Geldingsdrang na pensioenering?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Geldingsdrang na pensioenering?

#1 Bericht door foppo » zondag 22 juni 2014, 12:39

Ik heb me er nooit echt in verdiept maar als ik zo links en rechts eens om me heen kijk lijkt het er erg op dat sommige mensen die gepensioneerd zijn een enorme geldingsdrang ten toon spreiden.
Op zich niet zo erg maar deze lijkt soms gepaard te gaan met een hinderlijk fanatisme anderen van hun gelijk te overtuigen.
En dat niet alleen, het gaat verder met anderen de les te lezen.

Zou dat voortkomen uit verveling, uit het gemis aan de bezigheden die werkenden wel hebben?
Zou het kunnen dat sommigen gepensioneerden zichzelf overschatten omdat ze menen over heel veel levenservaring te beschikken?
En dat ze daarom als vanzelfsprekend altijd gelijk hebben en een andermans mening niet (lees weigeren) te respecteren?

Je ziet het vooral op forums en blogs op internet en andere plaatsen waar mensen in een zekere anonimiteit hun gang denken te kunnen gaan alsof ze de wereldwijsheid in pacht hebben.

Maar het kan ook aan mij liggen........

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Geldingsdrang na pensioenering?

#2 Bericht door elst99 » zondag 22 juni 2014, 12:45

Weet niet of dat persé gepensioneerden zijn, misschien toch een gevoel van een minderwaardigheidscomplex wat zich in een anoniem forum, uit in een meerderwaardigheidscomplex? ;)
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Geldingsdrang na pensioenering?

#3 Bericht door ron » zondag 22 juni 2014, 13:01

Yep,verveling Foppo........
Helaas brengt dit met zich mee dat zelfs de ontkenningsfase ontkent zal worden..........
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Geldingsdrang na pensioenering?

#4 Bericht door v@go » zondag 22 juni 2014, 13:14

Nee dat is niet waar
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Geldingsdrang na pensioenering?

#5 Bericht door Hua Thale » zondag 22 juni 2014, 13:22

De meeste hebben te weinig Pindakaas op hun witte boterhammetje gehad. ;)
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Geldingsdrang na pensioenering?

#6 Bericht door ron » zondag 22 juni 2014, 13:58

Hua Thale schreef:De meeste hebben te weinig Pindakaas op hun witte boterhammetje gehad. ;)
Ja........helaas........ :cry:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Geldingsdrang na pensioenering?

#7 Bericht door RuudThai » zondag 22 juni 2014, 14:22

En teveel Limburgse vlaai gegeten.... :mrgreen:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7577
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Geldingsdrang na pensioenering?

#8 Bericht door driver » zondag 22 juni 2014, 14:55

foppo schreef:Ik heb me er nooit echt in verdiept maar als ik zo links en rechts eens om me heen kijk lijkt het er erg op dat sommige mensen die gepensioneerd zijn een enorme geldingsdrang ten toon spreiden.
Op zich niet zo erg maar deze lijkt soms gepaard te gaan met een hinderlijk fanatisme anderen van hun gelijk te overtuigen.
En dat niet alleen, het gaat verder met anderen de les te lezen.

Zou dat voortkomen uit verveling, uit het gemis aan de bezigheden die werkenden wel hebben?
Zou het kunnen dat sommigen gepensioneerden zichzelf overschatten omdat ze menen over heel veel levenservaring te beschikken?
En dat ze daarom als vanzelfsprekend altijd gelijk hebben en een andermans mening niet (lees weigeren) te respecteren?

Je ziet het vooral op forums en blogs op internet en andere plaatsen waar mensen in een zekere anonimiteit hun gang denken te kunnen gaan alsof ze de wereldwijsheid in pacht hebben.

Maar het kan ook aan mij liggen........
Dat ligt denk ik niet aan jou...Verveling met hoofdletter V en Overschatting van zichzelf met hoofdletter O en vaak thuis geen zak te vertellen hebben, Op hun werk misschien altijd een grote meneer/mevrouw geweest of juist tegenover gesteld ..kortom...moeilijk onderwerp vindt ik maar zeker wat pensionados in Thailand om even bij TF te blijven en niet alleen pensionados overigens :angel: die hier zijn/waren op TF hebben/hadden hier last van ook al zien ze dat zelf uiteraard vaak totaal anders en dus wordt jouw vraag wslijk nooit helemaal beantwoordt op een voor iedereen correcte/juiste manier .

gr driver

jay
kenner
kenner
Berichten: 113
Lid geworden op: vrijdag 06 april 2012, 06:46

Re: Geldingsdrang na pensioenering?

