En weer breking nieuws:

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

En weer breking nieuws:

#1 Bericht door joepattaya » donderdag 11 juni 2009, 08:20

PM: 20 more flu cases in Pattaya

BANGKOK: -- Another 20 cases of A(H1N1) influenza have been found in the resort town of Pattaya, Prime Minister Abhisit Vejjajiva said on Thursday.

The patients were all workers at entertainment places. All were now in the care of the Public Health Ministry, the prime minister said.

Health officials would examine people at major tourist attractions in both Pattaya and Phuket to get a more accurate number of how many people have so far caught the flu in Thailand.

On Wednesday, the Public Health Ministry put the number of confirmed flu cases at 16, after an 11-year-old 6th grade boy at a private school in Sam Sen area of Bangkok was found to have the flu virus.

The ministry ordered three classes at the school closed for three days and 13 other students from the school were placed under close watch after they showed flu-like symptoms.

The 11-year-old boy is the second case of human-to-human transmission confirmed in Thailand. He has not recently travelled out of the country, officials said.


-- Bangkok Post 2009-06-11

Ben ik even blij dat ik geen disco-ganger ben, niet in een hotel overnacht en al helemaal niks met 11 jarige studenten van doen heb.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: En weer breking nieuws:

#2 Bericht door RuudThai » donderdag 11 juni 2009, 14:55

joepattaya schreef:PM: 20 more flu cases in Pattaya

BANGKOK: -- Another 20 cases of A(H1N1) influenza have been found in the resort town of Pattaya, Prime Minister Abhisit Vejjajiva said on Thursday.

Ben ik even blij dat ik geen disco-ganger ben, niet in een hotel overnacht en al helemaal niks met 11 jarige studenten van doen heb.

Maar gisteren stond er in de RNW-Wereldkrant:

BZ raadt reizen naar Mexico niet langer af

Het ministerie van Buitenlandse
Zaken raadt reizen naar
Mexico niet langer af. Voor
het land werd op 28 april een
negatief reisadvies ingesteld,
vanwege de uitbraak van de
Mexicaanse griep. Volgens
het ministerie is inmiddels
duidelijk dat die ziekte over
het algemeen niet veel schade
aanricht. Bovendien heeft het
virus zich verspreid naar 73
landen, waaronder Nederland.
Daardoor heeft een specifiek
op Mexico gericht reisadvies
geen zin meer.
Volgens het ministerie is inmiddels duidelijk dat die ziekte over het algemeen niet veel schade aanricht.
Het zenuwachtige gedoe over deze griepvariant lijkt dus allemaal flauwekul.
De WHO ondertussen beslist deze week (vandaag?) of alarmfase 6 zal worden uitgeroepen, waarmee de ziekte officieel tot pandemie wordt opgewaardeerd. Maar dat wil nog niks zeggen over de grootte van het gevaar.
Ik zal niet als Colijn zeggen dat we maar rustig moeten gaan slapen, maar op dit moment is het een gewoon griepje net als de meeste andere.

Groet,
Ruud

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: En weer breking nieuws:

#3 Bericht door joepattaya » donderdag 11 juni 2009, 16:27

RuudThai schreef:
joepattaya schreef:PM: 20 more flu cases in Pattaya

BANGKOK: -- Another 20 cases of A(H1N1) influenza have been found in the resort town of Pattaya, Prime Minister Abhisit Vejjajiva said on Thursday.

Ben ik even blij dat ik geen disco-ganger ben, niet in een hotel overnacht en al helemaal niks met 11 jarige studenten van doen heb.

Maar gisteren stond er in de RNW-Wereldkrant:

BZ raadt reizen naar Mexico niet langer af

Het ministerie van Buitenlandse
Zaken raadt reizen naar
Mexico niet langer af. Voor
het land werd op 28 april een
negatief reisadvies ingesteld,
vanwege de uitbraak van de
Mexicaanse griep. Volgens
het ministerie is inmiddels
duidelijk dat die ziekte over
het algemeen niet veel schade
aanricht. Bovendien heeft het
virus zich verspreid naar 73
landen, waaronder Nederland.
Daardoor heeft een specifiek
op Mexico gericht reisadvies
geen zin meer.
Volgens het ministerie is inmiddels duidelijk dat die ziekte over het algemeen niet veel schade aanricht.
Het zenuwachtige gedoe over deze griepvariant lijkt dus allemaal flauwekul.
De WHO ondertussen beslist deze week (vandaag?) of alarmfase 6 zal worden uitgeroepen, waarmee de ziekte officieel tot pandemie wordt opgewaardeerd. Maar dat wil nog niks zeggen over de grootte van het gevaar.
Ik zal niet als Colijn zeggen dat we maar rustig moeten gaan slapen, maar op dit moment is het een gewoon griepje net als de meeste andere.

