Tsunami waarschuwing voor het Zuiden van Thailand

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Tsunami waarschuwing voor het Zuiden van Thailand

#1 Bericht door joepattaya » woensdag 11 april 2012, 12:11

Na een aardbeving van 8.1 op 500 km uit de kust van Bandar Ache om circa 15:30 uur vanmiddag is er voor veel gebieden een waaronder Phuket en Trang een Tsunami-waarschuwing afgegeven en mensen wordt geadviseerd om hoger gelegen gebieden op te zoeken.

De Tsunami wordt omstreeks 18:18 uur bij Phuket verwacht met golven van 1 tot 2 meter.

rob kaen
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 680
Lid geworden op: maandag 14 september 2009, 13:48

Re: Tsunami waarschuwing voor het Zuiden van Thailand

#2 Bericht door rob kaen » woensdag 11 april 2012, 12:59

Ja duidelijke waarschuwing!!!

Tsunami warnings and evacuation orders in Phuket and Phang Nga, Thailand http://t.co/qYHQzDNL itvnews Apr 11, 2012 09:51:15 GMT Follow @itvnews 17 retweets | 1 replies Tsunami warnings and evacuation orders in Phuket and Phang Nga, Thailand | ITV News

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Tsunami waarschuwing voor het Zuiden van Thailand

#3 Bericht door Henk Korat » woensdag 11 april 2012, 14:29

Mevrouw Geluk heeft inmiddels het sein meester gegeven op de televisie. :worshippy: :worshippy:

God zij dank is er weer een ramp voor Thailand voorbij gegaan. [|) [|)
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Tsunami waarschuwing voor het Zuiden van Thailand

#4 Bericht door RuudThai » woensdag 11 april 2012, 15:56

Omdat de aardplaten over elkaar heen schoven en niet tegen elkaar opbotsten is er geen tsunami ontstaan gelukkig.
Hieronder een kaartje van de plek van de beving.

Afbeelding

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

Re: Tsunami waarschuwing voor het Zuiden van Thailand

#5 Bericht door Manuel » donderdag 12 april 2012, 03:14

Was een gekke belevenis hier op Phuket, Patong.
We zaten met een aantal mensen relaxed een biertje te drinken op het terras met uitzicht over Patong bay. Telefoontje van boven op de berg, "heb je de aardbeveing gevoeld? Je zit op het strand, dacht ik bel je eerst..".
Snel on-line, nog geen nieuws.... Locals beginnen te lopen en te kijken naar de zee... Eerste berichten op Phuketwan.com..... Shit... Tsunami warning. Wat gaan we doen? Personeel onrustig, vrouw onrustig... We bestellen nog een bier.....
Verkeer wordt hevig, Patong in en uit. Waar gaan ze heen?
Dan het moment dat een sirene gehoord wordt. Tsunami alarm sirene? We weten het niet, maar wel het teken om de zaak te sluiten en hoger grond op te zoeken.
Paar flesjes bier de auto in, prsoneel allemaal naar huis. Wij bij Kalim naar boven naar een van de beste punten om de gehele baai te kunnen bekijken. Niet te veel mensen hier, misschien maar 30 man. Kijkend naar Patong lijkt het heel rustig. Bijna geen verkeer waa te nemen. Boten varen allemaal full speed de baai uit.
Ondertussen constant aan de telefoon en on-line. De hele wereld belt en wil weten wat de laatste berichten zijn.
De tijd verstrijkt met een mogelijke tsunami erg onwaarschijnlijk.
Dus naar beneden, zaak zal dicht blijven waarschijnlijk, dus Patong in onderweg naar huis. Patong is een spookstad. Alles is dicht (inclusief McDonals en alle 7/11), bijna geen verkeer, roadblocks op de wegen naar het strand, donker, zer vreemd om te zien. Proberen onderweg wat eten te kopen, bijna onmogelijk om iets te vinden. Nanai Road eindelijk een keer druk. Mensen komen van de bergen af vanaf alle kanten. Buiten mijn huis (hoog op de berg) velen met wat drankjes en eten zittend op straat uitkijkend over Patong.

Later weer naar buiten. Restaurants die open zijn waren moeilijk te vinden. Of besloten dicht te blijven en vooral omdat het personeel allemaal weg is. Uiteindelijk met vrienden gegeten. Was voor hun de laatste vakantie dag en ze waren redelijk van streek...

Uiteindelijk gelukkig niks gebeurd. Wel een unieke ervaring om te zien dat 2004 nog steeds veel indruk maakt en dat mensen nu wel luisteren naar alle info beschikbaar.

Nu om 8 uur al een eerste telefoontje. 1 van ons personeel al onderweg naar Bangkok. Heb het gehad met Phuket en tsunamies is het idee van dit personeels lid. Zullen er waarschijnlijk nog wel een paar zo over denken.

