"Wij Alkmaarders wederom in het nieuws"

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

"Wij Alkmaarders wederom in het nieuws"

#1 Bericht door nbreeker » zaterdag 23 mei 2015, 02:10

Tot mijn verbazing las ik in de krant dat er een dansgezelschap was dat 4 dagen lang een dans voorstelling wilde geven op de Algemene begraafplaats over de graven heen,de Burgemeester Piet Bruinoge vond het goed maar family van mensen die daar begraven lagen vonden het niet goed en spande een spoed kortgeding aan maar de rechter vond het ook prima,maar family van de overledenen vonden het niet goed ook mijn ouders liggen daar begraven en als je op het kerkhof kom staan daar borden met stilte erop,en dan nu muziek en dansen over de graven heen,nu ik vind dat een danser in zijn malliot? waar in duidelijk de grootte van zijn snikkel in afgetekend staat daar niet thuis hoord,ik ben er van overtuigd dat deze dansers geen schade zullen toebrengen aan de graven.Maar nu het in de media breed is uit gemeten en er ook een rechtzaak is geweest,het is nu dan ook afgelast want volgens mij had het vanwege de commotie een hoop schorum aangetrokken met alle gevolgen van vernielingen,want alles moet altijd kapot,bushokjes,bloemenbakken en ook schroomt men niet om graven te beschadigen.
Dat kan men rustig aan de jeugd in Holland overlaten.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: "Wij Alkmaarders wederom in het nieuws"

#2 Bericht door prajak » zaterdag 23 mei 2015, 02:18

Ach, Nick, wij zijn misschien wel te oud voor deze nieuwe tijd :giggle2:

Maar om op graven terug te komen, in Thailand worden ook graven geroofd, de torentjes worden opengebroken om heel oude urnen te jatten. Nee, niet hartje stad maar in de verder weg gelegen tempels waar geen monniken meer wonen omdat er geen monniken genoeg zijn.

't Is hier al geen haar beter. In dit land vol boze geesten zijn toch nog mensen te vinden om dat te doen. Zullen christelijke Thais zijn..... :giggle:

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: "Wij Alkmaarders wederom in het nieuws"

#3 Bericht door nbreeker » zaterdag 23 mei 2015, 02:30

prajak schreef:Ach, Nick, wij zijn misschien wel te oud voor deze nieuwe tijd :giggle2:

Maar om op graven terug te komen, in Thailand worden ook graven geroofd, de torentjes worden opengebroken om heel oude urnen te jatten. Nee, niet hartje stad maar in de verder weg gelegen tempels waar geen monniken meer wonen omdat er geen monniken genoeg zijn.

't Is hier al geen haar beter. In dit land vol boze geesten zijn toch nog mensen te vinden om dat te doen. Zullen christelijke Thais zijn..... :giggle:
Ja maar omdat het hier in Thailand ook gebeurt wil niet zeggen dat het goed is,en wij huren dat stukje grond waar mijn ouders begraven liggen voor een beste prijs wij huren dat zodat deze mensen in rust wat ze verdiend hebben daar kunnen liggen en niet dat er over hun hoofden heen gedanst wordt.En je bent net zo oud als dat je je voelt Erik.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: "Wij Alkmaarders wederom in het nieuws"

#4 Bericht door Hua Thale » zaterdag 23 mei 2015, 02:47

Zal toch wel de bedoeling zijn om dat op de paden en parkeerplaats en zo te doen en NIET een stukje atletiek op de grafsteen van de 'buurman' te doen.
Maar begrijp je punt 'Algemene' begraafplaats dient men ook algemene normen en waarden te hanteren en daar past dit niet in.

Chinezen hier dichtbij hebben 'wij' een grote begraafplaats een ieder volgens hun regels begraven in die terpjes [ heb wel eens een onderwerp geplaatst] hebben regelmatig grote feesten BBQ en met ik weet niet wat nog meer bij de terp ziet er ha gezellie uit zo op een afstand.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: "Wij Alkmaarders wederom in het nieuws"

#5 Bericht door printen44 » zaterdag 23 mei 2015, 04:12

Het dansfestival gaat niet door.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... azen.dhtml

Het was trouwens een speciale dans, cultureel gezien dan, dat over verlies, verdriet en rouw ging.

