Het TF Voetbaltopic.

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1201 Bericht door printen44 » maandag 18 april 2016, 17:41

Ik ben zelf 21 jaar scheidsrechter geweest en een scheidsrechter is mens die fouten kan maken. Ook in de jaren dat ik floot werden door scheidsrechters, dus ook door mij, fouten gemaakt. En toen ook werden al talloze oplossingen en veranderingen geprobeerd.

Zo gaf ik ook een strafschop, waarbij een elftal het kampioenschap miste en was de strafschop eigenlijk niet een overtreding waar een strafschop gegeven had moeten worden. Ik heb er geen minuut van wakker gelegen, want het verliezend elftal had een dot van kansen verprutst. Ik merkte het wel in de beoordeling die ik van de waarnemer kreeg. [8) [8)

Voetbal is vooral een sport dat gekenmerkt wordt door onverwachte uitslagen. Ik keek vannacht naar Barcelona-Sevilla en Barcelona was geen schim meer van het goed draaiend elftal van vier weken geleden. En de scheidsrechter was goed, maar maakte redelijk wat fouten.

In die wedstrijd kreeg een Barcelona speler in de slot minuten een dot van een kans. Vrijwel leeg doel en hij schoot naast. Daardoor kreeg Barcelona 0 punten. Ik probeer maar te zeggen dat het onvoorspelbare, een van de aantrekkelijk aspecten van het voetbal is. Iedereen maakt fouten in het voetbal. De trainer, de spelers, de scheidsrechter.

Ga je veel meer van dat onvoorspelbaarheid van het voetbal wegnemen, dan verliest het voetbal veel van zijn charme. Een scheidsrechter beslist ongeveer 200-250 beslissingen per wedstrijd. Gemiddeld zit die scheidsrechter er 1% echt naast. Niet slecht zo ik zo zeggen.

Tevens zijn de beslissingen van een scheidsrechter, een waarneembare beslissing. Hij neemt waar en beslist. De Internationale Commissie, die over de spelregels gaat. is altijd zeer terghoudend om de beslissingsbevoegdheid van de scheidsrechter aan te tasten door externe factoren. Bij de komende Europese Kampioenschappen word eindelijk de doellijntechnologie toegepast en dat vind ik een goede zaak. Het menselijk oog kan bijna niet zeggen over dat de bal in zijn geheel wel of niet over de doellijn is geweest, vooral als de bal in de lucht is.

En tenslotte, de competitie is 36 wedstrijden lang. De ene wedstrijd zal de scheidsrechter in het voordeel fluiten, de andere wedstrijd maakt hij fouten in je nadeel. Bij het opmaken van de eindstand heeft altijd het beste team gewonnen en de scheidsrechter speelde daar geen rol in. En supporters van een club hebben altijd een oranje bril op.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1202 Bericht door RuudThai » maandag 18 april 2016, 18:00

driver schreef:Ajax net gezien en als RT hier nu had geroepen Lucky Ajax had ik hem zowaar gelijk gegeven. Onterechte penalty en met de 2-2 komt Ajax goed weg. Programma van psv vindt ik op papier toch wat gunstiger dus het kan nog heel spannend worden de komende weken.
Ik heb de wedstrijd niet gezien omdat ik net Mel ergens naar toe moest brengen. Maar het was toch maar Ajax..... ;) :giggle: .
Bij BVN wel dat domme moment gezien en het was dus geen strafschop in mijn ogen. Het kan grote gevolgen hebben want daardoor wordt de FC Mazzel misschien kampioen. Ik vind het overigens raar dat het kampioenschap misschien met 1 goal meer gescoord en hetzelfde puntenaantal beslist kan worden. Eigenlijk zou in geval van een gelijk puntenaantal er een beslissingswedstrijd moeten komen.

Maar...., dat is nu niet zo dus misschien kan PEC Zwolle in de laatste wedstrijd tegen PSV even het trucje uithalen uit 1983 toen Malta verloor van Spanje met 12-1 wat voor Spanje genoeg was om Nederland op doelsaldo ( + 1) uit het EK van 1984 te houden! Ik denk dat die voetballers van Malta er misschien wel een mooie villa aan hebben overgehouden...! Dus een beetje matchfixing moet kunnen toch? :?: :crazy:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1203 Bericht door driver » maandag 18 april 2016, 19:59

Competitie gaat over 34 wedstrijden en psv had thuis moeten winnen van Ajax dan hadden ze nu ruim voorgestaan vlgs mij.Nog drie wedstrijden Lucky Ajax of fc Mazzel en klaar. Maar of dat ook gebeurt?Malta...daar was ik toen goed ziek van ja toen dat gebeurde maar pec doet dat niet die houden van Ajax dus knallen erop tegen psv ;)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1204 Bericht door prajak » maandag 18 april 2016, 23:47

040 Heeft in 020 gewonnen en 020 won in 040. Dus dat staat gelijk.

Die pingel zag ik veel beter op Studio Sport en was inderdaad geen pingel, hij speelde de bal en gleed een beetje door. Maar daar bombarie over maken, als dat in de eerste competitiehelft gebeurt zeurt niemand er over. Nu is het ineens spannend....

