De Islam en de westerse democratie

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Gesloten
Bericht
Auteur
elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: De Islam en de westerse democratie

#991 Bericht door elst99 » vrijdag 30 januari 2015, 09:05

Werknemers is prima, maar ze hadden er contracten bij moeten geven, geen werk terug.
Ik heb helemaal niets tegen Turken en Marokkanen in Turkije of Marokko, echt niet ;)
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: De Islam en de westerse democratie

#992 Bericht door printen44 » vrijdag 30 januari 2015, 10:44

Elst, ze hadden contracten, maar de toenmalige regering vond het maar niks dat die mannen een jaar van huis waren en dus vond er "gezinshereniging" plaats. Door de 'rechtse regering"van CDA en VVD.

Er was een enorm tekort aan arbeidskrachten. De Italianen en Spanjaarden gingen terug, want in hun land was er toen ook werk genoeg. Dus werden andere arbeidsbronnen aangeboord. Niet door de linkse rakkers, maar door de rechtse werkgevers, gesteund door een rechtse regering. En die rechtse regering liet vrouw en kinderen overkomen. En gaf hun een verblijfstatus. En na vijf jaar Nederlanderschap, want dat stond in de wet.

En niet te vergeten, in Nederland staat in de Grondwet, vrijheid van godsdienst. Opgesteld door liberalen. de voorlopers van de VVD. Zo rechts als wat. Links bestond toen niet eens.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: De Islam en de westerse democratie

#993 Bericht door elst99 » vrijdag 30 januari 2015, 11:35

Dacht je nou echt dat ik dat niet wist? Dat de PVDA er hun electoraat aan dankte vermeld je er niet bij!
Nu ze hun kiezers verliezen, doen ze weer allerlei toezegging en kruipen en sluipen ze weer
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: De Islam en de westerse democratie

#994 Bericht door RuudThai » vrijdag 30 januari 2015, 12:19

elst99 schreef:Dacht je nou echt dat ik dat niet wist? Dat de PVDA er hun electoraat aan dankte vermeld je er niet bij!
Nu ze hun kiezers verliezen, doen ze weer allerlei toezegging en kruipen en sluipen ze weer
Even een klein rekensommetje. De PvdA had in z'n toptijd ongeveer 50 kamerzetels. Voor één kamerzetel waren toen een 65.000 stemmen nodig, er waren toen een 12 miljoen stemgerechtigden en daarvan kwam rond de 80 % op om hun stem uit te brengen op één van de 150 2e Kamerleden.
Ik schat dat van de toen 15 miljoen inwoners van Nederland er 1 miljoen waren die hun roots in het buitenland hadden (dus alles, ook Amerikanen, EU-onderdanen enz.) en daarvan was toen slechts een deel tot Nederlander genaturaliseerd, ruim minder dan de helft, zeg 400.000.
Die stemmen waren dus goed voor 6 kamerzetels. En die werden echt niet allemaal op de PvdA uitgebracht, net als nu ook op CDA en VVD. Ik denk dat de stemmen van de allochtonen goed waren voor 4 à 5 kamerzetels voor de PvdA, dus hoogstens 10 % van hun kiezers.
Om dan te stellen dat de PvdA aan de allochtonen hun electoraat te danken hebben is wat overdreven gesteld.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: De Islam en de westerse democratie

#995 Bericht door Ashakorat » vrijdag 30 januari 2015, 12:20

Het maakt toch helemaal niets uit waarom ze hier naar toe gekomen zijn, wiens schuld het was en wie er van geprofiteerd heeft. Dat zijn echt niet alleen de grootindustriëlen maar ook de arbeidersklasse heeft daar van mee geprofiteerd.
Het is duidelijk dat we nu een probleem hebben dat opgelost moet worden en dat werkt niet als je je kop in het zand steekt of met ze gaat thee drinken omdat je daar voordeel van denkt te hebben bij de eerstvolgende verkiezingen. Je moet de waarheid onder ogen durven zien en die is duidelijk.
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: De Islam en de westerse democratie

#996 Bericht door printen44 » vrijdag 30 januari 2015, 14:43

Han, de rechtse kringen, met name de PVV, schreeuwt het van de daken af, dat "links" de buitenlandse arbeiders binnen hebben gehaald. En dat was niet het geval.