Het is gelukkig afgeblazen, want al is het "cultuur", een kerkhof heeft voor velen een speciale plek in hun leven en daar door dansen niet bij.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: "Wij Alkmaarders wederom in het nieuws"

#6 Bericht door Ashakorat » zaterdag 23 mei 2015, 06:19

nbreeker schreef:
prajak schreef:Ach, Nick, wij zijn misschien wel te oud voor deze nieuwe tijd :giggle2:

Maar om op graven terug te komen, in Thailand worden ook graven geroofd, de torentjes worden opengebroken om heel oude urnen te jatten. Nee, niet hartje stad maar in de verder weg gelegen tempels waar geen monniken meer wonen omdat er geen monniken genoeg zijn.

't Is hier al geen haar beter. In dit land vol boze geesten zijn toch nog mensen te vinden om dat te doen. Zullen christelijke Thais zijn..... :giggle:
Ja maar omdat het hier in Thailand ook gebeurt wil niet zeggen dat het goed is,en wij huren dat stukje grond waar mijn ouders begraven liggen voor een beste prijs wij huren dat zodat deze mensen in rust wat ze verdiend hebben daar kunnen liggen en niet dat er over hun hoofden heen gedanst wordt.En je bent net zo oud als dat je je voelt Erik.
Zo is het Nick, wat voor mensen verzinnen zo,n belachelijk idee. Respect is ver te zoeken in sommige milieus. :happyno:
Laatst gewijzigd door Ashakorat op donderdag 28 mei 2015, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: "Wij Alkmaarders wederom in het nieuws"

#7 Bericht door Ashakorat » zaterdag 23 mei 2015, 17:51

Was net op het journaal dat ook vanavond de voorstelling is afgelast en nu definitief. Politie kon niet instaan voor de veiligheid van de deelnemers er zijn nogal wat pittige bedreigingen geuit. Snap echt niet dat een rechter hier toestemming voor heeft gegeven, zal wel zo'n geitewollen sokken figuur zijn geweest. :neus:
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: "Wij Alkmaarders wederom in het nieuws"

#8 Bericht door ron » zaterdag 23 mei 2015, 18:59

Ashakorat schreef:Was net op het journaal dat ook vanavond de voorstelling is afgelast en nu definitief. Politie kon niet instaan voor de veiligheid van de deelnemers er zijn nogal wat pittige bedreigingen geuit. Snap echt niet dat een rechter hier toestemming voor heeft gegeven, zal wel zo'n geitewollen sokken figuur zijn geweest. :neus:
zaterdag 23 mei 2015

ALKMAAR Alle dansvoorstellingen die dit weekeinde zouden worden opgevoerd op een begraafplaats in Alkmaar zijn afgelast.

Dat heeft de organisatie in samenspraak met de gemeente besloten. De politie kan de veiligheid van de dansers en het publiek niet garanderen.

Gisteravond werd al een voorstelling afgeblazen. Er waren (doods)bedreigingen binnengekomen aan het adres van onder meer artiesten en begrafenismedewerkers.

Drie mensen zijn vlak voor aanvang aangehouden. "Voor mij is het iets lelijks geworden", vertelt de choreograaf aan RTV NH. Het was iets heel moois."

Afbeelding

Eerder op de dag ontstond er grote woede over de voorstelling. Een man wiens vrouw op de begraafplaats ligt, noemde de voorstelling een 'gebrek aan respect voor de rouwende Alkmaarders'.

Hij probeerde de voorstelling via een kort geding tegen te houden. De rechter gaf de organisatoren echter gelijk, tot woede van de tegenstanders.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: "Wij Alkmaarders wederom in het nieuws"

#9 Bericht door RuudThai » donderdag 28 mei 2015, 04:11

printen44 schreef:Het dansfestival gaat niet door.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... azen.dhtml

Het was trouwens een speciale dans, cultureel gezien dan, dat over verlies, verdriet en rouw ging.

