Meer snelheidscontroles verwacht

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Meer snelheidscontroles verwacht

#1 Bericht door RuudThai » maandag 30 april 2012, 08:15

In de Bangkok Post vandaag een artikel over de vraag naar meer snelheidscontroles:

Crash forces crackdown on speeding

The Transport Ministry has ordered more rigorous control of the speed limit on expressways and motorways.
The move follows a high-speed crash involving three cars on the Don Muang tollway in Bangkok's Lak Si district on Friday.
................
Onderaan het artikel staat de vermoedelijke snelheid waarmee de Porsche van de veroorzaker reed...:

Police are investigating the cause of the crash. They said a speed dial on the Porsche showed the car was driving at 280km/h.

Ik snap nog steeds niet waarom er auto's gemaakt worden met motoren die een snelheid van meer dan zeg 150 km kunnen bereiken. Je mag toch nergens zo hard rijden?! :evil:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Meer snelheidscontroles verwacht

#2 Bericht door driver » maandag 30 april 2012, 08:46

RuudThai schreef:In de Bangkok Post vandaag een artikel over de vraag naar meer snelheidscontroles:

Crash forces crackdown on speeding

The Transport Ministry has ordered more rigorous control of the speed limit on expressways and motorways.
The move follows a high-speed crash involving three cars on the Don Muang tollway in Bangkok's Lak Si district on Friday.
................
Onderaan het artikel staat de vermoedelijke snelheid waarmee de Porsche van de veroorzaker reed...:

Police are investigating the cause of the crash. They said a speed dial on the Porsche showed the car was driving at 280km/h.

Ik snap nog steeds niet waarom er auto's gemaakt worden met motoren die een snelheid van meer dan zeg 150 km kunnen bereiken. Je mag toch nergens zo hard rijden?! :evil:
In Duitsland mag het gelukkig nog, Op circuits en op de openbare weg ook her en der zoland de politie het niet ziet :mrgreen:
Dat je het niet snapt begrijp ik zeker als je er misschien niet van houdt maar snelheid is voor veel mensen een stukje plezier .
In mijn geval betreft het motoren en niets leuker dan bijvoorbeeld even bij een oprit snel weg of doortrekken richting de 200 of erboven .
Idem op een verlaten bochtige 80 km weg vroeg in de ochtend eerst een keer rijden ter controle of er geen controle is :angel: en dan weer terug om met bijv. 150 tot 200 km daar die weg te rijden en bij iedere bocht weer fiks afremmen, terugschakelen en weer het gas erop etc.
Dat vindt ik nu al 35 jaar leuk en dat blijft zo denk ik.
Nu met Sukanya achterop rij ik wat rustiger qua wegtrekken maar op bijv mijn Italbike Moto Morini Corsaro 1200 ( zie foto ) heb ik ook met haar achterop al een paar keer de 240 km aangetikt en dan zei ze later...whaaaa loeijjjj mak mak met een big smile van oor naar oor :clap:

mvg driver
Afbeelding
Laatst gewijzigd door driver op maandag 30 april 2012, 08:50, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Meer snelheidscontroles verwacht

#3 Bericht door Jim » maandag 30 april 2012, 08:49

in duitsland wel

280 km/h op een thaise snelweg lijkt mij onmogelijk.
voor dat soort snelheden heb je een goede weg nodig.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Meer snelheidscontroles verwacht

#4 Bericht door Wouter_Udon » maandag 30 april 2012, 08:53

In Duitsland mag het wettelijk gezien wel, maar als je daar met een gigantisch hoge snelheid een ongeval veroorzaakt loop je het risico dat de verzekeringsmaatschappij niet uitkeert.
Live your dream, don't dream your life.

louis49
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 103
Lid geworden op: zaterdag 07 januari 2012, 03:30

Re: Meer snelheidscontroles verwacht

#5 Bericht door louis49 » maandag 30 april 2012, 09:18

en zeggen dat de meeste thai zelfs met 50 per uur al levensgevaarlijk zijn ,ik betrouw ze zelfs niet met een kruiwagen

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Meer snelheidscontroles verwacht

#6 Bericht door Khon Neua » maandag 30 april 2012, 09:45

Sluit me bij Jim aan Thaise wegen zijn totaal niet geschikt voor + 150.

