December.

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: December.

#76 Bericht door v@go » zaterdag 20 december 2014, 10:22

driver schreef:Beperk me nu even toe ziekenhuis en medicatie : Onlangs daar wat mee te maken gehad en tijdens het consult in Z.huis eerst maar eens gevraagt wie het moest betalen en hoeveel dit bezoek koste.
Kreeg ik direct een ontkennend antwoord op waarna ik rustig bleef zitten en de des betreffende persoon over eea heb geinformeerd en dat ik vanaf heden met het oog op de gewijzigde voorwaarden in /bij zorgverzekering niet meer klakkeloos overal naar binnen stap voordat ik weet wat iets kost per consult/behandeling oid.
Daar baalde ze fiks van want er was geen tijd om daar direct op in te gaan waarna ik heb aangeboden wel te kunnen wachten wat uiteraard niet kon omdat er meer mensen zaten te wachten.
Gevolg was dat ik na het consult wel bijgepraat ben door iemand en die persoon zei me , Als iedereen dit gaat doen wordt het werken hier een stuk lastiger omdat we dan teveel moeten uitleggen.
Antwoordt van mij was , Klopt maar nu zitten jullie veelal te graaien uit de pot die mij ook geld kost dus maak alles maar transparanter en duidelijker zodat mensen ook weten wat iets kost zodat ze achteraf geen problemen krijgen financieel.
Probleem is echter weer typisch Nederlands...Er zaten daar zo,n 25 personen te wachten en bijna iedereen houdt zijn of haar muil dicht en slikt alles voor zoete koek..

Medicatie.... ik krijg een ander merk bij de Apotheek en vroeg waarom.
Antwoordt ...de andere leveren wij niet meer.
Vraag van mij waarom niet en wat kost dit ?
Waarom niet wist ze niet wel dat deze pillen 4 euro duurder waren .
Die hoef ik dus niet was mijn antwoordt bestel die oude maar die zijn mij best zat of je moet deze leveren tegen dezelfde prijs.
Ik heb nu dus de oude weer .

Ik loop al tig jaren overal en heel vaak vooraf te vragen wat iets kost en of ik ervoor verzekerd ben zodat ik achteraf geen gedoe krijg.Gaat ook niet altijd goed uiteraard maar ik ben zeker geen type die ze vooraf al het bekende oortje aan kunnen naaien terwijl dat achteraf nog een keer gebeurt.

Conclusie voor mij is en blijft weer : Zorg voor jezelf want op een uitzondering na doen anderen dat zeker op financieel gebied niet voor jou...

gr driver
:clap:

heb ik laats ok gehad op het ziekenhuis, maar na veel gezucht werd me toch de juiste prijs medegedeeld.
foto+3 minuten gesproken met kaakchirurg €169
week later simpele operatie/behandeling bij kaakchirurg met assistente 25 minuten €219

dus €388€ voor half uur. Je kunt wel kiezen het niet te doen maar dan blijft het wel zeerdoen en vallen je tanden na een tijdje uit........

De chirurg vertelde dat hij dagen maakte van 10 uur!!!!! Zou ik ook doen voor dat uurgeld.
Vervolgens op cursus in Thailand voor een maandje of wat.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: December.

#77 Bericht door elst99 » zaterdag 20 december 2014, 11:24

De vrije keuze voor de zorgkostenverzekering is een gospe, de regeltjes door iedere verzekering zijn zo verschillend, dat het voor eenvoudige mensen niet te begrijpen valt, je bent dus verplicht bij iedere behandeling in het ziekenhuis te vragen of je daarvoor verzekerd bent.
Mits je een verzekering hebt met 4+ aanvullingen en een tandartsverzekering 3+, is dus de duurste, wat voor de meeste al gauw op 165€ p.m. Komt p.p.
Nou weet ik niet of je op aanvullende verzekeringen ook een zorgbijdrage krijgt of dat het alleen voor de nominale verzekering is, maar kan me voorstellen dat 330€ voor een gezin p.m. Een heel bedrag is.