#9 Bericht door jay » zondag 22 juni 2014, 15:11

Ja Foppo door verveling.
Door verveling en al het zogenaamde respect voor thailand en z,n bewoners dat veel mensen hier zeggen te hebben,
maakt met onze hollandse leef wijze en hollandse omgang met elkaar dat wij ons toch ook vaak in moeten houden hier in Thailand ook de Thaise taal niet goed beheersen en geen rechten hebben is soms reden tot frustratie, en of zelfs de Thaise vriendin of echtgenote
dus is het forum een heerlijke redelijk anonieme uitlaadklep voor een aantal leden, die dan last krijgen van
het zogenaamde Haantjes gedrag en daarmee hun frustratie en spanning en verveling hopen te overwinnen
groet Jay

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Geldingsdrang na pensioenering?

#10 Bericht door Henk Korat » zondag 22 juni 2014, 18:03

Ik ben geen psycholoog, maar kan wel een beetje inschatten, hoe mensen in elkaar zitten. Je moet allereerst de combinatie pensionering en leven in Thailand zien. Mensen die gepensioneerd zijn, gaan in het algemeen het maatschappelijk leven missen, waarin zij een rol op de maatschappelijke ladder gespeeld hebben. Ik zie de pensionado in Nederland dat oplossen door door te gaan werken, zich aan te sluiten bij een club (kaarten, schaken, bridge, bowling, golven en wat meer van dat soort) of zich gewoon neer te leggen bij het lot en achter de geraniums te gaan zitten. De tweede groep, die zich aansluit bij een club, zijn uit op gezelligheid en geldingsdrang. Toch de beste willen zijn, zoals ze vroeger in het maatschappelijk leven waren.
De avonturiers uit de tweede categorie zien emigreren naar een leuk land - zoals Thailand - als een uitdaging. Je doet het beter dan je peers. Je hebt je onttrokken aan de sleur en de nattigheid van Nederland en nu ben je hier in dat zalige paradijs dat Thailand heet en daar kun je behoorlijk over opscheppen.
Maar je blijft een haantje. Je wilt de beste van de klas zijn. Maar hier in Thailand zijn wel uitdagingen, maar daar mag je niet aan deelnemen, want je visa zegt, dat je niet mag werken. Wat dan? Een club is er ook niet. Golven is nooit je sport geweest, dus gaat deze groep zich rot vervelen. Ze zijn opgesloten in een huis ver van de stad of in een moo ban. Komen daar slechts uit om de noodzakelijke boodschappen te doen. Weten nog wel beslag te leggen op Sudoka en koesteren de cryptogrammen die ze van vrienden uit Nederland toe gestuurd krijgen, maar vervelen zich rot.
Hoera, ze ontdekken het internet met de verschillende fora, waaronder Thailandforum en ontdekken dat ze nu hun haantjes gedrag een echte vorm kunnen geven. Deze groep Thaise Nederlanders geniet ervan elke morgen achter het toetsenbord te kruipen en met hun gedachten en meningen de andere forumleden te bestoken met als doel de beste van de groep te worden.
Daarom ontaarden fora, zoals Thailandforum, regelmatig in "bloedige" pennen gevechten en vallen er links en rechts slachtoffer. De superhaan geniet daarvan, want in het heetst van de strijd trekt hij zich met verwensingen van wangedrag terug om, nadat de mist is neder gedaald en iedereen zich afvraagt, wat er met de superhaan gebeurt is, op een glorieuze wijze terug op het forum te verschijnen.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 772
Lid geworden op: donderdag 14 juli 2011, 20:03

Re: Geldingsdrang na pensioenering?

#11 Bericht door mai mi tang » zondag 22 juni 2014, 19:29

Pffff… Wat zal ik nu weer eens gaan doen?

Golfen of sex? :lol: :lol: :lol:
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Geldingsdrang na pensioenering?

#12 Bericht door ron » zondag 22 juni 2014, 19:31

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2400
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Geldingsdrang na pensioenering?

#13 Bericht door serpay » zondag 22 juni 2014, 19:31

hole in one :cheesy: :cheesy: :cheesy:
Alfisti rebeli

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Geldingsdrang na pensioenering?

#14 Bericht door ron » zondag 22 juni 2014, 19:33

mai mi tang schreef:Pffff… Wat zal ik nu weer eens gaan doen?

Golfen of sex? :lol: :lol: :lol:
Maak er een combi van.....!?

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 772
Lid geworden op: donderdag 14 juli 2011, 20:03

Re: Geldingsdrang na pensioenering?

#15 Bericht door mai mi tang » zondag 22 juni 2014, 19:57

Ja, flinke tip… Geen enkel probleem :giggle3:

Dat kan wel hoor! ;) In Thailand :roll:
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”