Expres way is een smal onoverzichtelijk was bord waar je overheen rijd.

Normale snelwegen zelfde met daarbij nog lichte motoren over stekende en spookrijdende verkeers deelnemers met soms snelheden van 5 km per uur.

Duitse snelwegen zijn wel geschikt voor hoge snelheden doordat er meer overzicht is.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Meer snelheidscontroles verwacht

#7 Bericht door prajak » maandag 30 april 2012, 10:08

Een autobaan of autobahn is een stuk weg met gescheiden rijbanen en op- en afritten in plaats van kruisingen zoals we in het westen kennen en op enkele plaatsen in Thailand. Maar kijk ik naar de A2 hier van NK naar Udon dan zie je gewone kruisingen en U-turns en dat maakt hard rijden niet mogelijk. Men heeft de akelige gewoonte bij die U-turn niet altijd te 'turnen' maar aan de andere kant de richting te vervolgen tot waar je moet zijn zoals ik ook wel eens doe...

Vlak bij huis de bypass van de brug naar de A2. Die weg ligt er 12 jaar en dat was vroeger een weg waar de mensen met fiets, handkar en koe rustig hun gang gingen. Die weg werd een betonweg waar men 80 reed, en is nu een snelweg waar men boven de 100 rijdt. Maar er wonen nog steeds de zelfde mensen, een stukkie ouder geworden, die niet beter weten dan dat die weg er is voor hun fiets, handkar en koe.

Snelheid inschatten lijkt me iets dat men niet wordt aangeleerd. Verkeersonderwijs, is dat er op scholen ? Ik rijd met die motor nooit sneller dan 100 (gaat ie ook niet....) en heb al moeite met ouwe en jonge lummels die niet zien hoe snel dat is: 28 meter per seconde. Je zit er snel bovenop en als je valt, zeker met de snelheid die Driver noemt, ga je op je gezicht en sta je niet direct op. En er kan ineens een koe of buffel oversteken....

Nee, voorzichtigheid is geboden. Snelheidscontroles ook, maar controleert men tegelijk op alcohol en andere de geest verruimende middelen ?

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Meer snelheidscontroles verwacht

#8 Bericht door driver » maandag 30 april 2012, 14:24

prajak schreef:Een autobaan of autobahn is een stuk weg met gescheiden rijbanen en op- en afritten in plaats van kruisingen zoals we in het westen kennen en op enkele plaatsen in Thailand. Maar kijk ik naar de A2 hier van NK naar Udon dan zie je gewone kruisingen en U-turns en dat maakt hard rijden niet mogelijk. Men heeft de akelige gewoonte bij die U-turn niet altijd te 'turnen' maar aan de andere kant de richting te vervolgen tot waar je moet zijn zoals ik ook wel eens doe...

Vlak bij huis de bypass van de brug naar de A2. Die weg ligt er 12 jaar en dat was vroeger een weg waar de mensen met fiets, handkar en koe rustig hun gang gingen. Die weg werd een betonweg waar men 80 reed, en is nu een snelweg waar men boven de 100 rijdt. Maar er wonen nog steeds de zelfde mensen, een stukkie ouder geworden, die niet beter weten dan dat die weg er is voor hun fiets, handkar en koe.

Snelheid inschatten lijkt me iets dat men niet wordt aangeleerd. Verkeersonderwijs, is dat er op scholen ? Ik rijd met die motor nooit sneller dan 100 (gaat ie ook niet....) en heb al moeite met ouwe en jonge lummels die niet zien hoe snel dat is: 28 meter per seconde. Je zit er snel bovenop en als je valt, zeker met de snelheid die Driver noemt, ga je op je gezicht en sta je niet direct op. En er kan ineens een koe of buffel oversteken....

Nee, voorzichtigheid is geboden. Snelheidscontroles ook, maar controleert men tegelijk op alcohol en andere de geest verruimende middelen ?
In Thailand is het verkeer totaal anders dan in Nederland of Duitsland de de door mij genoemde voorbeelden gelden uiteraard niet voor Thailand.

Als ik ooit naar Thailand vertrek koop ik een All / off the road motorfiets of een naked bike maar zeker geen snelle motor want daar heb je in Thailand helemaal niks aan.
Het verkeer ongeacht wat is totaal niet ingesteldt op snel verkeer en het wegennet vindt ik voor motoren ook niet echt geschikt als het gaat om bijv sportmotoren .
All Roads/ off roads e.d kun je prima mee rijden in Thailand maar niet hard want dat is vragen om problemen of het wordt je dood ooit een keer.