Zou verplicht moeten worden dat verzekeringen verplicht zouden worden je te informeren waar jij zonder bijbetaling terecht kan, i.p.v. Jij moet informeren, bij de verzekering, waar je van het kastje naar de muur gestuurd wordt, uren aan de telefoon hangt, tegen jouw kosten en dan nog een fout antwoordt krijgt.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: December.

#78 Bericht door prajak » zaterdag 20 december 2014, 15:08

Ik sta versteld van hoe het nu gaat. En dat is dan vanaf 2006 gebeurd, dus 8 jaar lang al en ik ben blij dat ik dat gemist heb.

Ik heb een keer gezocht of ik op internet de kosten van een 'total hip' kon vinden. Mijn zusje liet in 2009 de heup doen in Ontario waar ze woont en dat was 25.000 candollar, zeg 19.000 euro toen. Dat zal nu wel een stuk meer kosten.

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: December.

#79 Bericht door Jos Flachs » zondag 21 december 2014, 07:28

Oh, het gaat heel wat erger worden. Dit is het dunne deel van de bijl, de rest komt nog. Het kabinet is hard bezig deze wet door het parlement te jetsen. Als het niet goedschiks kan, dan kwaadschiks middels een Algemene Maatregel van Bestuur.

Het eerste wat je merkt is weinig. Zoals altijd. Op termijn echter zijn de gevolgen niet best. De verzekeraar krijgt namelijk het recht om zelf te bepalen wie en wanneer ze mogen vergoeden. En dat is in zulke vage termen omschreven (op zeker niet per ongeluk) dat ze zo ongeveer iedereen en alles kunnen weigeren. Een heup operatie voor iemand van bijvoorbeeld 65 (?) 75 (?) 85 (?) 95 (?) jaar. In eerste instantie zal een 65 jarige nog wel geopereerd worden, maar die 95 jarige op zeker niet. En vrij snel zal de verzekering de grens naar beneden bij stellen.

De eerste stap wordt nu dus gezet. Geen vrije artsen keuze. De volgende is dat de verzekering een "prima" contract sluit met 1 ziekenhuis, waar je voor hele geringe kosten verzorgt gaat worden. De overige ziekenhuizen gaan dan zwaar verlies draaien en moeten of sluiten of ook dat "prima" contract tekenen. Met als gevolg dat je eigenlijk terecht gaat komen in een veredelde EHBO post. Met een wachtlijst van hier tot Pasen en terug.

En dan komen we heel snel uit waar we nu (soms) in Thailand al van kunnen genieten. Verzekeringen die je ieder jaar keuren en op basis van die keuring de premie voor het komende jaar bepalen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat die keuring zo danig uit pakt dat de verzekeraar je gewoon weigert.

Ik heb geen idee hoe eea gaat uitpakken, maar ik het zo het idee dat zowel de PvdA als de VVD zichzelf een Zwarte Piet aan het toespelen zijn. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat PvdA stemmers dit accepteren, maar gezien het enthousiasme van Lachebek om dit door het parlement te rammen kan de VDD haar borst ook wel natmaken.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: December.

#80 Bericht door serpay » zondag 21 december 2014, 08:47

Geheel mee eens jos
Dit gaat veer nederlanders de das om doen helaas
Alfisti rebeli

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: December.

#81 Bericht door elst99 » zondag 21 december 2014, 08:56

Nou Jos jij gaat wel 10 stappen te hard met je fantasie! Nominale verzekering is verplicht met welke makke je ook hebt moet iedere verzekering je accepteren, dus! Dat verschilt al met Thailand
Jouw vlieger gaat dus niet op. Dat het straks zo is dat je met 95 geen nieuwe heup meer krijgt, ach daar kan ik me in vinden.
Dat je straks alleen maar terecht kunt 'misschien' in 2 of 3 ziekenhuis voor een nieuwe heup, daar zal het wel naar toe gaan. En zal voor verschillende specialiteiten lees hart, kanker, interne geneeskunde, Kinder, zijn.
Ja we zullen wat verder moeten reizen, daar zal het op neer komen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: December.