Met de meeste, het overgrote deel van de Nederlanders, wat dat zijn ze, van buitenlandse afkomst, is er geen enkel probleem. Er kleine minderheid van die Nederlanders van buitenlandse afkomst geeft problemen. En dat moet aangepakt worden. Desnoods met harde hand. En desnoods met een wet dat ze makkelijk hun Nederlanderschap verliezen. Want dat Nederlanderschap schep verplichtingen en die verplichtingen komt die kleine minderheid niet na. Ik steek mijn kop niet in het zand, maar weiger iedereen over een kam te scheren.

Han, je mag geen eersterangs burgers en tweederangs burgers willen hebben. Nog kan en mag je niet de Grondwet of artikelen uit de Grondwet tijdelijk of in zijn geheel buitenspel zetten. Waar dat toe heeft geleid leert ons de geschiedenis. Elke keer weer. En dan heb ik het niet alleen over de jongste geschiedenis.

In Thailand zie je het nu ook langzaam, als je de militaire junta goed volgt en hun uitspraken serieus neemt. Hier wordt ook langzaam maar zeker de touwtjes strakker aangetrokken. En dat kan zonder Grondwet. Want die heeft Thailand nu niet.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: De Islam en de westerse democratie

#997 Bericht door RuudThai » vrijdag 30 januari 2015, 15:03

Ashakorat schreef:Het maakt toch helemaal niets uit waarom ze hier naar toe gekomen zijn, wiens schuld het was en wie er van geprofiteerd heeft. Dat zijn echt niet alleen de grootindustriëlen maar ook de arbeidersklasse heeft daar van mee geprofiteerd.
Het is duidelijk dat we nu een probleem hebben dat opgelost moet worden en dat werkt niet als je je kop in het zand steekt of met ze gaat thee drinken omdat je daar voordeel van denkt te hebben bij de eerstvolgende verkiezingen. Je moet de waarheid onder ogen durven zien en die is duidelijk.
Nu een probleem dat opgelost moet worden? Ik neem niet aan dat je een Endlösung propageert dus hoe benoem je dat probleem en hoe wil je dat oplossen?
Zijn alle vluchtelingen een probleem of alleen die van de laatste paar jaar?
Zijn alle immigranten een probleem of heb je klasse A, B en C immigranten?
Zijn alleen de moslims een probleem of zijn ze allemaal teveel?
Noem even man en paard in plaats van het soort van vage populistische kreten als minder minder minder!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: De Islam en de westerse democratie

#998 Bericht door prajak » vrijdag 30 januari 2015, 15:34

In 1956 kwamen de Hongaren en werden met open armen onthaald. Die mensen hebben geen kwaad gedaan en hun integratie verliep snel. Die zijn helemaal ingeburgerd.

De bedrijven haalden 'gastarbeiders'. De mijnen in beide Limburgen waren blij met ze. De Hoogovens ook. Lopende band werk, Nederlanders wilden dat niet.

Vergeet niet dat in de jaren 50 er een emigratiegolf was uit Nederland. Down Under en Canada waren in. Maar ze waren in NL ook hard nodig. Zij knapten het op.

Dus nu afdanken is geen optie. Opleiden in integreren. En wie daar niet in slaagt heeft recht op het vangnet dat in Nederland voor iedereen geldt.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: De Islam en de westerse democratie

#999 Bericht door elst99 » vrijdag 30 januari 2015, 15:45

Je vergeet en dat neem ik jullie niet kwalijk, jullie waren 'al gevlucht' ;) naar Thailand, maar met het begin van de 'Lente' in de moslimwereld, begonnen ook de spanningen hier toe te nemen.
Wij kunnen de Arabische Lente niet oplossen, dat is aan de moslimwereld zelf.
Maar we worden er nu wel mee geconfronteerd en het is geen typisch Nederlands probleem het is een wereldwijd moslimprobleem.
Hun onvrede kunnen wij niet oplossen, ze zullen moeten integreren, taal spreken en in hun moskee haatpredikers weren. Wil je dat niet, dan terug.
Mijn idee, alle scholen openbaar, zowel christelijk, katholiek en moslim kinderen samen lesgeven en wil je ze met godsdienst grootbrengen, buitenschoolse godsdienstles.
Door de 'lente' zijn er natuurlijk veel meer naar Europa gevlucht en ja dat wordt teveel, vooral als het het land ontwricht.
Dat is in de zuidelijke landen in Europa, Frankrijk, Duitsland, en Nedeland is daar geen uitzondering in.
Ik ben geen racist, maar vind wel dat het voor iedereen leefbaar moet blijven
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: De Islam en de westerse democratie

#1000 Bericht door prajak » vrijdag 30 januari 2015, 16:18

Met je eens.....