Groet,
Ruud
Uhm......... :?:

Breaking GingerNews: WHO 'declares swine flu pandemic'
__________________________

WHO 'declares swine flu pandemic'

The World Health Organization (WHO) has declared a global flu pandemic after holding an emergency meeting, according to reports.

It means the swine flu virus is spreading in at least two regions of the world with rising cases being seen in the UK, Australia, Japan and Chile.

The move does not necessarily mean the virus is causing more severe illness or more deaths.

The swine flu (H1N1) virus first emerged in Mexico in April.

It has since spread to 74 countries.

Official reports say there have been 28,000 cases globally and 141 deaths and figures are rising daily

It is the first flu pandemic in 40 years - the last in 1968 with Hong Kong flu killed about one million people.

Experts say the current pandemic is moderate and causing mild illness in most people.

One factor which prompted the move to a level six pandemic was that in the southern hemisphere, the virus seems to be crowding out normal seasonal influenza.

The move was not prompted by the situation in any one country but the reports of several pockets of community spread, officials said.

Pandemic planning

There have been almost 800 cases in the UK with some areas of Scotland being particularly hard hit.

The government has been stockpiling antivirals such as Tamiflu and has ordered vaccine, some doses of which could be available by October.

What comes next in flu fight

Chief medical officer, Sir Liam Donaldson said the WHO declaration of a pandemic would not significantly change the way the UK was dealing with swine flu at the moment.

But he added there could be some minor changes to who received antivirals.

"The declaration of a pandemic per se doesn't make a big difference to the to the way we are handling the outbreaks we have.

"We are going to continue to investigate every case that occurs and treat their contacts with antivirals even though they may not be ill.

"The difference is that the Health Protection Agency has learnt a lot about approaching this question of antiviral prophylaxis and they are going to be treating the closer contacts of the cases, rather than the more far-flung contacts, because they feel that that is supported by what they know so far about how the disease is transmitting.

He added: "These flu viruses can change their pattern of attack, so when we come into the flu season in the autumn and winter in this country, when we expect a big surge of cases, we need to watch very carefully to see if the character of the virus is changing."

Scottish health secretary Nicola Sturgeon said a move to level six means that countries need to be ready to implement pandemic plans immediately but the UK was already operating at a "heightened state of readiness".

But it could affect the speed at which the UK gets pandemic vaccine supplies but that had been factored into pandemic planning.

Flu expert Professor John Oxford, said people should not panic as the outbreak was milder than others seen in the past century.

"It is global and fulfilling the requirements of a pandemic but I don't think anyone should worry because nothing drastic has happened between yesterday and today."

(Courtesy of BBC news)
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: En weer breking nieuws:

#4 Bericht door RuudThai » donderdag 11 juni 2009, 17:41

Flu expert Professor John Oxford, said people should not panic as the outbreak was milder than others seen in the past century.

"It is global and fulfilling the requirements of a pandemic but I don't think anyone should worry because nothing drastic has happened between yesterday and today."
Nou, duidelijk dus: niks te vrezen. Net als de reactie van het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Scholen in Thailand worden al gesloten, wat een paniek!
Joep, zometeen worden jullie in Pattaya allemaal in quarantaine geplaatst, groot hek er omheen, niemand meer in of uit, alle varkens geruimd, alle bars platgewalst en de barladies opgesloten in een paar hotels met bewapende soldaten ervoor.... :o :shock: :( :ugeek:
Wat een heisa om niks!

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

Re: En weer breking nieuws:

#5 Bericht door marceziani » donderdag 11 juni 2009, 17:55

RuudThai schreef:...en de barladies opgesloten in een paar hotels met bewapende soldaten ervoor....
En dan net een hotel geboekt hebben waar die dames niet meer uitkunnen. Ach ja, er zijn ergere dingen in het leven. ;)
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: En weer breking nieuws:

#6 Bericht door jomel17 » donderdag 11 juni 2009, 20:13

marceziani schreef:
RuudThai schreef:...en de barladies opgesloten in een paar hotels met bewapende soldaten ervoor....
En dan net een hotel geboekt hebben waar die dames niet meer uitkunnen. Ach ja, er zijn ergere dingen in het leven. ;)


Laat je vrouwtje het niet horen Marceziani :D
หลงรัก

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: En weer breking nieuws:

#7 Bericht door joepattaya » vrijdag 12 juni 2009, 01:45

RuudThai schreef:
Flu expert Professor John Oxford, said people should not panic as the outbreak was milder than others seen in the past century.