Het is gelukkig afgeblazen, want al is het "cultuur", een kerkhof heeft voor velen een speciale plek in hun leven en daar door dansen niet bij.
Vorige week een stukje gezien ergens op BVN over dit onderwerp, ik dacht bij Terzake van de Vlaamse tv.
Die dans was geen woeste regendans of een Balinese dans o.i.d., maar een respectvolle mooie dans, zeer sereen uitgevoerd door in het wit geklede dansers. Er werd niet op graven gedanst zoals door sommigen gechargeerd werd voorgesteld maar op de brede lanen daartussen.

In België waren al zes voorstellingen uitgevoerd op verschillende begraafplaatsen. Daar geen enkel protest, geen enkele kritiek, alleen maar waardering van de bezoekers.
Maar België is misschien wat vrijer dan het calvinistische Nederland.
Er werden ook een paar beelden getoond van protesterende Nederlandse vrouwen die het maar normaal vonden dat er bedreigingen als "een kogel door de kop jagen" werden geuit. Beschamend voor Nederland! :evil:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: "Wij Alkmaarders wederom in het nieuws"

#10 Bericht door prajak » donderdag 28 mei 2015, 07:52

Begraven en cremeren is nu anders dan vroeger. Er zit meer 'aan' tegenwoordig, familie spreekt, muziek, filmpje, en dan kan ik me dans ook voorstellen tijdens de plechtigheid. Misschien moet Nederland er nog aan wennen.

In Limburg is er tijdens de koffietafel ook bier. Maar dat is ook niet calvinistisch.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: "Wij Alkmaarders wederom in het nieuws"

#11 Bericht door elst99 » donderdag 28 mei 2015, 08:37

Iedereen rouwt op zijn eigen manier, gelukkig mag en kan dat!
Of de dans ethisch verantwoordt is, dat geloof ik direct.
Maar dat zou ook in een stadspark kunnen, het blijft een commercieel gebeuren. Cultuur op een begraafplaats ja een beeldhouwwerk dat kan, maar toch geen dansfestijn.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: "Wij Alkmaarders wederom in het nieuws"

#12 Bericht door jumbo » donderdag 28 mei 2015, 08:57

Heeft zo een begraafplaats geen management, lijkt mij logisch dat er eerst een briefje uitgaat naar nabestaanden of zoiets wel op prijs wordt gesteld, ligt nogal gevoelig...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: "Wij Alkmaarders wederom in het nieuws"

#13 Bericht door Arietwee » donderdag 28 mei 2015, 09:06

Natuurlijk ligt dat gevoelig. Ik had ze er ook af geschopt. Is er voor dat soort druiloren nou echt geen werk te vinden? En natuurlijk allemaal gesubsidieerd dus zit er nog geld van breeker en mij ook in. Mijn vrouw zou wel zeggen, zulke idioten heb je in thailand niet. En dan zeg ik nee, daar heb je weer andere idioten. :D

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: "Wij Alkmaarders wederom in het nieuws"

#14 Bericht door Jeanette » donderdag 28 mei 2015, 09:07

Wat laat je je weer lekker sturen Ruud.
Nederland 'Calvinistisch' noemen is als blijven hangen in de 70-ger jaren.

Waarschijnlijk had er niemand bezwaar gemaakt als het om een eenmalige dans was gegaan tijdens de begrafenis van iemands geliefde.

En uiteraard laat de TV de meest spraakmakende media-geilende uitspraken zien.
Sinds wanneer is dat 'beschamend' voor Nederland?

:?:

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: "Wij Alkmaarders wederom in het nieuws"

#15 Bericht door Ashakorat » donderdag 28 mei 2015, 09:28

RuudThai schreef: Maar België is misschien wat vrijer dan het calvinistische Nederland waar in dit soort zaken de bekrompenheid hoogtij viert.
En waar het gaat om gevoelige onderwerpen als een graf van een dierbare beste Ruud, daar moet je respect voor hebben al zou het ook maar het enige zijn waar je respect voor hebt. Een ieder verwerkt rouw op zijn eigen persoonlijke manier en daar past jouw kritiek niet in. Dit soort activiteiten passen niet op een kerkhof. Echt weer zo een gesubsidieerd clubje die iets buitenissigs bedenkt.
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”