#82 Bericht door elst99 » zondag 21 december 2014, 08:57

Beide heren, hebben dus niet goed gelezen en opgelet :happyno: en een grote fantasie ;)
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: December.

#83 Bericht door RuudThai » zondag 21 december 2014, 16:34

elst99 schreef:Simpel gedacht Duncan, dus jij verwacht dat als er opnieuw gestemd moet worden er verstandige en betere lees capabele mensen aan het roer komen?
Een ieder zich zelfrespecterend mens met capaciteiten gaat toch niet in een regering zitten?
Of ben ik zo onozel?
Niet onnozel maar kortzichtig! Want 4 jaar opoffering voor het land ;) :crazy: staat natuurlijk prachtig op je CV. Kijk eens wat voor een prachtige baantjes de heren en mevrouwen ex-ministers in het bedrijfsleven krijgen: Zalm, Kok, Wijers, Balkenende, Bos, Netelenbos, noem maar op.
Dus even een ministerschap is een investering in de toekomst, hun kostje is gekocht! :shock: :cheesy:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: December.

#84 Bericht door prajak » zondag 21 december 2014, 16:51

Vooruit, ik heb een gulle bui, ik ben het eens met Ruud eens. :giggle:

Als ik, met alle respect voor mevrouw's handicap, Jette Klijnsma zie die nu de mensen uitkleedt (AOW en partnertoeslag, hier behandeld), dan weet ik dat zij later niet wordt uitgekleed maar een stel vette commissariaten pakt die haar in staat stellen kleedsters of kleders in dienst te nemen. Net als Wim Kok en zoveel anderen die ons een poepje hebben laten ruiken en nu ruiken aan het grote geld.

Wij zijn het klootjesvolk. We hebben het niet slecht, ik klaag niet ook als ik straks wat ga inleveren, maar zij vullen hun zakken omdat ze ons uitkleden.

Een ministerspost is goed voor een leven lang gebeiteld zitten. Kamerlid ook hoor. Je wordt snel gevraagd vanwege jouw netwerk.

Wij zijn te oud. Wij worden nergens om gevraagd. Nou ja, om geld..... :mrgreen:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: December.

#85 Bericht door elst99 » zondag 21 december 2014, 17:59

Ach Ruud toch en jij denkt dat mensen met capaciteiten en echt wat presteren, in het bedrijfsleven niet meer verdienen?
Tjonge dat noem ik nog is kortzichtig, degene die het nog niet of het gevoel hebben het nooit te zullen maken die zitten in Den Haag en blijven zitten op jou en mijn kosten, lees wachtgeld!
Dat is bij alle partijen dus niet alleen bij regeringspartijen.
Met behulp van ingehuurde en tegen gigantische vergoedingen 'deskundige' functioneren de Ministeries.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: December.

#86 Bericht door RuudThai » zondag 21 december 2014, 18:19

Je vat 'm niet, hè Elst99? Geeft niet hoor.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: December.

#87 Bericht door elst99 » zondag 21 december 2014, 21:35

Als je banken bedrijfsleven noemt, waar velen een baan 'gekregen' hebben, ja inderdaad dan snap ik het even niet, ik heb andere criteria!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: December.

