elkaar zijn en die weinig nietszeggende items hebben, die forums hebben meestal een kort leven.

Forum waarin verschillende meningen, soms raken die kant nog wal, maar waar verschillende opvattingen ten toon gespreid worden, die leven het langst. Soms jaren en jaren.

Ik ben nog nooit weggelopen uit een forum of club, ook al vond ik de bijdrages soms niet erg waardevol. Kan ook aan mij liggen. [8)

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”