"It is global and fulfilling the requirements of a pandemic but I don't think anyone should worry because nothing drastic has happened between yesterday and today."
Nou, duidelijk dus: niks te vrezen. Net als de reactie van het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Scholen in Thailand worden al gesloten, wat een paniek!
Joep, zometeen worden jullie in Pattaya allemaal in quarantaine geplaatst, groot hek er omheen, niemand meer in of uit, alle varkens geruimd, alle bars platgewalst en de barladies opgesloten in een paar hotels met bewapende soldaten ervoor.... :o :shock: :( :ugeek:
Wat een heisa om niks!
Eigenlijk heb je wel gelijk Ruud, waarom zouden we ons druk maken. Het is tenslotte niet erger dan een normale griep, zoals die elk jaar in Nederland al voorkomt en waar duizenden, zo niet honderdduizenden "vatbaren" (ouderen, gehandicapten en anderen) tegen ingeent worden.
Het feit dat deze griep in een zeer vroeg stadium ontdekt werd en dat de huidige technieken het mogelijk maken om "geinfecteerden" vroeg op te sporen, zal het een en ander verzachten. Het is in dit geval beter iets of wat overdreven te reageren, dan deze griep af te doen alsof het een verkoudheid is.

Ja, en het is bekend, dat jaarlijks tussen de 500.000 en 1.000.000 wereldwijd overlijd aan de 1 of andere griep. Men is gewoon bang dat dat dit jaar tussen de 1.000.000 en 2.000.000 overlijdens gaat worden.
Ik ga toch voorzichtigheidshalve op zoek naar een portie TamiFlu.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 592
Lid geworden op: vrijdag 22 juni 2007, 15:02
Locatie: Thailand

Re: En weer breking nieuws:

#8 Bericht door Luc » vrijdag 12 juni 2009, 06:01

TamiFlu...in Nederland voor elke inwoner 1 voorradig
in Thailand voor elke 100 inwoners 1 voorradig...
dus daar kan mogelijk, vroeg of laat, het schoentje wat gaan knellen


het weer is prachtig

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: En weer breking nieuws:

#9 Bericht door joepattaya » vrijdag 12 juni 2009, 06:07

Luc schreef:TamiFlu...in Nederland voor elke inwoner 1 voorradig
in Thailand voor elke 100 inwoners 1 voorradig...
dus daar kan mogelijk, vroeg of laat, het schoentje wat gaan knellen


het weer is prachtig
Ik weet niet waar TamiFlu in NL verkrijgbaar is, maar hier dus niet overal.........ik werd op 2 plaatsen doorverwezen naar het ziekenhuis.
De Thai zullen niet zo snel TamiFlu nemen: Buddha take care!! is hier het motto.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: En weer breking nieuws:

#10 Bericht door RuudThai » vrijdag 12 juni 2009, 06:19

joepattaya schreef:De Thai zullen niet zo snel TamiFlu nemen: Buddha take care!! is hier het motto.
Nou, dat is toch even anders....! Mijn zoontje werd eergisteren weer eens een beetje ziek, hoesten, diarree en wat verhoging. Naar de dokter (in NL kijken we het wat aan, maar hier rennen ze meteen naar de dokter) en die gaf 5 (vijf!) flesjes met wat onbestemde drankjes mee.
Wat Buddha, niks Buddha! Volstampen met medicijn! :o :roll:

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: En weer breking nieuws:

#11 Bericht door joepattaya » vrijdag 12 juni 2009, 06:31

RuudThai schreef:
joepattaya schreef:De Thai zullen niet zo snel TamiFlu nemen: Buddha take care!! is hier het motto.
Nou, dat is toch even anders....! Mijn zoontje werd eergisteren weer eens een beetje ziek, hoesten, diarree en wat verhoging. Naar de dokter (in NL kijken we het wat aan, maar hier rennen ze meteen naar de dokter) en die gaf 5 (vijf!) flesjes met wat onbestemde drankjes mee.
Wat Buddha, niks Buddha! Volstampen met medicijn! :o :roll:
Ja, da's ook weer waar.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: En weer breking nieuws:

#12 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 12 juni 2009, 08:37

joepattaya schreef:
RuudThai schreef:
Flu expert Professor John Oxford, said people should not panic as the outbreak was milder than others seen in the past century.