#88 Bericht door Gardensafari » zondag 21 december 2014, 22:25

Ook maar eens een duit in het zakje.
Dat je ministers en kamerleden kwalijk neemt dat ze later goed betaalde functies krijgen, begrijp ik best.
Maar is het niet gewoon je eigen tekortkoming?
Ik zou best een politieke functie willen hebben en dan... het grote geld.
Maar drie punten:

1 Ik ben te lui; ik vind een werkweek van 36 tot 40 uur meer dan genoeg. Deze lieden vinden 80 uur per week heel normaal.
2 Ik heb teveel andere interesses. Fascinerende interesses, maar ze schuiven niet. Dat deze lui interesses hebben die wel schuiven mag je ze niet tegenwerpen.
3 Ik ben geen netwerker. Dat vereist bepaalde vaardigheden: gezichten kunnen onthouden en weten wie je op welk moment moet inzetten. Ik heb dat niet.

Dat betekent nog niet dat ik jaloers moet zijn op de mensen die het wel hebben.
Ik heb mij er bij neergelegd dat ik nooit rijk zal worden. Geluk betekent ook veel.
Maar de idiote afgunst die sommigen hier tentoonspreiden deel ik ook niet.
Laat iedereen doen waar hij/zij goed in is en accepteer dat je in veel gevallen dan niet geldelijk beloond wordt, maar vaak anders.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: December.

#89 Bericht door Jos Flachs » maandag 22 december 2014, 01:41

elst99 schreef:Nou Jos jij gaat wel 10 stappen te hard met je fantasie! Nominale verzekering is verplicht met welke makke je ook hebt moet iedere verzekering je accepteren, dus! Dat verschilt al met Thailand
Op dit moment nog wel, ja. Maar voor hoe lang nog? Wat jij fantasie noemt, noem ik extrapoleren op basis van het recente verleden.
Jouw vlieger gaat dus niet op.
Nog niet, nee.
Dat het straks zo is dat je met 95 geen nieuwe heup meer krijgt, ach daar kan ik me in vinden.
Tot dat jij zelf 95 bent...
Dat je straks alleen maar terecht kunt 'misschien' in 2 of 3 ziekenhuis voor een nieuwe heup, daar zal het wel naar toe gaan. En zal voor verschillende specialiteiten lees hart, kanker, interne geneeskunde, Kinder, zijn.
Ja we zullen wat verder moeten reizen, daar zal het op neer komen.
Ga voor de grap eens naar het Rode Kruis Ziekenhuis aan Henri Dunant, of Siriraj. Dan kan je zien wat jouw luchthartige toekomst visie in werkelijkheid is.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: December.

#90 Bericht door printen44 » maandag 22 december 2014, 05:15

Zover ik het snap, is die nieuwe Zorgwet er voor dat in de toekomst er een redelijke medische zorg voor handen is met een beperking van de vrijheden die men nu heeft.

Ik kan dat wel begrijpen. Men wordt steeds ouder. 80 jaar en nog redelijk fief zijn is normaal. Maar omdat men ouder wordt en de kinderaanwas kleiner is, men krijgt steeds minder kinderen, zal er in de toekomst een grote wissel worden getrokken op de financiele mogelijkheden om zorg te kunnen verlenen en ook te kunnen betalen. Blijven vasthouden aan de dagen toen de bomen tot in de hemel groeide, is volgens mij, de zorg de nek omdraaien.

Bedenk ook dat de medische wetenschap niet stil staat. Men wordt ouder, omdat de medische kennis en apparatuur steeds beter en vernuftiger wordt.

Regeren is vooruit zien en volgens mij doet deze Minister van Volksgezondheid dat.

Mijn grootouder waren oud en versleten toen ze net in de zeventig waren. Ze stierven ook op die leeftijd. Als men toen 80 jaar werd, stond het bij wijze van spreken in de plaatselijke leugenaartje. Mijn moeder overleed op haar 88ste. En dat vond men toen redelijk oud. Nu is 88 jaar worden geen uitzondering meer.

In het nieuwste boek van Dan Brown, "Inferno" wordt op thrillerachtige wijze aandacht gegeven aan de stormachtige bevolkingsgroei van de wereld. Het is uiteraard fictie, met een serieuze ondertoon.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”