In West Europa met name is hard rijden ook gevaarlijk maar loop je veel minder risico omdat de meeeste mensen er wel op ingesteldt zijn.
Oost Europa is echter een totaal ander verhaal daar moet je ook goed uitkijken als motorrijder want bijv in Roemenie of Bulgarije zijn de wegen net zo slecht als op veel Thaise wegen.

Binnenkort gaan Suk en ik even naar het reuzen gebergte in Tsjechie en pakken we ook een grensstukje Polen mee en daar zijn de binnenwegen ook zeer matig dus voorzichtigheid geboden.
Daarna rijden we binnendoor verder naar iets onder Dresden om daar wat dagen in en rond het Ertsgebergte te gaan rijden en kijken en ook daar geldt op veel wegen ...uitkijken !
Vallen of onderuit gaan zeker met hoge snelheid denk ik niet aan anders stop ik per direct met motorrijden dan wordt angst namelijk een slechte raadgever .
We zitten beiden aardig ingepakt in koeleer of buffelleer of weet ik veel wat en nu met Suk achterop hou ik me toch wat in zo nu en dan en rij ik soms zowaar heel toeristisch en zie .... wat ik altijd voor lange rijen planken aanzag blijken nu bomen te zijn :mrgreen:

mvg driver

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Meer snelheidscontroles verwacht

#9 Bericht door RuudThai » maandag 30 april 2012, 18:05

Driver, ik kan begrijpen dat snelheid je een prettig gevoel kan geven. De adrenaline giert door je lichaam wat volgens mij je prestaties op een ander terrein ná de rit kan oppeppen ;) :oops: :cheesy: .
Tenminste, zoiets hoorde ik wel eens van mijn zoon die een Yamaha met geloof ik een 1500 motor heeft en daarmee op circuits aan wedstrijden meedoet. Vorig jaar vertelde hij mij met enige trots dat hij 's nachts het maximum van die motor had uitgeprobeerd op de weg Amsterdam-Alkmaar en daar in de Wykertunnel een snelheid van ruim 270 km. had gehaald..... :o :? Hij zei er meteen bij dat hij met die snelheid niet geflitst kon worden want boven de 250 km. werken die dingen niet, volgens hem.
Hij had het niet aan z'n moeder durven vertellen, hahaha! :crazy:

Maar ik vind het link dat er mensen zijn die deze snelheden regelmatig maken op gewone wegen. Volgens mij stel je je eigen plezier boven dat van anderen en hou je geen rekening met onverwachte ontwikkelingen op de weg.
Want als driver nu rijdt op een 80 km. weg en er is een flauwe bocht met daarin een huis of een bosje en daarna een zijweggetje en daar komt een kind op een fiets de weg oversteken? Die ziet jou als een stipje en denkt nog wel te kunnen oversteken maar jij rijdt 200 en je bent er veel eerder, ziet het kind te laat, kan niet meer remmen en rijdt dat kind plat. Ik vind het onverantwoordelijk. Ga maar lekker racen op een circuit of voor mijn part zolang het nog kan op de Auto(race)bahnen in Duitsland, dan heb je daar je gerief qua snelheid.

En daarom vroeg ik al in het 1e stukje waarom er nog zo nodig auto's (en dus ook motors) gemaakt worden die zo verschrikkelijk hard kunnen rijden. Voor mij mogen ze snelheidsbegrenzers inbouwen in alle auto's en motoren die nu nog rijden en in nieuwe alleen nog maar lichte motoren inbouwen, is nog milieuvriendelijker ook.
En Duitsland zal toch ook wel op een gegeven moment een maximumsnelheid invoeren, in Europees verband zal men de verkeersregels van alle landen aan elkaar willen aanpassen. Misschien wordt het maximum dan wel 100.... :clap: :clap: :clap:

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Meer snelheidscontroles verwacht

#10 Bericht door Jim » maandag 30 april 2012, 19:20

waarom niet begrenzen op 50?

veel veiliger, veel milieu vriendelijker, veel zuiniger... en dodelijk saai.
maar ja, heb je wel lekker veel tijd om achter het stuur te sms-en, whatsappen en facebooken ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Meer snelheidscontroles verwacht