Nu even douchen, op naar de zaak. Moeten dat biertje nog afmaken waar we gisteren van weggelopen zijn. LOL

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Tsunami waarschuwing voor het Zuiden van Thailand

#6 Bericht door dutch » donderdag 12 april 2012, 03:29

wat mij opviel was dat,terwijl cnn volledig op aardbeving/tsunami geconcentreerd was,de uitzending op ALLE thaise zenders (1-2-3-4-5-6-7) over de crematie plechtigheden ging.
Mijn thais lezen is te gering om de berichten op de onderste lijn te volgen,maar toch!
Dit alles speelde zich af rondom 18.00 uur.Opgegeven tijdstip van aan land komen van de tsunamie was 18.18 Uur.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Tsunami waarschuwing voor het Zuiden van Thailand

#7 Bericht door Duiker » donderdag 12 april 2012, 05:54

Mooie beschrijving Manuel.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Tsunami waarschuwing voor het Zuiden van Thailand

#8 Bericht door joepattaya » donderdag 12 april 2012, 07:43

dutch schreef:wat mij opviel was dat,terwijl cnn volledig op aardbeving/tsunami geconcentreerd was,de uitzending op ALLE thaise zenders (1-2-3-4-5-6-7) over de crematie plechtigheden ging.
Mijn thais lezen is te gering om de berichten op de onderste lijn te volgen,maar toch!
Dit alles speelde zich af rondom 18.00 uur.Opgegeven tijdstip van aan land komen van de tsunamie was 18.18 Uur.
Toch typisch dat ik tussen 17:30 uur en 18:30 uur op 3 Thaise kanalen alleen maar nieuws zag over de aardbeving en een mogelijke Tsunami. Kanaal 7 was zeker 1 van de 3.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Tsunami waarschuwing voor het Zuiden van Thailand

#9 Bericht door dutch » donderdag 12 april 2012, 08:35

joepattaya schreef:
dutch schreef:wat mij opviel was dat,terwijl cnn volledig op aardbeving/tsunami geconcentreerd was,de uitzending op ALLE thaise zenders (1-2-3-4-5-6-7) over de crematie plechtigheden ging.
Mijn thais lezen is te gering om de berichten op de onderste lijn te volgen,maar toch!
Dit alles speelde zich af rondom 18.00 uur.Opgegeven tijdstip van aan land komen van de tsunamie was 18.18 Uur.
Toch typisch dat ik tussen 17:30 uur en 18:30 uur op 3 Thaise kanalen alleen maar nieuws zag over de aardbeving en een mogelijke Tsunami. Kanaal 7 was zeker 1 van de 3.
Joep,ik zit niet uit mijn nek te l*llen.
Heb specifiek alle Thaise kanalen (op True) nagekeken.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Tsunami waarschuwing voor het Zuiden van Thailand

#10 Bericht door joepattaya » donderdag 12 april 2012, 09:42

dutch schreef:
joepattaya schreef:
dutch schreef:wat mij opviel was dat,terwijl cnn volledig op aardbeving/tsunami geconcentreerd was,de uitzending op ALLE thaise zenders (1-2-3-4-5-6-7) over de crematie plechtigheden ging.
Mijn thais lezen is te gering om de berichten op de onderste lijn te volgen,maar toch!
Dit alles speelde zich af rondom 18.00 uur.Opgegeven tijdstip van aan land komen van de tsunamie was 18.18 Uur.
Toch typisch dat ik tussen 17:30 uur en 18:30 uur op 3 Thaise kanalen alleen maar nieuws zag over de aardbeving en een mogelijke Tsunami. Kanaal 7 was zeker 1 van de 3.
Joep,ik zit niet uit mijn nek te l*llen.
Heb specifiek alle Thaise kanalen (op True) nagekeken.
Dan ben ik het, die geluid produceert vanuit een plek waar de zon normaal niet niet schijnt :Whistle:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Tsunami waarschuwing voor het Zuiden van Thailand

#11 Bericht door ron » zaterdag 14 april 2012, 09:58

Excuses KFC Thailand na reclame-actie over aardbeving

(Novum/AP) - BANGKOK -

Fastfoodketen Kentucky Fried Chicken (KFC) in Thailand heeft donderdag excuses aangeboden voor een reclameboodschap op Facebook. KFC plaatste na de melding van de aardbeving in Indonesië een bericht waarin mensen werden opgeroepen snel naar huis te gaan en een emmer kip van KFC te bestellen.

"Haast je naar huis en volg het nieuws over de aardbeving. En vergeet niet je favoriete KFC-menu te bestellen", schreef het bedrijf op Facebook. Dit leidde tot honderden woedende reacties op Thaise websites waarin de fastfoodketen ervan werd beschuldigd ongevoelig en egoïstisch te zijn. Donderdag was het bericht van KFC op Facebook verwijderd en werd een bericht geplaatst waarin het bedrijf vraagt om vergiffenis.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Tsunami waarschuwing voor het Zuiden van Thailand

#12 Bericht door joepattaya » zaterdag 14 april 2012, 11:52

ron schreef:Excuses KFC Thailand na reclame-actie over aardbeving

(Novum/AP) - BANGKOK -

Fastfoodketen Kentucky Fried Chicken (KFC) in Thailand heeft donderdag excuses aangeboden voor een reclameboodschap op Facebook. KFC plaatste na de melding van de aardbeving in Indonesië een bericht waarin mensen werden opgeroepen snel naar huis te gaan en een emmer kip van KFC te bestellen.

"Haast je naar huis en volg het nieuws over de aardbeving. En vergeet niet je favoriete KFC-menu te bestellen", schreef het bedrijf op Facebook. Dit leidde tot honderden woedende reacties op Thaise websites waarin de fastfoodketen ervan werd beschuldigd ongevoelig en egoïstisch te zijn. Donderdag was het bericht van KFC op Facebook verwijderd en werd een bericht geplaatst waarin het bedrijf vraagt om vergiffenis.
Geweldig.......de PR-manager van KFC is goud waard!!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”