dierenliefde bestraft?

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

dierenliefde bestraft?

#1 Bericht door vleespet » donderdag 27 september 2012, 08:41

iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

jannampla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 151
Lid geworden op: vrijdag 08 september 2006, 23:02
Locatie: Deventer

Re: dierenliefde bestraft?

#2 Bericht door jannampla » donderdag 27 september 2012, 08:44

Tja, zo op het oog niet eerlijk .
Maar , zal er niet over uitweiden , ken andere verhalen over deze meneer .
En zo'n lekkere is het niet .
Beetje som nam na :clap:
If you are dumb enough to feed the troll you deserve to be trolled.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: dierenliefde bestraft?

#3 Bericht door greenthaiway » donderdag 27 september 2012, 08:52

Laat ik ook maar wijselijk mijn mond houden...
Openheid in dit land brengt je snel achter de tralies.
Iedereen loopt hier met een figuurlijke pleister op de mond, ja u ook lezer :mrgreen: 8-)

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: dierenliefde bestraft?

#4 Bericht door dutch » donderdag 27 september 2012, 09:23

Ik probeerde de link te openen en vervolgens sloeg mijn compu op hol.Hij bleef maar nieuwe paginas openen van die link.
Heb de noodstop gebruikt en probeer het niet meer.
Iemand anders??
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: dierenliefde bestraft?

#5 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 27 september 2012, 09:29

dutch schreef:Ik probeerde de link te openen en vervolgens sloeg mijn compu op hol.Hij bleef maar nieuwe paginas openen van die link.
Heb de noodstop gebruikt en probeer het niet meer.
Iemand anders??

Bij mij geen probleem bij het openen van die link.
Live your dream, don't dream your life.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: dierenliefde bestraft?

#6 Bericht door Jeanette » donderdag 27 september 2012, 13:30

Ik kan niet anders dan voor scherpe regelgeving zijn voor dierenactivisten.

Wat ze hier in Nederland allemaal (mogen) uithalen ....

marcje
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 44
Lid geworden op: dinsdag 02 september 2008, 07:37

Re: dierenliefde bestraft?

#7 Bericht door marcje » dinsdag 02 oktober 2012, 14:20

Zodra de remedie erger wordt dan de kwaal is de realiteit zoek.

Anderzijds is ook hier weer, dieren worden hier in NL nu eenmaal wat beter behandeld dan in thailand of andere non-eu landen waar de wetgeving op dieren en verblijven niet zo uitgebreid zijn.

Ik kan mij best voorstellen dat als je echt een goed hart hebt en het beste met die dieren ophebt, dat je je flink genaaid voelt daar in thailand. Feit is namelijk dat je geheel afhankelijk bent van hen idee/ mening.

Zeker als buitenlander heb je geen poot om op te staan, en is er geen logica in het strafrecht zoals we deze hier kennen.
Corruptie speelt daar nu eenmaal een veel grotere rol dan hier.

Derhalve kan ik mij geheel niet vinden in de mening van mijn voorgangster hierboven... het is een wisselwerking. Maar goed, zoveel gekken, zoveel meningen natuurlijk :angel:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: dierenliefde bestraft?

#8 Bericht door prajak » dinsdag 02 oktober 2012, 16:09

In een artikeltje hier dat je als toerist niet op een olifant moet gaan zitten heb ik al aangegeven dat 'dier' hier net zoveel handel is als 'strijkplank' en 'sokken' en 'vodden en benen'. Alles is hier handel, dieren ook. En niet zachtzinnig.

En men plukt zo maar jou Boris Blaffer van de straat en maakt een maaltijd van hem; daar heb ik ook over geschreven hier. De link : http://www.thailandforum.nl/viewtopic.php?f=26&t=820845

Wiek doet zijn best maar is een ding vergeten: roeien tegen de stroom in lukt in dit land alleen als je een persoon voor jouw kar kunt spannen die 'zekere mensen' kent. Die 'zakken vult' op een subtiele manier; die vriendschappen onderhoudt op een manier die ons Nederlanders vreemd is en ja, dat kost geld.

Zo zit de maatschappij hier in elkaar en je hebt als Wiek twee keuzes: je past je aan, betaalt en hebt geen probleem, kunt de dieren opvangen en beschermen, of je komt terecht in een mallemolen van ellende. Meneer heeft voor het laatste gekozen en zit nu met de gebakken peren. Hij zou na al die jaren beter moeten weten.

louis49
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 103
Lid geworden op: zaterdag 07 januari 2012, 03:30

Re: dierenliefde bestraft?