#11 Bericht door driver » maandag 30 april 2012, 20:36

RuudThai schreef:Driver, ik kan begrijpen dat snelheid je een prettig gevoel kan geven. De adrenaline giert door je lichaam wat volgens mij je prestaties op een ander terrein ná de rit kan oppeppen ;) :oops: :cheesy: .
Tenminste, zoiets hoorde ik wel eens van mijn zoon die een Yamaha met geloof ik een 1500 motor heeft en daarmee op circuits aan wedstrijden meedoet. Vorig jaar vertelde hij mij met enige trots dat hij 's nachts het maximum van die motor had uitgeprobeerd op de weg Amsterdam-Alkmaar en daar in de Wykertunnel een snelheid van ruim 270 km. had gehaald..... :o :? Hij zei er meteen bij dat hij met die snelheid niet geflitst kon worden want boven de 250 km. werken die dingen niet, volgens hem.
Hij had het niet aan z'n moeder durven vertellen, hahaha! :crazy:

Maar ik vind het link dat er mensen zijn die deze snelheden regelmatig maken op gewone wegen. Volgens mij stel je je eigen plezier boven dat van anderen en hou je geen rekening met onverwachte ontwikkelingen op de weg.
Want als driver nu rijdt op een 80 km. weg en er is een flauwe bocht met daarin een huis of een bosje en daarna een zijweggetje en daar komt een kind op een fiets de weg oversteken? Die ziet jou als een stipje en denkt nog wel te kunnen oversteken maar jij rijdt 200 en je bent er veel eerder, ziet het kind te laat, kan niet meer remmen en rijdt dat kind plat. Ik vind het onverantwoordelijk. Ga maar lekker racen op een circuit of voor mijn part zolang het nog kan op de Auto(race)bahnen in Duitsland, dan heb je daar je gerief qua snelheid.

En daarom vroeg ik al in het 1e stukje waarom er nog zo nodig auto's (en dus ook motors) gemaakt worden die zo verschrikkelijk hard kunnen rijden. Voor mij mogen ze snelheidsbegrenzers inbouwen in alle auto's en motoren die nu nog rijden en in nieuwe alleen nog maar lichte motoren inbouwen, is nog milieuvriendelijker ook.
En Duitsland zal toch ook wel op een gegeven moment een maximumsnelheid invoeren, in Europees verband zal men de verkeersregels van alle landen aan elkaar willen aanpassen. Misschien wordt het maximum dan wel 100.... :clap: :clap: :clap:
Je zoon heeft dus ook het mij ook bekende virus van na de rit :thumbsup:
Ruud...in West Europa leren de kinderen dat kleine stipjes snelle motoren zijn en dus wachten ze netjes met oversteken totdat het stipje voorbij is :mrgreen:
Wat betreft onverantwoordelijkheid..dat zijn o.a die klojoos die te pas en te onpas keren op de weg, inhalen terwijl er een motor aankomt , links of rechtsaf slaan en dan motoren zelfs als ze rustig rijden over het hoofd zien met meestal een dodelijk ongeval als gevolg
Dan is het ook nog zo dat hoe harder je rijdt zeker op een motor hoe geconcentreerder je bent en afremmen of bijremmen is met de huidige motoren heel vlot gebeurd.
Wat Jim aangeeft over 50 km en de mogelijkheden in de auto geef ik hem gelijk in want hoe zachter je gaat hoe meer tijd en mogelijkheden om er dingen bij te doen in een auto wat weer ten koste gaat van de verkeersveiligheid.
Motoren zijn helaas al op 300 km begrensd Ruud t,zou direct weer verboden moeten worden zodat bijv een Hayabusha gewoon weer 320 kan rijden. :cheesy: Kortom...over dat ( te ) harde rijden zullen altijd meningsverschillen zijn waar men niet uitkomt denk ik .
Wat ik wel weet is dat ik zeer serieus motor rijdt en dat gelukkig al 35 jaar heb kunnen doen en dat is niet de verdienste van de automobilist maar vanmezelf want als ik al die keren dat ik voorrang had dat ook genomen had dan was ik ongeveer 350 keer doodgereden door diezelfde automobilisten.

mvg driver

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”