"It is global and fulfilling the requirements of a pandemic but I don't think anyone should worry because nothing drastic has happened between yesterday and today."
Nou, duidelijk dus: niks te vrezen. Net als de reactie van het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Scholen in Thailand worden al gesloten, wat een paniek!
Joep, zometeen worden jullie in Pattaya allemaal in quarantaine geplaatst, groot hek er omheen, niemand meer in of uit, alle varkens geruimd, alle bars platgewalst en de barladies opgesloten in een paar hotels met bewapende soldaten ervoor.... :o :shock: :( :ugeek:
Wat een heisa om niks!
Eigenlijk heb je wel gelijk Ruud, waarom zouden we ons druk maken. Het is tenslotte niet erger dan een normale griep, zoals die elk jaar in Nederland al voorkomt en waar duizenden, zo niet honderdduizenden "vatbaren" (ouderen, gehandicapten en anderen) tegen ingeent worden.
Het feit dat deze griep in een zeer vroeg stadium ontdekt werd en dat de huidige technieken het mogelijk maken om "geinfecteerden" vroeg op te sporen, zal het een en ander verzachten. Het is in dit geval beter iets of wat overdreven te reageren, dan deze griep af te doen alsof het een verkoudheid is.

Ja, en het is bekend, dat jaarlijks tussen de 500.000 en 1.000.000 wereldwijd overlijd aan de 1 of andere griep. Men is gewoon bang dat dat dit jaar tussen de 1.000.000 en 2.000.000 overlijdens gaat worden.
Ik ga toch voorzichtigheidshalve op zoek naar een portie TamiFlu.

De reden dat deze griep meer aandacht krijgt dan andere griepvarianten van de afgelopen jaren is, dat deze H1N1 van dezelfde soort is als de Spaanse griep uit 1918 die destijds wereldwijd ergens tussen de 20M en 100M doden heeft veroorzaakt.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 915
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: En weer breking nieuws:

#13 Bericht door jodokus » vrijdag 19 juni 2009, 21:41

joepattaya schreef:
Luc schreef:TamiFlu...in Nederland voor elke inwoner 1 voorradig
in Thailand voor elke 100 inwoners 1 voorradig...
dus daar kan mogelijk, vroeg of laat, het schoentje wat gaan knellen


het weer is prachtig
Ik weet niet waar TamiFlu in NL verkrijgbaar is, maar hier dus niet overal.........ik werd op 2 plaatsen doorverwezen naar het ziekenhuis.
De Thai zullen niet zo snel TamiFlu nemen: Buddha take care!! is hier het motto.
Vandaag bekendgemaakt dat Nederland 34 miljoen doses antivirus heeft ingeslagen.
Dus, ze houden 17 miljoen doses over als iedereen is ingeent, dus kunnen die andere 17 miljoen hier naartoe worden gestuurd, of is dat te gemakkelijk gedacht....

J.
Toch wel...

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: En weer breking nieuws:

#14 Bericht door Khon Neua » vrijdag 19 juni 2009, 21:58

Besteld nog niet ingeslagen !

2 per inwoner omdat 1 maal inenten niet voldoende zou zijn dus niet om weg te geven .

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: En weer breking nieuws:

#15 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 20 juni 2009, 05:41

jodokus schreef:
joepattaya schreef:
Luc schreef:TamiFlu...in Nederland voor elke inwoner 1 voorradig
in Thailand voor elke 100 inwoners 1 voorradig...
dus daar kan mogelijk, vroeg of laat, het schoentje wat gaan knellen


het weer is prachtig
Ik weet niet waar TamiFlu in NL verkrijgbaar is, maar hier dus niet overal.........ik werd op 2 plaatsen doorverwezen naar het ziekenhuis.
De Thai zullen niet zo snel TamiFlu nemen: Buddha take care!! is hier het motto.
Vandaag bekendgemaakt dat Nederland 34 miljoen doses antivirus heeft ingeslagen.
Dus, ze houden 17 miljoen doses over als iedereen is ingeent, dus kunnen die andere 17 miljoen hier naartoe worden gestuurd, of is dat te gemakkelijk gedacht....

J.
Tamiflu en griepvaccins zijn twee verschillende dingen. Tamiflu moet je innemen als je de H1N1 griep hebt. De vaccinatie is bedoeld als bescherming alhoewel geen 100% garantie kan worden gegeven.
Die griepvaccins zijn bovendien pas op zijn vroegst oktober dit jaar beschikbbaar.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4196 ... tml?p=34,1
Live your dream, don't dream your life.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”