#9 Bericht door louis49 » zaterdag 10 november 2012, 02:30

prajak ,als iedereen zo zou denken als jij zaten we in europa ook nog met dezelfde dierenellende als 100 jaar geleden ,gelukkig waren er dappere kerels en vrouwen die niet de andere kant op keken

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: dierenliefde bestraft?

#10 Bericht door prajak » zaterdag 10 november 2012, 02:54

Heb je daar 5 weken op zitten broeden ? Om te laten zien dat je niet goed hebt gelezen ?

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: dierenliefde bestraft?

#11 Bericht door driver » zaterdag 10 november 2012, 08:40

Betreffende persoon Wiek heeft in ieder geval 1 ding wat veel anderen niet hebben : BALLEN !
Horen, zien en vooral zwijgen is voor velen in Thailand blijkbaar het motto om vooral niet in de problemen te komen en zorgeloos en relaxt en ontspannen daar te kunnen wonen / leven en dat mag maar ik kan me wel vinden in mensen die wel wat durven te doen of te zeggen terwijl ze wslijk weten wat de gevolgen kunnen zijn.


gr driver

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: dierenliefde bestraft?

#12 Bericht door prajak » zaterdag 10 november 2012, 10:16

Horen, zien en vooral zwijgen is Thais.

Wij westerlingen hebben er nog iets naast: onderhandelen en regelen. Je kunt hier (nog) niet winnen zonder een 'regelaar', dat weet ik al 20 jaar, dat weten Thais al eeuwen. Zo zit dit land in elkaar en helemaal als het gaat om handelswaar. En dieren zijn hier handelswaar. Niet mijn idee. Dat krijg je niet veranderd door een stuk woud te kopen en er beestjes te verzorgen. Daar is meer voor nodig: heel veel tijd, een milieubeweging, politieke invloed, vrienden aan de top.

Het heeft in het westen ook lang geduurd voor kippenbatterijen werden verboden, onverdoofd castreren van varkensberen, nu de discussie over ritueel slachten, in het oostblok destijd de dansende beren, ga maar door. In Belgenland zijn dierenactivisten op markten met de dood bedreigd.

Kijk naar de milieuschandalen in dit land. En begrijp dan dat dieren achteraan in de pikorde komen. Jammer maar het is niet anders. Daar ga je met de botte bijl niks aan wijzigen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: dierenliefde bestraft?

#13 Bericht door driver » zaterdag 10 november 2012, 11:06

prajak schreef:Horen, zien en vooral zwijgen is Thais.

Wij westerlingen hebben er nog iets naast: onderhandelen en regelen. Je kunt hier (nog) niet winnen zonder een 'regelaar', dat weet ik al 20 jaar, dat weten Thais al eeuwen. Zo zit dit land in elkaar en helemaal als het gaat om handelswaar. En dieren zijn hier handelswaar. Niet mijn idee. Dat krijg je niet veranderd door een stuk woud te kopen en er beestjes te verzorgen. Daar is meer voor nodig: heel veel tijd, een milieubeweging, politieke invloed, vrienden aan de top.

Het heeft in het westen ook lang geduurd voor kippenbatterijen werden verboden, onverdoofd castreren van varkensberen, nu de discussie over ritueel slachten, in het oostblok destijd de dansende beren, ga maar door. In Belgenland zijn dierenactivisten op markten met de dood bedreigd.

Kijk naar de milieuschandalen in dit land. En begrijp dan dat dieren achteraan in de pikorde komen. Jammer maar het is niet anders. Daar ga je met de botte bijl niks aan wijzigen.
Ik begrijp het heel goed en wat jij schrijft klopt ook vlgs mij maar ik blijf toch respect houden voor mensen die met of zonder botte bijl hun eigen ding doen in de hoop wat te verbeteren of te veranderen of ...anderen trachten iets bij te brengen oid.
Wat dieren in Thailand betreft is het natuurlijk godsgeklaagd dat men daar niet inziet dat dieren zeker de bedreigde ook bescherming nodig nodig hebben en dat neem ik de gem. Thai niet eens kwalijk die weten blijkbaar niet beter maar hogerhand weet het maar al te goed maar ook daar geldt net als overal blijkbaar dat geld voor alles gaat.

gr driver

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: dierenliefde bestraft?

#14 Bericht door RuudThai » zaterdag 10 november 2012, 11:31

Horen, zien en zwijgen op z'n Thais...:

Afbeelding

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: dierenliefde bestraft?

#15 Bericht door driver » zaterdag 10 november 2012, 12:26

RuudThai schreef:Horen, zien en zwijgen op z'n Thais...:

Afbeelding
:thumbsup:

gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”