Deze week nog een ronde en dan twee rondes op gelijk tijdstip. Ik hoop dat MCOT nog wat laat zien maar moeten we nu niet wachten tot 1 mei?

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1205 Bericht door Ben » dinsdag 19 april 2016, 01:05

Zuivere penalty .
Rechterbeen verdediger op kniehoogte ajax speler, en gaat niet voor de bal .

Idd moeilijk te zien in een fractie .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1206 Bericht door prajak » dinsdag 19 april 2016, 01:44

De scheids zelf zei na afloop dat ie 't fout had gezien. Los daarvan, ze geven ze de ene dag als broodjes kaas en een andere dag krijg je er geen..... Er is soms geen peil op te trekken.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1207 Bericht door printen44 » dinsdag 19 april 2016, 05:48

Uniformiteit is ver te zoeken in scheidsrechtersland. Want iedere scheidsrechter heeft een andere persoonlijkheid. De een laat veel toe, de ander is wat strenger.

Wat men vaak vergeet is dat een strafschop niet meer is dan een directe vrij trap. Gebeurt die overtreding waarbij en een directe vrij trap voor staat in het strafschopgebied, dan is dat een strafschop.

Er zijn negen verschillende overtredingen, waarbij een directe vrije trap wordt gegeven. Dus negen verschillende overtredingen in het strafschopgebied is een strafschop.

Er zijn zes verschillende overtredingen waarbij een indirecte vrije trap gegeven dient te worden. Ik zie vaak dat ook topscheidsrechters een directe vrije trap geven waarbij een indirecte gegeven had moeten worden en uiteraard ook andersom.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1208 Bericht door serpay » donderdag 21 april 2016, 00:25

Mooi ajax heeft ook weer gewonnen en staan weer gelijk.
Nog 2 te gaan. Lekker spanend tot aan het laatste duel dan pas weten we wie de cup omhoog mag houden.
Dit is toch leuker ans dat een club met pasen al kampioen is of niet dan.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1209 Bericht door driver » zondag 24 april 2016, 20:45

serpay schreef:Mooi ajax heeft ook weer gewonnen en staan weer gelijk.
Nog 2 te gaan. Lekker spanend tot aan het laatste duel dan pas weten we wie de cup omhoog mag houden.
Dit is toch leuker ans dat een club met pasen al kampioen is of niet dan.
Blijft lekker spannend ja maar had van mij niet gehoeven hoor .
Denk dat Psv toch de beste kansen heeft nu en dat ze het doelsaldo nog wel wat gaan bijtrekken.

In Rotterdam kunnen ze eindelijk ook weer eens een feessie vieren na een matige wedstrijd tegen fc Utreg.
Wel mooi voor het altijd weer hondstrouwe legioen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1210 Bericht door driver » zondag 01 mei 2016, 15:29

Blijft spannend in de strijd om het kampioenschap maar voorlopig heeft Ajax nog steeds de beste papieren en is het doelsaldo wat bijgewerkt. Graafschap uit moeten ze gewoon winnen maar de superboeren zullen niks weg geven verwacht ik maar Pec Zwolle hopelijk ook niet dus wordt nog leuk volgende week Zondag.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1211 Bericht door driver » maandag 02 mei 2016, 18:53

Leicester City vandaag dan maar kampioen?

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1212 Bericht door driver » dinsdag 03 mei 2016, 05:21

Voetbal sprookjes bestaan nog in Engeland gezien het feit dat Leicester kampioen is geworden met dank aan Chelsea die dat liever hadden dan dat hun stadsgenoot Spurs dat zouden worden.
Knappe prestatie van een relatief kleine club.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/voe ... ~a4293608/

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1213 Bericht door RuudThai » zondag 08 mei 2016, 15:28

Nog een voetbalsprookje: De Graafschap boekt het grootste succes in deze competitie, het houdt Ajax van het kampioenschap af!
Proficiat PSV :thumbsup: !

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1214 Bericht door printen44 » zondag 08 mei 2016, 15:52

Fox 2 en Fox 3 zonden beide wedstrijden uit. Ik kon dus af en toe overschakelen. Dolle vreugde bij PSV en bittere tranen bij Ajax. Sport kan toch mooi en verrassend zijn.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#1215 Bericht door driver » zondag 08 mei 2016, 16:22

RuudThai schreef:Nog een voetbalsprookje: De Graafschap boekt het grootste succes in deze competitie, het houdt Ajax van het kampioenschap af!
Proficiat PSV :thumbsup: !
En zie: De ramptoerist is terug :mrgreen: Wekenlang had hij niks te miepen maar zie: Ajax geeft het weg en RT komt weer even boven drijven hier. Psv terecht kampioen heel simpel. Ajax geeft het zelf weg dus lekker dom vindt ik.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”