'...Mijn idee, alle scholen openbaar, zowel christelijk, katholiek en moslim kinderen samen lesgeven en wil je ze met godsdienst grootbrengen, buitenschoolse godsdienstles....'

Rekenen en taal zijn onafhankelijk van geloof. Maatschappijkennis dient alle religies te omvatten. 'Geloven doe je in de kerk' hoorde ik eens iemand zeggen.

Maar, Elst99, hoe denk je dat men in Staphorst, Ridderkerk en Limburg over jouw visie denkt...?

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: De Islam en de westerse democratie

#1001 Bericht door torkom » vrijdag 30 januari 2015, 16:34

Zo denkt Ridderkerk erover....

http://www.dichtbij.nl/bar/regionaal-ni ... ruikt.aspx

En om Staphorst en Limburg aan elkaar gelijk te stellen...? :crazy:
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: De Islam en de westerse democratie

#1002 Bericht door torkom » vrijdag 30 januari 2015, 16:43

elst99 schreef:Je vergeet en dat neem ik jullie niet kwalijk, jullie waren 'al gevlucht' ;) naar Thailand, maar met het begin van de 'Lente' in de moslimwereld, begonnen ook de spanningen hier toe te nemen.
Wij kunnen de Arabische Lente niet oplossen, dat is aan de moslimwereld zelf.
Maar we worden er nu wel mee geconfronteerd en het is geen typisch Nederlands probleem het is een wereldwijd moslimprobleem.
Hun onvrede kunnen wij niet oplossen, ze zullen moeten integreren, taal spreken en in hun moskee haatpredikers weren. Wil je dat niet, dan terug.
Mijn idee, alle scholen openbaar, zowel christelijk, katholiek en moslim kinderen samen lesgeven en wil je ze met godsdienst grootbrengen, buitenschoolse godsdienstles.
Door de 'lente' zijn er natuurlijk veel meer naar Europa gevlucht en ja dat wordt teveel, vooral als het het land ontwricht.
Dat is in de zuidelijke landen in Europa, Frankrijk, Duitsland, en Nedeland is daar geen uitzondering in.
Ik ben geen racist, maar vind wel dat het voor iedereen leefbaar moet blijven

Helemaal eens, nee niet helemaal...de spanningen veroorzaakt door moslims waren al lang aanwezig voordat er sprake was van een arabische "lente"...Theo van Gogh b.v ken je die nog ? vermoord in 2004.
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: De Islam en de westerse democratie

#1003 Bericht door prajak » vrijdag 30 januari 2015, 16:50

Torkom, Staphorst is overwegend streng Calvinistisch. Limburg is in meerderheid katholiek voelend al is ter kerke gaan kwijnend. Daar zit toch wel enig verband tussen, toch?

Maar Limburg heeft de zegen van de 'biech...' en de uitlaatklep die men wel Carnaval noemt maar ik noem het in 'plaat Wieers' Vastelaovundj. Dan zij uw zonden vergeven, is uw lever voor eeuwen vergiftigd en kunt ge fris en monter en met een vette kater het leven weer aan.

Soms denk ik wel, moslims zouden moeten kunnen 'bieren'. Dan zag hun leven er anders en mogelijk zonnig uit. Maar ja, ik heb dat boek niet geschreven.....

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: De Islam en de westerse democratie

#1004 Bericht door torkom » vrijdag 30 januari 2015, 16:56

"Staphorst is overwegend streng Calvinistisch. Limburg is in meerderheid katholiek voelend al is ter kerke gaan kwijnend. Daar zit toch wel enig verband tussen, toch?"

Streng Calvinistisch tegenover nauwelijks katholieke kerkgangers...

Ik zie hier geen enkel verband.
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: De Islam en de westerse democratie

#1005 Bericht door elst99 » vrijdag 30 januari 2015, 16:56

Openbare scholen verplicht stellen! Wat ze in de kerk of in moskee doen, is privé.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gesloten

Terug naar “Off Topic”